p3 soul med dizzy dizz(i handle my bizz) och wiley(kylie haha) ikväll. eller nu snarare.
www.sr/p3 ´för webradio.
är en till remix på singeln: rucker & sindens vocal mix.
det är ju en repris på p3 ju!!! falsk marknadsföring.
azraelkalashnikov vart såg du videon?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
azraelkalashnikov yezzööörrr random. men ååååååååh! jag vill me se juh!!! den är fet va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
msn! :)
var det bara jag som såg random låten på ztvs hitparad nyss?
mmmm jag håller med om att den inte va den bästa videon och så. men det va sjukt roligt att se ändå!
ooooh..fett isånnafall...holla!
så fett att roll deep ska till gbg snart,
här e en fet grimemix tracklist: 1.Wonder Feat. Sway-Call My Name(Dub)
2.Dizzee Rascal-Respect Me(XL Recordings)
3.Wiley-Morgue(White)
4.Swisha House-Still Tippin' Instrumental(White)
5.Ruff Squad-Love U Feel(White)
6.Davinche-F Loote(Paperchase)
7.Essentials-Shut Down Shop-(Paperchase)
8.Skepta-Private Caller Rmx(Mastabeatz)
9.Skepta-Muction(White)
10.D Double E & Footsie-Prang Man(Braindead & Lockdown Entertainment)
11.Eastwood-Bad Riddim Vocal(Dub)
12.Kano Feat. Ghetto-Typical Me(679)
13.JME-Serious(White)
14.Sticky Feat. SLK-Hype Hype(White)
15.Akala-Roll Wid Us(D'Explicit Rmx)
16.Fire Camp-No(White)
17.Roll Deep-When I'm 'Ere(Relentless)
18.Flowdan-Heat Up Freestyle(Creeper Vol.1)Dub
19.Wiley-Dragon Stout
20.Lethal B-Fwd Riddim(Snowman Rmx)White
21.Bossman-Bongo Eyez 2(White)
22.DJ Dreddy-Black Ops Mashup(Sub Low.Fm)
23.DJ Oddz-Champion Vip(Southside Recordings)
24.Plasticman-Cha(Terrorhythm Recordings)
25.Alias-Warriors(White)
26.Alias Feat. The Sugababes and Crazy Titch-Gully(White)
27.Big Ed-Frontline(Davinche Rmx)FL Records
28.Kano-P's and Q's(679)
29.DJ Q Feat. L Man-Ghetto Life(Dub)
30.Low Deep-Str8 Flush(Colourfulstate Recordings)
31.Imp Batch-Gype Riddim(In The Hood Records)
32.Wiley-Icepole Rmx(White)
33.Plasticman-Be There or Be Square(Terrorhythm Recordings)
HISINGEN MOTHA FRRUKKIN ÖL STARS BRIITCH!
Vad heter den där Fuck the government låten med Bruza?
fan det är nått konstigt med den där mixen, nerladdningen stannar på 30,5 mb. två gånger har den gjort det nu...?
..Please don't talk about straps when I'm 'ere.
nån som har in at the screwed end? skulle vara kul att höra.
finns gratis att tanka på
www.radioclit.com ...
en sida som förövrigt har feta mix-shower att tanka, med diverse grime å annan tung musik!
Get me!
..Please don't talk about straps when I'm 'ere.
sweet like a maafucka. SERIOUS! haha SM i grime catchphrases då!
roll deep. vart gbg va?
jeorone P60 samma dag som man får soc! woho!!!!
bummer. :(
roll deep - the avenue. bästa.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
för helvete, håll igång tråden. name droppa whatever lixom.
lethal bizzie bo pow bizzle - the best
www.rwdmag.com jag tycker det är en banger. men det är ju oxå den tiden på dagen som man mest vill höra en banger oxå. ska jag varna för naket i videon? den är snusk iaf, dra ut kuken.
grym låt...aaah jag blir galen. hårddisken går och tvärdör så nu sitter man här på ruta ett, i stort sett utan musik. om nån känner för att dela med sig av lite musik så är det bara att meddela mig. Dc, soulseek, msn whatever... är det förresten nån som vet om demon, kano och ghetto officiellt har bildat ett nytt crew/vad dom kallar sig/om dom har några släpp på g?
bah. för massa fakta och nyheter:
www.rwdmag.com avskräcks inte av den galna grodan på förstasidan.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
lethal bizzie bo pow bizzle - the best. bra musik. mindre vettig video kanske....................
haha han heter ju inte så.
