I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2009-02-11 19:31
Joel413 P25

Har precis läst igenom tråden och de har nog tagit över en timme från senaste inlägget jag gjorde. Hehe du har nog typ skrivit 30% av inläggen och varenda inlägg du har skrivit är jävligt intressanta eller bra. Håller med dig till 100% ang jenova och hennes gaddningar. Många hemmagaddare tycker ofta att de är så mycket bättre än vad de är och tål inte kritik. Säger inte att hennes tatueringar är dåliga för de var de absolut inte.

Vi på whoa ska fan vara glada över att du tar dig tid och svarar på i stort sätt alla frågor folk har, det sparar en jävla massa skitsnack och information som är helt fel. Tex någon har hört från en kompis väns kusin att det är si och så...

Håller helt med INOK. Du kommer bli en jävligt grym tatuerare. Har ju kollat dina bilder en hel del genom åren som du vet och du har verkligen blivit grymmare. Har din deviantart i ett bokmärke som jag kollar in ibland. Så när jag såg jenovas clown var första tanken "det där är ju joels clown som hans polare skulle ha på benet" eller vad det var :)

Säger det igen, tack för all info du ger i tråden. Du gör så jag slipper plocka en massa idiotinlägg och inlägg som ger helt fel info :)

2009-02-12 00:40
mellanöl: fan vad kul att höra :) skönt att man kan göra någon nytta nånstans hehe!

hoppas du kikar min myspace nuförtiden istället för min gamla deviantart som inte uppdaterats på hundranittitre år.. hehe!

hoppas föresten inte jenova blev ledsen av mina hårda ord däruppe, hon försvann visst.. om du läser det här jenova så hoppas jag du förstår att jag menar väl, jag har inget egenintresse i att du börjar med enklare grejer tills du blir lite mer haj på hur en tatueringsdesign ska se ut för att funka.. du kan få lite tips och råd om du hör av dig privat och lovar att lyssna på råden med ett öppet sinne och respekt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 00:41
för du har talang och med rätt verktyg kan du få den att växa, just nu tycker jag du hastar fram för fort och på så sätt kanske du slänger bort grymma chanser.. tror lätt du kan få en lärlingsplats om du börjar kolla på rätt gaddare för referenser och inspiration och över upp vissa grejer.. hör av dig via meddelande som sagt så ska du få lite tips..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 08:10
Får bli din myspace framöver då :P Var ju ett tag sedan jag kolla in den.

Ja, jenova har helt klart talang och kan bli jävligt duktig. Det har jag ingen tvekan om

2009-02-12 09:23
Joel: Håller med övriga skribenter, är så jävla kul med någon som är kunnig, och som kan ge konkreta råd, det tackar jag för!

Tillbaks till diskussionen. Kolla gärna upp i vilken bok du läst det där om brandmännen! Även andra bra böcker som illustrerar japans tatueringshistoria. Jag ska även kolla på nätet. Nu har min dator just fått the blue screen of death, så jag får fixa det först.

Tack än en gång!
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2009-02-12 10:48
:)

boken jag tänkte på innehöll tyvärr ytterst lite om just brandmännen, den tar mer upp yakusan som självklart är den mest spännande gruppen som tatuerade sig mycket i 1800 talets japan, på den tiden var de mer rebeller än maffia som idag och de hade hårde regler emot att skada civilbefolkningen, de ställde sig emot japans strikta klass system med där samurajerna styrde med järnhand och resten av befolkningen sågs som slavar..

boken jag tänkte på heter iallafall Tattoo History A Source Book och är skriven av Steve Gilbert.. rekomenderas för alla som vill ha en bra ingång till tatueringshistoria, den går på ett bra sätt igenom tatuering ända från den förhistoriska (de första exemplen man känner till hittades på Ötzi, en sten eller järnålders man minns inte vilket som hittades infryst i bergen) och hela vägen fram till dagens tatuering.. man får bra sammanfattningar på naturfolkens tatueringskulturer, den japanska, den västerländska sjömans tatueringen, sekelskiftets idéer om att man kunde läsa av kriminella på deras tatueringar, idéer som gick hand i hand med den tidens rasbiologi (man mätte huvuden, ögon avstånd och tatueringar bland annat), fängelsetatueringar, de resande cirkusarna, och dagens.. och allt detta i ett sammanhängande flöde så man får se hur allt detta hänger ihop.. mycket bra bok att börja med..

