I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-21 12:51

ris?

nu faler det sig så att jag är skit fattig och bara äter ris med soja. hur länge kan man äta ris och soja innan man får sjöbjug eller andra brist sjukdomar. menar är det riskt för något om jag fortsätter en vecka till.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-21 12:52
ja tror hela sveriges ungdomar lever på ris o makaroner å sånt..tror d e lugna puckar asså
vi är överallt!

en vecka till lär du iaf klara dig på samma kost.. men dra i dig ett äpple eller nått emellanåt iaf
Poet

ingen aning, tror inte det är något problem?
jag menar, försök ersätt soya med sötsursås
eller andra såser?

annars har väl alla råd med makaroner?
What I said, yo!

2007-02-21 12:53
köp ett kilo apelsiner, typ 10kr högst. sen håller du dig en vecka på det.

2007-02-21 12:54
Du klarar dig i en vecka till.
För att slippa skörbjugg, så kan man se till att försöka äta frukt och grönsaker, så fixa lite sånt när du får cash.
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."

2007-02-21 12:55
har inte råd med något, har typ 2dl ris om dagen i en vecka till sen är det också slut. har inga andra såser än soya häler.

har redan ätit typ bara ris i över 2 veckor nämligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-02-21 12:57
varför inte låna lite pengar av din föräldrar??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-02-21 12:58
hahahahaha, hade jag haft ett päron med en krona på fickan hade jag nog gjort det. alla har inte den lyxen här i världen ser du. har redan skulder till alla vänner efter som jag inte haft en inkomst på 5 månader och håler på att överklaga massa soc beslut.

2007-02-21 13:01
Det är nog dags att du vänder dig till kriminella aktiviteter.
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."

2007-02-21 13:02
det gör jag bara när det kommer till hyran för utom hus tänker jag inte bo

2007-02-21 13:22
Se till att få tag i en apelsin (eller annan citrusfrukt). C-vitamin hjälper dig undan skörbjuggen :)
Funkar i och för sig med ketchup också, så snylta från lokala hamburgerkedjan ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Groupie

2007-02-21 13:23
Eller så jobbar man lite?
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2007-02-21 13:26
Jobb är bara för Överambitiösa människor och tjejer
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-02-21 13:27
tack för tipset, du har värkligen lyssande analytisk förmåga. värkar värkligen insat i dagens jobb politik också.

2007-02-21 13:27
jobb är för folk som har tur att kunna komma över ett and thats that.

2007-02-21 13:32
Men om du verkligen har 0 cash och behöver mat... Panta lite burkar, eller sälj någoting. typ ett par skor, eller en tee eller nått

2007-02-21 13:42
och de där med att jobb är för dom med dom som ha tur att komma över de är ju rent jävla skitsnack......jag e själv arbetslös, men man kan inte ligga hemma med den jävla inställningen o tror att du ska få nått jobb på posten, luffare....
BAHA!

2007-02-21 13:43
haha inte som jag går runt med t-shirts någon vill ha eller drya sneakers, jag är en man av små medel.

panta burkar gör jag redan men ändå keff gå runt i -13 grader och frysa skiten ur sig. sen slänger ingen burkar på östermalm värkar det som. iofs förstårligt att inte folk står ute och driker läsk i den rådande värme böljan.

2007-02-21 13:45
Sant. Men haha, nu när du skrev att du bor i innerstan. Så tycker jag faktiskt inte synd om dig längre. Det lär ju kosta fett o bo. Fast... nu handlade den här tråden inte om det.

Fridens liljor

2007-02-21 13:46
IDIOT P20

passande namn, för du värkar helt jävla seg. så du tror det fins jobb till alla bara man sträker upp handen. jag är aktift arbetsökande och läger ut alla min neregi på skiten. jag väljer inte självmant att leva på ris i veckor för jag tycker det är sånt glidar liv om du trode det. frågan är väl som är luffare här. tycker din inlägg stinker borskämda villa floskler. man kan jobba skiten ur sig på att få tag på jobb och ändå inte ha turen på sin sida. det är inget ovanligt i en stad där det fins hög arbetlöshet bland det unga i staden.

skärp dig själv då och fixa ett jobb jävla idiot

2007-02-21 13:47
det kostar mig 1500kr i månaden att bo där jag bor, jag bor i kolektiv med tre andra riks miffon i en fyra.

2007-02-21 13:49
Aha... åhhfan. Schysst. Men det där stilar nog upp sig ska du se :)

2007-02-21 13:49
ok men jag fick bilden av att du "bara ligger hemma och har gett upp", men nu när fallet inte va så!  jag bortskämd villa unge? haha shit, nu tog du nog åt dig mer än va du borde av en "idiot" på internet.....jag ska på en mycket lovande intervju nu på måndag så håll tummarna för mig kompis o lugna ner dig lite va.....
BAHA!

2007-02-21 13:52
jag ska, men mit hummör är inte på top efter som jag lever på 2dl ris om dagen så är hummöret lite upp och ner när blod sockret lysser med sin frånvaro.

2007-02-21 13:54
kan jag mycket väl förstå, men i egenskap av utbildad kock så kan jag ju tillägga att leva på ris i 2 veckor ´+ är absoplut inte bra alltså....så försök att skaffa fram nån hundring eller nått....för även om du klarar dig 2 veckor hit o dit på ris så mår kroppen absolut inte bra av de i längden, så greppa ett boillträ nu o gå ut o råna nån =))
BAHA!

2007-02-21 13:55
funderar på det, fins rätt många miffon som förtjänar få sin tjocka plånkor plundrade i det här kvartert jag bor (karlaplan).

2007-02-21 13:56
bästa är att jag tränar 5-6 dagar i veckan också sammt i vanliga fal har mat som stort intrese och glädje källa så nu suger det extra hårt.

2007-02-21 13:57
ja gå ut o ryck ta i nån jävla mäklar-son o mula han! nemen seriöst...de borde väll finnas nått litet sätt att få tag på en hunbdring eller 2 för dig? eller har du maxat skulder hos vänner etc? fan sälj nått gammal tv/pc spel eller vafan som hellst...haha snhop mat av dina rumskamrater? :S
BAHA!

2007-02-21 13:59
märker att jag får mycket mer blåmärken nu efter tränigen. har alltid klarat av ta massa stryck utan bli så blå men nu börjar man bli fet känslig för blå märken. borde ha med ris kosten att göra, men menar kineserna klarar ju det så borde jag klara av det jag med

2007-02-21 14:00
har redan maxat ut min tjänster hos folk efter som jag left på -13000kr i fem månader.

2007-02-21 14:00
njaaa men samtidigt så lever du på ris så växer dina muskler inte ens hälften så mycket eftersom du inte få nån nbäring efter vad jag vet iaf....
BAHA!

2007-02-21 14:03
its okej, jag är ninja. ninja klara sig alltid! sthlm ninja crew for life.

2007-02-21 14:03
men vafan, sök socc bidrag? alfa kassa? alfa kassa så kan du ju iaf få ut 4-4500 klr eller nått......???
BAHA!

2007-02-21 14:06
Ta det lugnt med träningen om du inte kan äta rätt. Det gör mer skada än nytta.

Kan du inte racka mat då? Eller dra runt och hälsa på polare och stanna på middag...

2007-02-21 14:12
alfa är jag inte berättig till då du måste jobbat en vis tid, och soc söker jag men får avlsag på efter som kvinnan som är ungdoms handlägare här miffo, fins bara en här och hon är typ helt vrickad på alla plan och man kan inte få någon annan.

2007-02-21 14:14
nej det är inte hela sanningen.....a kassa o alfa kassa e 2 skilda saker, alfa kassa kan du få ersättning ifrån.,...har en polare som varit arbetslös sen han slutade skolan förutom ett litet sommarjobb på 2 mån deltid....så ring o snacka me dom!
BAHA!

2007-02-21 14:14
Så länge du äter c-vitamin så slipper du de flesta sjukdomar. Ketchup är ett hett tips.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-02-21 14:16
jag har redan fåt avslag från alfa då det är krav på söka det innan man söker soc. plugar du på högre nivå kan du också få alfa men du måste uppfyla deras kvott på minst 2 terminer plugg eller jobbat i 6 månader. jag har redan fåt avslag och jiddrae med dem i över 8 månader. lovar dig får aldrig något från alfa.

2007-02-21 14:34
kanske kan hjälpa mig laga mat av det här om du är kock.

kylen1

kylen2

en cl mat olja, en skvätt ut gången hoisin sås, en liten skvätt citron saft, en halv flaska soya, en ut gången host medecin, kanske 2-3 teskedar marmelad

12dl ris typ

2007-02-21 14:38
råka dyka upp hos nån polare eller föräldrarna vid middagstid. finns säkert nån som säger "jag har preci lagat mat, ska du ha lite?"
We call them winerbrods.

2007-02-21 14:39
det funkar inte så bra om man inte har några såna svensson päron att dyka upp hos. mina vänner har jag redan maxat ut och det vill jag inte tära mer på.

2007-02-21 14:56
Vill man ha ett jobb så fixar man det utan problem. Hellre donken, eller telefonförsäljning än inget jobb alls, ellerhur?

(får man inte dom jobben vet jag inte vad man gör för fel)

2007-02-21 15:04
storpajsarn - vad har svenssonpäron med saken att göra? päron äter dom också. svensson eller inte, jag tror inte att dina föräldrar låter dig gå hungrig.
We call them winerbrods.

2007-02-21 15:06
tror du inte riktigt förstår vad jag menar. du värkar tro alla har ett föräldrar hem på trevlig avstånd man bara kan knalla över till. så riktigt liger inte landet för alla. alla har inte färldrar att luta sig på.

2007-02-21 15:07
ja precis vi har 100% syselsättning tack vare donken måste enligt lag anstäla alla ungdomar. fan är alla helt världs från vända i dag.

2007-02-21 15:10
storpajsarn P23

Har du sökt jobb på donken?

2007-02-21 15:14
kan du ge dig fan på, jag raporterar mit jobb sökande både till ams och soc och det skulle nog undra annars. jag har sökt på olika donken 60 gånger nu. det kommer in i snitt 400-600 ansökningar till varje tjäns som är ut lyst på ams. gör matten själv sen om du tror alla får platsen.

2007-02-21 15:17
Menar du att du bara söker jobb som finns på ams?

Vad gjorde du för att misslyckas med att få anställning på donken 60 gånger?

2007-02-21 15:25
men vad fan.. ärligt vad har du för polare
eller har dom det lika illa ställt?

varva med havregryn och rapsolja om du har, ta ett par matskedar olja varje "måltid" för lite mer energi

2007-02-21 15:28
 ricoyeo F18

hur seg är du? en plats flera hundra sökande inklusive vänner till vänner som redan jobbar på en arbetplats. vad fan tror du jag är ensam om att vara arbetslös? skärp dig för fan så korkad och naiv som du är nu kan man bara inte vara. nej det fins inte jobb till oss alla gämt och jag söker garanterat jobb på mer sätt en så men skit i det du och förstå att alla inte kan få jobb gämt då hade vi inte haft någon form av arbetlöshet.