I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2010-10-06 18:26
junkgirl
Den är helt enkelt... alltså... nu ska jag hitta rätt ord här, så det inte blir fel. Fantastisk, snygg, grym som fan, fin, och alla andra fina ord man kan komma på som kan tänkas beskriva din sleeve. Tusen tummar upp! :D Höstlöven är helt enkelt perfekta!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-10-06 18:35
tack! ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-06 20:47
Projekt nr 1 sittning två.

för större version följ länken http://img704.imageshack.us/i/projektforts.jpg

smått och gott.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-06 20:50
så tröttsamt

2010-10-11 11:26

2010-10-12 01:36
den sista var ball.. gillar tatoos med mycket färger. junkgirls e nog fetast hittills!
det finns en chat! missa inte den...

2010-10-12 15:02
_osCar_

*tackar och bugar*

2010-10-15 15:47
klassiskt

första sittning på ryggpjäs.

Poet

2010-10-15 16:42
Joel - den där ryggtavlan kommer bli ruskigt ball! good work som vanligt
"life's a garden, dig it."

2010-10-15 22:08
Någon som vet om det finns någon med graffiti rötter som kör i Göteborgstrakten?
Ska köra något av ett tidigt Dogtown tema nästa gång.
Rock out with your cock out!

2010-10-15 23:08
two_grand

Freddan på City Tattoo tycker jag är grym. Mest för att han gjorde min :) Ligger på Kungsgatan, nära PC och Tribe.
- Dexter Morgan

2010-10-15 23:24
Jo... men har han graffiti bakgrund? om han bara är bra för att han gjorde din är det ju inte så intressant eftersom jag gör mina "vanliga" i andra studios.

2010-10-16 09:17
two_grand: har suttit och klurat och kommer inte på någon graffare som tatuerar i göteborg, även om det säkert finns några som har klottrat lite i sin ungdom, men inga renodlade duktiga graffitimålare vad jag kan komma på. dogtown temat är alltså typ motiven på gamla skateboards eller är jag ute och cyklar? San Fransisco vibb typ.. tycker nog inte att det finns någon i göteborg som kör åt det hållet sådär även om det såklat finns endel som klarar av det om de ska utgå ifrån något du har med dig. nej det känns verkligen som en stil som inte är särskillt stor i sverige eller europa tyvär.

är det något specifikt motiv du vill göra? kan vara lättare att tipsa om du visar bild..

2010-10-16 09:21
Borde nog specificera mig lite mer :). Jag valde Freddan just för att han har pysslat med graffiti innan och för att min skulle vara graffiti-ish. Har tyvärr ingen bra bild på den nu när den har läkt och allt, men kan slänga upp en gammal bild igen.

Som sagt, ingen bra kvalitet men...
- Dexter Morgan

2010-10-16 09:24
har för mig att du kört hos per soovik? nu kör ju inte han den stilen riktigt men i göteborg så är han nog den som är mest influerad av san fransisco scenen från dogtowns storhetstid. dock kanske inte med de delarna av den scenen du är ute efter.. men kollar man på tatuerarna som var stora i sf runt den tiden så kör per soovik mest likt dem tror jag. dock kopplar jag ihop dogtown mycket med färggrann biomech och så och tror inte att det är det du är ute efter..

2010-10-16 17:42
Nej alltså, ett av problemen är att jag inte vill komma in med massa motiv som ska "göras om lite", eftersom jag inte vill vara en vandrande reklampelare för t ex Santa Cruz.
Men du har rätt i att det är själva känslan, färgerna osv som jag är ute efter... lite trashight tidig surf-skate stil (klassisk tidig Jim Philips stil hade ju vart grymt om man fick tillgång till massa material som inte satt på brädor osv).

biomech är inte riktigt min stil.

2010-10-16 18:25
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2010-10-16 19:06
two_grand: mm jag förstår vad du är ute efter. ledsen kan inte komma på någon som kör den stilen alls.

2010-10-16 19:08
sedan behöver man ju inte sno motiven rakt av för att använda dem, ta ut en jävla massa bilder så ska det gå att ordna något åt det hållet även för någon som inte normalt kör precis den stilen.. vet inte riktigt vem du borde vända dig till dock..

2010-10-17 19:49
Jo det är svårt som fan, är inte riktigt peppad på att resa några hundra mil för att kunna göra det heller.

