I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2012-05-09 13:19
Battlerappare

2012-05-09 21:46
Mjaaaaaa

Groupie

2012-05-09 22:56

Näst senaste...
That was bullshit, I'd never say no bullshit like that... Glad I don't live none of that bullshit, that shit is absolutely bullshit!
Bullshit.

2012-06-06 21:11

inte klar! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Poet

2012-06-06 22:09
chiefen på ryggen

nära

och arm

psss. båda är hemmagjorda av min bror som kör på skoj bara :P därför dom ser lite rugged ut!
"life's a garden, dig it."

2012-06-19 15:36

Förgätmigej ifyllda.

stora blomman.

Rosen.

Hate på höger handled.

Love på vänster handled.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2012-08-05 19:57
Precis nygjord

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-08-05 20:05
gillar färgerna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-06 06:58
App, cool!

Ger det ett till försök. Vill verkligen gadda mig snart igen, har planer på att fixa en ny till våren. Men jag skulle behöva er hjälp! Någon som har koll på en tatuerare som är bra på tecknat? Spelar inte så stor roll var i Sverige, men är det i Göteborg med omnejd, är det bara gött.

Den är det jag vill göra. Inte hela, så klart, bara Kriss i mitten.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-08-06 09:11
Brazen

Jag pluggade konst med tony på www.unikumtattoo.com för många år sedan, tycker själv han är grym på den tecknade stilen och såg för ett tag sedan att han sitter i en studio nu i gbg.

Kan dock inte svara för hans jobb då jag bara sett honom rita/måla innan han började med tattoos.
Rock out with your cock out!

2012-08-06 12:50

senaste gadden, keff bild, men det får duga
Battlerappare

2012-08-06 16:26
Va är sista figuren?

2012-08-06 16:44
empire: maskingevär i handen kanske?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-08-06 18:16
ett litet barn med typ en nalle i famnen va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-06 18:28
Ser ut som någon som går på toa i positionen Jägare.

2012-08-06 22:38
En Anka med tuppkam som vänder sig mot mänskligheten (resen av figurerna).

2012-08-07 08:54
Two_grand, nice! Ska kolla in det :) tack!
- Dexter Morgan

2012-08-07 10:53
det är väl ganska uppenbart att det är en liten flicka eller? men ja, dålig bild
Admin

2012-08-07 12:30
dhats:

Med annan inställning på Instagram hade det varit tydligare ;)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-08-11 08:37

En halv sleeve som har en bra bit kvar ! men detta är temat, är nöjd som fan
vi är överallt!
Admin

2012-08-11 13:01
Skönt flow, eller hur man nu ska säga. Gillar hur molnen/skuggan sveper över axeln. Placering av olika moment är verkligen a och o.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-08-11 13:02
tack tack :) ja det e najs, ska bindas ihop med bröstet så kommer bli bra tror jag.

fet tråd det här, hoppas den återupplivas ordentligt
vi är överallt!

2012-08-13 15:32
Någon som vet några härliga tatueringsbloggar eller dylikt?
Moderator

2012-08-13 15:37
Vad för slags motiv tycker ni passar på jävligt smala killar? Det känns ju som att exempelvis motiv på armar går väldigt bort med tanke på det extremt begränsade utrymmet.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-08-13 19:04
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2012-08-13 22:57
Finns det något bra, hygienisk, relativt billig tatuerare här på Whoa? Skulle gärna vilja veta mer isåfall. Eftersom jag är sugen på en tatuering

Admin

2012-08-14 02:00
KaptenKrok P27

Det går nog bra på armarna också även om på jävligt smala killar. Det hänger på motivet. Är du smal får du fundera ut nån smal design.

2012-08-17 17:19
De enda två tatueringsbloggarna man egentligen behöver:
http://ourendlessdays.tumblr.com/
http://ticopolotatuado.tumblr.com/

De håller sjukt bra kvalite och är en guldgruva om man är inne på den traditionella stilen/tekniken. Via dessa två hittar ni massa bra tatuerare vars bloggar ni lätt kan googla er till om det skulle vara så.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2012-08-17 17:44
var i Sverige

Samme kille har gjort samtliga, när det gäller range så finns det just nu ingen bättre i sverige än Olle Sundling på Tatueringsmaskinen i sundsvall, frågan är om du är beredd att vänta till efter jul när tider släpps igen.

Släpptes tider i måndags, och sep/okt/nov/dec var fullbokade på mindre än sex timmar.

2012-08-17 17:48

2012-08-17 20:50
fan va feta gaddar alla har lite ledsen blir man över att ha gjort sleeves hos hemma gaddare i tonåren..ska iaf göra en fet chestpiece nu och söker en fet studio i skåne, några rekomendationer

2012-08-17 20:51
frågeteckens knappen e sönder btw

brb2009 P34
helt sjuk björn, riktigt fet

2012-08-17 23:06
lite sent men suneskunks senaste bild ..riktigt nice

2012-08-19 14:03
Vanilla:
Thomas på Hjärtat av Guld i Malmö
och Peter Lagergren på Malmö Classic är riktiga mästare på det dom gör!
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2012-09-17 17:50
Nova & Brb, sjukt feta tatueringar!

2012-09-19 11:33
Junk, helt sjukt fin tatuering!
- Dexter Morgan

2012-09-19 12:31
Brazen

tack! jag älskar den. Håkan Åkerman på Carnevaltattoo i s:t eriksplan. han är grym!

