grime/eski beat
har börjat lyssna på grime och jag gillar det fett! nån mer som lyssnar på det och vet ni några bra låtar så droppa dom här. mitt låt tips är: Riko - More Fire Slew
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dizzee rascal - learn, everywhere, wot u on, i luv u, stand up tall
wiley - wot u call it, the game, got somebody, eskimo
jon e cash - battle / war
lady sovereign - shhh!, chi ching
roll deep crew - i will not lose, terrible, wicked dis thing, bounce
hmmm.. andra artister som är värt att kolla upp:
tinchy strider, kano, crazy titch, lady fury, d double e, davinche, eskobar, hyper, jammer www.rwdmag.com
eskimo låten med wiley gillar jag fett. tinchy strider e väl bara 15 lr nåt? men sååå skön röst och flow, tung tung...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo tinchy e inte så gammal. ladda ner Roll Deeps live set på pirat radio istället. de e ganska stora filer, men de e fett. den gamla goda tiden när dizzee o wiley va underground. sen så är väl iaf några av artisterna jun0 F18 nämnde rätt ok också ;) eftersom du gillade riko dissen till mo' fa crew kan ja ju tipsa om en lite roligare beef mellan wiley o dutty doogz. låtarna finns o ladda ner. dizzee har föresten släppt en diss låt till crazy titch, visserligen till fat joes "lean back" beat, men den e fet. crazy har också gjort en, till ras kass "razzy music" beat. men den e inte på samma nivå direkt. enjoy!
tinchy är 17 år, fast han ser yngre ut iSmoke > Roll deeps live set, det är inte samma som "dizzee vs crazy titch" ? Den är iaf grym, det är en video på typ 40 min. De står i nån liten sketen lokal och alla bra är där; wiley, dizzee, tinchy, crazy titch, lady fury osv. Och så kör de live.. O dizzee o crazy titch börjar bråka i slutet
ah min polare höll på skicka de där videoklippet där dizzee och crazy clashar. men min nätverkskabel åkte ut i slutet=/ demon - armshouse e tung oxå. vart kan man köpa sånhär musik på vinyl i sverige eller på nätet?
jun0 F18 alltså. det finns massor av sets. sets är bara när de kör live på radio. kolla om du hittar "60 min set" eller "40min" set me dizzee. de finns massor annars, sök bara på roll deep så hittar du. alla e dock inte i jättebra kvalitet. de e ju piratradio ändå ;) det klippet du snackar är när de kör pirat radio ngnstans i london. sen börjar ju crazy t jiddra o därför har dom beef nu. men de va inte de ja menade, när ja pratade om disslåtarna. de kom efter den här videon. jag sökte bara på dizzee och hittade lean back (crazy titch diss). den borde du hitta. crazy t's äre väl bara o söka på hans namn, den heter ngt liknande. iration själv köper ja sånt i skivaffären i bow när ja hälsar på polare (östra london, där förövrigt dizzee o wiley kommer ifrån, inte så nice ställe o va på när de börjar mörkna :)) tror inte dom har ngn hemsida desvärre, vilket e synd eftersom dom har typ allt. ja har dock för mig att ngn polare köpte lite garage beats över nätet. kan ta reda på sidan. ere beats du vill ha eller?
vill helst ha album elelr 12or som e ganska hårda och snabba. fest asså=) såman måste till london?=/
iSmoke > Ah, då hänger jag med. Jag har några såna sets. Men de flesta är videos, fast det är bara svart och man hör bara ljudet.. Det är iof så kass kvalite så jag orkar aldrig lyssna klart :) Du har sett den videon alltså? Jag älskar den, o de beatsen alltså.. shit, det är så nice! Men iaf, de var lite så ovänner innan och sen för att han inte passade micken så blev dizzee sur och så började de jiddra..? O de har beef alltså? Får kolla in de låtarna... Men jag gillar inte riktigt crazy t, ok han har nåra bra låtar.. men jag diggar dizzee mer.
jun0 F18 Jo dom tyckte väl inte om varandra, men där blev de liksom öppet. polaren har den där beaten. kan kolla va den heter. lite smålik beaten "creeper". va synd att du inte hittat ngt schysst set. ja har en hel del som är helt ok kvalite. har aldrig hittat ngra videos :S Ja dizzee e helt klart bättre. på alla sätt typ. crazys disslåt heter "watch your mouth" föresten. iration ja de e ju inte direkt stort me sånt här ;) här kan du iaf beställa eskimo som du gillade, men ja har ingen erfarenhet av sidan. stötte på den idag http://www.2step-garage.co.uk/uk_record_ shop.htm fokin' hell! man blev ju inte lite sugen på den här! http://www.ukrecordshop.com/shop/custome r/product.php?productid=16395&cat=&page= &partner=gaz_2sg
tack för länken. ska ni på dizzee rascal ikväll? på debaser...