En färsking som jag är lite nyfiken på är Tony, kan se hans verk här:

http://www.gaddad.se/profile/gallery/46184/tattoo/#bc

Han är ju rätt Cartoonish men han använder bra färger och så tycker jag.
Vet du något om honom?

2010-10-17 19:51
Många motiv är ju rent ut sagt fula, men några överaskar lite.

2010-10-17 23:32
ja tony kan säkert bli en gedigen new school gaddare, är själv inte förtjust i den stilen alls så har dålig koll på den, känns som en rätt liten scen.. skulle inte välja honom för just det projektet du funderar på nu iallafall.. ett tips är att hålla lite utkik på göteborg classic tattooing, de har ganska ofta tatuerare från den absoluta världseliten inom old school, traditionellt och japanskt på besök. Nyss var en ruggigt duktig tatuerare vid namn John Reardon där t ex, kolla upp honom han kommer nog tillbaka fler gånger.. de har en facebook grupp du kan gå med i så får du utskick när det blir celebert besök. brukar själv mest tatuera mig hos deras gästarbetare, ett grymt sätt att bli tatuerad av grymma internationella tatuerare utan att behöva resa runt halva jorden.. En annan grym gaddare som skulle kunna köra din grej som jag tror ska komma tillbaka dit snart är Javi Castano http://www.facebook.com/barcelonaelectric?ref=ts.. kolla in hans grejer, han är snuskigt, snuskigt bra och skulle faktiskt kunna göra det helt klockrent.. ska själv göra färdigt en tatuering han påbörjade på mig sist han var här när han kommer nästa gång..

om du lyckas få honom peppad på det skulle faktiskt Sibban på Reb Ta2 göra den typen av grejer du funderar på grymt tror jag.. men då gäller det att han känner sig peppad.. gå dit och lägg fram förslaget och känn av vad du får för vibb..

2010-10-18 19:47
fick en ny hjärttatuering av en polare igår! :)

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-10-19 19:00

2010-10-19 19:38
Ja tack för hjälpen, gästartister har jag knappt tänkt på, men det kan ju bli ett problem om det är ett stort projekt.
Inte just för att jag har problem med att sitta länge, snarare problem att betala hela skiten på en månadslön då jag är inkapabel att spara penningar =)

Sedan tycker jag det är lite lurigt, gäller fan att läsa på ordentligt... jag tänker mig alltid hur ett motiv skulle se ut om det var lite sämre för att få en realistisk uppfattning om hur duktig han/hon är, då logiskt sett de flesta artister lägger ut det de är som mest stolta över, då kommer inte mycket att se "bättre" ut.

2010-10-19 20:18
two_grand: mm vill du bara köra stora grejer så är det ju knepigt men alla projekt som är små nog för en sitning är värda det.. de artister som kommer till göteborg classic är 100% safe att gå till kvalitétsmässigt och de har alltid en portfolio att kolla i så klart.. de flesta håller en såpass mycket högre klass än snittet på tatuerare att det syns direkt på deras foton.. dock får man ju forska lite innan så att det är en artist som kör den stil man gillar.. men forska lite innan ska man ju alltid göra å andra sidan.. som sagt Javi Castano kommer nog snart, kolla upp honom, han är så skicklig så det nästan är skamligt..

2010-10-19 21:30
Jo kikade lite på hans Myspace, ser ju ruggigt bra ut.

Och

Är fan helt i min smak, även om jag föredrar så lite svart som möjligt.
Producent

2010-10-19 21:49
jag tycker att "standarduppsättningen" på göteborg classic är sjukt bra också, faktiskt kanske de bästa jag nånsin sett (på den sortens tatueringar jag gillar). planerar att flyga ner dit så fort tillfälle ges och bokningstider finns,,
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-10-20 09:13
THE_JAKKHAMMER: ja absolut Henke och Jonas är helt klart gräddan på sitt område i sverige, och världen.. vill man ha saker i stil med det two_grand är ute efter så är de ju fel killar dock..

2010-10-24 16:57
Min arm som jag kämpat med i åratal känns det som.
Men när jag är helt klart ska jag lätt byta tatuerare då denna har skickat hem mig pga olika skäl.. "oj, jag har glömt dig, jag är bakis, hinner inte, har sovit dåligt, kan vi köra imon istället?" osv osv. Säkert 15 gånger jag kommer dit skitpepp och bara får en "nej".
Sen är han så jävla pengarkåt!

