images-eu.amazon.com den här verkar vara rätt:
Wiley
Scratchy
Flowy
Breeze
Targo
Maxipreist
Karnage
Trim
Roachy
Manga
Jet Li
Riko
Badmouth
Brazen
Skepta
Jme
Sier B
Danny Weed
hur det är med slimzee vet jag ej.
Så roll deep skivan är bra alltså? Tyckte att Creeper mixtapet var nice. Gillade även Ruff Sqwad "Guns and roses" mycket. Har hört att roll deep senaste inte ska vara särskilt hårt. På tal om andra artister så verkar det som om Bruza hypas mycket, det är bara en personlig åsikt då jag inte kan säga att jag sitter och lyssnar på piratradion dagligen.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
mc_svålen P23 creeper mixtape är bättre än in the deep end(eller vad den nu heter). alla låtar är soulproddade(inget fel med soul) men varenda jävla låt. en aning tjatigt. bruza och terrah är det enda.
för er som ej hört detta:
Aphex Sound - MUURKAGE remixer & 1 exclusive från 2-face i Fire Camp
APhex Sound n Fire Camp WHUUT!
kommer mer på sidan snart...
Jag tror att det här är den korrekta listan över vilka som är med i Roll Deep: Karnage, Danny Weed, Wiley, Flow Dan, Scratchy, Biggie Pitbull, Dom P, Jme, Roache, Manga, Trim, Jet Li, Badmouth, Riko, Godsgift, Bubbles, Breeze, Skepta, Target, Syer B 20 personer till skillnad från somegirls lista på 18 personer. Självklart inte mer trovärdigt för att det är fler namn på listan, utan för att informationen kommer från ett bra ställe, en omfattande lista över vilka som är med i vilka crews: http://www.majorfm.com/forum/thread899.h tml Listan uppdateras kontinuerligt av folk som verkar ha väldigt bra koll, senast den 4 juni. Rekommenderas!
don't get chumpatized
Förresten undrar jag om folk egentligen insett vilken feet jävla grime-lineup det är på Hultsfred. Jag höll på att smälla av när jag satt och slökollade lite skeptiskt i spelschemat och såg nånting som hette "Hot Off The Block" och kollade vad det var för nåt. Då kom följande text upp: "Med Cameo i fronten är Hot Off The Block en lös sammanslutning av artister som vill lyfta fram den brittiska streetkultur, som blommat de senaste åren genom bland annat Dizzee Rascal, M.I.A. och grimevågen. Till Hultsfred kommer Hot Off The Block med en fet uppställning. Det handlar om grimehjälten Wiley, Scratchy, Trim & Karnage, J2K, Titch, Durrty Goodz och Bruza ." Det kommer bli så grymt! Trim, Titch och Bruza är lätt de tre som jag rankar högst just nu. Vi ses där om det är nån som har Hultsfredsbiljett. Nu är det ju slutsålt.
don't get chumpatized
DonRuba fick min lista från roll deep-forumet. verkade som de flesta va överens med den. men allvarligt, vem kan ha kolla på ett crew med 20 pers? riktigt bra lista på hultan. kolla upp smoove(?) presents street beats plate 2(dj slimzee så ni vet att det är värt).
DonRuba va tycker du om nya roll deep föresten?
