I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-22 19:07
jag vinner ju mina överklaganden så någon stans kommer det ju fram till att jag har rätt men det tar ju alltid 3 månader längre en vad det borde göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 19:12
hehe, detta är för mycket för mig.... Nu ska jag tupplura lite innan jag åker och jobbar :D
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-02-22 19:16
jag är för mycket förv dig? kan du tänka på hur jävla för mycket du är för alla oss utan arbete med dit självgoda jävla arsel. gå jobb och tacka din lyckliga jävla stjärna att du fåt chansen att jobba till skilnad från många andra. sen kan du läga ner din överlägset dum dryga attetyd kanske du får några vänner också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 19:33
emil_brikha

jag jobbar på mcdonalds sen 4 år tillbaka...vilken lön du har beror på vilken ålder du har....som minst tjänar du 55kr/tim...som mest 86kr/tim...du tjänar endast mer om du blir skiftledare. Ha de rätta fakta om du skall argumentera om det...

2007-02-22 19:40
Emil_Brikha

fan vad du ser ner på folk...
han försöker ju..mer kan man inte kräva...
give him a break fan..
snacka när du har varit i samma situation!
um dois...

2007-02-22 20:56
vill du köpa min burk som är för grön i skärmen och som jag köpte när jag var 15år så vist. kan ju räkna ut själv hur fräsch den är nu så där 8-9år senare.

läger du ett bud?

sen ska jag inte behöva sälja skit då jag är berättigad till visa saker som en fulltids arbetsökande medborgare det här landet. jag har rätten på min sida och jag har left senaste året utan att una mig jack shit så jag tänker nog håla kvar i den ända sak som får mig kunna göra cvs, skicka och ta emot mail på ett npgorlunda efektiv sätt då jag redan är tvungne planka till mina arbets intervjuer och inte ens kan skicka ett vanligt bra efter som frimärken kostar 5,50 mer än jag har.

har ett kontaktkort i telefonen som det går att ringa till men inte ut i från och jag kan knapt håla kontakt med folk redan som det är så jag behåler nog det ända kommunikations medel jag har i mit hem.

2007-02-22 20:59
Vissa är verkligen så fläckfria i sin skyddande sfär av mervärde, livet måste vara så bekvämt när man kan äta sig mätt på sin egen självbelåtenhet. Måste vara ännu bekvämare när utgångspunkten för alla frågor i universum är en själv. Den där biten med självrespekt är något så individuellt att det bara existerar för en själv, att någon annan i en värre situation än en själv skulle vilja trivas med sitt arbete finns inte på kartan, framförallt om man heter Emil. Vissa dagar vaknar jag upp och önskar att jag var Emil, hade ett helskägg och jobbade på femstjärnigt(!) hotell i City.

2007-02-22 21:05
hehehehe fan bästa jag läst på länge

2007-02-22 21:08
storpajsarn... testat me alla mekaniker runtomkrign dig ? du kan säkert jobba svart hos en blatte, och du lär dig att meka på 3 dar.

2007-02-22 21:10
ja sant, sen sliper jag kanske allt tjat om blattar från emil.

2007-02-22 21:11
Jag ser inte ner på "folk". Jag tycker folk som inte ens har gymnasiebehörighet är tragiska då de hellre sitter och svälter på ris och soya, istället för att gå tillbaka till skolan och få ordentliga betyg. När man har gjort det, då skattar jag gärna och låter soc och a-kassa eller vad det nu är ta hand om dom tills de får arbete. Men så är ju inte fallet för snubben vi pratar om här.

Edda: Om vi som diskuterar ämnet är myndiga så kan jag väl få använda ett exempel för en myndig.

Det är i övrigt komiskt hur ni hobbykommunister sitter med er tyckasyndom-attityd, istället för att komma med konstruktiva förslag, som att plugga. Nää, gå in på ICA och sno apelsiner istället...