förresten, har undrat ett tag, är det någon skillnad på grime & 2step?
this is the place for your advertisement
Måste säga att jag tror att Lethal B(izzle) Pow eller forward riddim som den är mer känd som kommer att slå. Videon har tydligen börjat gå en del på tv i England.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
rolldeep.co.uk Här finns en massa roliga clashes! T.ex. mellan Dizzee och So Solid's Asher D. Fett...
Forward Riddim 2 har kommit ut nu. TUNG!
Läste nyligen att Forward Riddim har blivit totalförbjuden på diverse klubbar runt om i England. Folk slår varann på käften innan Lethal B avslutat sin del i låten!
POW! Älskar den...
www.lethalbizzle.co.uk
haha va sjukt! man blir helt vild när man lyssnar på den jue. så det jag e inte överraskad...
Aggro P20 Jag fattade aldrig varför låten bannades. Vet du?
Why the fuck can't emcees emcee no more?
seized för att folk vart galna och slog sönder varann
Haha det är för sjukt. Överfet låt hursomhelst.
såg kanos video på MTV igår. låten hette P's and Q's. den e skön.
Riktigt fet. Kolla Typical Me & Mic Fight ft. Demon & Wiley
asså allavrligt. varför fråga sig fram som en toy? jag har letat mig fram helt själv och har kommit över en jävla massa bra. dagens kids är för lata helt enkelt?
www.radioclit.com för alla grimeeeeyyy grime/crunk disco daddy seriöst... lyssna in radioclit.com mycket fet grime o grejor!
FREEE ROBBADUBBBB!
somegirls för att diskutera och få tips. så man vet vart man ska leta. eller kan du alla namn på alla artister utan att ha hört talas om dom? TOY!
Riktigt fet sida, thanks!
iration jag kan verkligen inte alla "namn". men den som söker den finner. den som postar trådar på whoa är toy. sorry.
somegal. måste bara säga att din tatuering var det toyigaste jag sett på länge. gå klaga nån annanstans.
nice comeback. dissa mej för en tattuering som inte ens är min. när ska du fatta att du har förlorat den här gången. säg va du heter på slsk så kan vi leka brottslingar.
somegal bättre än att dissa för att man frågar nåt i ett forum, ( som det e till för) du kan jue gå förstöra nån annan tråd. hejdå!
Kano - reaload.. riktigt fet
FREEE ROBBADUBBBB!
kano är för slätstruken. det är oxå därför han kommer att slå.
va inne på en av länkarn o hittade nån som hette plastikman skit grymmt mix tape bara instrumentalt någått av de bettre jag har hört finns skivor o sånt tillgängligt nere i skåne ?
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
Kolla in mina två grimemix-CD:s som finns att köpa på RecordNet för 35 spänn styck, Don Ruba presents Grime mixtape volume 1 & 2. Packade med stenhårda låtar! Där kan man skaffa sig en uppfattning om vilka grimeartister som man gillar bäst så att man sedan kan leta sig vidare.
don't get chumpatized
DonRuba har du någon playlist?