Brrap brrap! Nu är äntligen min tredje mixtape färdig, Don Ruba presents Grime mixtape volume 3 som den såklart heter. Fullpackad med hård grime som vanligt. Finns på RecordNet för 35 spänn. Köp den! Riktigt jävla förbannad musik från Londons mörka gator är vad man behöver för att stå ut när den regniga hösten närmar sig.
don't get chumpatized
jag köpte dina första två mixtapes, måste säga att jag blev lite besviken. dels för att ljudkvalitén var rätt kass emellanåt (mp3?) och dels för att det inte var tillräckligt hårda låtar för det mesta. fast vafan...med tanke på priset så var det ju fortfarande grymt
Ja vafasen, med "hårda" menar jag inte nödvändigtvis att alla låtarna går jättesnabbt och att alla MC's skriker hela tiden. Jag skulle kunna göra en mixtape med bara sådana låtar, men jag försöker lite mer att täcka alla aspekter av grime-scenen. Och på nåt sätt tycker jag väl att all grime (i alla fall all bra grime) är "hård", för att den kommer ur en sån kultur och det genomsyrar stämningen i musiken, även när folk gör softare låtar. Byt ut ordet "hård" mot "grym", eller "fet", eller varför inte helt enkelt "bra" om det känns mindre som falsk marknadsföring då.
don't get chumpatized
håll igång tråden för fan! har helt glömt bort vilken skiva forward riddim(extra snabb) ligger på. nån som vet? har alla baxat crunk 'n grime än eller?
extrasnabb?
Crunk 'n' grime, ja vad ska man tycka om den egentligen? Det är en kul grej, men det kanske inte är en helt lyckad skiva. Men det är intressant att de gör den kopplingen, för det finns helt klart en hel del likheter. Hörde en crunklåt som en kompis spelade för mig (vet inte vad det var), och beaten kunde lika gärna varit gjort i London av en grimekille. Fast samtidigt vill jag ju att olika musikstilar ska behålla sin egen stil, så jag vill ju liksom inte att det ska flyta ihop till någon slags crunk-grime-sörja.
don't get chumpatized
Jag undrar förresten också vad du menar med extrasnabba forward riddim? Har inte hört nåt om det? Du menar inte forward riddim 2 eller nåt sånt?
don't get chumpatized
när de kör forward riddim extra snabbt helt enkelt. dyker la upp om ett tag. backwards riddim är skrockig. vill ju inte se T.I. släppa en grime-skiva direkt men kul grej som du sa. crunk along, där har vi en banger. playlist: essentials - heating vol 2
Forwards riddim 2 är inte Backwards riddim, om du trodde att jag menade det. Men Forwards riddim 2 går inte heller extra snabbt, så jag antar att det inte det inte var den du menade heller... Du har inte kommit på vilken skiva det var du hittade extra snabba Forward på?
don't get chumpatized
någon kanske redan har skrivit det men kolla på http://www.bbc.co.uk/1xtra där har de en del schyssta grime/uk shower som man absolut måste lyssna på.
http://soundcloud.com/skv18
when i'm ere-videon är stor!!!!
jo den är fin... jag vill se x-rated versionen, men jag har inte lyckats få tag på den!
don't get chumpatized
såpass? vad händer där då? bare murkin'? haha
DonRube köpte ditt grime mixtape vol.2 idag. nice=) måste fråga. har du mixat med mp3or på datorn eller på turntables+mixer?
