I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

Poet

2012-12-19 23:28
det blir färg på den om 2 veckor
http://www.n0.se/v/f/91563_ugglan.jpg

VIOLETA PARRA - Gracias a la vida

2012-12-20 11:57
Riktigt snygg! Ser fram emot att se den i färg :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Admin

2012-12-20 13:48
Såg inte ut som den trevligaste att göra :) Men snygg!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-12-20 18:08
Evolution

nacken är rätt okänslig faktiskt. har för mig att just nacke och övre delen av ryggen är några av de minst smärtsamma ställena för de flesta. det var det för mig iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-20 18:12
Personligen tyckte jag att övre delen av ryggen var helt fruktansvärd att tatuera. Dom linjerna upp mot nacken, kändes som att tatueraren drog med skapell. Helvete vad ont det gjorde! :P
- Dexter Morgan

2012-12-20 19:30
Brazen

har du fler tatueringar? det är ju så himla olika hur ont det gör, dels mellan olika människor men också mellan olika områden på kroppen. för min del var armvecket det värsta jag varit med om, smärtvis då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-12-20 23:01
jukgirl
om du mena min gadd så äre faktist halsen

2012-12-21 08:30
Junkgirl,

Har tre stycken, en bakom örat, den mellan skulder bladen och en på sidan av svanken. Den vid svanken kändes knappt, bara på vissa ställen men det var inte så farligt, den bakom örat märkte jag inte ens av. Bara vibrationerna och det fick mig att flina lite :P
- Dexter Morgan

2012-12-21 13:58
det är så jävla spännande hur individuell smärta faktiskt är. ^_^

weon

ah, sorry.
Poet

2012-12-21 14:48
"life's a garden, dig it."

2012-12-23 23:40
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2013-01-15 16:23
tja!
hur har gadden fått liv och färg =D
http://statigr.am/p/369378050320817777_3813254

2013-01-15 21:51
Riktigt fin, weon :)
- Dexter Morgan
Admin

2013-01-16 23:14

Jag gillar hemmagaddningar...
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Redaktionen

2013-01-16 23:20
boom! så ska det se ut!
namaste

2013-01-17 00:05

Har påbörjat denna som ska bli lite större på typ alla håll o kanter,
nu är bara linjerna gjorda. Har världens beslutsångest för om den ska få bli färglagd helt, färglagd till viss del, eller bara i gråskala.
Min tatuerare skriker FÄÄÄÄÄRG, men jag är ambivalent som vanligt ...

Moderator

2013-01-17 07:19
FÄRG!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-01-17 13:41
FÄRG conspicuous, absolut färg!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2013-01-17 14:01

ryggen

armen

handled

handled

Foten.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2013-02-19 16:37

2013-02-19 17:57
Min första tatuering blev en blomma och nu sitter jag varje dag och tänker på alla möjliga blommor man kan tatuera.
Det lilla mittenpartiet glömdes av okänd anledning men det ska fixas utan problem nästa gång jag åker upp till byhålan. Ett enda blad har ett litet hack i sig och det är nog helt och hållet mitt fel men så är det när man är en färsking och råkar rycka till.

Producent

2013-02-19 18:17

2013-02-22 20:58
Conspicious det är klart den ska ha färg, du kan ju inte göra en día de los muertes-skalle i gråskala
Poet

2013-02-22 21:04
conspicuous

Sugarskulls ska vara i färg, oskriven regel på den!!

2013-03-19 15:40

Blev Fantomens goda märke, för dom som inte vet ^_^
Men nu fick jag verkligen mersmak, känner att jag vill göra fler nununununu!!
- Dexter Morgan
Admin

2013-03-19 21:33
Fuck yeah! Och fler måste du ju göra, det onda märket på andra handen! ... åh, saknar mina Fantomen-ringar.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2013-03-20 18:29
Blir faktiskt onda märket på höger handled när det finns pengar! ^_^
Måste också kirra nya ringar. Har onda märket, men den är så sliten och snarare bronsfärgad än guld längre, haha. Ska försöka fixa custom made, en vacker dag :)
- Dexter Morgan

2013-03-20 22:44
Gjort lite mer sen sist, 2 sittningar kvar sen är den klar !! en härlig gladiator sleeve !

vi är överallt!

2013-03-21 10:25
Mina senaste

Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2013-03-21 11:15
Åh herre vilken söt :D
- Dexter Morgan

2013-03-21 16:25

Här är utsidan av mitt vänstra lår precis när det var klart. Av Iain Mullen @ Imperial Tattoo i Stockholm. 3,5 timmar, snabb jävel.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2013-03-21 16:26
Ska sägas kanske att den är i svart och grått bara, den röda tonen har försvunnit nu.

2013-03-21 17:19
fet med den röda tonen....men kanske är den lika fet utan den...
motivet var galet snyggt iaf!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-03-23 17:41
Tid bokad på torsdag då det lilla aset ska färgläggas och byggas på en aning,
fasar redan nu för delen mot höften som jag grinade jävligt illa över att gadda.

