I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2010-03-21 14:15
Riktigt riktigt snyggt porträtt!
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-03-21 17:41
Yes, Tack. Både jag och tatueraren blev riktigt nöjda =D
"Know thyself and thou shalt know it all"

2010-03-22 01:37
Kollade nyss igenom tråden och det fanns många riktigt feta Tatueringar, Stizze´s tatuering på Erykah Badu va helt sjuktsnygg! Shit!
Så jag kan väl inte vara sämre än er så här kommer min första och ända en så länge.http://uploadpic.org/thumb-52406.jpg
///a-jay three one

2010-03-22 01:40
///a-jay three one

2010-03-22 02:15
vad är det där?simba?

2010-03-22 15:23
Japp! :D
///a-jay three one

2010-03-22 15:29
Hahaha, äg! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-22 16:09
fet simbagadd!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-22 16:11
a-jay31 P19

vad föreställer den på riktigt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-03-22 16:23
Misery_chick är ju simba från lejonkungen! rafiki målar ju simba på sitt träd :)
Delam tange barat

2010-03-22 16:26
Rachel P25

jo jag fick det förklarat för mig lite försent ^^

2010-03-22 18:25
Det är ju Simba! Tung tatuering

2010-03-22 20:52
Tack, de är alltid lika roligt att visa den, vissa ser de på en gång och vissa kan inte se den alls.
///a-jay three one

2010-03-23 13:03
bperb P28

Du skulle inte kunna ta en bild på din högra axel? Har letat efter ett sådant motiv för att fixa det på underarmen men inte hittat, tänkte att man kanske kan använda det som en mall och göra vissa ändringar, om det är okej för dig?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-03-23 14:24
undrar om bra ställen i stockholm där det inte är alldeles för lång väntetid. pris spelar ingen roll men jag pallar inte vänta i typ 4 månader för att få en tid helt enkelt :) det enda jag ska göra är en textrad på foten och en liten symbol som är svart, inga skuggningar eller något. som ett stämpeltryck snarare.

så det är inga stora grejer eller några speciella tekniker som krävs, men jag vill ju fortfarande att det lilla jag ska göra ska bli fint helt enkelt - så Joel eller någon annan med koll: vilka är vettiga? jag har ju lite koll på studios men droppa gärna namn på schyssta tjejer eller killar som kan sin grej.

2010-03-23 17:34
+ phaties fråga. måste styra upp en halvfärdig gadd över bröstet

2010-03-23 18:39
faan va tung simbatatuering!
Käft då.

2010-03-23 20:21
zoomzoom

ja, men då får du göra en "animal liberation" över ryggraden också:)

ska se om jag kan fixa nåt, är kameralös och en anings isolerad för tillfället så det kan bli lite knixigt. zaki på circle har gjort den annars. kan ju påpekas också att den är en cover-up på en jävla tribal, men då den gjordes under 90-talet så får det väl gå an ändå...
http://www.kommandot.se/wp/

2010-03-23 23:46
haha vem vet. Får väl göra en då... :P

hehe, ne men hade varit sjyst, tyckte mönstret såg coolt ut.

2010-03-24 10:05
lite av de senaste jobben..

2010-03-24 10:11

2010-03-24 10:37
Snyggt som vanligt joel. Fan, jag drömde att jag tatuerade mig inatt! Måste va ett tecken på att jag ska boka tid snarast!

2010-03-24 11:12
Har du en egen studio Joel?

2010-03-24 11:21
phatie

jag fick tid rätt fort på swahili bob's vid s:t eriksplan. fast det var iofs för 2 år sen. men ändå. kan vara värt att kolla upp kanske.

2010-03-24 13:17
junkgirl: den kommer bli så galet snygg! ser verkligen fram emot att se den klar. när är nästa sittning?

2010-03-24 13:26
skillz

7e april, så jag lär lägga upp bild runt den 14e. vill inte lägga upp bild medan den är svullen och hudflagig. ^^

vill fan bara vara klar nu. bävar mer och mer för varje sittning och är livrädd att vi kanske måste köra en 5e sittning. kommer behöva rätt lång tid på mig innan jag kan börja med andra armen så jag hinner glömma bort hur satans jobbigt det är. jag är en av de där som är väldigt smärtkänslig också och smärta är min största skräck, men jag är bra på att hantera den när jag väl sitter där. men jämfört med min bästis och min pojkvän verkar jag tycka att det gör mer ont iaf. armvecket... går ju fan knappt att beskriva i ord hur ont det gör där.