Somegirls: Hehe, nja, videon slutar ju med att de kommer fram till nån fest, och i x-rated versionen fortsätter videon med hur det är på festen med typ nakna brudar och så. Inte speciellt spännande alltså, men om det finns en lite mer svåråtkomlig version av en video så är det såklart att man vill ha sett den också...
don't get chumpatized
Iration: Äh det är mixat på dator... kul att du gillar den! Då är det bara att gå och skaffa trean också :)
don't get chumpatized
Var det nån mer som var på Roll Deep på Mondo igår? Det var Trim och Scratchie som skulle komma, men Scratchie hade tydligen blivit biten av en geting i Göteborg för en vecka sen, så att hela huvudet hade svullnat upp! Så han kom inte, trist. Och då skulle de försöka få Roachie att flyga över i sista sekund som ersättare, men han hade missat sin planet... Så det blev bara Trim (plus DJ Karnage och DJ Lickshot), och det var kul iochförsig, det var trots allt Trim jag ville se mest. Fast det blev väl lite ensamt för honom uppe på scen, hade nog varit mera drag om de hade varit två. Sen så är det lite tråkigt att de verkar vara lite ängsliga när de spelar här, så att de tror att de måste köra gamla grejer för att folk ska känna igen det. Så typ första timmen körde de en massa 2step och typ inte en enda låt som var gjord i år. Lite meningslöst, eftersom större delen av publiken ändå inte har en aning om vad som är klassiker och vad som är helt nytt. Men sista timmen var det jävligt fett, då körde de nyare grejer och publiken kom igång. Hoppas att de börjar fatta att det är ny hård grime folk vill höra när de kommer, så kanske det blir ännu bättre nästa gång.
don't get chumpatized
vafan roll deep i sthlm? i lördags asså? tjejen drar med en på röten d 'n b när roll deep är i stan? någon kommer ju få sej en rejäl hurring när hon kommer hem. kom föresten på vilken skiva den snabba forward riddim va med på, nämligen dj logan sidewinder bonus cd. flexar med yousendit när jag kommit hem på tisdag.
Tråkigt att du missade det, man borde såklart ha skrivit någonting om det här INNAN spelningen istället för efter som jag gjorde. Ledsen för det... Men även om det var lite kul så var det ju ingen höjdare... lite trött på hela grejen att de kallar sig för Roll Deep när det bara är två MC's som kommer. Lite falsk marknadsföring tycker jag. Jag tycker det känns som att de inte är speciellt försiktiga med hur de använder sitt varumärke. Folk kommer tröttna på att man får en ganska sunkig upplevelse med en ensam MC på scenen när man har betalat för att se Roll Deep. Fortsätter dom så kommer varumärket att sjunka i värde snabbt. Det känns lite som om Roll Deep kan bli grimens motsvarighet till Wu-Tang, som ansågs vara coolast av alla men helt förstörde sitt varumärke med att sälja keffa kickerskläder. Vi får väl se när fula Roll Deep-kläder dyker upp.
don't get chumpatized
Okej, det var alltså The Bizzle Mix av Forward Riddim du menade. Den går dock inte extra snabbt egentligen, vilket förklarar varför jag inte visste vad du menade. Det är DJ:n på mixtapen som har speedat upp den. The Bizzle Mix är bara en remix av Forward Riddim som är ganska lik originalet men med en del nya texter. Men det är alltså inte Forward Riddim 2, vilket Lethal B förklarar i början, även om det hörs lite dåligt på mixtapen eftersom mixtape-MC:n snackar samtidigt. Han säger "This is not Forward 2, that's comin later. This is the Bizzle mix of Forward 1" Och sen utöver det finns alltså även Backwards Riddim, som inte heller är Forward 2, utan typ Forward 1 fast med många av ljuden spelade baklänges.
don't get chumpatized
... och sen så blev det så att den låt som skulle vara Forward 2 kom aldrig ut, för den hade läckt ut på nätet i så stor omfattning att Lethal B inte tyckte att dete var värt att släppa den. Så när Forward 2 kom ut till slut så var det en helt annan, ny låt. Så det finns två Forward 2, en inofficiell och en officiell, som är helt olika låtar! Om någon bryr sig...
don't get chumpatized
Jag måste säga att backwars inte är så värd. Däremot är part 2 nästan ännu grymmare.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips