Så alla som tänker i banorna kring att knycka någon annans tatuering, gör det! Ni kommer gräma er över det resten av livet.. HAHAHAHA!
Hock: tackar!
här är dagens lilla verk, känner att det går framåt i stadig takt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inget vidare kort, hehe! liten sunkig diigtalkamera i innebelysning och det går inte att ta med blixt för då glänser det som fan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ska iväg till Wicked Studio imorgon med en polare som ska tatuera Nirvana-In Utero omslaget. Och så ska jag passa på att bolla lite ideér med dom själv.. Ska bli sjukt kul.
Joel413 nice! mer bilder, mer mer..
spy_vs_spy: de kommer sakta men säkert, blir max en gjord om dagen, hehe! och då är det rätt ofta sånt som inte är värt att fota, typ fylla i tribals gjorde av klåpare och sånt..
Vill bara säga till den där joel att jag har fått ett erbjudande och jobba i en tatuerings studio. Och ALLA som jobbade där sa till och med att dom minns själva när dom började gadda och dom gaddade hemma så.... IN YOURE FACE BITCH ... ;)
haha, viktigt att slänga ett rätt svar i ansiktet på Joel, Jenova? haha. ;p tycker mest du ska vara jävligt glad över att Joel tar sig tid och svarar dig och ger bra svar, han verkar ju vara en av de mest seriösa iaf. Hellre det än nån jävla lowlife som sitter hemma och gaddar knackliga tatueringar på folk!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Jag gör inga "knackliga" tatueringar... :P Avisst det kanske finns folk här eller nån annan stans som kanske tycker att jag är en noob, men jag vet iaf vad jag pysslar med och vad jag gör. Men men som sagt avisst joel har väl gett mig bra råd och så. Men om man inte gör fel så lär man ju sig aldrig och nu när jag har fått det här erbjudandet så kan jag bara bli bättre och bättre.
Jenova: lycka till! har du fått jobb i en studio så står jag fast vid allt och tycker de i studion gör fel, har du fått lärlingsplats så är det jätebra och jag har sagt hela tiden att ett lärlingsskap skulle vara bra för dig och att du kan bli grym om du får det. allt du gjort tidigare är fortfarande skit och du kan fortfarande inte rita motiv som passar för tatuering liksom så förstår inte vad du är så in my face för fast du lär dig nog som sagt. att folk har suttit hemma gör det inte till den rätta vägen, självklart kan man lyckas om man sitter hemma med men det är ändå helt fel sätt och helt efterblivet att sträva efter. jag tipsade dig om den rätta vägen inte den enda. du gör visst knackiga tatueringar btw, du har lagt till bilder så det är rätt efterblivet att frösöka ljuga om det, ser du det inte så gör det saken ännu värre. vilken studio har du "fått jobb i" om man får fråga? ditt problem är fortfarande att du tror att du redan är grym och vet allt och med den inställningen kommer du aldrig bli något vidare. får hoppas du hamnar på en vettig studio där de tar det ur dig istället för att uppmuntra det..
och lycka till som sagt! bra att du komer vara i en studiomiljö där någon förhoppningsvis säger ifrån när du inte fattar dina begränsningar.
Jenova F18 vad är det för studio då?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Joel413
ingen bra kvalite på bilden men detta är iallafall
ett bra tattuerings motiv , och de såg potencial i mig de där snubbarna har tattuerat i säkert 30 år. kan inte ge ut namnet på studion.
studion ligger i stockholm, kan inte ge ut namnet fören jag vet om jag fått lärlingsplatsen.
tyck vad du vill om mig men jag är iallafall trött på att du trackar ner mig ge mig en chans fan.
han startade sin första studio 1978. han har ägt 4 studios samanlagt. jag tror iallafall han vet vad han håller på med.
så du har inte alls blivit erbjuden jobb i en tatueringsstudio, det handlar om en lärlingplats som du inte vet om du fått än ?
