pajson ja eller tänk dig när man har råd o köpa frukt. DET min vän är lyx. så äter man upp allt på en gång bara för det :S
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Hade du bott i gbg så hade du fått frukt av mig!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
snorty F23 i do, köpte konserver för 400kr sist jag hade pengar. många gånger räknar man dock med att man ska ha pengar inkommande men sen blir man blåst på dem, då sitter man ju lite jävligt till. efter som jag bara fåt in cash på det jag får när jag lirat skivor så tycker jag klarat mig rätt bra.
böner is the shit när det kommer till bilig mat lika så morötter, brukar köra på stekt ris med bön curry med rivna morötter och linser i. potatis är också grymt bra produkt som går göra vad som hälst med och kostar typ inget alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag äter ofta stora mängder mat efter som jag tränar massor så nog därför jag bli så jävla små yr i huvudet när man käkar så lite som möjligt. käkade dock honung i morse vilket var nice. skumt hur mycket man finer värsta turbo gott som man annars aldrig skulle röra. tror fler borde leva på ris gränsen, så skulle man inte vara så kräsen sen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fimp haha ja, frukt.. där sa du ngt! Fan, levde sådär i två år.. har inte rört en endaste konserv med vita bönor sen dess! storpajsarn Mitt förslag står kvar, så säg till om du vill!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Gröt är billigt, och mättande
2009
första jag tänker göra när jag får cash nästa gång är att trycka i mig fet med indisk mat och mango lasie. jag äter dock böner även när jag har cash, fan helt besat av bönor av alla slag. gillar rostade frön också, typ pumpa och solros.
Jo, bönor funkar fint.. så länge dom håller sig utanför konservburken! Bönor är bra också, sjukt mkt protein!
gillar det fins fler olika böner än det fins människor typ.
Haha! Nästan så att man borde ha en bönfest.. med massa bönor!
Mabande P30 4 heltidsjobb. Telemarketing och skola var deltid, av den enkla anledningen att jag inte ville jobba mer än så. Timmar fanns att få, om man ville.
hade vi för 2 veckor sen hos en vän, eller vi hade chili kväll med 3 olika chili gryttor men alla hade ju massa olika bönor i sig. min var en hickory smakande chili med kindey, black eye och vita böner i. köttet var gryttbittar och sen var det 4 olika chili frukter i. det var nice middag kan jag ju lova, sammt det fans en vegitarisk också sammt en metal chili of doom som var som upptsigen ur helvetet gjord av min metal vän. den hade dock bara köttfärs och vitabönor i sig sammt ton av all chili han hitade i huset.
du får en hundring av mig
um dois...
haha kommer kunna rädda en hel afrikansk kontinent om jag fortsätter få mer erbjudanden om gåvor.
4 real alltså...har fått min lön...and i feel good! Ja oder nein!?
um dois...
haha tror ingen säger nej till gratis casharonies
Till alla losers som sitter hemma för att de "inte vill lukta hamburgare" säger jag, Moderaterna kommer knulla er. Till alla som står utanför arbetsmarknaden och inte får nåt av jobben de söker via AMS... sluta sök via AMS, det ger inte ett skit. Duscha, kamma dig och gå ut och fråga runt på företag. Jag garanterar att du har jobb inom en vecka. Förutsatt att du inte har nåt emot att "lukta hamburgare".Storpajsarn: Ge mig din adress så skickar jag en påse bönor eller linser.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
ja du emil du har nog lite för överto på att det liger jobb och dröser. jag har flanerat den här stan i år utan att få massa jobb där jag gåt in och frågat ut dem. där jag jobbat har det varit ams eller efter lapar i butiken. tyvär vi har massa arbetlösa och i en modern ekonomi kan alla inte ha jobb så sluta dröma. bönerna kan du dropa från din helikopter vid karlaplan. kan dock håla med om att man är en idiot om man tackar nej till något jobb över huvudtaget.
storpajsarn: det ligger visst jobb och dröser... den enda anledningen till att du inte får jobb i så fall är om du är jätteblatte, jättedum eller jätteoutbildad. Är du jätteblatte eller jättedum får du se till att bli jättesmart så du kan få ett jobb. Är du jätteoutbildad får du ta och utbilda dig så du kan få ett jobb. I vilket fall som helst så finns det ingen rimlig anledning att i Sverige leva på ris i flera veckor, om man inte är någon typ av missbrukare eller har andra tunga laster att dra med som suger ut pengarna.Och låt mig ge dit ett råd i egenskap av utbildad kock med speciell kunskap i näringslära och kost i samband med motion: Sluta träna om du ändå inte kan tillgodose kroppens energibehov. Någon i tråden sa "Dina muskler växer inte ens hälften så snabbt" just när man inte äter ordentligt. Inte bara slutar dina muskler att växa, de börjar försvinna för att kroppen förbrukar musklerna och fettet i kroppen för att hålla sig levande. Ju mer du tränar, desto mer förstör du din kropp. Så sluta träna, tills du kan äta ordentligt igen.
nej du värkar ju vara en av det jätte dumma då efter som du tror du kan döma indevid fal och desutom tror dig veta att vi har brist på arbetskraft efter som det liger massa otillsatta jobb över hela stan. kul du drog blatte kortet också i samma svep. tycker din smörja är rätt trist lyssna på, sen kan jag medela att vårat sociala nätvärk kan gå fel även för oss utan missbrukare. jag har tre överklagande till länsrätten angåande mit försörjningstöd från östermalms stadels nämnd. du vet inte ett skit om hur det ser ut på arbets markanden i sifror häler ser jag och värkar besita någon typ av sago världs dystopi bild där slavade blattar drar fram på gatorna och ser på där glada svenar jobbar i det alla tusentals ledig jobb som bara väntar på oss efter som jag är vitare än dig. fan skärp dig. det råder stor arbetlöshet i sthlm och det är inget jävla nyhett. det fins saker man kan göra för att hita jobb och man får liga i men det behövs en jävla stor portion tur eller kontakter också. din snäva syn på skiten skrämer mig efter som den värkar vara helt tom på några som hälst fakta eller erfarenhet. eller så lider du av noll analytisk förmåga.
storpajsarn: Jag sålde alla mina ägodelar, sa upp min lägenhet och drog till USA. Jag kom tillbaka i december utan lägenhet, utan jobb, utan kontakter. Jag bodde hos familj och bekanta och sökte 97 jobb på 3 dagar... och fick flera erbjudanden. Ska även tilläggas att jag BARA sökte via AMS. Som blatte diskrimineras man systematiskt på bostads och arbetsmarknaden, detta är ett faktum som ingen kan frånkomma, hur gärna du än vill. Ingen FÅR ett jobb, man FÖRTJÄNAR ett jobb, och så enkelt är det. Ska folk ge dig ett jobb bara för att du käkar ris? Dom köper dig, dom köper en tjänst av dig, en tjänst som du ska kunna utföra bra, gärna bättre än alla andra. Men du verkar inte ens kunna grundläggande svensk stavning och grammatik så mitt råd till ditt egofixerade, självömkande och aggresivt defensiva arsle är ... skaffa dig en utbildning, eller var tyst och fortsätt tugga ditt ris.
fan är dit problem har jag sakt att blattar inte diskrimineras, bara så sjukt kul du drog upp det bara fär jag som icke blatte inte hade jobb. så jävla dålig retorik bara så jag veck mig dubbel. nej ä det sant, vill folk tjäna pengar på sina anstälda? fan du har värkligen öppnat mina ögon nu kommer nog det gå som smort att få jobb i sthlm. jag som trode jobben kom till dig. jag är dyslektiker ja, men såna avkvädes skum ska väl inte få arbeta i din syn på ett perfekt sammhälle. Gällande ut bildning är jag i ett moment 22 av att ha gåt media men inte fåt låga bettyg men ändå avgåst bettyg i stälet för sammlat bettygs dokument. det gör att jag är ute stängd från högre ut bildningar. själv ömkande har jag inte varit i tråden mer realistisk. frågade om ris och brist sjukdomar inte om att du skulle dropa böner vid min dörr. klart jag är defensiv då du och din syn på arbetmarkande är inte bara helt skev utan också jävligt nerlåtane mot alla det som gör allt för fina jobb men inte alltid har den turen att FÖRTJÄNA ett. det är så att alla kan inte få jobb magiskt även om man söker hur många jobb som hälst. att ens komma på intervju är svårt i sthlm just nu. jag kommer aldrig acceptera att värken du eller jag ska behöva leva på ris i en välfärds stat där vi har stort överflöd som borde kunna förhindra sådant här. men ta du dina nyliberal luktande värderinga om the working man och pissa på någon annan på ams för jag vill inte höra vilka sopor alla är i dina ögon som inte FÖRTJÄNAT ett arbete i den vackra privata sektorn av mcdonalds kejdor och telemarketing jobb.
