Virtual: du är välkommen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag håller med Joel413 här.. hade faktiskt den här diskussionen med en polare igår. Det är viktigt att lära sig ordentligt från grunden, slita som praktikant osv.. annars blir man stämplad som sunkig hemmagaddare. Jag tycker Jenova borde ta till sig av det Joel skriver..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Joel413: Ska helt klart ha dig i tanken om jag kommer ner till GBG någon gång.
Gjorde denna i Alanya i sommras, därför jag har så fin solbränna.
Vi är överallt!
vad står det? Severbrink?
Om man redan har en tatuering,som man vill göra mer av. Kan man gå till en tatuerare och be om hjälp?
www.susei.blogg.se
Triandafilo, tatuerare jobbar med att tatuera, så rimligvis borde en tatuerare kunna hjälpa dig om du vill tatuer< dig =)))
Asså jag har bara en bild i huvudet av vad jag vill ha. Alltså inget konkret.
www.susei.blogg.se
prata med en tatuerare om den bilden då, om han inte förstår så finns det fler.
Okej..tack.
www.susei.blogg.se
Nån här som har nån idé kanske?
www.susei.blogg.se
Trifandilo: den är såpass blek oc liten att du kan tänka nästan helt fritt.. tänk en aning större och något med en mörk yta i.. utöver det kan du köra vadsomhelst över det där..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ett spörsmål! Är det någon som har tatuerat sig i Oslo och i så fall har ett nice ställe att rekommendera där dom kan sin grej?
Goes around, Comes around..
Joel Tack,men saken är den att jag egentligen inte vill täcka över den. Skulle vilja ha kvar den,men ha mer.
www.susei.blogg.se
trif den där kan ju inte så svår att bygga på med lite slingor å gött om du gillar sånt. går ju att bygga på med lite vad som som har sväng i sig!
Triandafilo Behåll den, fyll bara i. Tycker den är grym, om jag nu förstår motivet rätt haha..
va?
jag betalar 400 i timmen, en finsk punkare som kommer hit ibland. till alla er som sitter å funderar å funderar... ni kommer bara ångra er när ni väl har era gaddnungar.. kör saker som faller er in för stunden och lär er leva med dem istället.
fakie? ok!!
Trifandilo: aha ok det är ju inga problem det heller..
Pool hur tolkade du motivet?
www.susei.blogg.se
Jag har en fråga som kan uppfattas konstig och lite töntig... Jag har under rätt många år gärna velat göra någon tatuering, men inte gjort ännu av olika anledningar. Jag tittar ibland på Miami Ink, LA ink osv och tycker ju att dessa tatuerare är otroligt duktiga, och att jag lätt skulle kunna göra något hos nån av dem utan att oroa mig för resultatet. Frågan är väl kort och gott, finns det lika duktiga och kanske t.o.m bättre i vårt land? Jag skulle kunna gå in till tex Garver i maimi ink och be att få en coi och veta att det kommer bli grymt. Jag vet att jag låter som en 14 årig tjej som älskar Justin Timberlake lr något, jag fattar att dessa program är riggade och att de inte fungerar som riktiga studios utan att man måste castas för att få en tid där. But still, de är ju så duktiga. Eller? Nu har jag fuckat upp min enkla fråga här, men skit samma.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
regular din fråga e la egentligen förneklad ; kan man få lika bra tattueringar i sverige ?
Regular: Självklart kan du få tag i duktiga tatuerare i Sverige också.
vilka? och vart?
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Swahili bob i st.eriksplan har grymt bra killar.
www.susei.blogg.se
Regular-0650-Joe P25 : Det är ju en rätt sne uppfattning som folk har fått att de på Miami Ink på nåt sätt skulle vara bäst i världen.. finns många lika bra, och bättre tatuerare i Sverige.. Garver är väl den enda där som jag verkligen diggar.. och Kat när hon var med då. de övriga är rätt average om du frågar mig..
Tack för era svar, är inte alls insatt i denna värld så jag behöver få ställa några el stupido frågor. Joel, ritar du åt folk på beställning?
Regular-0650-Joe: Chris Garver är ruggigt bra, Tim Hendriks är ruggigt bra, Ami är ok, Cat Von D är bra på sin grej men det finns minst lika bra i sverige den jag tycker är på tooppen på hennes område black and grey och realism är Carl på Wicked Tattoo i mölndal Göteborg men vi har också Evil Twins, Heidi Hay och Niki som alla är på samma nivå som Cat Von D, hon är rätt överhypad.. Wicked Tattoos myspace
Länk till http://www.myspace.com/wicked_tattoo_sweden vet inte vart du bor så svårt att ge tips, säg vart du bor och vad för slags stil du är ute efter så kanske jag har nåt tips.. ska du göra koi som du skrev i ditt exempel finns det ju också många riktigt feta i sverige som du kan få minst lika bra grejer av som på miami ink.. King Carlos i stockholm, Stockholm Classic tattooing, Rising Sun Graphix sitter på en privat studio (alltså inte en som är öppen mot gatan) och gör jävligt klassisk japansk tatuering och har något slags japanskt certifikat på att han kan sina grejer hehe!
kommer inte på några fler på rak arm men finns mängder..
ja jag ritar om jag får betalt.. har rätt kasst med tid just nu sådär men har också dåligt med pengar hehe! pris beror på motiv och hur noggrann skiss man vill ha..
senaste :) ska snart in igen och göra lite annat iofs.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Joel: Kanske svårt för dig att svara på men...Jag har tänkt göra min nästa hos Carl. Vill inte fråga honom direkt så jag frågar dig hehe, tror du han tar 1000-1500 i timmen som e "normen" eller tror du han tar mer. Han har ju blivit jävligt hypad sista tiden känns d som.
Joel: Tack för ett ingående svar! Är nu övertygad om att det finns minst lika bra artister i sverige! Jag bor i Hudiksvall, södra norrland. 8 mil söder om sundsvall. Finns det någon riktigt duktig i sundsvall kanske? Jadu, motiv och stil är ett svårt kapitel för mig. Gillar japanskt, så Rising sun kanske vore något för mig. Jag gillade även den uggla du ritade. vad kallas den stilen? Minns att jag diskuterat det här förr mig dig, att den ursprungliga japanska stilen ofta tatuerades in på brandmän i japan back in the days, sen tog maffian över det, minns jag rätt då? Eftersom jag till yrke jobbar som brandman vore det nice att få in den biten med, dock subtilt. aja, måste tänka mer på det. Bra tråd! kul med inspiration!
matadåren, snittet brukar vara runt 1000 kr timmen så det vore konstigt om han tog mer. men fråga honom helt enkelt?
matadåren: tror nog han kan ta upp emot 1500, känns så, men att priset går ner lite om det är stora projekt.. är inte säker alls dock, kan ligga på 1000 lika gärna.. fråga vad han tar för taxa, det får man göra heh! det är ju en affärstransaktion som sker liksom, man har ju rätt att veta vad taxan är.. priset brukar gå mellan 800 och 1500, carl på wicked, heidis och många andras stil kräver ofta mycket förarbete så de kan ofta tas lite högre taxa än snitt.. Regular-0650-Joe P25: ja just det det minns jag.. ja det stämmer, så är du brandman och tycker japanskt är snyggt känns klassiskt japanskt helt självklart i mina ögon.. brandmännen körde ofta bilder från suikoden, en gammal kinesisk saga som handlar om 108 hjältar (robin hood style banditer typ) som blev populär och kom i japansk version nån gång på 1800 talet med grymma illustrationer som i princip hela den japanska stilen utgår ifrån.. kolla upp det, böckerna finns nog på biblan de heter Berättleser Från Träskmarken på svenska.. vette fan om det finns med illustrationer på biblan dock och det är lite krångligt att söka efter det på nätet då det finns något datorspel som heter samma och det kommer upp massa skit från det.. har tyvärr riktigt dålig koll på gaddare i norrland.. men hittar du några kan du alltid säga det här så kan jag kika på deras hemsidor om de verkar passa det du är ute efter..
Left Hand i Pitea är riktigt duktiga, nu är det ju en jävla bit mellan Pite och Sundsvall och dom har bokningsstopp fram till sommaren men ja, orkar man vänta är det värt det. Har gjort de mesta av mina där och är sjukt nöjd, sen slipper man försöka konversera också eftersom dom är pitebor och rätt tystlåtna av sig ;)
Joel413 P25 : Hur mycket tar dom som jobbar på Wicked Studio.. Cirka pris? Dom var helt sjukt duktiga verkligen!
Joel å Vikktorius Ja upp till 1500 i timme kan jag tänka mig, men fan inte mer. Antar att min nästa kan gå på en 15000 eller nåt då, hugaligen. Anledningen att jag inte vill fråga e ju den klassiska " vad kostar en tatuering"-frågan. Men som sagt , ett timpris borde man ju kunna få. Ska göra liemannen med en elgitarr istället för lie, Carl känns som rätt person!
Jag tycker tatuerare är jävligt värdelösa överlag när det gäller att snacka pengar, förstår att det är svårt att vilja säga en exakt summa men vafan kom igen, lite jävla yrkes kunniga borde ni vara och således kunna ge en ungefärlig summa. Där jag går är det t ex olika priser för olika personer, vissa har timpris, vissa per sittning, vissa per motiv. Ställer man då frågan blir dom lacka, för alla borde veta att man inte ska fråga pris -som någon sorts princip.
Rock out with your cock out!
matadåren: fråga efter timtaxa och be om en ungefärlig uppskattning av priset.. räkna med att uppskattningen kommer några tusen plus eller minus om det är stora grejer.. svårt att säga exakt då det är så mycket som spelar in.. two_grand: hehe! ja du har rätt men samtidigt är det så mycket som spelar in och som du själv säger så har ju olika gaddare olika timtaxa oc olika prissättningsmetoder då alla är egna företagare oc trivs med individuella arbetsmetoder.. men visst du har rätt i att många beter sig kass på den fronten, är väl en arbetsskada, man får många korkade frågor om pris och det blir nog lätt att man drar alla över en kam efter ett par år.. fråga- "vad kostar en tatuering?" svar- "hur djupt är ett hål?" när man frågar efter priset så är bästa sättet att först beskriva noga vad man är ute efter, storlek, stil o.s.v och sedan fråga om timtaxa och sedan en ungefärlig uppskattning om hur lång tid det kommer ta.. det är omöjligt att svara på frågor som "vad kostar ett namn", "vad kostar en panter" eller liknande.. frågan bör ställas "ungefär vad kostar ett namn på 6 bokstäver, 15 cm i det här typsnittet" men visst många gaddare har en kass attityd tyvärr.. till deras försvar så jobbar de flesta jävligt hårt och man får dras med mycket dårar i det här yrket..
dom där japanska böckerna verkar ju inte så överdyra å ganska coola! http://www.tradera.com/Berattelser-fran-Traskmarkerna-Den-svarta-virvelvinden-ha-auktion_82890206
ett problem jag ser bland många gaddare är också att de tar för givet att alla vet lika mycket om tatuering som de själva, vad gäller motiv, priser o.s.v.. rätt korkat vet inte hur det kommer sig..
Vikktorious: vet tyvärr inte vad wicked har för priser.. men som sagt han lägger extremt mycket tid på det han gör och är sjukt noggrann så bli inte avskräckta om det är lite dyrare än standard, det finns en anledning isåfall.. han är hederlig och jävligt trevlig och väldigt skicklig.. han är inte typen man behöver oroa sig för att bli lurad av..
Skivsamlare
2009-02-11 15:53
Jag måste bara säga joel, har läst många av dina inlägg, och du verkar väldigt vettig samt att du gör otroligt coola old schoolmotiv. jag är övertygad om att du kommer bli en redigt duktig och uppskattad gaddare när du väl är "färdigutbildad"!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Joel: intressant. Vart kan man läsa mer om detta ämne? känner att jag vill bli mer påläst. vart har du fått denna info. ifrån? Då menar jag infon om brandmännen osv. Hittade lite info från wiki, pastar härRomanen berättar om allehanda människor med allehanda bakgrunder i det gamla Kina, och deras olika öden och äventyr. Väldigt ofta kommer de i kontakt med rövare, och går med i de glada rövarbanden. Dessa rövare är alltid ytterst trevliga och gemytliga. Allteftersom går de olika rövarbanden ihop för att bilda ett gäng laglösa kämpar på 108 man. Det är alltså Kina och inte Japan som dessa historier kom ifrån?
INOK: tack som fan kul att höra!
Regular-0650-Joe P25: kan tyvärr inte ge dig några exakta källor då det är sånt jag läst mig till under många år är och där, lärt mig muntligt, från böcker, internet o.s.v.. har en bok hemma där jag har för mig att det med brandmännen beskrivs rätt utförligt men minns inte vad den heter.. kan kolla när jag kommer hem.. historierna kommer från kina ja, fast hela japans kultur kommer från kina i princip, på samma sätt som den latinska kulturen är tongivande för europeisk kultur är den kinesiska det i asien typ.. den japanska versionen av böckerna har andra namn oc så och kanske lite andra dtetaljer för att passa in i japan men de stora dragen är exakt likadana.. ungefär som det kan vara med sagor här, de kan skifta lite från land till land.. sök dig fram på nätet kanske, sök på japanese tattoo history, Irezumi history, suikoden 108 heroes, suikoden Hokusai (Hokusai designade de första suikoden trycken om jag inte minns fel), japanese woodblock prints, japanese art o.s.v för mer ingående information på ämnet, återkommer med några boktips när jag kommer hem..
brandmännen var väldigt viktiga i japan förr då allt var byggt i trä och papper, du kan ju tänka dig när en eld satte igpng i en stad byggd av papper, hehe! så de identifierade sig med hjältarna i suikoden, folkets hjältar typ.. många av hjältarna i suikoden är tatuerade över hela kroppen och brandmännen tog efter.. i stora drag är det så.. tatueringar blev olagligt i japan då många rebeller och revolutionärer tatuerade sig som jältarna i sagorna och i och med att det blev olagligt blev det en perfekt initiation i den kriminella världen, när du väl tatuerat dig var du b rottsling för alltid och kunde alltså inte gå tillbaka till det vanliga samhället.. japan hade inte milda straff direkt.. en annan sida av japansk tatuering är strafftatueringen, det användes för att straffa brottslingar, man tatuerade in tecknet för tjuv i pannan på tjuvar, mördare på mördare o.s.v.. finns enormt mycket intressant historia om japansk tatueringskonst..
Min första!..
1 vecka gammal..
www.myspace.com/bigsir1 www.myspace.com/rapsyndrome
min första
Tråd dödadar!