ah det där ser ju bättre ut.. jag trackar ner på det du lagt upp enbart för att du på¨står att det är bra och inte inser att det är dumt att göra så stora grejer på folk när man inte kan. det här ser mycket bättre ut och visar på att du har utvecklats från de tidigare bilder jag sett av dig. bra.. jag har gett dig tusen chanser och jag har sagt tusen gånger att du har stor potential. läser du hela inläggen istället för bara små delar av dem ser du det. bara för att jag inte sitter och säger att du är siuperbra som du är van vid av vänner och folk som inte är insatta så betyder det inte att jag trackar ner. jag har till och med erbjudit dig att ge dig råd och konstruktiv kritik på bilder. det här ser mycket bättre ut iallafall även om det är svårt att se ordentligt på den bilden. som sagt är jag lika trött på att du inte vfattar vad man skriver som du är på att jag "trackar". har sagt till dig en miljon gånger att du borde skaffa lärlingsplats och sluta sitta så fattar inte varför du tror att du motbevisar mig genom att skaffa en. du gör ju precis det jag tipsade om, så det är ju bra. gaddningarna du la upp där uppe är fortfarande skit och nu när du kommer in i en riktig miljö så kommer du inse att jagt inte ätr elak utan ärlig. nu är du på rätt väg iallafall.. hoppas du får platsen delvis för dina kompisars skull så du inte hinner fylla deras kroppar med grejer som de där rosorna där uppe eller clownen där, hehe! men framförallt för att det ska bli kul att se hur din talang kan utvecklas i en ordentlig miljö.
att något jobbat länge behöver inte betyda att man vet vad man gör. många av de gamla lirarna har minst koll, bara så du vet.. säger inte att han du pratar omär sån för jag vet ju inte vem det är. men var inte för naiv. det finns gott om katastrof studios och riktigt kassa gaddare som varit igång länge. känner till jävligt få som faktiskt är bra som är så gamla faktiskt då gaddning mellan 70 talet och 90 talet i allmänhet inte höll så hög kvalité, varken estetiskt elelr vad gäller kunskap om hygien och sanitet. var inte för blåögd är du går in i det här bara.. ännu en gång är det ett råd och inte någon trackning.
Misery_chick grejen var att jag var i den studion för att pierca tungan. och jag snackade med dom som jobbade där och dom gillade mig, var väldigt posetiva till att ha mig som lärling, grejen är den att det bara slank ut så hade inte med mig några bilder att visa, allt jag hade var några tattueringar på min kropp som jag hade visat som referensmaterial ( döskallarna och rosorna som jag hade) ska gå dit imorgon och visa lite av de bilderna jag har, skulle vilja hinna rita mer. men bättre att ha några bra bilder än 100 dåliga :) och sen så kunde min pojkvän inte låta bli att visa gaddningarna på hans kropp som jag har gjort och dom blev ganska impade just det med tanke på hur ung jag är m.m
Jenova F18 att vara positiva till att ha dig som lärling är inte riktigt samma sak som att erbjuda dig jobb.
kolla du använder ju till och med mina råd "bättre med ett par bra bilder än hundra dåliga" är nästan ordagrannt vad jag sa till dig längre upp.. fattar inte varför du gnäller så mycket över mina tips och sedan gör precis som jag sagt ändå? hehe! var det några av bilderna du postat längre upp de var impade av? rosorna, clownen o.s.v?
...och varför kan du inte säga vilken studio det handlar om innan du vet om du får gå där?
Misery_chick: det där förstår jag iförsig, man ska inte börja snacka innan man vet säkert, tycker hon gör helt rätt i det.
Joel413 P25 fast jag tycker litegranna att om man går runt och säger att man blivit erbjuden ett jobb i en studio där man i själva verket eventuellt kommer få möjlighet att gå som lärling så har sköta det snyggt- tåget redan gått. hade det inte kommit fram att det handlade om en lärlingplats och hon sedan fått den, och gått ut med vilken studio det gäller, så hade det inte direkt gett mig höga tankar om studion som "erbjudit henne jobb"
nej jag förstår men jag förstår varför hon la fram det som att hon fått jobb med, hon känner sig attackerad och vill hävda sig och överdriver lite medvetet eller omedvetet.. det är löjligt men hör väl kanske till 18 års åldern och känns inte så förvånande. Jenova får gärna säga emot den lilla analysen om jag har fel.