2007-02-22 21:16
ingen behöver sno något om vårat sociala nätvärk hade funkat fel frit vilket det i bland inte gör.

2007-02-22 21:16
Ultravåld: Om man ser till att skaffa ett jobb först, så man kan försörja sig själv så kan vi snacka om huruvida man trivs eller inte sen. För, vilket är viktigast? Att ha mat på bordet eller svälta i sökandet efter ett jobb man "trivs med".

Jag har kämpat för allt som gått min väg och tänker inte be om ursäkt för mina framgångar.

2007-02-22 21:17
storpajsarn: Jag kan väl delvis hålla med där då... betydligt färre människor skulle leva ett kefft liv, om alla instanser i samhället fungerade som de borde. Fast, face it... snyltare och parasiter kommer alltid finnas, hur bra samhället än funkar.

2007-02-22 21:18
nog ingen på det här forumet som tror du kommer be om ursäkt för dina framgångar. ödmjukhet är inte riktigt dit signum.

2007-02-22 21:22
Ödmjukhet är alldeles så jävla vänster :D

2007-02-22 22:53
Emil_Brikha: Framgångar behöver du inte ursäkta, däremot din attityd jäntemot andra.

2007-02-22 23:09
trode personagrepp är vad whoa handlade om, är inte det fet med hiphop?

2007-02-23 00:22
Beatsnatcher
* "CSN är inte som soc, det får man ALLTID, så länge man kan uppvisa att man studerar."
- Nope. Man får inte alltid CSN. Det krävs bl.a. att man ska ska klara av en viss studienivå per termin och om man misslyckas en termin så är det kört tills man nått upp till nivån igen.

* "vilket är viktigast? Att ha mat på bordet eller svälta i sökandet efter ett jobb man 'trivs med'."
- Om du hade brytt dig om att läsa storpajsarns inlägg så hade du nog sett att han inte bara sökt drömjobben. Så även om Ultravåld berörde det lite lätt i sitt inlägg så hoppas du inte blandar ihop de två.

vato44
* "om du nu är så fattig hur kan du sitta vid en data? varför säljer du inte datan eller någe annat!? lär ju räcka till mat..."
- Gillar alltid när det argumentet dyker upp, oavsett omdet gäller nedladdning eller pengalöshet i allmänhet :)
En dator är inte alltid säljbar (exempelvis den 486:a med korrosion i portarna som jag hade innan jag fick en ny beggad dator av polarna på födelsedagen), samt att en dator är ett verktyg för att skaffa jobb. På arbetsförmedlingen är det ju inte alltid möjligt att sitta och skriva ansökningar under "obegränsad" tid.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-02-23 02:11
Mabande: Det tycker jag säger sig självt, att man måste prestera när man pluggar för att få CSN.

Och nej jag blandar inte ihop de bådas inlägg, storpajsarn söker ju uppenbarligen jobb, dock utan resultat, vilket är trist, men då får man se sig om efter alternativ och fundera på vad det beror på att man inte får jobb.... t ex sugiga betyg.

2007-02-23 11:38
säger väl rätt mycket mer om din vridna syn på hur man söker arbete om du tror betygen är det som sålar bort någon. sen har jag haft arbeten inte som jag ståt så här gämt. men du har osm sakt ingen koll på något varken hur det värkar gå till när man sålar bland ansökningar, statstik på hur många som söker eller det rådande klimatet. sammt du inte vet ett skit om min situation eller varför jag sitter i den.

om du tror andra får jobb på donken fortare för det pluggadep å i gymnaset är du nog ute och cyklart rätt hårt. vet inte många arbetplatser som ens slängt en blick eller ens begär någon form av gymnasie betyg. det är ofta helt orelevant för en arbetsgivare, dock är andra referenser något som får dig en intervju och garanterar din duglighet när det kommer till jobb som inte har krav på yrkes ut bildning.

2007-02-23 11:47
japp och nu har jag fåt tag på grönsaker för att gå åter till topic. fan sweet med brocoli i riser.