I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är så många svenskar rädda för invandrare?

Övrigt - Blandat

2007-09-27 20:56
Klockan12

Pride gör mer skada än nytta, precis som Gringo. Homosexuella människor är precis lika normala som vilken hetero person som helst. Kan gilla samma kläder, samma musik och ha samma ambitioner, den enda skillnaden är att de tänder på det egna könet. Pride med deras överdrivna approach driver bara stereotyperna längre och längre och polariserar samhällsgrupperna. Folk tror ju på riktigt att alla homos är fjollor, feminina och sminkar sig. Dildokubb liksom, vafan, lägg ner..

Nej det känns oseriöst, precis som Gringo och deras eviga "svenne vs blatte" artiklar som bara separerar lägren mer och mer, deras kritik mot allt svenskt och förtydligande av ev skillnader, det blir vi och dom all over again.

//Pz

2007-09-27 21:10
Gaia, det enda jag ser i denna tråden är att det är du som har fördomarna, att du tror att du vet vad folk tror etc. Du har en del att jobba med. Dessutom ignoreras ju min post hejvilt, den enda som är jordnära i den här tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-27 21:15
fetlyrik P13
Vem är svensken? Vem äger Sverige?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-27 21:17
GAIA P25

Våldtäktsstatistiken blev helt plötsligt irrelevant när den inte längre såg ut som du trodde... aja, så kan det va ibland.

du våldtar inte automatiskt mer för att du är från ett visst land

- Självklart inte. Och man slåss inte mer automatiskt för att man dricker sig full. På en samhällsnivå är det dock en statistiskt höjd risk.

Länder i mellanöstern t.ex. har mkt mindre våldtäkter än västerländska länder.

- Det har väl en del att göra med att det i princip bara är överfallsvåldtäkter som rapporteras. I vissa muslimska länder går det överhuvudtaget inte att hävda våldtäkt om förövaren är kvinnans man (gick inte i Sverige heller för 100 år sedan). Men det kan säkert vara så att araber i Sverige begår fler våldtäkter än araber i Egypten.

Sen håller jag med dig totalt angående Gringo och Pride.

2007-09-27 21:19
fetlyrik

Var? Citera mig gärna? Jag har inga fördomar, däremot ställde jag provokativa frågor riktade mot alla de "svenskar" som tycker illa om invandrare som enhetlig grupp.

Om du syftar på

Alltså seriöst, som jag ser det så känner många att "invandrarna" tränger sig på. Sverige har gått igenom en stor förändring bara senaste 20 åren. Sverige har alltid haft invandring från polen och finland framförallt men det är ungefär ändå samma kultur. Plötsligt rivs det grejer, moskeér byggs osv. Antar att svensken känner att han utkörd ur sitt eget land.

Konstigt isf att svenskarna har valt fram politiska partier i 70 års tid som tagit in mkt invandrare? Varför är inte Sverige Demokraterna störst i Sverige? De flesta svenskar är empatiska, öppna, generösa och respektfulla personer. Det fråntar inte faktumet att säkert nån miljon eller två är framlingsfientliga.

Är det rätt väg att gå att skuldbelägga en hel samhällsgrupp eller ska man kanske utgå från ett humanistiskt och konstruktivt arbetsätt?

2007-09-27 21:24
mästerkatten

Våldtäktsstatistiken blev helt plötsligt irrelevant när den inte längre såg ut som du trodde... aja, så kan det va ibland.

Nej, jag vidhåller fortfarande att jag läst statistik som visar att "svenskar" begår mer våldtäkter än "invandrare"?

- Det har väl en del att göra med att det i princip bara är överfallsvåldtäkter som rapporteras. I vissa muslimska länder går det överhuvudtaget inte att hävda våldtäkt om förövaren är kvinnans man (gick inte i Sverige heller för 100 år sedan). Men det kan säkert vara så att araber i Sverige begår fler våldtäkter än araber i Egypten.

Det kan snarare ha att göra med strängare straff för våldtäkt där än i Sverige? Hur som helst så är det fortfarande en ihopklumpad samhällsgrupp som kallas "invandrare" i Sverige och det är orättvist att bunta samman alla på grund av att individer begår vissa brott?

2007-09-27 21:27
Du säger emot dig själv hela tiden

2007-09-27 21:28
Du säger emot dig själv hela tiden

Haha.. Är det din argumentationsteknik eller? ^^

Visa mig var isf.

2007-09-27 21:47
GAIA P25

Det handlar inte om klumpa ihop någon. Jag påstår inte att du begår våldtäkter och jag skuldbelägger inte enskilda invandrare för vad helt andra gör.

Det handlar helt enkelt om att jag ser invandringen ur ett samhällsperspektiv. Precis som alkohol leder till fler olyckor, leder mer invandring till diverse problem, både vad gäller ekonomi och brottslighet.
Dessa måste givetvis vägas mot de positiva följderna av invandring, precis om alkoholens skador måste vägas mot nöjet den skänker oss (jag försöker inte vara nedlåtande genom att jämföra någon med alkohol, alkohol är min bästa vän).
Om man i tydliga siffror kan se att invandringspolitiken i sin nuvarande form skapar mer problem än nytta, kan man förstås argumentera för att den bör minskas eller utformas på ett annat sätt. Särskilt i och med att majoriteten av de som kommer hit inte är här för att arbeta eller hotas i hemlandet. 