fuckk roll deep its all about fire camp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe
butter_pig P21 Det var lagom kaotiskt och gött ;). Se till att få ut mer.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Nej, jag gillar ju framförallt grime för att det är rått och skitigt och hårt som fan. Så Roll Deep-albumet är ju en besvikelse, även om jag kan tänka mig att det kan växa om man ger det en ordentlig chans. Men jag tror inte jag kommer ha tålamod att göra det, det finns så mycket annan grime att lyssna på istället. Det var iochförsig inte helt oväntat, Wiley verkar fortsätta att ramla i samma fälla gång på gång. Han gör hårda grejer underground men fegar ut och kompromissar för mycket när han ska vända sig till en masspublik. Han verkar inte fatta att det som utgör hans chans att sticka ut och vara unik på den breda musikmarknaden är precis det som han väljer att slipa bort för att han tror att det ska tilltala fler då. Och sen går det halvdant och han blir besviken över att det inte går lika bra för honom som för de andra han jämför sig med. Som när han släppte "Treddin on thin ice" och blev sur och grinig över att det inte gick lika bra för honom som för Dizzee Rascal, och så skyller han det på att skivbolaget, XL Recordings, inte har promotat honom lika mycket som de promotade Dizzee, och så lämnar han skivbolaget. Hallå? Det kan inte varit så att "Boy in Da Corner" var en sjukt bra, hård, nyskapande, kompromisslös skiva, medan "Treddin on thin ice" är nån slags förvirrad kompromiss som varken blir grime eller pop? Jag gillar i och för sig "Treddin on thin ice" ändå, och det var just för att jag hade sett fram emot den så mycket att jag fortsatte att lyssna på den trots att jag först blev besviken. Det är det jag känner att jag inte orkar göra med "In the Deep End". För nu har han gjort precis samma sak igen, han verkar inte lära sig av sina misstag. Förvånat säger han följande i en intervju i svenska musiktidningen Sonic: "Vad kan du berätta om nya Roll Deep-albumet?" "Det är kommersiellt, helt avsiktligt eftersom vi vill att skivan ska slå i England. Men när Lethal B släppte "Pow", och det blev en hit, fick det mig att fundera lite. Den är inte så kommersiell, eller det kanske den är - fast på vårt sätt. Kanske hade vi inte behövt göra Roll Deep-albumet så kommersiellt med samplingsbaserade låtar och spår som låter mer som vanlig hiphop. Vi borde ha gjort skivan mer som vi är istället för att tänka på att den ska slå. Det är jag lite missnöjd med, men det är fortfarande en bra skiva." Ärligt talat: Wiley är en grym producent, men han verkar inte alltid helt smart och han verkar inte ha något sinne för hur musikmarknaden fungerar och hur han ska positionera sig själv på den. Hans uppriktighet, att sitta och dissa sin egen skiva när den är helt nysläppt, är i och för sig beundransvärd. Men jag vet inte riktigt om man kan tro att det är ett avsiktligt beslut, att han vill vara en ärlig person även om det innebär att han skadar sin egen skivförsäljning, eller om det bara är ren dumhet.
don't get chumpatized
jag köpte donruba mixtapsen idag, sitter o lyssnar på 1an nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alltså, går det inte in på elektroniskt det här?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Albin alltså, går det inte in på elektroniskt det här? Nja, att kategorisera det som elektroniskt skulle vara lika fel som att kategorisera det som hiphop. Det står ju lika stadigt med benen i båda världarna. Det lustiga är att det därför ofta uppfattas av hiphopare som nån slags electronica medan folk som lyssnar på dansmusik tycker att det är uk-hiphop. Men det är varken eller, det är verkligen en egen grej! Jag tycker att det borde införas en egen kategori för grime här på whoa, då tror jag diskussionen skulle ta lite mera fart också och flera folk skulle upptäcka det. Reggae/Dancehall har ju en egen kategori, Soul&R&B har en egen, varför inte Grime? Det är ju trots allt framtiden. Tror jag.
don't get chumpatized
tror det skulle hänga max 10 pers i det forumet haha men visst jag är game.
Förresten, ville bara tipsa om en av de bästa grejerna som skrivs om grime på nätet, om det är nån som inte känner till detta: "Grimewatch" i UK-versionen av tidningen Vice. http://www.viceland.com/index_uk.php Klicka på "More" under "Regulars" i nedre vänstra hörnet, då får man upp en komplett lista över de fasta inslag som finns med i tidningen. Där hittar man Grimewatch. Brukar vara väldigt läsvärt.
don't get chumpatized
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad tycker folk om lady sovs video då? själv tycker jag att lady sov är störig som fan. hett när hon tar den andra tjejen på röven dock.
Vad tyckte ni om Hot off the Block då? Sjukt lam publik. Spelningen hade nog lämpat sig bättre på klubb.
Why the fuck can't emcees emcee no more?
AzraelKalashnikov P19 bi asså? är det inte lite mera åt "leka doktor"-bi eftersom hon är 16(eller vad är hon nu?) haha. såg nån som sålde en lady sov-ring på ebay. hypen är total. kolla musikredaktion rekomenderar på ztv nu i veckan. kanske blir en rewind.
seized F-1 Vad tyckte ni om Hot off the Block då? Det blev inget Hultsfred för mig till slut. Surt som fan. Kan du (och även andra som var där) berätta mer om spelningen? Jag vill veta allt!
don't get chumpatized
"Jag vill veta allt!" i second that.