2012-10-17 15:11

Ursäkta lite kass bild. Står Hiphop i graffitin som tjejer sprayar iallafall.
min ena underarm
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Skivsamlare

2012-11-27 10:05

Gjord av Olle på tatueringsmaskinen.
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2012-12-18 13:15
Har lite problem med min senaste tatuering. Ibland står den ut (linjerna känns jättetydligt) och kliar en del. Min första och andra har jag inga sådana problem med, det är bara den. Kan det vara pga stället den sitter på (mellan skulderbladen) eller att jag är allergisk eller?... Börjar nästan bli lite orolig!
- Dexter Morgan
Admin

2012-12-19 01:42
Hur länge har du haft den? Är den väldigt ny kanske den inte är helt färdigläkt än eller läkte lite dåligt vilket drar ut på läkningsprocessen. Du kan ju eventuellt vara lite överkänslig mot nån färg också eller nåt åt det hållet. Är den rödflammig kan det röra sig om en infektion. Men att tatueringar reser sig då och då är inte ovanligt. Ibland, tror det är när jag är varm, så brukar framför allt (de tjocka) linjerna kunna resa sig lite på mina. På vissa ställen reser de sig mer än på andra men det lägger sig sen. Det där med klåda är jag dock mer osäker på. När mina kliar beror det nog snarare på svett eller nåt annat. Men skulle tippa att det inte är jätteovanligt heller. Speciellt inte när tatueringen är ny. Nu spekulerar jag bara, men skulle det inte kunna vara så enkelt att du har en massa ny hud som töjs lite extra när tatueringen reser sig vilket gör att den kliar? I vilket fall, om den inte är rödflammig, vätskar eller om du mår dåligt så behöver du nog inte oroa dig så mycket. Ta bara hand om gadden.
Poet

2012-12-19 08:25
hejsan nu har jag prec vaknat och tagit av mig plasten, tvättade Tatueringen med ljummet vatten och så skulle jag smörja den med helosan salvan så va skittuben sluut.
jag har rotat runt i skåpen och det ända jag hitta som jag TROR kan funka är salubrin salva. vad tror ni? är det nått som ni rekomenderar eller är det BIG NO på den...
ska iväg till apoeteket och köpa ny helosan till eftermiddan då jag inte har tid just nu..

jag är mer än tacksam för snabba svar // El weon
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Poet

2012-12-19 08:26
BTW

det blev en uggla på halsen och jag är skiiiiit nöjd =)

2012-12-19 09:23
Har haft den sen april 2010, så det känns som att den borde vara färdigläkt vid detta laget :P hehe. Ja, min reser sig en hel del, men lägger sig efter ett tag/en dag eller så. Nu känns dom knappt alls. Tror mina också reser sig när jag är varm. Har haft problem med utslag på ryggen. Är tydligen värmekänslig. Men blev lite orolig när tatueringen reste sig och kliade så mycket. Tack för svaret, känner mig lugnare nu :)

weon, när jag inte hade med mig min helosan, smörjde jag in min med parfymfri lotion. Och helst ska den väl vara tjock om något. Hinner du gå förbi en vanlig mataffär, finns oftast Helosan där annars :)
Och sen får du ju lägga upp en bild också ;)
- Dexter Morgan
Admin

2012-12-19 13:33
weon:

Är inte Salubrin nån form av desinfektionsmedel? Tror vi har en flaska Salubrin handsprit hemma. Sånt gör ingen större nytta. Det du vill ha är nåt som återfuktar huden, gör den smidig och läker det stora såret (som det faktiskt är). Kanske funkar Salubrin salva så. Bepanten funkar också men ta bokstavligt talat bara ett tunt lag. Jag brukar köra på det, tycker det funkar bättre, men senast var jag lite slarvig och överdrev samtidigt som det var varmt ute (början på juni) och det nya sträckte sig från axel till mitten av underarm. Alltså stort och över flera leder. Dels svällde armen runt lederna pga själva läkningen och värmen. Dels svällde den förmodligen ännu mer för att jag hade för mycket salva och armen inte kunde andas. Sen fick jag en massa finnas eftersom salvan är så förbannat fet. Själva gadden blev perfekt men läkningen tog längre tid. Men Bepanten funkar skitbra. Hjälper den röda, torra bebisrumpor så hjälper den färska tatueringar också.

Och lägg upp bild! ;)

Brazen:

Men dåså, då är det nog inga problem. Vore du allergisk eller råkat ut för en infektion borde du rimligtvis ha känt av det vid här laget, hehe. Tatueringen är ju egentligen en form av ärr. Vissa delar - som linjer - är större ärr än resten. Så när huden reser sig pga värme reser sig de delarna mer. Det blir iaf tydligt när du känner efter (och så känns det säkert värre eftersom du inte ser vad du tar på om det är på ryggen; "ahh, jag har värsta bölderna på ryggen!!"). Kanske kliar det lite mer när svettdropparna rinner över de upphöjda ärren? Bara en teori :) Oavsett vad så kliar ju irriterad hud lite ibland, vad det än beror på.

2012-12-19 13:41
Men vad skönt! ^^ Ja, det känns ju skitskumt när man inte ser vad det är man tar på. Känns så stort och läskigt :P. Plus att det kliar. Blir verkligen: aaah, vadfanärdetpåminryggtabortdeeeeet" hehe. Ne, mest bara när jag är varm. Brukar få värmeutslag över armarna och magen ibland också så :P Det är nog därför!
:)
- Dexter Morgan
Poet

2012-12-19 17:15
@ Evolution & Brazen
nu har jag varit och köpt bepanthen och jag mår prima. dom 2 första gångerna jag smörjde in blev dock med en fet parfymfri handkräm, tror inte det gjorde någon skada =)

2012-12-19 20:13
Very good! Parfymfri ftw ^^
- Dexter Morgan

2012-12-19 20:13
Men saknar fortfarande bild ;)
- Dexter Morgan
Poet

2012-12-19 23:26
aha syns inte bilden, det va som tusan...