Detta har inget att göra med att man inte skulle tycka om invandraren man står bredvid på jobbet. Det är detta misstag alla som vill behålla nuvarande invandringspolitik gör, att man blandar ihop invandringskritiska åsikter med att dessa också skulle tycka illa om invandrare som människor. Vissa har visat mycket tydligt i den här tråden att de gör just det. andra har tydligt visat att de inte gör det, däribland jag.

2007-09-27 21:57
Jag är invandrare, kom hit för att det var krig i Kosovo..
Nu är det lungt där nere, men jag vill inte flytta tillbaks med
tanke på att jag känner mig mer anpassad till det svenska samhället. Men ändå är jag utläning i svenskar ögon,
och samma sak när jag hälsar på folket i kosovo
så är jag utläning där nere ochså.. jobbigt..

Jag har aldrig bråkat, aldrig snott något..
Jag är nog  som vilken svensk som helst..dock har jag bättre humor:P

Men sen så kan jag ha emot invandrare ibland..
Typ småbarn som är skitjobbiga o så, men jag vet att de kommer
snart lära sig hur det funkar i sverige och anpassa sig till det..
Dock drar jag inte alla över en kant..

För om vi tar bort nationalitet och hudfärg så är vi alla människor.. Och det är de man ska se folk som..
Fuck lixom, en gräns som avgör vad man är..
Gränsen som är en mänsklig uppfinning..

aja, vet inte om jag sa något bra.. Men hare.!
Highfive anyone, anyone?

2007-09-27 22:03
mästerkatten

Ja, det finns problem relaterade till invandring men vi pratar om människor, inte objekt, Man ska vara väldigt försiktig med politik och lagar när det gäller människor. Om man har en humanistisk syn dvs. Nu syftar jag inte på dig, okej? Problem i slutändan kan INTE ledas till att de är invandrare allena, dvs, gör man det skyller man de relaterade problemen på faktumet att de är invandrare. Sverige är inte ensamt i världen om att ta in mkt invandrare och när de väl är här så gäller det att jobba för att konflikter inte uppstår, inte ta hit dem och direkt efteråt skuldbelägga dem och behanda dem som paria i debatten. Hur välkommen känner man sig då egentligen? Jag förstår mkt väl vad du menar, hoppas du förstår vad jag menar också? Nyckeln till ett land där folk är glada och respekterar varandra ligger inte i siffrorna i slutändan utan i så mkt annat.

2007-09-27 22:11
> GAIA
"Pride gör mer skada än nytta, precis som Gringo."
- Väldigt elak jämförelse, kommer till det strax...

"Homosexuella människor är precis lika normala som vilken hetero person som helst. Kan gilla samma kläder, samma musik och ha samma ambitioner, den enda skillnaden är att de tänder på det egna könet."
- You got that right! Men...
"Pride med deras överdrivna approach driver bara stereotyperna längre och längre och polariserar samhällsgrupperna. Folk tror ju på riktigt att alla homos är fjollor, feminina och sminkar sig."
- ...vilka personer har talat om detta för dej? Du får det att låta som om Pride får folket att tro att Pride är en tillställning som hålls utan en enda tanke på att det kan "ge fel signaler till obildade hetros uti vårt avlånga land". Pride är ju en tillställning som hålls just för att BINDA IHOP grupperna, inte för att göra den mer separerad - som du nu får det att låta som (vad trodde du den hålls för? för att bögar och flator ska känna att dom kan näcka på gator utan att farbror blå drar fram klovarna?).

För övrigt hålls det massor med seminarier under Pride som också poängterar att Pride inte bara är en tillställning som är tillför läderbögar i glitter och skinheadflator i soldatboots (du kanske skulle behöva gå på en sådan).

"Folk tror ju på riktigt att alla homos är fjollor, feminina och sminkar sig."
- Haha, vilka är "folk"? Säger inte att den fördomen inte existerar, men "folk"? Utveckla dej gärna... för så jävla obildade är inte svenskar, tvärtom, svenskar är ju tamejtusan ett av dom få länder i världen som har en befolkning som har hjärnan på rätt sida (hade vi inte haft det så hade ju t.ex aldrig Pride existerat i Sverige).

Kände att jag var tvungen att få ur mej detta, för den liknelsen, som jag reagerade på i första taget, var faktiskt väldigt... ja, elak...

2007-09-27 22:15
får en invandrare problem av dig kommer släkterna ta dig.

2007-09-27 22:17
GAIA P25

Klart man ska vara försiktig med politik när det gäller människor. Jag tycker till exempel inte att omhändertagande av människor som hotas av en säker död i sitt hemland någonsin kan bli ett ekonomiskt beaktande.