hittade endel om brandmännens tatueringar i en bok som heter Horiyoshi III The Art Of Japanese Tattooing.. Horiyoshi är jävligt bra att börja kika på om man vill studera japansk tatueringskonst, han är en av de senare stora mästarna och då tatueringar dör med sina bärare (även om endel hudar är sparade, man kunde ta lån i den undre världen i japan genom att offra sin hud som pant, betalade du inte i tid flåddes du och dog såklart på köpet. kan dock vara en myt) så är fotona på horiyoshis tatueringar grymma att kolla på då de kommer i rakt led från de gamla mästarna..

brandmännen blev tydligen någon slags megahjältar och ideal män efter en stor brand i Edo (nuvarande tokyo) som dödade runt 100 000 människor år 1657..

2009-02-12 11:01
Har för mig att jag läst nånstans att i Tokyo finns det hudar från gamla Yakuza gubbar uppspända på nåt museum.
Om dom e såna här som pantsatte sig eller inte förtäljer dock inte historien :)

Dags att skaffa en Tatueringstråd part 3 snart kanske....

2009-02-12 17:12

ibland måste jag klippa upp håret i nacken

2009-02-12 17:42
Som du sa förut joel... Men som sagt min pojkvän tjattade och ville så gärna ha den här så då gjorde jag den åt honom (inte klar än dock)

Och den här gjorde jag igår på en tjej kompis till mig... :)

Men klart jag vill lära mig och bli mer och mer bra på det här yrket.. ;P

2009-02-12 18:06
jag är ganska dålig alltså och det är klart att jag behöver hjälp för att komma någonstans men nu är det så att jag inte fått någon hjälp så jag har tagit eget intsiativ och försökt själv för att komma någonstans...för att visa tattuerare att jag iallafall kan lite för att bli accepterad som lärling, men just nu tror jag inte att jag kan bli det för att jag har inte det som krävs, skulle jättegärna vilja ha lite hjälp på vägen så att jag kan komma någonvart för det här är vad jag vill hålla på med......

2009-02-12 21:36
Jenova: de flesta tatuerarna vill ha lärlingar som aldrig tatuerat, bara så du vet, men det tåget har ju gått..

de flesta seriösa tatuerarna hade blivit förbannade om de såg att du gjort så stora saker på folk trots att du håller en så låg standard än så länge.. ska du nu nödvändigt hålla på och tatuera hemma så håll dig till saker mindre än en snusdosa det första året eller två iallafall, tills du har bra kontroll på dina linjer och din ifyllning.. tänk alltid förenkla förenkla förenkla tills du kan trappa upp det ett steg..

vilka tatuerare tycker du om? har du några att titta på för att lära dig? har du några böcker? har du myspace?

sluta rita massor av saker på ett och samma papper när du tecknar (tänk att varje bild du gör ska stå på egna ben i din blivande portfolio, tänk att en tatuerare med kritiska ögon ska titta på den och vilja ge dig en chans), håll dig till en design åt gången, titta på skickliga tatuerares bilder när du tecknar och försök se hur de löser saker, titta samtidigt på foton för att se hur man kanrita om t ex en vikning i ett löv på en ros för att få det snyggt och stilrent.. och försök rita renare, dina linjer är viktiga, du har en bra grund för att lära dig teckna men änsålänge är det hafsigt och slarvigt och det känns som att du inte har hittat rätt väg riktigt (känner igen mig jättemycket i det, vilkjan att börja tatuera som sliter i en trots att man egentligen inte vet något om det. först när jag kom in i den här världen ordentligt började jag inse vad som verkligen var bra, ilken skatt av kreativitet som finns i den här världen, jag ser på dina bilder att du fortfarande är där).

