Och? Ja, det var många dåliga domslut i den andra semin och Barca borde fått minst en straff, kanske två mot sig. Det är irrelevant för kvällens match.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Barca grävde sin egen grav. Inget tempo, inga löpningar, ingenting. För att vinna en match mot ett lag som står på sin egna planhalva måste man försöka springa och öppna ytor. Väldigt lätt match som Inter hade koll på då de kör Zon och Barca inte springer, utan passar i siiiidled. Hoppas på Bayern i finalen. Vem det nu var som gnällde på att det är dålig kvalitet i finalen, vadå dålig kvalitet? Inter - Bayern är väl båda väldigt bra lag?
"life's a garden, dig it."
visst zlatan var inte särskilt bra, men behöver man få in mål byter man väl inte ut en anfallare? man byter väl in så man får flera... och jag förstår inte varför dom skulle vänta enda till 85+ innan dom får in 3+4 barca spelare i boxen, dom hade ju all boll i deras zon, så förstår inte deras taktik med att vänta till det allrsa sista när dom endå hade all bollinnehav...
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
Caliber Att du sitter o fucking jämför ett gult på Pedrito.. O det som innebär ett andra gult för Motta är fan åt helvete.. åt fucking fanders.. Att vi utmanövrerar er så lätt med 10 man och det krävs ett offsidemål och en individuell briljans av Pique säger det mesta. Det säger det mesta när ni över två matcher likt Chelsea har ungefär... 2 Bra anfall trots att ni har sisådär 20 ggr fler lyckade passningar än Inter och dubbelt så mycket boll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grattis till Inter.. Det va inte snyggt men det höll, det va ett litet domslut från att Mourinho hade begått den grövsta tränartabben på länge. Kan inte hjälpa att tycka att det är synd att lag ska behöva spela sån här gris-fotboll på denna nivån, att inte ens vilja skjuta bollen mot mål.. Jag hade mycket väl kunnat snacka om domaren o Inter i all evighet men faktum är att Barca underpresterade i båda mötena, på helt olika sätt. Sen kan det ju diskuteras om det va Inter som gjorde Barca dåliga. Men att Motta är en sopa, DET kan vi vara överens om iaf:D
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Xtremesia P17 Gult är gult, och är det nåt som är "åt fucking fanders" så är det när domare låter spelare komma undan med sånt som de skulle fått kort för annars bara för att de redan har ett. Hand upp i ansiktet är gult och han borde kanske tänkt sig för iom att han redan hade ett gult innan. Och César jobbade nog också ihop till ett andra gult med sina maskningar. Offsidemål.. Kanske. Kameran var inte i linje och "expertkommentatorerna" i studion var inte så säkra heller. Ett som är säkert däremot är att Milito gjorde mål på offside i förra matchen, det är alla överens om. Och du antyder att jag är barcasupporter, vilket jag själv inte kallar mig. Jag tycker de spelar underhållande och tycker det är synd att de inte gick vidare då det troligtvis hade blivit en roligare final. Den dagen barca börjar spela italienskt vänder jag dem ryggen, för det är inte underhållande för mig. All props till Mourinho dock, han lyckas fixa resultat oavsett spelarmaterial.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
T2dafucking
Hela idén dog ju ut iochmed utvisningen....
Thiago Motta inför matchen;
”Vi ska göra domarens jobb lätt, men Barcelonaspelarna är bra på att kasta sig och falla”
Är han synsk eller vadå?
http://www.interpersempre.com/a095b62ba601cdf2e9b5ff3.gif Kolla bilden på busquets.. wtf man..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Caliber Dina expertkommentatorer kan dra åt helvete som du hänvisar till.. Att försöka få en 20cm offside till en jävla "klar offside" gör att allt som heter expert ..Far åt fanders.
riktigt tråkigt att se alves återigen försöka filma sig till en straff på slutet när han kunde ha löpt med bollen in i straffområdet och skjutit eller passat någon i bättre läge... att säga att de italienska lagen filmer mycket, jag vet inte asså barca är sjukt bra på att filma... busqets asså vadfan, gråter som om ansiktet hade gått sönder typ...
Xtremesia P17 då måste du missat alla gånger inter försvararna låg ner, lucio låg o slog i marken som han hade brutit benet, 5sek senare var han uppe och sprang, han behövde inte ens den "helande linjen" o han låg ner MÅNGA gånger!
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
hehe jag såg direkt när han tjyvkollade, kunde inte sluta garva åt det
"life's a garden, dig it."
fast lucio krigade han fick ta mycket stryk med i matchen... tror det var mer ge och ta i hans läge...
Moderator
2010-04-28 23:41
Jag ska inte säga för mycket, men jävlar vad skönt att se Barcelona ute. Blev sjukt arg när Busquets ligger där och domaren visar rött kort.. Men försvarsspelet var magiskt att se, Mourinho är fotbollens största geni och ja, riktigt bra. Trodde aldrig domaren skulle blåsa av efter det sista målet. Men, gratulerar Inter!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator
2010-04-28 23:43
Haha jaa , när Busquets tjuvkollade efter domaren när han låg med händerna i ansiktet var hilarious,
Xtrem.. Nja, er spelidè va exakt likadan innan utvisningen som efter.. Men som jag sa, grattis, det va en uppvisning i bra försvarsspel.. Jag vet oxå att Busquets filmade men han filmade ju inte att Mottas hand träffade honom. Motta hade redan gult, han visste tydligen att Barcaspelarna filmar mycket och ÄNDÅ tänker han inte längre än så.. Jag minns exakt likadana tendenser från hans Barca-tid. Och som nån annan sa, det filmades o maskades en ehl del på er sida oxå.. Maicon tex, som ligger intill reklamskylten, reser sig, går ett par meter in på planen o lägger sig.. Lucio som råkar fälla nån i straffområdet o filmar att han brutit benet för att slippa straffen(som han lyckades med). Så vi kan iaf erkänna att det inte bara va ett lag som "använde" domaren
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Fan ja hade skämts om jag hade vatt inter vi har hela laget i eget straffområde fan men ni gjorde de ni kunde för att vinna så grattis till finalplatsen!
T2dafucking För det första hade vi ingen att spela upp på i mitten för att kontra vilket var idén.. Det blev långsamma Sneijder mot djuret pique. O när Pandev gick sönder på värmning ...förstörde en till del av spelidén.. Imurdertracks Vet du vad fuck som är pinsamt? Det som är pinsamt är du verkligen förväntar dig något annat. Mourinho har härmed skrivit manualen för hur man ska ineffektivera Barcelonas spel. Ni är så jävla vana att möta lag som går upp och anfaller med 4 pers och skiter i defensiven. JAG SKÄMS INTE ETT SKIT SKA JAG SÄGA. Ni ska fan skämmas som har bollen typ 80 % på hemmaplan men inte har ett enda bra anfall. Vi gjorde inte det vi kunde för att vinna, VI GJORDE DET VI SKULLE, DET ALLA LAG SKA GÖRA NÄR DE MÖTER BARCA och det gav frukt. JOSÉ MOURINHO LALALALA
Vi såg alltså världens bästa lag... Med världens bästa spelare........ Avlossa 4 skott på mål mot ett Inter med 10 man.. Det säger rätt mycket?
Om Inter ja att man hade hela laget i sitt straffområde. Lite svårt att spela då elr va tycker du? Bayern kmr endå piska er i finalen!
Mourinho: "Nu borde Figo tacka mig. Han är inte längre den mest hatade mannen i Katalonien". Imurdertracks Fatta inte vad du skrev.. Tror inte ens jag vill förstå cuz its full of shit.
Moderator
2010-04-29 00:18
Förstår inte snacket med 10 man i straffområdet, dom gör vad som krävs för att vinna. Det är inte ett krav på att anfalla för att vara ett vinnande lag, att göra en taktiskt perfekt genomförd match tycker jag är lika mycket fotbollsporr som ett lag som spelar ett fint direktpassningsspel och gör 3 mål. Faktiskt.
ramuz alla får ha sin åsikt men de e fan inget fotbollsporr för mig de där.
Och ni Interisti klaga inte över de röda kortet för de vann matchen åt er ( hur än dumt de låter) tror inte ni hade vatt såå jävla defensiva om inte de röda kortet o då hade vi kunnat få mera ytor men men de slut nu för i år känns tomt :(
Xtremesia Jag förstår inte varför du blir så provocerad och upprörd, ditt lag vann, ni är i CL-final. Förra året när Barca vann en match de definitivt inte spelade bra eller rolig fotboll i på Stamford Bridge så försökte de flesta barca-fans inte försvara sin vinst trots de lite smått skumma somsluten, det var bara glada, och då var de ändå det sämre laget till skillnad från vad Inter var idag. Var glad istället. Ni är i final!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
60mille och bli utbytt mot en yngling..HA! Oh dear jag njuter. Inter, sett över båda semifinalerna, gjorde det p-e-r-f-e-k-t. Folk snackar om "destruktiv och intetsägande fotboll" och det räcker för att de ska dumförklara sig själva. Du åker inte till Nou Camp och naivt försöker spela fotboll på Barcas sätt. Fråga Arsenal. Fråga United. Fråga Chelsea.