Problem i slutändan kan INTE ledas till att de är invandrare allena, dvs, gör man det skyller man de relaterade problemen på faktumet att de är invandrare

- Vissa problem kan ledas enbart till att de är invandrare, så tillvida att de problemen inte existerat i Sverige om vi inte hade haft invandrarna.
För att ta exemplet kat-tuggande. Det hade sannolikt inte varit ett känt problem i Sverige utan den somaliska invandringen.
Och jag tycker inte att man skyller problemen på att de är invandrare, man skyller problemen på att vi tillämpar invandring på det sätt vi gör.

Jg är alltså inte för något invandringsstopp, jag menar att (bortsett från de invandrare som flyr undan verklig förföljelse)
borde invandringen ske på Sveriges villkor. Mer arbetskraft och högutbildade personer inom de områden där det behövs, osv.

Och jag förstår vad du menar med att skuldbelägga. Det är därför viktigt att debatten om t.ex. invandringens relation till brottslighet inte leder till att man pekar finger åt invandrarna som individer, utan att man ser till de politiker som utformat invandringen på det sätt man inte själv gillar.

2007-09-27 22:42
Det handlar helt enkelt om att jag ser invandringen ur ett samhällsperspektiv. Precis som alkohol leder till fler olyckor, leder mer invandring till diverse problem, både vad gäller ekonomi och brottslighet.
Dessa måste givetvis vägas mot de positiva följderna av invandring, precis om alkoholens skador måste vägas mot nöjet den skänker oss (jag försöker inte vara nedlåtande genom att jämföra någon med alkohol, alkohol är min bästa vän).
Om man i tydliga siffror kan se att invandringspolitiken i sin nuvarande form skapar mer problem än nytta, kan man förstås argumentera för att den bör minskas eller utformas på ett annat sätt. Särskilt i och med att majoriteten av de som kommer hit inte är här för att arbeta eller hotas i hemlandet.

Det är inte invandrarna det är fel på det är systemet som inte integrerar de som kommer till Sverige tillräckligt bra i det svenska samhället. Lösningen är inte att stoppa eller minska invandringen utan den är att förbättra integrationen. Alla männsikor är en produkt av miljön dom växer up i/lever i. Ger man männsikorna som kommer hit till Sverige en sämre miljö än alla  medelsvensson så är det klart att de antalet brott som begås av denna grupp är procentuellt högre per person än te.x vi medelsvenssons

2007-09-27 22:43
Förövrigt tycker jag GAIA har rätt i nästan allt han säger. Härligt att se dig ta diskussionen i detta ämnet

2007-09-27 22:44
Vad för är så många invandrare rädda för svenskar? WUHÖÖ
Tråd dödadar!

2007-09-27 22:48
Bakis

Det är mycket som inte "finns" i Iran t.ex. homosexuella finns inte (avrättas på löpande band). Förintelsen har ju inte heller hänt... det hörde jag från Irans president.

Och exakt vad har Irans befolkning med Ahmadinejad att göra? Är Bush representativ för amerikaner eller? Att Iran tillämpar en politik som är delvis baserad på Sharia och hur "rätt eller fel" det är tänker jag inte diskutera i den här tråden eftersom det är irrelevant. Kontentan är att resultatet enkelt kan utläsas på just det området. Jag kunde lika gärna valt ett land som inte är islamiskt och som har lägre våldtäktsstatistik än Sverige och där många invandrat till Sverige ifrån.

2007-09-27 23:03
GAIA
Länder i mellanöstern t.ex. har mkt mindre våldtäkter än västerländska länder.

I länder i mellanöstern är det lagligt att våldta sin fru, kompis.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2007-09-27 23:05
Vikse

Den debatten tar jag allra minst med dig då jag har en mkt grundad kunskap om var du står i vissa frågor. Lika lite tänker jag lyssna på ett par andra från det "andra lägret" som skulle kunnat säga ngt liknande men från andra sidan av myntet. Håll dig till topic.

2007-09-27 23:05
GAIA!

soffta vaffan!
alla KAN inte tycka som dig. har inte ens läst en tredjedel av dina inlägg, men det blir tröttsamt efter typ tre st..
smält, ta till dig, och utöva dina synpunkter på annat sätt än på whoa med tanke på att du tycker det är fjortisar som skriver..

lös det över nätet killen, gör det!..
smisk, fnask och ganja!

2007-09-27 23:08
hems

Citera gärna styckena jag ska "smälta och ta till mig" är du snäll? Var det om att packet ska ut ur landet? Eller att de är svin? Eller var det ngt annat?

2007-09-27 23:10
lös allt över nätet... gör! skriv när du är klar..
starta ett krig för din sak då, eller vad vill du uppnå?
smisk, fnask och ganja!

2007-09-27 23:12
jag syftade till det första JAG skrev!
alla KAN inte tycka som dig!
vad vill DU uppnå genom att ta upp det här på whoa?
smisk, fnask och ganja!

2007-09-27 23:21
Idioter kommer i alla färger och storlekar behövs ingen nation för att göra en person till en idiot. Det finns idioter bland svenskar som det finns bland alla andra nationer.

