du får hålla ut ett tag sen kan du hoppa på nån kurs och ta ut csn?
nej kan jag inte häler för utom om jag tar komvux men det är en helt annan historia. och det tänker jag aboslut inte göra så det blir nog bra med den saken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja hade köpt en french me brö åt dig om jag bodde i sthlm
"life's a garden, dig it."
haha tack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
storpajsarn alltså jag har ingen internetbank och det är långt till banken.. kan du ta ut en hundring om jag ger dig mitt kortnummer?
hahah ja samla in massa pengar till mig det är en bra idee ;) nej men jag har varit nere och snatta C-brus på ica nu med exotisk smak, kommer nog bli nice ska ni se.
du får va lite påhittig! knalla runt i en massa mataffärer och leta efter gratisprover, ketchup på mc-donalds, gå på alla gratisgrejjer du kan hitta i metro/city, ibland kan det bjudas på gratis plockmat osv. jag menar, utställningar osv.
Wisdom is wonder
fattar fortfarande inte hur man inte lyckas med att få jobb på donken efter 60 försök..
det kan nog alla det 399 som inte fick den där platsen och som kommer söka nästa gång igen och tävla med lika många gånger den gången igen. men matte värkar ju inte vara din starkaste sida. inte häler någon form av insikt när det kommer till arbetsmarknaden och hur många det fins som slås om det få jobb som liger där ute.
ricoyeo: om vi säger att det är samma 200 som söker varje plats (vilket det nu inte är) måste de ju sätta ut 200 platsannonser för att alla ska få jobb, är det nåt där du inte förstår? sen letar inte arbetsgivare efter vissa typer av människor heller men det är en asnnan historia
ricoyeo: måste bara fråga, hur många jobb har du haft?
vad bra du har den insikten då, kan du tala om för alla som sitter och söker frenetiskt efter ett jobb i den här stan. ska ta upp det med folket nere på ams i morgon att jag fick en uppenbarelse av en 18årig brud på nätet i går som säger att det inte alls i svårt. alla vi tusentals arbetlösa som jag lever på knapt mat vi bara inbildar oss att vi får avslag på våra ansökningar. vi inblidar oss bara att vi är tusentals personer utan jobb som slås om samma platser. allt är en stor roligt illution. tur du såg igenom arbetlöshets matrix då för oss alla och nu kan vi få jobb i veckan allhopp. SWEET du är värkligen arbets messias!
Jag har haft 6 anställningar, och jag är 21 år gammal, utan utbildning.
bah, jag lever på pasta nu i princip. har inte råd med annat. stackars pojken får pasta i matlåda, så det är rätt tjatigt med pasta, pasta, pasta, pasta, pasta, pasta, pasta. men du, kom så går vi och snor apelsiner :D
What I said, yo!
var lättare sno C-brus när jag stod i butiken, sjukt svårt skrymande frukter.
ricoyeo jag har seriöst haft 2 anställningar. en jävla utnyttjande telemarketingjobb och städjobb. städjobbet funkar bäst.. men nej, man får inte jobb hipp som happ. det FINNS inga jobb. man måste ha antingen kontakter eller visa fättan. jag har inte behövt visa fättan men seriöst, VAR är dom jobben om du har haft 6 anställningar? var/hur fick du dom?
What I said, yo!
storpajsaren när jag var yngre levde jag på att sno i princip allt :D förrutom kontantkort och cigg, men alltid bra att ha en bag, eller så kan man ha liksom stora byxor. så kan du ha apelsiner som bröst och extra stor rumpa så kan du ju bara säga "jag har inte genomfört förvandlingen till kvinna ännu VAD VILL DU?!"
What I said, yo!
jag har haft 3 anställningar.. är 28 utan körkort o utbildning men nu "pluggar" jag på högskola
genom aktivt sökande. man skriver ett cv, och går till stället man vill jobba på med det, säger hej och är trevlig.
just ja, inget körkort har jag heller.
ricoyeo jag har sökt aktivt cv, varför ska jag visa cv när det inte finns i princip något att visa upp där? vad har du fått för jobb, återigen, säg inte mcdonalds... och telemarketing kan vem som helst få i princip..