Barcelona är lagomt klasslösa. Valdes är en pajas. Vem är idioten som ger direktiv om att sätta igång sprinklers under Inters firande? Mes que un club my ass...
Sammanfattar Busquests bra.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Får hoppas på att Riberys avstängning upphävs - vilket knappast är troligt, för fotbollens bästa. Bayern spelade ruskigt bra taktiskt de med mot Lyon så det kan bli hjärnornas kamp, men jag håller nog Bayern som smååååå favoriter. Inters spel igår? bara att bocka djupt, ta Mourinho i hand och tacka för att det finns genier inom fotbollsvärlden, mäktigt.
9-1
ok att inter spelade smart...men de var den tråkigaste match jag sett sen sverige-turkiet em 00 typ. inte konstigt att italiensk fotboll har dåligt rykte när man i 90 min har ett skott på mål.
Frost.. Mourinho är en pajas.. Du springer inte ut på planen o provocerar 100000 pers på det sättet.. Kalla honom en duktig coach, för det är han men att bete sig som en 12-åring e bara pinsamt.. Det är en hårfin gräns mellan geni och misslyckande o Mou balanserade på den under hela matchen. Domaren räddade honom från ett super-fiasko när han underkände Bojans mål..
på sitt sätt lustigt det här. barcelona åker ur och skyller på domare hit och dit. clownutvisning... inget snack om den saken, han får ett finger i ögat och faller som en klubbad säl. ligger och tjuvkikar mitt i alla smärtor. jag säger inte att motta är smart, bra fotbollspelare eller trevlig kille men det var en fånig utvisning. känns mer än lite fånigt att säga att inter tjänade på utvisningen, med 11 man hade de lika gärna kunnat vinna matchen själva utan att grisa. 3-1 i milano är helt bortglömt här inne. sen blev en tveksam hands avgörande. aight, kalrt det är surt. det fattar vem som helst men gör man ett offsidemål kan man lika gärna kvitta dessa händelser. josé som fotbollstränare/coach är hur bra som helst. tyvärr saknar han grundläggande people skills. samtidigt är han inte den enda som hamnat högt upp i hackordningen med dessa kvaliteter. bull för zlatan dock. hade gärna sett att han fick vinna Cl. alltid roligt hur man skäller ut den bäste svenske fotbollspelaren de senaste åren. hade det varit mikael nilsson ute på kanten hade han fått ett godkänt och en klapp på axeln. det är fan klassiskt hur alla svenskar ute i europa blir make or brake spelare. hade zlatan börjat på bänken hade alla velat ha in honom (a la källström) och nu drygar sig alla med honom när barca blir helt utmanövrerade. då är det zlatans fel.
Mike.. Jag håller med dig om det mesta du skriver, inte bara om denna matchen utan överlag. Du har bra koll (lite väl Arsenal-färgad men alla har sin fetisch). En sak jag inte gillar dock, det e när man ska "kvitta" saker på plan. Gillar inte när domarna gör det under match o jag gillar inte det i eftersnacket.. Det är MYCKET MÖJLIGT(är inte helt 100) att Pique va offside men JAG tycker inte att det har någonting alls att göra med Bojans mål på samma sätt som att jag inte tycker att Militos offsidemål i första matchen blir kvittat av Piques mål.. Det händer bulla saker under en match och i slutändan brukar det vara 50/50. Ibland går det överstyr, som i Barca-Chelsea förra året tex. men den matchen e glömd o har ingenting att göra med denna semifinalen. ps. jag ville att Zlatan skulle börja på bänken
T2daukcin Du får väl gå in i mikes tråd och välja något nytt favolag. Kan inte vara lätt alla gånger att få dras med lite motgång. ps, råder dig att köpa både en Inter och Bayern-tröja, lika bra att vara helgarderad, yes?
9-1
psykel Italiensk fotboll och italiensk fotboll... Hur många Italienare räknade du till på plan igår?