du vinner mer på att göra en nogrann, genomtänkt och clean teckning än du gör på att göra 5 kassa tatueringar när du sedan ska söka lärlingsplats. en snygg teckning som visar att du kan och vill slår lätt ett gäng kassa tatueringar på den fronten.

man får inte hjälp om man inte ber om den, du säger att du inte fått någon hjälp. vad har du gjort för att visa att du finns? vilka studios har du bett om hjälp på?

konkurensen är stenhård idag så du mste bygga upp en portfolio som visar att du är mycket bättre än genomsnitts sökaren, börjar du hitta rätt källor för inspiration och lägger manken till att lära dig rita riktigt slående klassiska tattoo motiv så tror jag du kan lyckas.

en bra sak att börja med om du har myspace är att du går in på min Länk till http://www.myspace.com/joehellart och går igenom mina vänner, lägg till eller kolla på de tatuerare jag har som vänner där, jag har en stor del av de mest intressanta just nu och många av de skickligaste i världen där. lär dig rita som de.. har du inte myspace så skaffa det, det är helt rätt plats om man vill hamna mitt i den mest kreativa tattoo smeten just nu..

sluta hänga på deviantart :) nej jag skoja lite men är halft allvarlig, helt fel plats att hitta bra grejer i den här riktningen..

skaffa böckerna jag nämnde ovan och läs vidare, en förståelse för vår konstforms historia är jävligt bra att ha i bagaget.

läs det här inlägget ett par gånger..

har du några frågor så kan du höra av dig men jag kommer inte ge dig någon som helst teknisk information.

have fun!

2009-02-12 21:42
ps. låt inte det jag skriver avskräcka dig, jag vet att det är skrämmande stora saker att ta sig an endel av det och att det är en jäla djungel att ta sig igenom men jag lovar och svär på att det jag skrev ovan kan bli något av det bästa som hänt dig om du tar det till dig..

det kan nästan låta arrogant hur jag skriver men jag vill bara vara klar och tydlig med det.. jag är själv nybörjare, jag har gått en lång väg och jag har lyckats mycket bra hittils, jag är på helt rätt sår.. det jag skriver till dig är de insikter jag fått hittils, det jag säger till dig är exakt vad jag skulle sagt till mig själv när jag var 18 om jag kunde tala bakåt i tiden varken mer elelr mindre..

2009-02-12 21:47
jag vill inte vara elak men seriöst släpp de stora gaddningarna, de är för mycket för dig. du förstör folk, jag är ledsen men så är det.. håll dig till små saker när du övar så kan de iallafall kännas lite charmig om 5 år.. i den storleken de är nu kan e aldrig bli charmiga, när när du utvecklas och dina vänner blir äldre och ni börjar inse hur grejerna ser ut jämfört med välgjorda grejer så kommer det vara som en kalldusch och en smäll i ansiktet på samma gång..

inga hela vader, inga hela överarmar, inga hela revben.. snusdosor, MAX!

2009-02-13 11:05
hehe jävlar vilken uppläxning
SKU - SKU - SKULASON!

2009-02-13 14:28
FRÅGA

Vet inte hur det ligger till med copy lagen. Jag har hittat en tatuering från Tattoo magasine. Det e så att jag vill andvända sjävla konstruktion av tatueringen, den kommer bli lik i tidningen förutom att det kommer vara andra motiv.

Om jag har en bild på någoting som någon annan har jag gjort och ber han skissa upp en tatto tillsammans med annat material, räknas det som att han har kopierat, fast han gör det på sitt sätt?

Har ingen anning hur pettiga en tatuerare e med copy lagen.