Joel413
nej...mina tattoos
dom har jag ritat för ganska länge sen. 2008 någongång.
kanske har missuppfattat dig många gången har väldigt svårt för att läsa. men det känns som att vad jag än gör så gnäller du, jag orkar inte hålla på att bråka, jag vet ändå vad jag pysslar med och vet att jag behöver mycket övning m.m jag är mer påläst än vad du tror för du känner inte mig fan :s
jag kan mycket mer än vad du tror.
hon har ju inte insett att jag gett sjyssta råd utan bara gått in i defensivt läge och nu till slut fick hon chansen att säga "In your face bitch" till mig och överdrev lite ev den aneldningen. det hade inte fått samma kraft om hon skrivit, jag kanske har blivit erbjuden en lärlingsplats.. hehe! sedan att det nte var det minsta in my face då hoon följer den väg jag tipsat om och alltså bevisar att jag har rätt är ju en annan historia.
den första där ser bra ut Jenova, även om kortet är lite väl suddigt.. den andra gillar jag inte så mycket men den är bättre än skiten du la upp där uppe.. du vet ändå inte vad du sysslar med ännu, det är det enda problemet jag ser och som är anledningen till de flesta av dina stora brister. att du inte inser det. 2008 längesen? haha!
jag gnäller inte vad du än gör jag gnäller bara när du gör dumma och dåliga saker ;) när du gör eller säger bra saker uppmuntrar jag dig. det ser du om du som sagt läser vad jag skriver.
tycker jag känner igen den där dldskalledesignen förresten, vart har du hämtat inspirationen till den?
döskalledesignen ska det stå..
+ att jag tränar hemma och inte går runt och säker lärlingsplats kanske därför att jag fortfarande går i skola, tar studenten nu i vår. och ja jär är en nybörjare men det är ändå bra att börja någonstans. har tattuerat i nån månad bara. känner än snubbe som har hållt på i 2 år och är mycket sämre än vad jag är. bättre att börja någonstans istället för att jobba på nått piss jobb med dåligt betalt. min plan var iallafall att jobba hemma tills jag tagit studenten och söka lärlingsplats då. dom i studion ville iallafall se mer av mig så det är värt ett försök iallafall.
jag ritade döskallarna för ett år sen..kommer inte riktigt ihåg...satt flera dagar och pysslade med designen, tror jaghade sett nått liknande ifrån nån tidning. det var många döskallar, ganska fula, och tror de va en i mitten 2 över den stora som såg ut som en rosett eller nått den va jätteful ialafall :) fast jag hade gjort så det gick upp eld mot axeln men vi tog bort det kommer inte ihåg varför! ajuste! hahah jag och tattuerarn kom på att det såg ut som en gigantisk vitlök :)
Jenova: ja ska hålla det kort då du verkar få svårt när jag skriver långt. problemet är att när du "övar" gör du saker som är för stora och svåra och då blir det inte bra. det är det jag påpekat hela tiden. ska du sitta hemma, vilket du förhoppningsvis slipper nu, så håll dig till små saker för du är inte bra nog ÄNNU för det du försökt dig på. jag har aldrig sagt att du inte ska satsa på det här, bara att du ska ta det i rätt takt. varför svarar du inte på frågor? vart har du inspierats/tagit döskalledesignen från?
mm känner igen dödskallen som sagt.. har nog sett den i den tidingen då..
eller den du utgick från då alltså..
alltså döskalle designen såg inte alls ut som min på min arm, tyckte det skulle va coolt att designa upp nått med många döskallar...sen när jag har pengar tänkte jag fylla ut med en slags demon/djävul eller nått och ska ha en satanist pentagram med kanske en get i precis under armen, aja. på senaste tiden har jag faktist gjort väldigt små gaddningar, en stjärna med rosa och lila, och ett hjärta och sånna små grejor. och jag har lyssnat på dig, jag har börjat föränkla alla mina bilder, du ska inte tro att jag är helt borta och inte läser vad du skriver.
Jenova: ah ok, är den på dig alltså? du har ritat den men nån annan har gaddat den på dig? kan det vara så att det är den du har jag har sett i nåns portfolio då? vem har gjort den? ah kul att höra, det är verkligen för att hjälpa och inte för att själpa jag säger det. mindre enklare grejer är grymt att börja med och sedan när du blir bättre slipper du ha en massa ångest över stora grejer som är svåra att fixa och kan ordna till småsakerna. satsa på de avancerade grejerna på papper och de enkla på hud, jag menar du lär dg lika mycket om hur man gör bra linjer på ett gäng små tatueringar som du gör på en stor så du vinner bara på det i längden.
Zaki från circle gjorde döskallarna Och rosorna gjorde en kompis, den är lite keff men ska fixa till den. ah jag ska börja göra små saker alltså men det är bara 4st jag har gjort stora tatueringar på
Jag gör inga "knackliga" tatueringar... :P Avisst det kanske finns folk här eller nån annan stans som kanske tycker att jag är en noob, men jag vet iaf vad jag pysslar med och vad jag gör. Men men som sagt avisst joel har väl gett mig bra råd och så. Men om man inte gör fel så lär man ju sig aldrig och nu när jag har fått det här erbjudandet så kan jag bara bli bättre och bättre. Knackliga tatueringar är ju precis vad du gör, jag har ju själv sett bilder! Det är skit nice om du får lärlingsplatsen, då får du göra det du vill, men att slaska upp stora gaddningar på folk när du egentligen inte har så mkt erfarenhet tycker jag är fel! Du har mycket kvar att lära så att säga att du vet vad du pysslar med tycker jag är lite fel. men som sagt, lycka till.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Aja visst visst
Kan ni inte skaffa en egen tråd eller kanske ta det privat?
haha jag gillar attityden.. "aja visst visst". det säger mig att du inte lyssnar ett dugg på vad folk säger.. men men, kul att du kör! i övrigt håller jag med Empire..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Ah men filbunke , palla bry sig om vad *..emelie..* säger..
Hahah, angående ångra fula tatueringar. Jag fick en av mina gratis för de hade en kurs. Ung och dum sa jag ja. Så nu sitter det en illa gjord Cartman på ena skulderbladet, och han har suttit där i snart sju år. Men jag skrattar mest åt det. Ingen idé att gå o gräma sig. Är ju ändå en del av mig liksom. Jag slipper i alla fall se honom. Och de flesta som ser honom på nära håll, gör det på fyllan vilket gör att de tycker han är jäääättefin. Dimmiga ögon ser inte de alldeles för feta linjerna, eller en ojämn rödfärg. ;) Men jag skulle inte göra om det... :)
btw! så är det mina kompisar som sagt åt mig att göra stora gaddningar på dom då är det knappast mitt fel, jah säger till dom att göra mindre lätta grejer men de ville inte så de får allt skylla sig själva... + under den perioden gjorde man inte saker på allvar, nu gör jag bättre saker mer på allvar.
hoppas de blev rätt o riktigt nu... najti najt alla glada
jenova det e ju lite dit ansvar vad du tar på dig för uppdrag, dvs vilka jobb du tar.
jenova haha, palla bry sig vad jag säger? haha. fan vad omogen du är! Du borde väl mer ta åt dig och lyssna på vad folk har att säga? Dina gaddningar är långt ifrån perfekta, men du verkar ju redan tro att du är bäst i världen. Hoppas du lär dig en vacker dag.
Joel413 Det börjar ta sig jävligt bra för dig! dem senaste är riktigt snygga! vi hörs av snart :)
Fucks your life up crew Tjabo!