What I said, yo!
mcdonalds...!, telemarketing...! lager, skola, bygge
precis, vem som helst kan få telemarketing.
ett jobb är bättre en inget jobb.
jag tycker ärligt talat att jobb är helt värdelöst..
man ska inte ta skitjobb. telemarketing där dom bara utnyttjar en, för exempelvis betala ut provision endast. och vem vill gå runt och stinka hamburgare?
What I said, yo!
haha ricoyeo, du har haft 6 anställningar sen du slutade skolan förmodar jag? 6 st? inte tänkt på att lyckas behålla ett jobb nångång kanske? storpajsarn P23: kanske dumt att komma med förslaget då jag förmnodar att du redna gjort detta men ändå, sät dig ner o skriv ner hur många jävla företag som hellst där du kan tänkas jobba, sen ringer du bara runt till alla jävlar o hoppas på de bästa! för ringer man själv o visar arrangemang så står de bättre till hos cheferna.......
BAHA!
i sthlm har jag märkt det ger motsat effekt då alla kör på ringa som blodhundar på allt så oftas får man fet med skit och hänvisas surt till att håla ut kick på ams, och komentarer om att vill vi ha personal ut lysser vi det. känns som ringa som en tok grejen går lite i lås om det är så att alla sitter och ringer till alla företag hela tiden. men som sakt så gör jag det ändå efter som jag är desperat som vanligt.
om du vill jobba som telefonintervjuare (INTE telemarketing,utan marknadsundersökningar å sånt) så vet jag ett flertal ställen som nästan alltid tar in folk.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
kicka info till mig i mail då
min mormor bor i sthlm du kan få bo hos henne
haha har redan ett hem tack
gå ner i hötorgshallen och tatta smakprover
your career is a typo, mine is written like a haiku
6 jobb på drygt 2,5 år eller 6 jobb på ett år? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
6 jobb på 5 år. anledningen till att jag bytt jobb är för jag efter ett tag tröttnar på stället jag är på. tills nu... just ja, bor i sthlm
blä, bara ris låter jättetrist. du kan få käka hos mig nån gång om du vill annars...
storpajsarn P23 Var på Karlaplan bor du?
"En modern skröna är att en svensk student nyligen drabbades av skörbjugg eftersom han baserat sin kost på enbart nudlar, och att detta var det första svenska sjukdomsfallet på över 100 år" =D
!! :)
Cvitamin bristIDIOT P20 Google is your friend...
um dois...
ricoyeo - Heltid eller deltid? Om din ålder är rätt så misstänker jag deltid - kvällar / helger, kanske något sommarvikariat. Jämför att anställa en extraarbetande tonåring med att heltidsanställa en myndig person (som behöver pröjsa egen hyra och mat). Går du i gymnasiet? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Om du orkar komma till vasastan kan ja bjuda på en gigantisk pizza! PM!
Fix & Trix AB
man ska inte ta skitjobb. telemarketing där dom bara utnyttjar en, för exempelvis betala ut provision endast. och vem vill gå runt och stinka hamburgare? Du har ju helt klart rätt inställning...
sweet vad folk är generösa, haha tack tack. kul dock att tråden ut väklats till en helt annan diskution. ricoyeo då har du som sakt kommit in på arbets marknaden och det gör en stor skilnad. svårare komma in från ingenstans.
Thanor P20 jag bor i fältan
morötter 5 kr netto bönor i olika valörer 2-7 kr netto + willys krossade tomater 2 kr willy´s tada =) jag kan ALLT om att leva billigt
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
du kanske skulle passa på och köpa konservburkar när du har pengar.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Fimp Haha! Ibland, när man är rik, kan man lyxa till det med en majs-konserv! :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!