Däremot förstår jag inte hur alla måste envisas över att vara svenskar? Jag skulle aldrig kalla mig svensk fast jag är född i sverige och är svenskmedborgare. Mina föräldrar och hela min släkts generation kommer från finland därför är jag en stolt FINNLÄNDARE jag vill aldrig bli eller vara nått annat. Även om jag bott i sverige i hela mitt liv vill jag aldrig se mig som svensk.

Det är alltid massa strul och skit så fort det gäller invandring och flyktingar. Det var samma skit och påhopp av svenskar när finnarna flydde till sverige. Lev med det för det släpper med tiden.

2007-09-27 23:27

GAIA ledsen om jag tog upp din dyrbara tid med att meddela om atte inte e nått exklusivt för svennar att va smygrassar... Vet inte om du skrev nån hint som skulle innebära att jag va rasse, du får gärna kalla mig rasse om det får dig att må bättre.

Håller med dig om att mångas innlägg här är skrämande o håller med om att sånna här diskussioner är nödvändiga.

Vad jag försökte ge dig va väl en svar på din ursprungliga fråga om ett på ett kanske klumpigt sätt, men rädsla för det annorlunda, kulturkrockar o vad det leder till existerar i alla länder, o det kommer ta tid innan "chocken" kommer att gå över om den nånsin gör det.

Vad en sån här diskussion inte behöver är en "vi" "dom" mentalitet, där folk rasar till direkt. Om nån e så pass puckad attom verkligen drar ALLA med ett visst ursprung över en kamm så är det synd om den personen. Alla tror jag däremot har fördomar och dom som säger attom inte har några har nog rätt många.

2007-09-28 00:31

Jag förundras över att folk som Mästerkatten ids diskutera med sådana här nötter.

Om alla invandrare var som Gaia hade jag varit den störste rasisten på hela jordklotet, tack och lov är så inte fallet.
Den här skräptråden borde låsas och kastas.

Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-09-28 00:31
jag är rädd
+'et!

2007-09-28 00:44
Är sjukt trött på allt slödder, skapa er egen lilla Ö-nation och stick dit, där ni kan odla facistiska idéer och känna er fullkomliga över er excellens..

Japp, ut med "ut med packet"-packet vetja, så kan vi alla känna oss bättre än "dom"... smart!=)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-09-28 01:06
håller även med GAIA med allt jag minns jag läst det är rätt skrämmade att se vissa inägg trodde faktist inte folk hade såna åsikter här, back to politikforumet...
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2007-09-28 02:22
hems P26

lös allt över nätet... gör! skriv när du är klar..
starta ett krig för din sak då, eller vad vill du uppnå?

jag syftade till det första JAG skrev!
alla KAN inte tycka som dig!
vad vill DU uppnå genom att ta upp det här på whoa?

Jag hänger på whoa? Jag bryr mig om whoa (elelr iaf vad det var en gng i tiden) och vill gärna se ett forum för hiphopen inom Sverige. Jag anser INTE att främlingsfientliga ska få husera fritt på whoa. Därför tråden. Dessutom är jag intresserad av att höra exakt vad det är som skrämmer de som inte gillar invandrare.

hiccory

GAIA ledsen om jag tog upp din dyrbara tid med att meddela om atte inte e nått exklusivt för svennar att va smygrassar... Vet inte om du skrev nån hint som skulle innebära att jag va rasse, du får gärna kalla mig rasse om det får dig att må bättre.

Håller med dig om att mångas innlägg här är skrämande o håller med om att sånna här diskussioner är nödvändiga.

Vad jag försökte ge dig va väl en svar på din ursprungliga fråga om ett på ett kanske klumpigt sätt, men rädsla för det annorlunda, kulturkrockar o vad det leder till existerar i alla länder, o det kommer ta tid innan "chocken" kommer att gå över om den nånsin gör det.

Vad en sån här diskussion inte behöver är en "vi" "dom" mentalitet, där folk rasar till direkt. Om nån e så pass puckad attom verkligen drar ALLA med ett visst ursprung över en kamm så är det synd om den personen. Alla tror jag däremot har fördomar och dom som säger attom inte har några har nog rätt många.

Varför skulle jag kalla dig rasist? :S Finns ju inget som pekar mot det? Vad jag undrade är vad det spelar för roll om andra länder är värre, vi lever ju ändå i Sverige och har våra egna problem att handskas med?

Mjauv

Jag förundras över att folk som Mästerkatten ids diskutera med sådana här nötter.

Om alla invandrare var som Gaia hade jag varit den störste rasisten på hela jordklotet, tack och lov är så inte fallet.
Den här skräptråden borde låsas och kastas.

Jasså och vad är det som är så speciellt med mig? Och varför är tråden skräp? Den ställer en legitim fråga och lyckas också locka fram lite diverse pack från whoas alla skrymslen, det sista var inte önskvärt dock.