2009-02-13 15:16
visst jag har vart och snackat med tattuerare...dom på circle sa att de va bra att jag övade hemma och sa att jag skulle göra en pärm med saker som jag hade ritar och tattuerat, det var rådet jag fick av dom. många som jag har snackat med har sagt att de har börjat hemma och då har jag gjort lika dant. känner en tattuerare ( han jobbade på teds tattoo i väsby förut) som är en god vän till mig, ska få börja lite smått i hans studio, har bett om hans hjälp för jag tror själv att jag inte kan komma nån vart utan hjälp. han har kollat på alla mina bilder som jag har ritat ( bilder som jag har i en pärm som inte har visats här) och han säger att jag kommer gå långt om jag jobbar hårt, dessvärre är han väldigt seg och svår att få tag på. men ska dit på tisdag som sagt, klart jag vill lära mig och bli bra :) ska nog införskaffa mer övningshud och öva på dom får hem nya färger snart, dessvärre är allt väldigt dyrt så man gör det man kan. har bara tattuerat oseriösa människor som inte bryr sig om de blir snyggt eller inte...

2009-02-13 15:28
Tombombadilla P22

Kan ju bara tala för mig själv, men jag hade brytit fingrarna av den jäveln som tatuerar ett snarlikt motiv av min egen.
Min sambo råkade ut för det och hennes är rätt originell, fan inte så kul.

Kom upp med ett eget motiv, tag inspiration från andras motiv, men utgå inte från det och lägg till saker.
Rock out with your cock out!

2009-02-13 21:48
two_grand

jag förstår verkligen vad du menar men vafan, om jag hittar en viss tatuering som någon redan har gjort - menar du att jag bör avstå från att göra den fastän jag älskar den och tycker den är SKITFIN och är villig att skarva in den på min kropp för tusenlappar?

Det känns ju lite som att man får inse att någonstans på totalen lär ju alla ute i världen i princip ha gjort allt vid det här laget, det är ju svårt för en person som inte direkt är en talang på att teckna och måla att komma på något helt eget motiv. Jag skulle ju definitivt BARA bli smickrad om någon valde att göra en tatuering som jag hade gjort. Visst skulle det sticka lite i ögonen om personen var min bästa vän eftersom det alltid är roligt att vara lite ensam om något man gillar men ändå...

2009-02-13 22:52
Jenova: gå och frå¨ga på circle om det du gör är vad de menar med att öva hemma, har jävligt svårt att tänka mig att de menar det du gör här.. som sagt, snusdosor max, motiv du har en chans att klara av, baby steps..

utöver det verkar du inte ens ha läst mitt inlägg så jag säger bara lycka till..

ps. att människor är "oseriösa" nu betyuder inte att de kommer vara det, du borde jobba lite på ditt perspektiv och den känsla för etik innan du ger dig på gaddningsbranschen.. en del av att vara tatuerare är att du ibland måste vara den vettiga rösten som avråder..

skitsamma good luck..

Tombombadilla P22: nej om jag fötstår vad du menar, att ni ska använda en annans bild som referns så är det fritt fram både i lagens ögon och i tatuerares ögon, kan ju inte tala för alla.. sedan får man ju använda sunt förnuft när man inspireras av andra.. om det är själva stilen och känslan du gillar så är det klart du ska ta med den och utgå från den men stjäl inget rakt av liksom..

phatie: det du talar om tror jag inte ens är lagligt, dock har det nog aldrig prövats i omstol, men samma regler bör nog gälla för tatueringsdesigner som för annan konst.. det är ett brott mot upphovsrätten att kopiera någons tatuering rakt av och det är jävligt okänsligt, lågt och visar ju rätt tydligt att man är rejält fantasilös..

jag förstår verkligen vad du menar men vafan, om jag hittar en viss tatuering som någon redan har gjort - menar du att jag bör avstå från att göra den fastän jag älskar den och tycker den är SKITFIN och är villig att skarva in den på min kropp för tusenlappar?

du ska avstå ja, däremot är det kanske då läge att gå till en tatuerare som är duktig och få en personlig tatuering uppritad, om du kan rita eller inte är helt ovesäntligt, det är det tatueraren är till för, att designa och applicera tatueringar, idag kan alla tatuerare värda namnet rita upp vad du vill i princip så varför i helvete ska du stjäla andras personliga verk?

2009-02-13 23:06
Synd om din brud, om hon fick fingrarna brutna?