Stort grattis till inter dock som gör det helt perfekt över två matcher. Tills nästa år hoppas jag att Van Gaal tar alla poster i FIFA och testar några av hans teser:
* Skrota linjedomarna – I dagens fotboll är det i praktiken omöjligt att avgöra ifall det är offside eller inte. Spelet är snabbare nu, och att följa bollen samtidigt som du håller koll på var anfallarna är går bara inte. Ingen kan se båda de momenten samtidigt. I de fall linjemännen dömer rätt är det en tillfällighet mer än något annat. Det är inte rättvist mot dem, spelarna, fansen eller sponsorerna. Jag säger: Glöm linjemännen. Och ta bort "passiv offside". * Inför ett nytt domarsystem istället – Det vi behöver är två domare nere på planen och en tredje uppe på läktaren, alla med headset och mikrofoner. Den tredje domaren har en dator, som gör att han kan avgöra om en spelare är on- eller offside. Datorn är uppkopplad mot ett trackersystem som följer varje spelare, och som dessutom kan avgöra om en boll är över mållinjen eller inte. På det sättet kanske vi slipper onödiga eftersnack som dessa...
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Frost.. Mourinho är en pajas.. Du springer inte ut på planen o provocerar 100000 pers på det sättet.. Kalla honom en duktig coach, för det är han men att bete sig som en 12-åring e bara pinsamt.. Det är en hårfin gräns mellan geni och misslyckande o Mou balanserade på den under hela matchen. Domaren räddade honom från ett super-fiasko när han underkände Bojans mål.. Nonsens. Han ville fira med sina fans, precis som alla andra gör när de vinner. Jag förstår inte riktigt vad du menar med balanserar hela matchen?
Credit where credit is due. Slår man Barcelona och Chelsea på vägen till finalen så kan man få kakan och äta den också.
Italiensk fotboll....Ha! Sluta nu.
ps, råder dig att köpa både en Inter och Bayern-tröja, lika bra att vara helgarderad, yes? Hahahaha :)
Sen fattar jag inte varför alla gnäller på Inter? Dom gjorde det dom skulle på San Siro, varför ska dom upp och anfalla när dom redan har en tvåmålsledning att gå på och släppa in Barca i matchen igen? Snyggt eller inte, fotboll går ut på att vinna...
Vi är överallt!
Tottenham.. Nu vet jag inte alls va du menar?? Känns som ett lite oförtjänt påhopp faktiskt.. Är du verkligen så dum att du tror att jag glömt bort alla år av Madrid-dominans?? Vi har fått hantera motgångar i många år o har äntligen kunnat få njuta av lite medgång men inget är förevigt. Jag håller på MFF o Barca punkt. I England så är det faktiskt Tottenham som ligger mig närmast, inte Arsenal.. O va gäller finalen så kommer jag inte ens att se den.. Känns lite som finalen 03/04 o det e inte bara för att Mou är med:)
Grattis Inter! Alltid lika kul att se hur lag på denna nivå måste tokändra sitt eget spel för att ens ha en chans mot Barcelona. Förövrigt skulle det ändå varit gult på Motta.
A de e braaaa, tjaaa
T2dafuckin jag beklagar sorgen, både barca och sp*rs sympatierna, har själv ett intresse i himmelsblått men insåg för ett ganska bra tag sedan att jag inte pallar mer än ett lags besvikelser rent emotionellt. sen håller jag väl med om att man inte ska kvitta situationer mot varandra. vad jag menar är att de som klagar sjukt mycket (här på whoa, inte du, vad jag har sett) om det bortdömda målet borde ha ha i åtanke att man fick ett gratismål med sig. domaren gjorde misstag åt båda hållen som kunde blivit lika avgörande till barcas fördel. problemet är som sagt inte denna matchen utan den barca förlorar med 3-1 i milano.
Mike.. Haha, ja det gör ont att hålla på ett förlorar-lag(fråga Tottenham) haha.. Men MFF är laget i min själ o jag hade bytat bort 100 CL-titlar med Barca för ännu ett SM-guld till Malmö Givetvis så va det 3-1 matchen som lade grunden för hur matchen på Camp Nou blev..Alltid lika kul att se hur lag på denna nivå måste tokändra sitt eget spel för att ens ha en chans mot Barcelona. Co-sign
Alltid lika kul att se hur lag på denna nivå måste tokändra sitt eget spel för att ens ha en chans mot Barcelona. Vad är det för jävla stenålderskommentar? Att tillämpa taktiska lösningar för att övervinna motståndaren finns i alla kategorier, alla nivåer, sedan urminnes tider. Jag ser inte det märkvärdiga i detta? Om något, borde Barcelona lära sig att man inte kan nöta på med samma spel mot vilket motstånd som helst.