2010-03-24 13:27
läst i tidningen att dom ska testa om färgen i tatueringar är cancerframkallande.
Vet inte riktigt vad ja ska tro om det, folk har ju tatuerat sig i alla tider. Sen känns det som att allt idag är cancerframkallande.

Så vill höra lite vad ni tycker/tror. Är det bs eller?

2010-03-24 13:31
aight, nice. :)

2010-03-24 13:35
allt är cancerframkallande nuförtiden. socialstyrelsen påstår ju t.ex. att snus är hälsofarligt men det är inte bevisat. tycker det är synd och skam med all skrämselpropaganda mot allt möjligt som folk omger sig med. vi har inga lejon och tigrar att vara rädda för så vi hittar på massa skit att vara rädda för, mest ofarliga grejer som 2 dagar gammal mjölk och sånt... så jag tror det är bs, men hey, kul att "de" väljer att kasta bort massa forskningspengar på att kolla en sån onödig grej...

2010-03-24 14:20
Svitz: jag tror det kan ligga endel i det, även om det isåfall gäller ett fåtal färger från ett fåtal märken idag, de flesta seriösa färgtillverkare är jävligt noga idag av rätt uppenbara skäl, bara för att sverige inte har några som helst regler för tatuering betyder det inte att det är så internationellt och färgerna är inte tillverkade i sverige..

man vet sen gammalt att färg kan samlas i lymfsystemet och det kan ju knappast vara bra, japanerna ska ha varit medvetna om saken och räknade bort ett par år i livslängd för en person med kroppen täckt av tatrueringar.. dock är det nog jävligt få av pigmenten som framkallar cancer, kadmium gör ju det t ex men det används vad jag vet inte längre.. förr kunde tatueringarna börja bubbla sig när de använde vissa typer av röd färg för att det var så giftigt men det är inget man ser alls idag, dock kan rött läka något sämre vilket ju kan peka på att det är lite mindre hälsosamt än andra färger..

det är bra att folk blir medvetna, så länge det inte blir någon skrämselgrej av det hela, det är säkerligen inte mer cancerframkallande än annat och skulle några färger vara det kommer de inte användas mera.. ska bli intressant att följa testerna..

matadåren: det tror jag nog du har rätt i, hehe!

Zoom-Zoom: jag jobbar på No fear Tattoo i göteborg.. Det är inte min studio dock..

2010-03-24 14:27
jag provade förresten en läkningstaktik där jag plastade in armen i 3 dagar, tvättade bytte och använde lite bepanthen morgon och kväll och fick ingen skorpa alls. när jag tog av plasten var det bara som när man har en flagande solbränna typ. fick lite finnar också, vilket jag inte fått av bepanthen innan men det var ju bara att låta dem vara så läkte allt jättefint. det var horimatsu som sagt att en bekant till mig skulle sköta sin tatuering så, så det är inte bara nåt jag själv hittat på. han hade plockat upp det från brännskadevården.

2010-03-24 19:25
junkgirl

vad heter tatueraren du går hos? han/hon är ju onekligen sinnessjukt grym, din gadd kommer bli helt tokig (i den allra bästa bemärkelsen, hehe). den där läkningstaktiken ska jag dessutom ta fasta på, jag ska gadda mig på ena fossingen så kortast möjliga läkeprocess är ju att föredra. hur lång tid tog det? 3 dagar bara (förutom finnarna haha)?

2010-03-24 19:33
joel finns det några rekommenderade färgtillverkare som man ska leta efter? jag antar att dom flesta studios som e erkända kör med vettiga färger?