Askin P20

Ja eftersom det uppenbarligen verkar finns gott om människor som inte har respekt för andra människor så är frågan om det inte vore bäst för alla om dessa människor utropade en egen liten Ö-republik där bara ariska nordgermaner är välkomna och där saker som islam osv är förbjudet. WIN - WIN situation? Alla nöjda och glada? Så kan resten av världen som inte har några problem med hur folk ser ut eller var de är födda leva i frid och fröjd?

Industrigatan

Det mest skrämmande är vad fan de gör på ett hiphopforum av alla ställen, fast nu är ju knappast whoa längre ett sådant. En gång i tiden kanske..

2007-09-28 02:25
gaia du är en liten smygrasse allt

2007-09-28 02:32
gashen F1

Mot vem då isf? Svenskar? Jag är hälften svensk själv? Invandrare utanför Europa, jag har kusiner från mellanöstern? Invandrare inom Europa, jag är själv sådan på pappas sida? Asien, min senaste tjej var från Asien? Sydamerika? Afrika? Kan fortsätta ge dig skäl varför jag inte kan vara det där heller.

Nej, däremot avskyr jag rasism i alla dess former och de som utövar det är lika mkt värda som piss i mina ögon. Skulle inte gråta många tårar om de försvann för gott ur mitt synfält. Tolka det som du vill.

2007-09-28 02:37
:S ok? 

2007-09-28 02:38
var de inte svenskarna som var rädda för invandrarna och som var smygrasister? om du nu hatar all rasism så hatar du svenskar alltså.. grattis du har vunnit en kamera

2007-09-28 02:47
GAIA P25
"Jasså och vad är det som är så speciellt med mig? Och varför är tråden skräp? Den ställer en legitim fråga och lyckas också locka fram lite diverse pack från whoas alla skrymslen, det sista var inte önskvärt dock."

Tja, var ska man börja?
Det är uppenbart att du är en bitter smygrasist med ryggsäcken full av fördomar mot svenskar som du får bita dig i tungan för att inte börja häva ur dig.
Du verkar dessutom inte kunna bestämma dig själv över vilken fot du ska stå på, du upprepar idogt att svenskar minsann bara är samma sak som svensk medborgare samtidigt som det är uppenbart att det är just etniska svenskar (läs: suedis) som din kritik riktar sig mot.

Frågan är inte legitim - den är bara dum. Packet du lockat fram kan du själv stå som representant för, jag gissar att du för fem år sedan satt och spammade andra forum med inlägg som "stick fitt-svennar, vi blattar ska ta över Sverige, ni är för fega för att göra något åt saken bla bla bla"

Grundproblemet med den här tråden är väl egentligen mest att du faktiskt inte vill ha någon seriös diskussion utan bara få chans att sura och gnälla.
"varför är alla svenskar rädda för invandrare? Va? Är du lilla fega medel-svensson som åkte på stryk av svartskallen i din klass och nu sitter du och hatar alla invandrare du ser för att hävda dig?"
Hela syftet med tråden är ju att du ska kunna smäda folk som du stämplar som rasister. C'est tout.

Men visst kan jag göra dig tjänsten och besvara dina frågor du ställde i första inlägget:
Invandrare skrämmer mig i allmänhet inte, annars hade jag nog haft svårt att umgås med dem. Jag är av samma anledning ingen vurmare för "kasta ut dem"-prylen men visst - om någon är kriminell och våldsam så deportera fanskapet tillbaka till kloaken han kom ifrån. Jag hade inte fällt en endaste tår om de där mobilrånande fegisarna som hänger i gäng blev nedskickade till land X där de blev mördade av politiska skäl, fuck em. Att de sedan råkar utgöra en ytterst liten minoritet av alla människor med utländsk härkomst eller påbrå i Sverige är irrelevant i sammanhanget.

När det gäller vanlig falukorvs-fascism och den där bittra gnäll-rasismen så brukar den variera med tiden. 15-åringar kan ibland anamma den för att de känner sig rädda och otrygga (det är ju också i den här åldern man är måltavla för mobilrånare och tuffa gängen) och detsamma gäller gamlingar som tror att invandrare kommit för att förstöra landet.
Den första gruppen kan man hjälpa genom fler poliser och sociala insatser, den andra gruppen genom integration och ökad satsning på att få in invandrarna på arbetsmarknaden.

Om vi sedan ska börja ha penismätartävling mellan vilka grupper som är mest kriminellt belastade så kanske gruppen män är lättast att börja med?
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-09-28 03:18
många svenskar känner väl att den svenska kulturen och stoltheten urvattnas sakta men säkert med mångkultur.. eller ja vet inte
Street savvy

2007-09-28 04:16
Det enda jag fått ut av den här tråden är att gaia verkar vara en riktig idiot!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-09-28 05:31
babyphat

Snälla, du som är moderator har väl åtminstone lite innanför pannbenet? Lägg inte ord i min mun är du snäll. Retorik på internet fungerar inte alltid så bra. Vad jag skrev var att folk med främlinsfientliga åsikter kan gitta fort som fan från whoa eftersom det är ett hiphopforum. Och jag vet inte vad hiphopare innebär för dig kära du, kanske det är en killar med pösiga jeans med WU-märke på, bandana och Air Force skor som ska se allmänt tuffa ut och lyssna både på komersiell rap och lite kvasidynga för att få den lilla skillnaden mellan vanligt folk som lyssnar på rap och "hiphopare".