Alright, here it goes. De körde lite efter 02.00 torsdag natt i Atlantis. Ganska bra scen egentligen för man kan dansa. Har dålig uppfattning om hur mkt folk som var där men jag stod längst fram och det var verkligen inget tryck bakom mig. Anyway - Crazy Titch kör 2 låtar först. Det är jävligt mkt call n response men publiken är hur jävla seg som helst och fattar ingenting. De rewindar allt flera gånger för att få igång oss men nada. Så.. liten kille, Spyder ngt, minns inte hans namn kör. Sjukt bra flow. Buza kör ngra låtar, bla. Get Me som är lite av en banger (?). Ngn fåne bakom mig skriker "Wot you call it" men fan, ingen Wiley. Vissa säger att han var där och filmade men ärligt talat så borde han isf ha kickat ngn låt. Jag kunde inte riktigt avgöra om det var han eller inte och med tanke på att han är ökänd för att inte dyka upp så... Ja, de drog upp ngn brud på scen som var ful och inte kunde dansa också. Jag tyckte det var ett fett gig men lite av grejen går såklart förlorad när publiken är seg. Tror det hade lämpat sig bättre på en klubb så man kunde dansa ordentligt och vara lite mer intim. Kul att de slängde ut skivor iaf - måste hämta min fina CD-R med Bruza från min polare, haha. Snackade en del med Bruza efteråt och han sa att de hade fått sjukt bra betalt för spelningen, tusen pund per skalle och de är 8-9 personer. Verkar nästan lite för mkt snack för att han skulle få med mig till sitt hotellrum. That's that. Folk får gärna komplettera, lite hackigt referat.
Som seized sa: Publiken var inte med på noterna. jag kan med lätthet säga att jag inte va det, mkt snack, svårt att riktigt hajja vad dom vill när 7 pers snackar i mun på varandra på rätt svårtolkad londondialekt. den "lilla killen" var tinchy stryder vet inte om han var nån sorts replacement för Wiley som jag tror rätt många hade kommit dit för att se. Dålig stil av honom att inte dyka upp..(eller var det wiley som stod med videokameran vid sidan om å såg allmänt uttråkad ut?)
New Zealand Why not?
Tinchy Stryder hette han. Han var duktig, han sa sen att han var 18 men eller hur... Jag vet faktiskt inte om Wiley var där. Isf skulle han spelat ngt?
Vad säger ni om att bilda ngn sorts grimepool och utbyta stuff med varandra?
Hehe shit jag fick det att låta som värsta avancerade grejen. Grimepool är väl lite som att vi skapar ngn grupp ngnstans och delar grime med varandra. Forum låter bra, men är vi inte för få?
jag skulle inte banga på ett svenskt grime forum. finns redan fett många på engelska lixom..
azraelkalashnikov tomi från märsta?
Synd att inte wiley kom då verkar det som men Tinchy Stryder är ju lätt min favorit från Ruff Sqwad. Han är väl bara 16 år också om jag inte minns fel.
"we got guns bigger than tinchy stridah" - nån från more fire camp ...hahaha
såg Max Peezay's video nyss på ZTV. fett nice beat och låter bra på svenska oxå. den hette (nånting?)...filosofi..lr nåt.
Kvasifilosofi tror jag. Förra låten Oavsett var ju okej förrutom beatet som sög apa.
ja precis. kvasifilosofi. jag gillade beatet fett mkt. fast den va inte så hård och smutsig som jag brukar gilla med grime. men iaf... inte hört låten Oavsett..men jag tror dig. såg honom med wiley och scratchy på mondo när dom va där. kanske han som hämta dom?
varför inte läggde den här tråden i utländsk hiphop formumet ??
Efter drift kommer solsken. (Snackar inte bilar)..................
LidL för att Grime/Eskimo/eskibeat INTE är HipHop!
det e mer till UK Garage hållet skulle jag säga..fast ändå inte.. äh det e bara lyssna på Wileys låt "What You Call It?!" och mkt bra sagt där azraelkhalasshnikov...
Hey, fick en idé från blandband-tråden. Vad sägs om att slänga ihop tapes/skivor och byter med varandra?
hehe ja hört dom alla=) älskar forward riddim. jag blir helt hypad!
Part 2 på forward är bra också. Backward är inte lika kul däremot.
gillar flirta D på forward 2. han blir helt galen... hehe=)
backward? är det forward fast baklänges? haha isf...
lady sovereign- random. mktmkt roligt.
tycker låten/videon är kaaz. kan hon inte langa en video till feline mix istället haha
jag har den. inte ofta folk lägger voice mail-verser haha. off topic men dipset ska ju släppa en skiva med enbart voice mails. Yo! om nån andvänder soulseek så är det bara att hojta på din grabb. messa för username.