Visst! Volume 1: 01. destiny cartel - coma 02. musical mobb - pulse x 03. jon e cash - international 04. davinche - buzz lightyear 05. ruff sqwad - r u double f 06. demon & kano - gangster toys 07. booo krooo - booo kroo theme 08. m1 - r u from the endz 09. terror danjah - creepy crawler 10. danny weed ft. dizzee rascal - creeper (vocal) 11. danny weed - creeper hoe 12. jammer - vice versa 13. wiley - morgue 14. ashman - in the hood 15. terror danjah ft. V/A - cock back 16. davinche ft. kano & kt - leave me alone 17. wiley - doorway 18. wiley - eskimo 19. wiley ft. harry toodler - donkey kick 20. flow dan - big mic man 21. lethal b ft. V/A - forward riddim 22. roll deep crew - heat up 23. jon e cash - merc 44 24. platinum 45 - deleted scenes
don't get chumpatized
och Volume 2: 01. mr wong - orchestra 02. dj oddz - bump dis 2 03. bashy & bruza - fuck the government 04. fire camp - no 05. dj vader ft. discarda - white boy 06. l.a.s. - v.i.p 07. jon e cash - squeeze 08. alias ft. crazy titch & kiesha - gully 09. imp batch - gype 10. terror danjah ft. trim, d double e, wiley, riko & footsie - boogeyman 11. dizzee rascal - off 2 work 12. crazy titch - jus an arsehole (slewin dizzee) 13. shystie ft. d double e, god's gift & ammo - step back (remix) 14. destiny cartel - nemesis 15. dj mondie ft. flirta d - straight 16. wiley ft. trim - slewin stormin & major ace (fire hydrant riddim) 17. davinche ft. kano, lethal b, ghetto & demon - p's & q's remix 18. wizzbit - jazz styles 19. chunky bizzle ft. maxwell d & trooper kid - loosh 20. d.o.k. ft. bruza - get me 21. grimesville ft. 2za - brrap 22. wonder ft. slk & lethal b - hype hype (refix) 23. jme - hench (skepta remix) 24. bossman ft. dizzee rascal - stand up tall (bongo eyes remix) 25. slicks ft. tinchy stryder, stamina boy & trim - jampie 26. xtc - functions on the low Ja, här är lite artister som man kan kolla upp alltså. Hoppas väl ändå att nån fortfarande ska tycka att det är värt att skaffa mixtapen. Det är inte speciellt lätt att få tag på alla de här låtarna även om man är en duktig nedladdare :) Och det är ju bra mixat också, om jag får säga det själv...
don't get chumpatized
jag ska köpa volume 1. vad kostar det? finns på recordnet va? är på cd? hur många minuter?
Japp, finns på RecordNet. Är på cd. Kostar 35 spänn. Är nästan en full cd (74 minuter), kommer inte ihåg riktigt just nu. Nånstans mellan 70 och 74 kanske.
don't get chumpatized
de 2 låtarna som spelas mest hemma hos mig nu är skepta - private caller och trooperz - storm
©TREKK studios / Leråker Productions.
12. crazy titch - jus an arsehole (slewin dizzee) "i'm no mook!"
Luren Hårda jävla låtar! Private Caller går varm här också, Storm har jag lyssnat sönder tror jag. Annat jag pumpar: Jon E Cash - Hoods Up IMP Batch - Gype 2 Plasticman - Cha VIP instrumentaler alla tre, jag har väl en sån period just nu...
don't get chumpatized
va många det e som börjat digga grime lately
Tack & Hej!
det är ju england, alla jockar.
katsu jag trodde att det var mixtapes Jag antar att du med detta menar att det i din definition av mixtapes ingår att det ska vara taktmixat? Det tycker inte jag nödvändigtvis att det måste vara. När det gäller t.ex drum'n'bass och hiphop, så kan taktmixar verkligen ge någonting. Annan musik, som t.ex. dancehall, blir mest tråkigare om den taktmixas (förutom om det gäller versions på samma riddim). Det är rå musik som blir ännu råare om man kör råa mixar (i alla fall lite äldre dancehall, de senaste typ två åren har det ju inte varit speciellt rått utan bara ruttet). Jag tycker det känns likadant med grime och jag är alltså helt enkelt ointresserad av att taktmixa grime. Jag hade ingen tanke på att jag borde påpeka detta när jag berättade om min mixtapes här, och jag tycker egentligen fortfarande inte att det behövs. Men det var synd att du förväntade dig en sak och fick någonting annat. Ledsen för det. Kul i alla fall att du tyckte bättre om tvåan än om ettan... men jag har inte taktmixat där heller.
don't get chumpatized
Tja, smaken är som baken. Det jag kan säga är att inga av mixarna bara är slarvigt ihopslängda. De låter som det låter för att jag har velat det, och om du inte gillar det så har vi olika åsikter helt enkelt. Till exempel tycker jag inte att mixar där spåren överröstar varandra och det blir lite kaotiskt är speciellt soft. Som sagt är jag inte speciellt intresserad av konventioner för hur man "ska" mixa. Det viktigaste för mig är inte mixen, utan själva låtarna. Om det då är en låt som slutar på ett coolt sätt och en annan låt som har en fet början så kan det enda rätta ibland vara att inte mixa alls, utan låta det vara tyst ett kort ögonblick emellan. Tystnadens längd avgör för mig om det ändå blir en slags känsla av sväng eller inte, och vid de tillfällen när jag har valt att att använda detta grepp så är tystnadens längd noga genomtänkt. Hursomhelst, tack för saklig kritik. Först verkade det som om du bara var intresserad av att skriva klatschiga dissar så jag var osäker på om det skulle vara mödan värt att försöka föra en diskussion eller inte.
don't get chumpatized
vad tycks om nya roll deep då? det är stort nu, det är stoooort.