Du borde väl veta att det inte krävs något iq-test för att bli moderator, du har ju själv varit det.
Du behöver inte lära mig om hiphopens historia snälla du, jag är faktiskt inte intresserad. Det här inte ett renodlat hiphopforum, alla som är medlemmar här lyssnar inte på musiken och lever inte kulturen. Har du problem med et får du väl hitta någon annanstans att fördriva tid på helt enkelt.

Iaf, så startade det och många inklusive mig själv försöker hårt att hålla kvar vid de värderingarna och jobbar för att intressera mer människor, anordna jams, konserter, work shops osv.

Grattis, good for you.

Det du ser på MTV må vara rap, en liten del av hiphop men har i övrigt inte mkt med hiphopkulturen att göra..

Och att inte "gilla invandring" låter bara suspekt. Vadå liksom? Det har allltid funnits och kommer alltid att finnas invandring, vad är det att gilla eller inte gilla? Problem i Sverige kan inte och SKA inte skyllas på invandrare för de är alla unika individer. Det finns idioter och det finns bra människor, inom alla läger. Men snälla, lämna invandrarepitet utanför, då kan man lika gärna byta ut ordet mot "mörkhyade" eller ngt annat. Samma princip.

Man löser problem tillsammans och man gör det med respekt för sina medmänniskor, får man ingen respekt av vissa ska man inte börja dela upp folk i fack som Hitler gjorde med stjärnsystemet. Då ska man ta itu med de problematiska individerna, inte alla andra.

Orkar inte ens kommentera ditt inlägg.

2007-09-28 08:01
Jag tycker allt att du ger lite dubbla budskap herr gaia. Självklart håller jag med dig, men att bekämpa hat med hat har väl aldrig gått hem speciellt ofta...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-09-28 09:07
Har du sett "min facking skjorta" måntro?

Bönder syftar inte på lantbrukare utan är slang för idiotiska personer som har karaktäristiska drag som inskränkthet, xenofobi etc, precis som rednecks.

Är det ok om jag kallar en mobilrånande, bidragstagande, försäkringskassefuskande invandrare för blatte? Det är ju bara mitt slangord, inget att bli upprörd över.

Näedå, nu ska jag inte vara sådan. Att komma tillrätta med rasismen är ett omöjligt projekt. Man kan jobba mycket med integration och information men i slutändan kommer det ändå sitta någon jeppe i sin stuga och hissa skinn till "Om detta må ni berätta.."

Men det går som sagt att stävja det, öppna folks ögon för det fantastiska mångkulturen har att erbjuda. Jag har två kompisar som kring de 15 var "skinnskallar" och tyckte det var kul att tävla i negerhat. De var rädda, japp japp, såg de en mörk man, inte fan berättade de för honom att han borde få en tur till krematoriet. Blev de konfronterade med sitt utseende - "Nääääää fan heller kängorna e bara sköööööööna! Jag ÄLSKAR kebab!"

Många och långa blev de nätter då vi dryftade våra olika människosyner, och se på fan, det blev folk av dem med, 10 år senare. Tyvärr är de ju stämplade som "nazzarna" av folk som kommer ihåg den tiden, men de står ändå upp för att de har övergett sina gamla åsikter och numera ingår i den del av befolkningen som välkomnar de nya svenskarna.
Jag tror att en del inte orkar "byta" åsikter, utan kör på som de gjort sedan brorsan spelade Ultima Thule när de var 11.

Så, GAIA, hur ska man göra med rasister på whoa?
Att skriva hur mycket man hatar de vitlöksdoftande parasitblattarna, är givetvis inte godtagbart, det är det på väldigt få ställen i samhället.

Ska en person kunna proklamera att han är rasist, på ett seriöst sätt, eller ska åsikterna vara till grund för bannlysning?

Visst, det säger sig självt att ett hiphop-community inte torde vara högintressant för genomsnittlig rasmedveten arier, men principen.

Ska inte alla vara välkomna?
Ja, det är sant! Det är sant!

2007-09-28 10:17
Det är inte invandrarna det är fel på det är systemet som inte integrerar de som kommer till Sverige tillräckligt bra i det svenska samhället. Lösningen är inte att stoppa eller minska invandringen utan den är att förbättra integrationen. Alla männsikor är en produkt av miljön dom växer up i/lever i. Ger man männsikorna som kommer hit till Sverige en sämre miljö än alla  medelsvensson så är det klart att de antalet brott som begås av denna grupp är procentuellt högre per person än te.x vi medelsvenssons

- Grattis till att du har lyckats missa/missförstå alla andra inlägg jag skrivit hittils. Jag vill inte kasta ut någon.
Givetvis kan man lösa en del av problemen genom att minska en del av invandringen. Att hävda något annat visar bara på fullkomlig verklighetsfrånvändning.
Att brottsstatistiken inte heller enbart handlar om levnadsstandard borde också ha gått in vid det här laget om du läst någon av de rapporter jag postat.