Jag vill ha iden på bilden, tror inte jag fick med allt jag ville i frågan, morgontrött? Det är vad tatuerings artisten gör åt saken, om han god tar att göra en remake av tatueringens ide lr om han backar för att det kan bli för lik kopian.

Snubben som har gjort tatueringen kommer från tyskland. Motivet är massa hus (som jag kommer byta ut mot andra hus) i 2D som går runt armen, sen lite annat som jag ska ta bort. Nu när jag tänker efter så kanske det inte är så farligt :/ Aja, e det någon ide att ta bilden till tatuerar´n och förklara lr ska man skissa upp en egen och dra med?

två gram e du en artist själv?

2009-02-13 23:14
ta med bilden, det är alltid bra så man kan få ett hum om vad kunden är ute efter och så förklarar du bara vad du vill ha gjort med det så fixar det sig om det är en bra tatuerare du går till..

2009-02-13 23:15
Ska så göra
Självklar vill jag ha en bra tatuerar, vill inte få något skevt, då förstörs hela bilden :(

2009-02-14 02:32
Tombombadilla P22

Inte artist som i tatuerare nej. sedan tror jag du missuppfattade något, var inte min kvinna som skulle få sina fingrar brutna utan niki fittan på heidi hay som kopierat hennes tatuering.
Jävla low life, han har sjuk potential men om han fortsätter sådär har han ingen framtid inom yrket eftersom det i regel betalar efter rykte.
Rock out with your cock out!

2009-02-14 08:25
Kopiera ett motiv måste väl ändå bero lite på vad motivet är? Jag har armarna fulla av oldschool motiv, det är knappast varken jag eller min tatuerare som kommit på rosen, svalorna eller kvinnomotiven, det är ju motiv som funnits i hur många år som helst...

2009-02-14 10:26
Frozen: du förstår nog själv att det inte är det som menas..

2009-02-14 11:31
Joel413

Shit, tagga ner.. Du behöver inte ta det så personligt, jag bara ställde frågan för att få ett mer utvecklat svar av two_grand. Sen var det faktiskt PRECIS det som Frozen skrev som JAG menade.

Men rent allmänt: Så du menar att om någon tatuerar ett ord/en text med ett visst typsnitt så är detta olagligt eftersom någon ändå har "uppfunnit" typsnittet? Tatuerar man in det lär man ju knappast ha betalt för typsnittet (antagligen) och där med borde ju detta också vara ett slags brott?

Alltså, jag är bara intresserad av var gränsen dras helt enkelt. Det är så att jag för övrigt är väldigt intresserad av att tatuera figurer från en gammal barnbok som är tecknad av en mycket känd svensk person (död sen ett bra tag tillbaka, men upphovsrätten ligger väl på 70 år efter konstnärens död?). Men jag kan ju inte göra det om jag ska gå och bli stämd av någon.

2009-02-14 11:53
Joel413 P25

Det var just därför jag frågade ju, menade mer att det måste vara skillnad på motiv och motiv...

2009-02-14 13:14
phatie

du kan la kopiera hur du vill om du inte tjänar stålar på det egentligen ? de e la tattueraren som får smaka den salte i värsta fall. men e dock ganska säker på att om HAN målar av den, tattuerar den och gör den själv så e det cool..
om någon mot all förmodan skulle vilja stämma dig :)

2009-02-14 14:15
erorone

ja, men dåså. då skulle man ju aldrig kunna ta upp det till domstol överhuvudtaget ens? ..som Joel va inne på att ingen hade gjort "än". men då är det ju inget "brott" alls eftersom det inte lär va så många som tjänar pengar på sina gaddar?

2009-02-15 02:39
jag tänker inte läsa igenom alla sidor direkt, men hade tänkt tatuera in något på ryggen, men vet ju inte om det gör ont eller inte ( inte tatuerat mig förut ) så ville bara veta, ska man sätta sin första på något annat ställe där det kanske nite gör lika ont, eller går ryggen rätt smärt fritt ?
fbg

2009-02-15 05:25
phatie

du som kund tjänar ju inte pengar men tattueraren gör ju det genom att göra sitt jobb, tjänar ju stålar.
det e mer en fråga om juridik än gaddning. sen en enorm fråga om moral i vissa former också :)
men det beror HELT på vad du gör.en serietidning e ju en helt annan grej från en tatuertingstidning.
men jag e ingen expert.