Det jag gjorde sist var att han donade med döskallen som jag inte riktigt är nöjd över än, han ska göra mer på den, får se hur det blir.

2010-10-24 18:29
fan va tung den var! ta gärna fler bilder.. närbilder :)
det finns en chat! missa inte den...

2010-11-13 09:39
Måste bumpa.

Någon som känner till nån tatuerare i Sundsvallstrakterna som är duktig på japanskt?
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Moderator

2010-11-13 16:50
Jack, kommer inte ihåg studionamnet, men han har gjort en hel japansk sleeve på en polare
//TW

2010-11-16 04:51
Under arbetets gång:

Done deal:

Var ett par-tre månader sedan nu. Nästa gaddjävel blir av imorgon Onsdag! :)
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2010-11-17 12:54
shitmannen: Jack på Arahant Tattoo (tänk va google är bra) verkar duktig. Har du nå bilder på din polares sleeve som du orkar dela med dig tro?
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2010-11-17 16:29
Om 12 dagar hamnar jag under nålen för första gången, spännande!

2010-11-17 21:05
http://http://www.facebook.com/photo.php?fbid=441394906021&set=a.399560801021.182360.677116021

2010-11-17 21:07
hur fan kan man få upp bilder här?

2010-11-18 03:43
Gjorde denna 2007 hos Lifestyle Tattoo, har bleknat något så måste fylla i den någon dag när jag orkar.

enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2010-11-20 16:33
Är det någon som gjort en tatuering hos Doc Forest? http://www.docforest.com/

Läste om honom i en bok jag lånade från biblioteket. Han ska vara internationellt känd för sin japansk tatuerings konst. Tänkte som sagt om någon varit där och om han är väldigt dyr?

2010-11-20 18:07
Doc Forest är väl Sveriges första proffesionella tatuerare om jag minns rätt?

Farsan hade gaddat sig hos honom för en jäkla massa år sedan och då var han iaf svindyr men också väldigt duktig!

Själv jobbar jag på att fylla klart armen som kommer ske 11 januari hos Deep Cuts här i Eskilstuna =)

I got more kicks than Jackie Chan.

2010-11-21 01:17
gaddning på torsdag. fett nervös :P
Zittla - The Fatal
Producent

2010-11-23 20:01

min senaste, gjord hos henrik på göteborg classic tattooing
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-11-23 21:30
ser sjukt nice ut jakke. gillar stilen.
Skivsamlare

2010-11-23 21:56
Äntligen dags för nästa sittning. Den 16:e fortsätter jag line:a. Fett pepp!
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2010-11-23 22:34
Ska in på min första gaddning på måndag, någon som har några tips på saker man ska tänka på?
Moderator

2010-11-24 00:04
Vikktorius P23 Sov bra natten innan o ta med dig en macka o en dricka om du ska sitta en längre stund.
Tar det bara 1 timme eller mindre så äre inga problem, går snabbt.

Men om du ska köra mer än 2 timmar då kan jag lova dig att det e nice med något att käka.
Haft 2 sessions på revbenen á 2.5-3 timmar styck och nästan 4 timmar på armen, kan lova att jag var glad att jag hade en räkmacka och 2 cola med mig alla gånger, speciellt då jag körde revbenen haha
//TW

2010-11-24 17:06
säger som shitmannen, ta med nåt att käka. de senaste gångerna har jag haft med mig en macka, en dr pepper och en snickers. jobbigt att börja bli hungrig om man sitter länge. sen är det ju rätt påfrestande för kroppen och har hört nånstans att det är en bra grej att se till att blodsockerkurvan är jämn.

2010-11-24 17:13
Yes, kommer antagligen sitta 5-6 timmar. Så käk, kanske lite godis, och dricka, CHECK.

Något mer som man bör ha i åtanke? Eller ta med? Är det oartigt emot tatueraren att sitta och lyssna på musik typ?
Moderator

2010-11-24 17:24
Vikktorius P23 Ta helt klart med dig käk o dricka som du skrev =)

Nä asså ta med dig hörlurar o säg till tatueraren att det får dig att slappna av, han kommer inte bry sig. Men prova utan första, själv gillar jag hur jag o min tatuerare gör, vi sitter o lyssnar på musik på stereon och snackar massa skit :D
//TW