En invandringspolitik med färre anhöriginvandring (alltså sådana som inte gör någon nytta) och mer arbetskraftsinvandring inom de områden där vår egen befolkning inte täcker behoven, hade dels varit bra för det här landet och dess ekonomi. Dels hade det inneburit mindre integrationsproblem, mindre invandrarrelaterade brott och därmed mindre konflikter och rasism.

Samtliga länder som tjänat på invandringen har en sak gemensamt, och det är att man kombinerar flyktingmottagande med arbetskraftsinvandring.
Den här regeringsrapporten handlar om invandringen i Sverige under efterkrigstiden. Den visar bland annat att under den stora arbetskraftsinvandringens år på 1960-talet ökade invandringen Sveriges BNP med 0,5-1.0% per år, medan invandringen på 1990-talet kostade oss mer än 2% av BNP per år.
Invandring är inte fel i sig, det är bara dagens politik som är fel.
Med detta sagt lämnar jag den här tråden.

2007-09-28 16:29
gashen

var de inte svenskarna som var rädda för invandrarna och som var smygrasister? om du nu hatar all rasism så hatar du svenskar alltså.. grattis du har vunnit en kamera

Var har jag påstått att alla svenskar hatar invandrare? Det jag däremot har skrivit i tråden är bland annat att de flesta är respektfulla, open minded och trevliga. Den här tråden syftar på alla de som känner att de måste uttrycka sig om alla invandrare på ett rasistiskt sätt. Vad kommer denna rädsla ifrån? Hände ngt så tidigt som på dagis eller? Fick nån sin mobil snodd en dag eller?

Mjauv

Tja, var ska man börja?
Det är uppenbart att du är en bitter smygrasist med ryggsäcken full av fördomar mot svenskar som du får bita dig i tungan för att inte börja häva ur dig.
Du verkar dessutom inte kunna bestämma dig själv över vilken fot du ska stå på, du upprepar idogt att svenskar minsann bara är samma sak som svensk medborgare samtidigt som det är uppenbart att det är just etniska svenskar (läs: suedis) som din kritik riktar sig mot.

Tja din jävla tönt. Bra försök att göra tråden till ngt den inte är. Vad fan är en etnisk svensk? En same eller? Hahaha.. Nej, däremot tvingas jag använda samma termer som er för att göra mig förstådd, min syn på vad som är en svensk är inte representativ för fem öre, vare sig bland invandrare eller svenskar. De flesta väljer att se sig som antingen eller. Hur hade du annars tänkt att jag skulle föra debatten, med omskrivningar?

Frågan är inte legitim - den är bara dum. Packet du lockat fram kan du själv stå som representant för, jag gissar att du för fem år sedan satt och spammade andra forum med inlägg som "stick fitt-svennar, vi blattar ska ta över Sverige, ni är för fega för att göra något åt saken bla bla bla"

Jasså? Hmm, konstigt, jag har respekt för alla människor och när jag läser inlägg i den här tråden där det bl.a. sägs att invandrare är ett smutsigt pack som kan skickas tillbaka, vad får dig att vilja stoppa mig i samma fack? Du kan gissa på men ngt sånt har jag aldrig gjort, du verkar helt sjuk i huvudet. Jag är halvsvensk själv och stolt over Sverige på många sätt, vad har jag för skäl till att hata svenskar? Jackie Arklöv stylee eller? Du känner dig bara knäckt och sårad för att jag kanske träffade dig med inledningen. Du kanske är en liten smygrasist och skäms för det och tar åt dig fast jag inte ens riktar mina inlägg mot nån grupp öht, bara individer som är rasister och uttrycker sig så.

Grundproblemet med den här tråden är väl egentligen mest att du faktiskt inte vill ha någon seriös diskussion utan bara få chans att sura och gnälla.
"varför är alla svenskar rädda för invandrare? Va? Är du lilla fega medel-svensson som åkte på stryk av svartskallen i din klass och nu sitter du och hatar alla invandrare du ser för att hävda dig?"
Hela syftet med tråden är ju att du ska kunna smäda folk som du stämplar som rasister. C'est tout.

Var har jag skrivit att alla svenskar är rädda för invandrare? Nu ljuger du igen och gör dig själv till åtlöje i tråden, stackars människa..

De personer som känner ett tvång att haspla ur sig rasistiska saker, det är dom jag undrar över. Inte majoriteten av svenskarna i Sverige, för de är toleranta, ödmjuka och sympatiska?

Men visst kan jag göra dig tjänsten och besvara dina frågor du ställde i första inlägget:
Invandrare skrämmer mig i allmänhet inte, annars hade jag nog haft svårt att umgås med dem. Jag är av samma anledning ingen vurmare för "kasta ut dem"-prylen men visst - om någon är kriminell och våldsam så deportera fanskapet tillbaka till kloaken han kom ifrån. Jag hade inte fällt en endaste tår om de där mobilrånande fegisarna som hänger i gäng blev nedskickade till land X där de blev mördade av politiska skäl, fuck em. Att de sedan råkar utgöra en ytterst liten minoritet av alla människor med utländsk härkomst eller påbrå i Sverige är irrelevant i sammanhanget.