ska stå att jag fåt låga bettyg men inte sammlat bettygs dokument och efter man tagit bort kärnämnene och i stälet går på 80% godkänt för komma in på högskoler gör det visa problem. specielt om det ämnen jag har ig inte går att läsa på komvux efter som det är lokala media kurser.
ja värkligen heja emil, vad ska du komma med det här? tror du någon får mer jobb erbjudande för någon annan jävel tror sig veta att det vist fins jobb åt alla när vi är rätt säkra i dag på att så inte alltid är falet? gratis du som utbildad kock fick jobberbjuande great for you. men vad fan har det med oss andra att göra och vårat jobb sökande? vi lever väl för fan i det dagligen också, och din tro på att alla som inte kirat jobb skulle vara på något vis "korkade" säger rätt mycket om din syn på människor och förståelse för arbetsmarkanden.
det handlar inte helt och hållet om att "lukta hamburgare", jag menade i fall som mcdonalds och telemarketing där dom utnyttjar sina arbetare till max för en liten skitpeng. jag söker inte jobb för tillfället då jag trivs med min inkomst si och så. dessutom så pluggar jag för tillfället till yrket jag vill jobba till så det är ingen idé att söka där ute när det inte finns för någon som knappt har utbildningen klar och annat att visa upp. jag menar, alla har inte varit i dina fotspår....
What I said, yo!
kan helt klart håla med om att det skulle kännas som ett personlig nederlag att fasta som slav åt stor monster jätte mcdonalds för att klara liv hanken men som sakt tror jag inte jag har något val om det erbjuder mig jobb då jag vet att många andra skulle döda för det. sen är jag för sugen på nice mat för tacka nej till en lön av något slag.
Storpajsarn: Sluta gnäll och gå tillbaka och skaffa ett ordentligt betyg. Det finns jättebra kurser för dyslektiker också... men det är väl för bekvämt att skylla på "the man", det onda nyliberala samhället och allt annat än sig själv... än att faktiskt göra något konstruktivt. För det var monsterföretagen och moderaterna som gav dig ofullständiga och keffa betyg? Mcdonalds ger för övrigt inte "skitpeng". De har en löneskala och kollektivavtal som de flesta andra ställen. Man har väl en ingångslön på åtminstone 7 000 kr netto. Det är inte heller helt otänkbart att göra lite av en karriär där, bli skiftledare, få större ansvar och ett snyggare CV när man söker sig vidare i livet.
äh, värt att förklara för mig hur det är på mcdonalds. jag praoade där när jag var 15, aldrig mer, har du jobbat på mcdonalds? hade inte överlevt att jobba heltid på mcdonalds när det inte skulle ens täcka halva mina utgifter i månaden. jag studerar till usk så har inte tid med att hatta omkring på mcdonalds. jag har stadig inkomst så kom inte och förklara att det är SUPERBRA att jobba på mcdonalds, du låter hjärntvättad som mcdonalds söker anställda på sina annonser "ett bra trevligt jobb där folk lär känna varandra, blir vänner på djupet, äter god mat!" osv osv
What I said, yo!
det går inte gå tillbaka dum pucko fan läser du inte vad jag skriver. mit bettyg är låst och det fin inget sätt för mig läsa upp det till 80% godkänt. ska man kunna få jobb utan högskole studier i det här landet. din skev jävla bild av allt blir fan bara väre och väre. jag gnäller inte jag lever det, en jävla skilnad på att kunna förstå sin levnads situation till att gnälla. nej ingen gav mig keffa bettyg men många ungdomar skiter i pluget av många anledningar vid den ålder. saken är den att det inte spelar någon roll efter som det ändå inte är fullstädning lätt att få arbeten ändå vilket nu är det vi diskuterar. det mästa du kommer dragandes med är helt irelevant och bara rent ut sakt jävligt korkade ut lägg om att klippa sig och skaffa sig ett jobb. men du kan ju kanske ta in att det fins andra faktorer på en modern arbets markand än att man är nyklippt och har förmågan att arbeta. jag vet många underkvalificerad skit högar på många posetioner och många jävligt inteligenta människor som inte har arbete. att stek en jävla hammbrugare eller inte har inte med folks inteligens att göra eller deras gymnasiet bettyg. din dum dryga attetyt och den brist på insikt får dig bara framstå som totalt jävla världs frånvarande. du har uppenbarligen ingen insikt i dessa personer liv eller varför det nu står utan jobbså det är nog bäst du håler käften och styr upp dit eget innan du själv står utan.
tänker dock inte ta den här diskutionen längre då jag tycker du är sjukt nerlåande mot alla som ger sig fan på att få ett jobb men av olika anledningar inte har samma flytt som alla andra. när du ser arbetlösa som mer än idioter kan vi diskutera.
palla leva på bidrag när man kan jobba och få lön.
palla tro att det är någon som väljer leva utan lön, om du läst får jag inte ens ut det bidrag jag har rätt till.