2009-02-15 06:11
dunstan, armarna gör väl minst ont.. se bara till att va utvilad och förberedd så ska det nog gå bra.

2009-02-15 11:59
phatie: att det var olagligt att kopiera andras saker var mest en parentes det är helt ovesäntligt egentligen.. självklart skulle det aldrig gå att ta upp i domstol. rent teoretiskt är det nog olagligt dock från tatuerarens sida såklart. men vem bryr sig om det är lagligt eller inte, det är en jävligt svinaktig grej att göra.

då talar jag om att sno motiv rakt av och självklart inte motivet ros, dock om man snr en custom ritad ros rakt av så är det ju kass (mest av gaddaren då såklart det kan inte lkunden ha full koll på). jag talar om att ta ett motiv som är uppritat för en person personligen som den persobnen lagt ner massa tanke och pengar i, kalkera den eller rita av den precis som den ser ut och sedan göra tryck av den och tatuera in den. däremot är det självklart ok att komma in till tatueraren med en tatuering man gillar som utgångspunkt.

sedan talar jag bara om motiv som uppenbart är custom made. det finns ju mängder av motiv som man inte direkt kan hitta en upphovsmakare till.

inom tatuering finns det en grej som kallas flash, det är när tatuerare säljer blad med motiv på till andra tatuerare som då är fria att användas (om man betalt för dem). det är därifrån många klassiska motiv spridit sig. men som sagt jag talar självklart inte om klassiska motiv utan om personliga. de klassiska rosorna för att ta ett exempel har nog slunkit in från icke komersiella håll som från kyrkobilder, folkkonst o.s.v och upphovsrätt och så är rätt överspelat där både moraliskt och legalt.

tar ett exempel. nu tar jag två bilder av samma tatuerare för att illustrera då jag inte orkar rota runt och leta efter olika tatuerares tolkning av liknande motiv just nu. men ni fattar nog poängen.

bilderna är från min gode vän Jonas som jobbar på göteborgs nyaste och förmodligen snyggaste tatueringsstudio Göteborg Classic Tattooing i fjällgatans hållplats bredvid kykogården i majorna.

exempel på kasst beteende:

kommer in och visar den här bilden för gaddaren.

kommer ut med den här bilden från gaddaren.

exempel på ok beteende.

kommer in med

och kommer ut med den här, fast med en kråka eller nåt på tjejens huvud, på armen

2009-02-15 12:16
Joel413

jag förstår! tack för förklaringen. alltså, jag inser ju vad du menar men det är schysst att ändå ha en utvecklad och genomtänkt förklaring i "ryggsäcken" för vidare diskussion med andra eller liknande. men, som jag skrev i ett inlägg förut - hur är det med att tatuera figurer från gamla barnböcker? alltså, dom är ju knappast custom made för någon men det är ju fortfarande någon som har upphovsrätt och hela fadderullan. nu vet jag inte hur mycket man behöver bry sig om det juridiska, vet du det?

2009-02-15 13:19
en fråga bara orkade inte kolla igenom hela tråden, den är ju trots allt några kilometer lång.

Gör det ont att tatuera sig på kuken? det ska stå 19 med liknande teckensnitt som de har på amerikanska jersys. Vilka problem kan uppstå i samband med tatueringen. Den är ju jävligt mjuk när den inte är hård. haha. Är det någon som har gjort en på ballen? Hur blir skillnaden i storlek samt färg vid erektion? marginell eller?
FREE Ayatolla.

2009-02-15 13:45
Nu ska jag göra lite folk arga. För ett par år sedan gjorde mina första tatueringar hemma i en lägenhet hos en snubbe som är/var helt okej på det han gjorde. Självklart ritade han inte upp mycket själv utan det handlade mer om att leta efter sjyssta flashmotiv att knycka och i vissa fall köra lite mindre avancerade saker som han själv ritat. Dum som jag var hade jag hittat ett riktigt snyggt motiv och lät honom kladda på bäst han kunde. Resultatet var bra med undantag för ett par skakiga linjer och lite tveksamma skuggningar. Tänkte inte så mycket på att det var nån annan som hade en nästan en likadan men nu ångrar jag så in i helvete att jag satte mig i stolen de där gångerna, förutom en som jag är helnöjd med. Är inte alls kul att ha den på armen längre och cover-up är inte ens att tala om då det är en relativt stor grej med en del färg. Men vafan ska jag göra, man lär ju sig av sina misstag. Så alla som tänker i banorna kring att knycka någon annans tatuering, gör det! Ni kommer gräma er över det resten av livet..
va?

2009-02-15 15:10
AA-negation: självklart gör det ont det är ju ett rätt känsligt ställe, har inget själv där men det är ju rätt lätt uträknat, känner en snubbe som gaddade sin egen kuk så klarade han att genomföra det själv borde det ju vara uthärdligt.. skillnaden borde som du säger inte bli enorm, om ni spänner ut huden lite när ni sätter på stencilen kommer tatueringen se korrekt ut vid erektion och extra svart vid slakt läge vilket ju är idealiskt. räkna med att det inte blir något vidare, kan tänka mig att det är 10% chans att det blir bra, med bra menar jag då klockren, räkna med ganska stor chans att nästan all färg försvinner efterl läkningen och du får göra om det..

phatie: det jag menar gäller enbart stöld av tatueringsmotiv, allt annat är i mina ögon elt ok.. att tatuera in bilder från en barnbok man tycker om är en helt annan historia, ser inget fel i det på något plan tvärtom tycker jag det låter fint..

2009-02-16 01:45
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2009-02-16 01:46

2009-02-19 18:55
den 8e jag gör, den är på min kompis.. riktigt kul att göra, lite knaggligt på sina ställen på sina ställen men i stort nöjd med den..

2009-02-19 19:49
Joel413: kul att äntligen få se lite tattoos från dig.. ser bra ut!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-02-20 23:56
japp, då har man gjort sin första tatuering idag, på underarmen.. låg där ca 45 minut, blev 1000kr, å hade en jävla tur att man fick ta lite av sin gamla fars tid, då jag annars hade fått tid i runt oktober/november :)
fbg

2009-02-21 01:07
har en fråga med, hur vet man exakt när tatueringen har läkt?:)
fbg

2009-02-21 11:07
Dunstan: den är i princip läkt när skorporna trillat av av sig själva vilket brukar ta mellan några dagar till ett par veckor beroende på mängder av saker, men den kan inte sägas vara helt läkt förrän huden på tatueringen tappat sin glansighet vilket kan ta upp emot nån månad eller mer.

2009-02-21 15:00
Joel413, tackar för svaret ! =)
fbg

2009-02-21 21:56

Sådär ser min ut, 1500 tror jag att ja betalade för den, ångrar som fan att ja inte tatuerade mig av någon annan, men nu har jag lärt mig av mitt misstag iallafall.

Skulle lätt hellre låta jenova tatuera mig!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-02-22 03:59
en gaddning jag gjorde klart på en kompis idag, lite suddiga kort men ni hajjar.. blev jävligt nöjd även om den har sina skavanker.vissa grejer typ texten (TQLA) under skärmen ser lite rackliga ut pga att l9injerna är gjora vid ett tidigare tillfälle och det gröna ligger över lite, det skunker bakom det svarta sen så texten kommer fram bättre.

2009-02-22 11:23
Hock: Vad gulligt av dig... :$ Nån speciell anledning?

2009-02-22 12:37
Hock :(
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-02-22 13:02
Jenova, jag tyckte du hade gjort rätt fina tatueringar!

Och sedan jobbar du inte i en seriös studio heller så man skulle inte ha så höga förväntningar på resultatet:)

Joel413, riktigt jävla snygg vart den!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"