2010-03-24 21:05
phatie

håkan åkerman på circle tattoo i sumpan. han är bäst och så sjukt trevlig och vettig. fick dock vänta ett tag innan jag fick tid. var där och kollade i augusti och de kunde inte boka något förrän i november. alltså, jag var tvungen att gå tillbaka dit i november och boka. första sittningen blev i februari. han var pappaledig lite i januari, så det spelade ju in, men ändå.

tog 3 dagar innan jag hade ny hud under men jag behöver fortfarande smörja den ett tag till. skulle säga att det tar lika lång tid att läka oavsett, men man slipper skorpor på plastsättet. för text på foten skulle jag nog köra på den taktiken. känns som att det blir mycket slitage med strumpor och sånt annars som kan rubba skorpan.
men jag är ingen expert på läkning, utan be din tatuerare om instruktioner istället. ^^

2010-03-24 22:43
junkgirl

ah ok, circle tattoo har varit en studio jag haft i åtanke om att gå till sen innan så detta stärker ju endast min uppfattning om att det definitivt är dit jag ska gå. får väl se hur det ligger till med väntetid, egentligen har jag ju ingen brådska, det är mer att jag vill "bli av med pengarna" så att det är gjort och jag kan göra en ny budget för nästa sak jag ska spendera cash på (semester). men fett, då har jag ett namn att minnas. bra, tack.

ja, alltså det är klart att jag kommer lyssna på vad tatueraren ger mig för tips. dom vet ju bäst. har ju tatueringar sen innan så jag vet ju hur man gör men som sagt, det känns ju som att det är skillnad att gadda sig på armen än mitt på foten gällande slitage ja.. så då kan ju faktiskt ditt sätt vara något att fråga om. thanks for the input anyways!

2010-03-24 23:33
phatie

väljer du honom så vet han redan om det för det berättade jag om för honom. ^^ han sa att det är samma princip men att det inte är så de brukar göra och tyckte jag skulle testa det om jag tyckte det verkade bra.

plocka ut pengarna och lägg undan dem om du inte redan har dem uttagna. de tar ju ändå betalt med cash så kan vara lika bra at tlägga dem i en låda elelr bakom någon hylla elelr nåt så slipper du tänka på dem. ^^

2010-03-25 08:46
junkgirl

har dock ingen aning om vad det kommer kosta. men ja, jag har lite en liten buffert som jag lagt undan. :) tack för alla tips!

2010-03-25 09:41
phatie

håkan verkar ta 1000 i timmen, men tror inte din text borde ta så lång tid.

2010-03-25 10:51
Joel

Är du bra på att rita såna mönster som bperb P28 har på sin axel? Finns bild på sida 24 här i tråden. Vad tar du i timmen?

2010-03-26 08:36
junkgirl

det jag har nu är två ord, ett på varje handled som tillsammans tog ungefär 40 min. tre bokstäver på ena och fem bokstäver på andra. så jag kan tro att det tar ungefär det dubbla för denna text.

2010-03-26 11:35
Zoom-Zoom: jag är inte så insatt i den stilen direkt, vet inte vad något i den symboliserar eller så så jag kan inte göra korrekt moko som det kallas men visst kan jag göra mönster i det stuket..

föredrar dock att göra liknande grejer på sätt som jag inte känner hör till en kultur som jag inte vet något om egentligen..

kolla in detta om du gillar den typen av mönster, kanske kan vara ett roligare och mer originellt håll att ta det..

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewPicture&friendID=68556511&albumId=3015842

fan är det massa kryss i min senaste post?

postar om de jag ej kan se..

2010-03-26 11:47
phatie

oj! min deliriumtatuering tog 40 minuter.

2010-03-27 21:08
senaste: lite kladdig på bilden, och inte helt färdigläkt..

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Producent

2010-03-27 22:22
Vad tycker ni om änglavingar på ryggen? Jag funderar på att göra det men min tjej tycker inte det.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-03-27 22:24
Dopeness

är änglavingar på ryggen vad du vill ha så tycker jag du ska göra det, du ska ju tatuera dig för din skull, inte för din tjejs.
Producent

2010-03-27 22:30
True. Men jag skulle ändå vilja ha lite feedback på vad ni tycker.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-03-27 22:31
Dopeness

jag håller med föregående talare. vill du ha det så ska du skaffa det. de kommer att sitta där resten av ditt liv. din flickvän kanske inte håller lika länge. om min kille hade något emot någon tatuering jag gjort eller planerar så hade jag sagt att det är upp till mig och att hans åsikt inte riktigt räknas i ett så stort beslut som en tatuering ändå är.
Producent

2010-03-27 22:36
Tack. Men vad är eran åsikt om det motivet?

2010-03-27 22:40
jag hade inte velat ha änglavingar men jag hade inte reagerat negativt på någon annan med sådana.

2010-03-27 22:43
säger likadant. inget jag själv hade gjort men det är ett ok motiv.