Emil ditt stjärteksem. Vet du vad det där säger?Jag sålde alla mina ägodelar, sa upp min lägenhet och drog till USA. Jag kom tillbaka i december utan lägenhet, utan jobb, utan kontakter. Jag bodde hos familj och bekanta och sökte 97 jobb på 3 dagar... och fick flera erbjudanden. Ska även tilläggas att jag BARA sökte via AMS. Ett: du är jävligt stolt över att ha farit till den nya världen med bara pengar på fickan. Två: Du hade ingen lägenhet eller jobb när du kom tillbaks. Tre: Du sökte jobb och fick det. Det betyder ju inte att andra kan få jobb bara för du fått det. Och dessutom försvinner väl inte dina kontakter här på nåra månader? Samma sak med riceyo, wow du har haft jobb, det är inte lika med att alla kan få jobb. Om jag skulle vunnit en miljon på lott kan jag ju inte gå runt och säga till er att det är hur enkelt som helst att vinna en miljon, bara att köpa rätt lott.
visa värkar dock inte vilja tänka längre eller i fler led. det tror alla det som står utan är som sakt lata, idioter eller inte förglöma alla "blattar" som emil pratar om. frågan är om jag är per automatik allt ihop eller om man kan välja var en av det tre ovanståande kategorierna.
Phil: Ingångslönen på Mcdonalds är 81 kr. Dra inte in din prao i detta, prao är för kids, prao är tillfälligt och prao ger ingen ordentlig lön. Okej, här är en enkel ekvation. 81 kr x 8h = 648kr (din lön per dag innan skatt) 648 kr x 5 dagar = 3240 kr. (din lön per vecka innan skatt) 3240 kr + 4 veckor = 12 940 kr. (din lön per månad innan skatt) 0.75 x 12940 kr = 9 720 kr i din hand varje månad. (+ potentiell skattelättnad med moderaternas ändringar) Du får alltså ut en lön på nästan 10 000 kr i INGÅNGSLÖN på Mcdonalds. Alltså, den absolut lägsta lönen du kan få.Storpajsarn: Jag läser, men det är svårt att läsa när du stavar fel i varje mening. Jag var inte heller bra i skolan, gick ut utan kompletta betyg, IG i flera kärnämnen. Jag gick tillbaka till skolan (folkhögskola) och pluggade 2 år, blev klar i våras förra året. Under tiden försörjde jag mig på småjobb och med CSN som grund. CSN är inte som soc, det får man ALLTID, så länge man kan uppvisa att man studerar. Jag sa inget om att klippa sig, jag sa duscha, kamma dig. Jag har rakat huvud och helskägg och jobbar på ett femstjärnigt hotell i city. Sluta nu för en gångs skull att gnälla, ja för det är vad du gör, du gnäller som en åsna och ojjar dig, vrider dig i jämmer och vemod över hur otroligt jobbigt det är för dig som är en helt fullt frisk svensk ung man med lägenhet på östermalm men inget jobb... stackars, stackars dig.
varför ger du dig bara inte? eller rättare sagt: varför LÄSER du inte allt folk skriver? pfft, som att förklara 100 ggr "nej du får inte klubban, NEJ DU FÅR INTE KLUBBAN, NEJ DU FÅR INTE KLUBBAN, FÖRST MAT, SEN KLUBBAN" jag orkar inte repetera mig.
