Är det fånigt att tatuera sjömansmotiv om man inte är en gammal sjöbuse? Jag är väldigt sugen på något riktigt oldschool, inte fånigt psychobillyaktigt, utan en klassisk tatuering helt enkelt. Typ "Mans ruin" eller helt enkelt ett ankare på underarmen.
nej
Finns det någon här på whoa som ritar tatueringar? Jag betalar såklart om du har tidigare att visa upp.
www.susei.blogg.se
tvspel: Tyvärr, lite töntigt..=/ triandafilo: Jag har ritat min egen, jennie-is-back ritar riktigt snyggt och sen är nog de flesta i de nya forumen också duktiga inom sånt.
•pave paradise•
Triandafilo: Kolla en tråd i Formgivningsforumet som Joel413 har startat. Där hittar du exakt vad du söker.
Still in the bridge
Joel413 ritar ju ruskigt fräscha grejer!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
aww, en minut försent!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Fan vad folk var snabba. :|
•pave paradise•
tack allihopa,men han gör inte mönster och det är nog nåt sånt jag tänkt mig. har redan en tatuering men den är ett väldigt litet typ mönster som jag vill göra större.
www.susei.blogg.se
Triandafilo: Fråga jennie-is-back. Och gärna mig om jag känner att jag klarar det :)
•pave paradise•
Ihabia Jag ska försöka hitta ett kort på den så kan du ju kolla på den och se om du kan tänka dig att hitta på ngt.
www.susei.blogg.se
Great!!! Har velat göra nåt med den i flera år,gjorde den när jag var väldigt ung och älskar den fortfarande. men som sagt är den för liten.
www.susei.blogg.se
på lördag gör jag min första gaddning. slänger kanske upp en bild senare.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Haha. Jag gjorde min första tatuering natten mellan lördag o söndag på fyllan:D Blev KÄRLEK på k*ken. Ingen dålig tatuering haha :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Clydish: riktigt najs, hur mycket kostade den?, hur stor? och vart gjorde du den? haha :) blev som en förhöring nu men men...
Funderar på att lägga den
här på axeln. Håll i minnet att jag är samhällsvetare och inte konstnär när ni tittar på bilden. Vad tycks?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Racken P18 Nej, bara i svart, men jag vill lägga lite skuggor här och var. Men som sagt, jag är inte särskilt konstnärligt lagd så det lämnar jag åt någon annan att göra. Jag kommer alltså inte att tatuera in den där bilden exakt. Det är bara en grov ide om vad jag vill ha.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Racken & Nick-K: Tack ska ni ha grabbar. Den är gjord hos Tomi på Legacy Tattoo i Helsingfors. Kostade 500€, alltså typ 4500 kronor? Den går från armbågen nästan ända ner till handleden. Vi höll på i drygt 5 timmar under två sittningar.
Still in the bridge
Fet tatoo Reincarnation :)
Clydisch P21 jag tycker iaf att den ser förjävligt nice ut måste jag säga,. vill också tatuera mig
detta är min fuill sleeve, en drake och en geisha hittils med lite blommor och fjärilar, långt ifrån färdig, mkt skuggning och sånt kvar plus ett körsbärsträd ska in på underarmen. Big up malin (Emma som gjort min) tattoo kaptensgatan gbg!
Är det någon här inne som vet en bra hemsida med symboler (inte kenesiska) ? Har tänkt att hitta 3-4 st å sen försöka sätta ihop dom i en tatuering å göra de på bröstet!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
Är det någon här inne som vet en bra hemsida med symboler (inte kenesiska) ? Har tänkt att hitta 3-4 st å sen försöka sätta ihop dom i en tatuering å göra de på bröstet!
cp.. sry för dubbelinlägg...
Kanske borde berätta lite mer vad för symboler du är ute efter, lite lättare då..
va?
btw: Kinesiska inte kenesiska
Haha, en riktigt genomtänkt fråga jag ställde där! Jag tänkte mig religösa som står för hopp, tro, lycka, positiva saker i allmänhet. Helst kristna men bryr mig mest om betydelsen! Och nick-k p15, ber väldigt mycket om ursäkt för det korkade stavfelet! Dumma mig!
Quken : nej det är jag som ska be om ursäkt för att jag var en sån jävla jobbig besserwisser som jag själv hatar. men jag försökte mest hjälpa dig för jag såg att du skrev det 2 ggr och inte för att vara en jävla besservisser... god natt
Min_sambo Första sittningen, skuggning + färg i mars och april
Rock out with your cock out!
kreamteam: nice.. gjord vart? two_grand: shit fick intrycket att det var du som gjort gaddningen på din sambo, hehe! Heidi hay alltså? ser lovande ut.. mina senaste designs, ganska inne på old school nu..
dope shitsee you in purgatory mmm food
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bättre foton av min tatuering på vaden av Uncle Allan i Köpenhamn
ja heidi är lite för dyr som regel men min sambo känner henne privat så känns bra att hon gör den. Har inte haft så synlig tattoo innan, fan lite jobbigt när folk vill att man ska visa den hela tiden! fan han är grym uncle allan, hur lång vänta tid är det ungefär?
ooh nu har jag även gjort
DET
two_grand: det är nog ruggigt lång tror jag tyvärr.. jag hade tur, en som hade ställt in precis när jag frågade om tid tror jag.. så jag hade tur.. fick tid typ två veckor efter bokningen.. ska tilläggas att han först sa att det inte fanns tider alls så långt hans kalender räckte :S
Joel413 P24 haha ok segt, ska köra något på bröstet och han är ju rätt säker på sin sak så hade passat perfekt.
Tyckte jag väntade länge på heidi, från juni till januari =)
Nästa projekt är dock en halfsleeve på vänster arm, något sorts musik kollage.
Första idén var att ha massa små porträtt men idén att köra olika ting eller platser som representerar olika artister tilltalar mig nog mer.
det skadar ju aldrig att kolla med han.. skicka ett meddelande till han på myspace.. ah ok.. låter nice..
kan inte säga för mycket men idag blev jag erbjuden en preliminär lärlingsplats på en etablerad studio :) ska dit på prov imorgon.. känns lovande..
Skivsamlare
2008-02-11 15:27
Skivsamlare
2008-02-11 16:06
är det någon som har koll på vad en vanlig, bra studio-tattuerare tjänar i snitt?
Skivsamlare
2008-02-11 19:48
Noice: 1000:- i timmen, 50% skatt plus hyra.. säg runt 3 - 400 i timmen.. dock fifflas det mycket och jag har stött på gaddare som tjänar en ruggig massa pengar, läkarlön typ eller högre..
Lägger upp bilder senare! 1988 på armen me old english Samy me old english i nacken/ryggen Tribaldrake på axeln Stjärna på halsen Tribal på benet
www.samyprod.com