Nej vänta, då kanske den stora massan slutar kalla deras spel för "världens vackraste fotboll".
Att tillämpa taktiska lösningar för att övervinna motståndaren finns i alla kategorier, alla nivåer, sedan urminnes tider. co-sign
Jag kan inte heller säga emot men jag behöver inte tycka att det är underhållande för det?? Och sist jag kollade så va fotboll underhållning..Eller nä, sist jag kollade va fotboll INTE underhållning haha, men ni fattar va jag menar :)
Tottenham Jag kan lova att vi kommer få se ett offensivare Inter mot Bayern..
inter var det äckligaste och TRÅKIGASTE jävla laget ja har sett i mitt liv..värre än kalmar. man har 1-3 i baken när man kommer, man har hela sitt lag i sin egen box i 90 minuter...kul..jävligt kul... ville verkligen att barca skulle trycka in en boll för att pissa på dom!!! hade förväntat mig en bra fotbollsmatch..va fick man...aids.!
vi är överallt!
Moderator
2010-04-29 17:53
Jag håller med frost helt och hållet, vad är det för fel med att forma sin strategi beroende på vem men möter? Alla vet hur Barcelona spelar, och dom gör det jävligt bra, och att gå ut och spela offensivt mot dom på bortaplan är ju idiotiskt. Att man sen blir av med en man gör ju lusten att anfalla ännu mindre, speciellt när man "leder" med 2-0 och har en timme kvar att spela.
_NoVA_ P24 hade förväntat mig en bra fotbollsmatch..va fick man...aids.! Sluta ha så höga förväntningar alternativt begrunda läget innan du ställer in dig, till nästa gång.
Visst, matchen var inte direkt kul att se på men som Frost och några andra understryker handlar det om att vinna, inte så mycket hur man gör det i en sån här match. Det är alltid roligare se en offensivare fotboll, självklart, men slutändan väljer jag som supporter ändå ett lag som tokförsvarar sin ledning, än ett som jagar ytterligare mål med resultatet att de släpper in ett i samma veva.
Imponerande att Inter klarade av att fullborda hela 67 passningar under 90 minuter. Xavi hade runt 110 har jag för mig. Orkar inte ens diskutera matchen utan säger: Grattis Inter, grattis Xtremesia! Kul att 2 Real rejects lirar CL final på bernabeu :). Kul ändå för fotbollen att finalen är med 2 lag som knappast var favorittippade. Ser gärna att Bayern vinner men man skulle ändå unna Zanetti att vinna oh lyfta bucklan som kapten för den mannen är ett fenomen. (Rim höhö). Btw, Barca vinner nästa år, då får Zlatan vinna den där jävla champions :).
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Det var någon däruppe som snacka om att jag kände mig tvungen att försvara och jämförde det med när Barca gick vidare mot Chelsea.. Jag måste bara säga att jag lackar på allt det här skitsnacket eftersom att tillskillnad från Barca förra året mot Chelsea så FÖRTJÄNADE Inter att gå vidare. Sen att vissa inte har fotbollhjärna nog att förstå vilken heroisk insats som krävs för att försvara en ledning med 10 man borta mot Barca låter jag gå.
Xtremesia Ja, det var jag, och om du läser det inlägget igen så ser du att jag skrev:
Förra året när Barca vann en match de definitivt inte spelade bra eller rolig fotboll i på Stamford Bridge så försökte de flesta barca-fans inte försvara sin vinst trots de lite smått skumma somsluten, det var bara glada, och då var de ändå det sämre laget till skillnad från vad Inter var idag. Vi tar de viktiga orden igen: "och då var de ändå det sämre laget
till skillnad från vad Inter var idag. "
Så skitsnack och ingen fotbollshjärna när jag uppenbarligen helt håller med dig...
Min enda poäng var att du inte borde låta dig provoceras så där, som jag skrev, Inter var det bättre laget, le och var glad istället. Du behöver inte försvara att ditt lag gick vidare med 3-1 hemma och bara 1-0 borta med en man mindre i 60 min.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
yeees. sjukt skönt. Men inter gör det så man ska göra... det var nästan så united gjorde mot arsenal på emirates, och kontrade sönder ett lag som vill rulla boll.. Daniel andersson hade passat i barca, sidledsrullarna :D göööööööööött att zlatan inte får vinna cl!
be the change