What I said, yo!
ja nu är du så där otroligt fel ute igen. jag är en frisk ung man ja som söker jobb på alla sätt om du nu inte ens förstod det och jag har ingen jävla lägenhet vilket du försöker pådylva här. sen gnäller jag inte utan tala om för dig hur det liger till men du värkar helt jävla sne för du kan visti nte ta in simpla fakta som att det inte alltid går lika lätt för alla fina jobb. tror du arbetlösheten och det arbetlösa är en bluff eller att det bara är alla blattar som ut gör den? jag vet vad CSN är jag har själv lån till dem på 50 000kr. sen har jag dock ingen nytta av alla det MVG jag läste till mig då jag inte får trycka in dem i mit låsta slut bettyg för att få upp det till 80% men vad fan vet jag du har ju svaret på alla fråger. om man bort ser från att du inte har ett ända rätt i din fakta angåande sveriges arbetlöshet och att du mäst sitter och boostar dina egna framgångar. jag är nöjd med mit liv för utom att maten är lite enformig, jag är allt annat än lat och korkad men vad fan vet du om det. allt du skriver pekar på att du värkar ha noll koll på hur det är för det flästa som harvar på och söker jobb. skulle världen vara som du tro den är skulle vi ha 0% arbetlöshet om man räknar bort alla "blattar" då.
Dewilicious: Ja, herr Jantelag, jag är jättestolt över mina prestationer, från mina betyg som jag fick när jag gick klart skolan nu, till min USAturné, till mina arbeten och min lägenhet som jag har idag. De har jag för jag har kämpat och det är realistiska, konkreta saker... till skillnad från din chansning på lotteri, som är ett absurt exempel.
Storpajsarn: Ett omdöme från folkhögskola räknas som ett fullständigt betyg och det kan du söka in på högskolan med.
beror i fal man tror blint på att alla kan få det jobb det söker gämt. eller så vet man vad oddsen är när man vet hur många som söker varje tjäns. alla gör sitt bästa för få ett jobb och man kan inte anstäla 600 personer på en anstälning. han vet nog att han överdrev i sin gämförelse men det är ju halet klar relevant när ni maler på om era extrem limiterade efarenhet som ändast har vad ni själva lyckas med som grund. efter som det flästa vuxna människor förstår att det är ju jätte trevligt för dig emil men att alla kanske inte även hur mycket det jobbar för det ren matematisk kan få den där tjänsten. men vist skyl på jänte lag och annat skit men arbetlösen kvarstår. men om du tror den är ett biligt skämt av rigeringen och det lata folekt som bor i det här hemska landet kan väl du bara knatta in på rosenbad och lösa den åt oss. jag kommer tänka på scenen där fleksnäs ringer sovjet för lösa kalla kriget när jag läser dina rätt naiva inlägg.
storpajsarn varför fick du avslag på din ansökan om försörjningsstöd, hur motiverade dem det?? om du vill svara förstås..
storpajsarn: Jag behöver inte gå till rosenbad, jag har redan löst ditt problem. Sök till folkhögskola, behöver inget lån, ingenting... så kan du få pengar varje månad iallafall och förhoppningsvis bra betyg, så du kan söka vidare sen för att utbilda dig till vad du nu vill jobba med. Sluta gnäll nu-.
det har att göra med att den handlägaren har för många äranden på en gång, det har lagt en handlägare ha hand om alla under 25år på hela östermalm och lidingö området. människan är även en kneppig en över lag. men ett exempel var när hon tog tjänst ledigt i över 2 veckor och alla stod utan handlägare och ingen annan fans att fråga på hela försörjbibgstöd utan hänvisade till hennes telefonsvarare. sen när hon kom till baka efter 2 veckor gick hon på kurs i 3 dagar. hon kom tillbaka och sa att ärande hade tagit för långtid och därför fåt avslag. tids försjutningen berode ju helt klart inte på mig i alla fal. såna saker och så slappt sköts det här på östermalm så jag har fåt överklaga minst 10 gånger det åren jag haft med dem att göra. många gånger ger det ut pengar till hyran men sen tycker det att det inte är någon idee att ge mig rästen retroaktift efter som jag uppenbarligen lever ändå. så jävlas jag länge nog brukar man få ut till hyran i alla fal fast det är skyldiga ge mig existens minimum.
Det är ju underligt hur det kommer sig att precis alla i din omgivning inom alla myndigheter är knäppa på olika sätt.
ja det är bara för mig det är så herr emil ingen annan i sverige är drabad. ingen i sverige har väl någon sin krånglat med byrokrater i det här landet! nej fy den som tror det. grattis du tog just ett steg längre mot idiot.
ah okej.. helt sanslöst ju.
ellerhur.. sen kan jag ju säga att det här inte bara gäller mig, utan alla jag känner får jobb när dom aktivt söker, med eller utan fullständiga betyg.
"ellerhur.." till emils inlägg