Ärligt talat skiter jag i vad du tycker din tönt.

2007-09-28 16:42
gaia vill bara sänkad dej din jävla idiot hora ! vadå fick du din mobil snodd????? hahah i wish!

2007-09-28 16:43
Hock

Ja, skäms på den personen som tar upp kampen mot rasism, vi kallar honom idiot för inte ska vi ha nån som säger ifrån inte nej?

_babyphat F24

Du borde väl veta att det inte krävs något iq-test för att bli moderator, du har ju själv varit det.
Du behöver inte lära mig om hiphopens historia snälla du, jag är faktiskt inte intresserad. Det här inte ett renodlat hiphopforum, alla som är medlemmar här lyssnar inte på musiken och lever inte kulturen. Har du problem med et får du väl hitta någon annanstans att fördriva tid på helt enkelt.

Jävlar vad lustigt.. så synd så synd.. Nu har vi massa folk på "hiphopforumet" som t.om. är moderatorer som inte bryr sig ett dugg om hiphop ehmm på hiphopforumet.. Vilket skämt whoa har börjat bli alltså.. Rasister, personer som skiter fullständigt i hiphop och massa annat folk som man undrar vad fan de gör på en hiphopsida? Men som sagt, whoa har dött och gått i graven, RIP.

Orkar inte ens kommentera ditt inlägg.

Förvänta dig inte att jag ska "orka" kommentera ngt du nånsin skriver igen då.

Askin P20

Fuck off, är du seriös? Du säger åt mig att inte bekämpa rasister med hat? Okej.. Det får stå för dig men jag tänker aldrig sluta hata såna människor oavsett vem de är. Är de rasister så har de sagt upp rätten till att betraktas som människor i mina ögon, då är de snarare smutsiga hundar, inte värda mer än boskap.

permobil-player P25

Så, GAIA, hur ska man göra med rasister på whoa?
Att skriva hur mycket man hatar de vitlöksdoftande parasitblattarna, är givetvis inte godtagbart, det är det på väldigt få ställen i samhället.

Ska en person kunna proklamera att han är rasist, på ett seriöst sätt, eller ska åsikterna vara till grund för bannlysning?

Visst, det säger sig självt att ett hiphop-community inte torde vara högintressant för genomsnittlig rasmedveten arier, men principen.

Ska inte alla vara välkomna?

Nej, vad jag vet har whoa (iaf på pappret men det verkar bara vara bullshit i praktiken) nolltolerans mot rasism på whoa. Säger iaf adminsen och webmastrarna. Om rasister får hänga här och kasta ur sig massa saker om andra människor och JAG SNACKAR INTE BARA om svenskar som är rasister mot invandrare, det kan lika gärna vara tvärtom, så drar iaf jag för gott och kommer aldrig tillbaka. All rasism är en styggelse och ska bort från samhället snarast.

Varför jag skapade tråden var för att jag i flera trådar på sistone sett diverse folk uttrycka sig rasistiskt.

mästerkatten

Tja, vem skriver du till? Du citerade iaf inte mig?

2007-09-28 16:46
gashen

gaia vill bara sänkad dej din jävla idiot hora ! vadå fick du din mobil snodd????? hahah i wish!

Haha, inte en chans min vän, du kan få ta med dig ett par vänner t.om, ;)

Internethot från nån nörd skrämmer mig inte, du ser inte mig hota andra här heller?

Håll dig till trådämnet eller dra?

2007-09-28 16:49
hahaha ok cool du e!

nee internetfight är meningslöst de håller ja me om

Ja okej du är en smygrasse som säger emot dej själv hela tiden..

2007-09-28 16:54
gashen

hahaha ok cool du e!

nee internetfight är meningslöst de håller ja me om

Ja okej du är en smygrasse som säger emot dej själv hela tiden..

För att jag ifrågasätter de personer som bara MÅSTE slänga ur sig påhopp och rasistyttranden? Jag har aldrig påstått att det är alla svenskar eller ens en majoritet av Sveriges befolkning. Alla de som skriver på youtube: "jävla smutsiga apor, avliva dom" eller de som på klubbar, bussar, stranden osv säger liknande saker, DET ÄR DOM jag syftar på och det är dom jag vänder mig till, hur gör det mig på ngt sätt smygrasist mot svenskar?

Och ja, jag har sett en och annan här på whoa på sistone, därför tråden för det oroar mig och jag vill inte ha packet här på whoa. Det ligger så FEL i linje med hiphopkulturen också, där alla ska vara välkomna oavsett utseende, härkomst, religion osv så länge de respekterar andra på samma sätt. Alla då förutom nazister, rasister osv förstås för de respekterar ju inte ett skit.

2007-09-28 17:26
1 elak blatte ger hela svenska folket främlighets fientlighet .
Manager

2007-09-28 17:28
Haha jag vet inte om du kan likna "jävla smutsiga apor avliva dom" med "svenssons".
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit