I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2008-04-19 16:47
jävligt nöjd, är "porträtt" på min sambo.

Hos heidi hay
Rock out with your cock out!

2008-04-19 16:48
aight.. den var jävligt fet!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-04-19 16:48
two_grand: Jäkligt nice one. Brukar inte vara något större fan av den här typens tatueringar men den här var verkligen schysst.
Still in the bridge

2008-04-19 16:50
two_grand P26

Fyfan vad snygg den var. Hur länge satt du och vad gick den på?

2008-04-19 16:51
danke!

här är benet med om någon vill se... från Per Soovik

2008-04-19 16:52
mellanöl P23

Satt sammanlagt runt 18h men så är hon jävligt långsam... (och dyr!) gick väll på runt 15k

2008-04-19 16:57
Jävlar.. 15k är rätt mycket, men det var lätt värt det. Perfekt färgval f.ö :)

2008-04-19 17:04
hehe jo lite dyrt men skitsamma nu är den klar iaf.

2008-04-19 18:19
15 är ju inte mycket för 18 timmar.. lite långsamt iförsig men känns väl rätt normalt.. jävligt fet two_grand..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-19 18:27
Jag hart inte alls skrivit här!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-19 18:46
Joel413 P24

Nej jag vet inte det kanske inte är mycket, beror ju på vad man jämför med iof... jag är ju inte insatt så hårt i den där världen =) bara hör att folk säger att hon är jävligt dyr.

Men som folk sagt till leda innan mig... det är inte priset som är det vesäntliga, jag hade betalat det dubbla, om än under en längre period, för att vara någorlunda säker på att det blir bra.

2008-04-22 15:00

2008-04-23 19:17
two_grand: ah hon är rätt dyr men det priset hon tog av dig kjändes rätt standard.. 1000 kronor per timme känns rätt standard och hon tog ju mindre än så av dig.. som jag hört brukar hon ta runt 1200/h.. tycker du kom unan med ett bra pris för det jobbet faktiskt.. blev ju jävligt bra..

2008-04-24 10:00
Joel413 P24

Jo men min sambo känner henne så vi får liiite billigare, min sambo betalar typ 2500 per sittning och jag 3000... helt ok ändå, men om man jämför med typ sibban eller nått så är det ju ganska dyrt?

2008-04-24 10:08
Jag ska ta snart "Mamma " på bröstet,
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2008-04-24 10:36
Jag vet inte.. men den meningen kändes lite yuck

2008-04-24 10:47
om man kastade om orden lite ja two-grand.. ;)

jag fyllde i min för inte så länge sen. den är 8 år gammal så jag beklagar om motivet känns mindre coolt. fast ändå. den funkar och jag gillar den ändå =P :

Tatuering

den sitter på skuldran. och jag vet. dålig bild. men jag har inte fixat ngn annan än. får styra upp det, men man ser ju ändå vad det är =P

i juni ska jag göra en ny, från höften upp över hela vänstra sidan. kommer innehålla en vit lilja.

2008-04-24 10:48
haha inte ta så. utan tatuering
Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2008-04-24 21:33
Sän F24
Din lank funkar inte.

2008-04-25 08:43
den gjorde det igår =/.. skumt. Här iaf: http://www.ladda-upp.com/bilder/4269/tatuering

2008-04-25 09:08
JAG HAR EN FRÅGA!

jag är sugen på att tatuera mig på foten men det jag behöver veta är hur lång tid det tar ungefär för en tatuering att läka (jag minns inte, var så länge sen jag gjorde dom jag har). eftersom jag jobbar i sommar skulle jag lixom vilja veta eftersom mitt jobb innebär andra skor än typ flipflops så jag måste ju antagligen ta ledigt eller se till att gadda mig när jag har en viss ledighet. help me! (jag ska inte göra någon tjock eller stor gadd, typ en smal text)

Rachel

jag har tatuerat mig på Eaststreet i stockholm. dom gjorde ett bra jobb men yes yes ya, dom var dryga som fan. hade en kompis med mig, inte direkt för stöd utan för att hon själv var jävligt nyfiken på att kanske gadda sig och ville se och dom satte direkt någon slags stämpel på mig när jag frågade om hon kunde vara med. det kändes verkligen som att killen som skulle gadda mig himlade med ögonen och gav sin polare en blick som sa "nu kommer det en sån där töntig jävla 18års brud som måste hålla sin kompis i handen". och även om det hade stämt känns det ju sjukt otrevligt att dom tycker det är "töntigt". jag skulle inte gå dit igen på grund av attityden.

2008-04-25 09:16
skönt att jag är inte den enda som tycker att grabbarna på east street är jävligt dryga.

2008-04-25 10:23
phatie: du ska göra den på fotten? läkningen brukar ta mellan 5 och 10 dagar typ.. efter typ 2 till 3 dagar ska det nog vara ok att ha vanliga skor om du läker normalt, var bara noga på att lufta ibland, på raster och så, rengöra ordentligt och smörja in.. vissa kan svullna upp rätt rejält när de gaddar fötterna men det brukar gå ner på nån dag eller två och om din tatuering är liten så ska det inte vara några problem..
det smartaste vore nog att gadda dig på en torsdag, ta ledigt fredagen så ska det inte vara några som helst problem att jobba i vanliga skor på måndagen..

2008-04-25 15:39
eaststreet behandlar ju fan sina kunder som skit

2008-04-25 18:50
Joel413

okej, så pass snabbt ändå alltså. låter som något jag kan genomföra : ) har dock inget schema för sommaren än ;) men hur är det med det här me ny tatuering och solsken på sommarn, jag vet ju att man kanske inte ska toksola foten om jag nu gör en gadd där men hur försiktig bör jag vara när den är ny/relativt ny?

2008-04-25 22:45
phatie: Det lönar ju sig att vara så försiktig som möjligt när den är ny, eftersom den då läker snabbast samt har bäst möjlighet att turn out fine. Dock behöver man inte gå till överdrift heller, med sunt förnuft kommer man långt inom tatueringsskötsel har jag märkt.
Still in the bridge

2008-04-26 13:16
Matte på House of Pain i Malmö = guld. Rekommenderas starkt.
•pave paradise•

2008-04-26 14:48
phatie: ja ska inte vara några problem.. men ju längre tid du slipper jobba med nygaddad fot i skor ju bättre, men som sagt, såren väl börjat läka och har skorpor och så vilket brukar gå fort så ska det vara lugnt..

angående solen så är det viktigt att inte sola alls under läkningen, efter det är det bästa rådet att aldrig sola tatueringen direkt egentligen, alltd ha stark solskyddsfaktor när man exponerar den för sol längre stunder.. men man behöver ju inte gå till överdrift.. men är du ute och badar en hel dag och ligger och solar och så så bör du ha stark solskyddsfaktor.. såna där stift är bra och för barn då de är starka..

2008-07-12 01:35
trevlig och informativ tråd, uppar i hopp om en nytändning.

2009-02-07 17:12
Mina första och enda so far:

Dålig kvalité men enda bilden jag har på den, står CREARE i svart old english, ingen skugga osv. Simple n clean.

om bilden inte funka; Länk till http://img514.imageshack.us/my.php?image=crearevg1.jpg

2009-02-07 17:13

2009-02-07 17:14
there we go ;D

2009-02-07 19:13
stajl: fet och clean=) Får man fråga varför vad du menar med"creare"?

2009-02-07 19:16
hate-mail-is-full: det skulle stå "Create" men den blev felstavad..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-02-07 19:59

VARFÖR FUNKAR INTE IMAGESHACK?!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-02-07 20:33
Den här gjorde jag klart för nån dag sen

En tjej kompis ville ha roser.

Min pojkvän ville ha dream.

Den här ska jag göra när jag har pengar, R.I.P dimebag :)

Den här vill min pojkvän ha på benet, ska göra den imorrn

2009-02-07 20:36
Och tänk på att jag är bara 18år men jag har hittat min dröm, jag vill bli tatuerare ;P

2009-02-07 21:12
Joel413: Damn, nu vet jag vem som ska få skissa upp min nästa tatuering ;)
Diggade den här som fan

Här är min...

2009-02-08 02:49
Jenova: hehe! det är jag som har ritat orginalet till clownen där.. jävligt längesen..

2009-02-08 02:50
skills: kom och gör den hos mig istället :) sitter på no fear tattoo i vasastan i göteborg, billig och kort väntetid..

2009-02-08 02:52
Jenova: ett tips om du sitter hemma ådär, börja inom dina ramar, ge dig inte på såna grejer som du la upp här.. det ser inte bra ut, fortsätt med enbart små enkla motiv några år eller skaffa lärlingsplats..

2009-02-08 02:59
hoppas inte du hunnit göra den där clownen ännu förresten för det där ansiktet kommer se ut som en sörja om ett par år, eller direkt kanske.. alldeles alldeles för rörigt för en riktig tatuerare, på din nivå är det omöjligt att det där kan bli bra.. plocka bort pentagrammet, förnkla, förenkla förenkla om du ens ska göra den vilket jag inte rekomenderar det minsta..

2009-02-08 03:44
Joel har du mkt luckor? när jag är klar med en jag håller på med kanske man svänger in o tar en av dig med... hur länge har du fått gadda nu? har du några bilder på nätet på dina verk ? :)

Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-02-08 09:15
Hehe ah men tänk på hur grym jag är när jag är 25år... ;) Jag är redan bra på att rita och så och jag brinner verkligen för att tatuera okej jag har inte tatuerat länge men jag vet iaf vad jag pysslar med.

2009-02-08 11:49
Joel413: Det vore inte helt fel det heller. Har dock svårt att tro att jag kommer ha vägarna förbi i vår, men får jag en slant över kanske jag åker ner ;)

2009-02-08 12:32
hate-mail-is-full,
Ordet kreativitet kommer från latinets "creare", vilket betyder att skapa eller frambringa (:

2009-02-08 12:42
Jenova: ett råd som du kan ta eller kasta som du vill men som om du tar det kommer vara det bästa rådet du fått.. var ödmjuk,inse dina begränsningar och släng bort den där patetiska självgodheten, du tecknar ra så du har en chans att faktiskt bli duktig..

lär dg din plats föst, om folk med mer erfarenhet och kunskap än du ger dig råd så börja inte försvara dig utan lyssna och tatill dig det..

du kan bli skitduktig om du tar allt sakta och kollar på rätt folk..

fortsätter du med attityden du just visade kommer du vara skräp när du är 25 med.. i tatueringsbranschen är din sort det mest avskydda som finns, hemmapulare som inte inser sina egna brister, det säger jag inte för att vara elak utan för att du ska kunna rätta till det..

nästa gång någon äldre, skickligare och kunnigare ger dig råd så ta till dig det utan att försvara dig, du gör dig själv en otjänst..

bara för att dina kompisar och lite random folk på internet tycker du är bra på att rita betyder det inte att du är bra nog för att tatuera, inga av dina teckningar fungerar som tatueringar hittils.. de är fortfarande för spretiga och plottriga.. du kan dock lära dig det ser jag tydligt.. jag känner igen mig själv i dig en aning och det är därför jag alls ödslar tid på dig, ta till dig eller kasta bort det..

rådet i sammanfattning lyder DU VET INTE VAD DU PYSSLAR MED! och inte förrän du inser det kan du ens börja lära dig på riktigt.. du har ett vägval nu, ska du bli en smaklös sunkgaddare eller ska du börja ändra din insällning och ha chansen att faktiskt bli grym, för du har potential helt klart, och få respekt av de bästa? och kom ihåg det här handlar inte om att vara elak det är så det är, du har massa potential men du har helt fel inställning. jag hoppas verkligen du kan inse det för det är tråkigt att se potential bortkastat.

Virtual_Sexuality: har gaddat i några månader men ganska sporadiskt hittils.. i veckan har jag rätt fullpackat och nästa vecka med så jag är precis på gång att börja köra regelbundet och få igång rutin..

har ingen väntetid att tala om direkt så det är väl bara att dyka upp så handlar det om några veckor tops.

har endel på myspace.. www.myspace.com/joehellart

skillz: aha det var synd :) kanske i framtiden då.

2009-02-08 12:46
Joel, Mkt möjligt jag kommer in vid början av vårenkanten och gör något då!
Fucks your life up crew
Tjabo!

vår*
Fucks your life up crew
Tjabo!

Jenova: ärligt talat jag umgås med endel av de bästa sverige har i den här branschen, jag lär mig av proffs varje dag, jag träffar hela sveriges tatueringsscen och tatuerar i en proffesionell miljö, jag får vara med när väldigt skickliga maskinbyggare fixar maskiner och se hur det fungerar och JAG VET INTE VAD JAG SYSSLAR MED ännu, vilket betyder att du absolut inte gör det.. försvara dig inte i ditt eget huvud eller här, bara ta till dig och inse det kommer hjälpa dig att utvecklas enormt.