I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När kommer Stockholmarna säga ifrån? (angående SLs prishöjning)

Övrigt - Blandat

2006-12-27 14:35
Man kan finansiera kollektivtrafiken genom skattesedeln, solidariskt och proggresivt och i offentlig regi. Då kan man slopa egenavgiften vid spärrarna helt och hållet. Dom som har mest skall betala mest så att säga.

Jag har lite revolutions feber efter att ha tittat på Robin Hood på julaftons timmar.

FREE Ayatolla.

2006-12-27 20:58

HAHAHAHAH, bara därför du inte har nåt emot förändringarna? för att dom ska införa studentrabatt?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-27 22:07
refused, självklart är det ett problem, men det går säkerligen att lösa det också, 30personer som ska betala hos chaffisen tar ju också rätt lång tid, men visst att trängas kring en automat är självklart inte önskvärt, nu kan man ju räkna med att inte alla 30 behöver betala kontant heller såklart, men visst e det ett problem, men även det bör ju gå att lösa tex genom flera automater, en vanlig buss bör ju kunna få in 3 automater utan större problem.

och nej, man kan inte betala kontant i gbg på det sättet. men poängen var att det uppenbarligen går att få det att gå runt trots den ökade plankningsrisken.

cry me a river!
--> thcrew

2006-12-27 23:19
joda 
Såklart att ekonomin spelar roll. Det kan man inte undvika. Eller jo, om man lever i en fantasivärld kanske =)

"Chaffören har inget ansvar att se till att folk betalar, inte hans jobb.. Förövrigt funkar det ju i göteborg, så varför inte i sthlm?
"
I göteborg har dom väl ett annat system? Där dom har många kontrollanter som är ute på bussarna o kollar osv.?

"På vilket sätt blir chaffisen inblandad om dom slår sönder en metallburk i mitten av bussen om han sitter längst fram?"
Det jag skrev byggde på att man hade maskinen längst fram.

"Förövrigt är det ingen konst att ordna en maskin som inte "går" att råna heller.. "
Naturligtvis inte, men det kostar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-17 00:46

Det är inte meningen att väcka den här tråden till liv, men nu med facit i hand när automater installerats runt om i hela Stockholm och det blivit totalt kontantstopp måste jag ändå få säga en sak till Lynguistic P22 och Refused P26:

SUUUUUUUUCCKKKKKKEEEEEEEEERRSSSSSSS!!!!!

http://www.sl.se/Templates/Article.aspx?id=4867
http://www.sl.se/Templates/Article.aspx?id=4906

***OBS-OBS-OBS! TRÅDEN ÄR GAMMAL SOM GATAN, SÅ BÖRJA INTE POSTA EN MASSA NYA INLÄGG ÄR NI SNÄLLA.***

2007-05-17 10:27
CapKillah P29

haha, ord på den, satt och läst å bara vafan, folk bara gissar och har ingen koll alls på verkligheten... men så såg jag ju att det nästan är arkeologi att läsa denna tråd...

men som svar på den ursprungliga fråga med tråden: 2010