Kan man typ peta i sig tramadol innan så det går lite lättare?
Revbenen hade jag inte problem med att köra, käkade en banan och twittrade under tiden... men höften... uuääh :/

Admin

2013-03-26 00:35
conspicuous

Det verkar finnas nån slags kräm som tydligen ska funka. Har sett nån tatuerare visa den på typ instagram och när jag körde lite förra veckan berättade min tatuerare att de ska ha nåt som kan användas om man kör flera dagar i sträck. När hon skulle visa så hittade hon den inte. Men jag vet inte hur den funkar. Kan vara så att den bedövar men kan lika gärna vara så att den lindrar svullnaden från tidigare dag(ar) också. Du får höra när du är där :) Eller bara bita ihop, räkna till 10 en massa gånger och tänka att det här inte behöver upprepas, iaf inte just där på precis det sättet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-03-26 23:02
Kräm brukar väl inte rekommenderas då det får huden att röra sig annorlunda/ svullna/ dra ihop sig osv och tatueringen kan se skev ut efteråt :/

2013-03-27 07:50
conspicious, Det finns en spray som bedövar ordentligt, men verkar bara efter att man redan kommit en bit in på arbetet (så det går in i huden/blodet). Annars ska inte tramadol vara något problem, men akta dig med smärtstillande som tunnar ut blodet. Vet inte om tramadol dämpar den omedelbara smärtan när nålen går in dock men skulle gissa på att det gör sessionen mindre olidlig på det stora hela, om du är känslig ;)

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-03-27 10:34
Nu kanske det funkar?

vi är överallt!

2013-03-27 22:43
Isofu

Tack för tipset!
Tar med mig lilla apoteket så får vi se om jag klarar mig haha.
Är dags imorgon så jag hinner inte fixa nån spray/ kräm.
Revbenen va som sagt inga problem, fattar inte varför mjukdelarna runt höften skulle göra så förbannat ont :/

Admin

2013-03-28 09:55
Viktigast är ändå att förbereda dig. Sov och ät ordentligt innan. Har även märkt att formen i övrigt spelar stor roll. Senaste gången blev kroppen skakig och jävlig, förmodligen pga jag dels varit sjuk veckan innan (och kanske hade nåt skit kvar i kroppen) och dels för att jag inte tränat vidare bra på ett tag och alltså är i relativt kass form. Första gången var jag t ex rätt vältränad och då flöt allt på mycket bättre både under själva tatuerandet men framför allt under läkning.

Men såvida du inte har extremt starka mediciner spelar det mindre roll. Två ipren för att hålla svullnaden nere kan vara bra men spelar ingen större roll för smärtan. Om du inte har saker som slår ut dig totalt kommer psykologiska knep göra större skillnad (tänk på annat, räkna till 10 om och om igen, om det blir för jobbigt be tatueraren köra i korta intervall även om det drar ut på tiden). Ta med nåt extra plagg att bara lägga över kroppen för att få värmen funkade för mig en gång.

_NoVA_

Snyggt! Är det bråk med ett lejon på insidan? Är det "bara" överarmen och har du isf planer på att utvidga?

2013-03-28 21:50
utsidan är en gladiator som reser sig ur colosseum.
insidan är en gladiator som slåss mot ett lejon som är fastkedjat ( fast man ser inte den vinkeln ) och där bakom är en staty på ceasar. och det man ser bakom ska va insidan av colosseum då med publik.

nedanför i armvecket har jag ceasar som flyr på häst och vagn ( då den stora gladiatorn segrat ) och gjorde idag gadden på armbågen som är en gammal orginal hjälm som hittats. ska bindas ihop med sandmoln från hästarna som stiger upp.

Tanken bakom är gladiatorn är som livet. man får välja om man vill lägga sig ner o dö eller kämpa och vinna.
vi är överallt!

2013-03-28 21:51
3/4 dels sleeve är det =) så halva underarmen
vi är överallt!

2013-03-30 13:38
Evolution

Tack för tipsen!

Jag har tatuerat mig en gång när jag var bakis, aldrig mer alltså.
Som tjej är det dessutom bull att tatuera när man har mens.

Fixade det ganska bra denna gången, min tatuerare känner mig väl och vet hur hon ska underlätta för mig också.

En sittning till om två veckor sen bör den jäkeln vara färdig :)

2013-03-30 18:48
Tanken bakom är gladiatorn är som livet. man får välja om man vill lägga sig ner o dö eller kämpa och vinna

gillar den tanken. och gaddningarna är fan feta! lägg gärna upp mer avslöjande bilder så man ser mer.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-03-31 09:37

I'itoi
According to O'odham oral history, the labyrinth design depicts experiences and choices we make in our journey through life. In the middle of the "maze", a person finds their dreams and goals. When one reaches the center, we have one final opportunity (the last turn in the design) to look back upon our choices and path, before the Sun God greets us, blesses us and passes us into the next world.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2013-04-03 19:07
Ska göra nya linjer i knävecket för den tatueringen läkte så illa.
Eftersom tatueraren jobbar i Göteborg och jag bor i Stockholm så tänkte jag vara effektiv och boka in en till tatuering samma dag, mailade Cezilia och Joel på GBG Classic men de var så sega med att svara så jag trodde det inte skulle bli nått....

Istället blir det att dra dit direkt efter att knävecket har köttats och göra två tatueringar till, samtidigt. Något personligt rekord ska slås haha
Battlerappare

2013-04-03 19:32
Står det " In the middle of the "maze" ?

2013-04-03 22:37
man in the maze, men vi skippade det :)
- Gôr-many.
Moderator

2013-04-04 10:23
Vafan jag har gått i en sån labyrint på boom festival men då hade jag ingen aning om vad det var.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-05 10:47
haha
- Gôr-many.