I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[CL] FINAL! Barcelona - Manchester United 27/5

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-05-07 20:57

[CL] FINAL! Barcelona - Manchester United 27/5

Världens, enligt många, två bästa klubblag ska göra upp i finalen till Europas mest prestigefyllda turnering.

Vad tror du om matchen?

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-05-07 21:00
Jag hoppas Barcelona krossar dem såklart! :) men om jag ska vara ärlig tror jag att Man U tar det...men då jag kommer att ha den inställningen att Man U kommer vinna, kommer jag bli desto lyckligare om vi vinner :D

2009-05-07 21:20
Jag tror Man Utd nästan krossar Barca, jag känner det på mig bara, dom är så ruskigt bra.

Rooney, tevez, park, finns ingen i världen som springer som dom 3 gör.........

3-1 United.
be the change

2009-05-08 00:08
Barca har inte en chans, dom hade knappt en chans MED två ytterbackar och Marquez. Utan dessa är de en mumsbit. Deras offensiv utan defensiv tanke kommer aldrig att funka mot United.

3, kanske 4-1 till United

Moderator

2009-05-08 00:40
Vi vinner självklart. Messi kommer inte komma någonstans på högerkanten om vi ställer upp med Evra och Rooney på samma. Kommer bli söndersliten, och känns som det lutar med ett 4-5-1 system så Barcas innermittfällt kommer inte ha mycket att hämta. Barcelona och Arsenal har lite samma problem, dom är dåliga på att variera sitt spel från anfall till försvar, och där kommer det brista.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-05-08 03:37
jag hoppas verligen att barca vinner men som många andra här också verkar tro så är det nog fördel united. det blev iallafall den bästa möjliga finalen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-08 10:07
De två lag som jag avskyr mest i fotbollseuropa spelar finalen :)

Tror på Barca och hoppas på att dem vinner.
Mycket finare stad + att Ronaldo är en fjant
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-05-08 10:17
elitz: Hur kan man avksy Barcelona? De spelar ju den bästa fotbollen i världen..

Hade Barca varit helt skadefria och inte haft nåon spelare avstäng så hade dom tagit de lätt. Nu blir det lite svårare.. men dom vinner. United spelar, som tur är, inte som Chelsea vilket jag tror kommer öppna upp lite bakåt. Om Barca springer som mot Real så tror jag inte ens det ska bli några problem.. Men blir det lika stillastående som mot Chelski så blir det nog svårt.

En annan tanke slog mig.. I ett ordniarie Barca är det ingen jag vill byta ut mot någon i United på samma position. Kaaaaaaaaanske i mittförsvaret, annars näe..

Barca vinner 2-1
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-05-08 10:49
Rapsodisk P21

Jo har man varit Real-fan hela sitt liv är det svårt att gilla Barca :)
Men jag ger dem en chans här i finalen för hellre dem än Man U.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-05-08 10:51
United är fan favoriter till att vinna men jag tror att Barca briljerar som de gjort hela säsongen.. Tycker att det e bra att Alves e borta, då kör vi Puyol på högern o får på så sätt ett stabilare försvar.. Dessutom e Henry tillbaka o det va EXAKT det som saknades mot Chelsea. Alltså Henry till höger o Iniesta på mitten istället.. Xavi kändes JÄVLIGT ensam om att hålla världsklass bredvid Keita(?) o Busquets
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-05-08 11:27
JackVegas-

Kuyt?!
Don't!

2009-05-08 12:12
mitch

jo, kuyt springer oxå.. men det är något speciellt med dom 3 där uppe..

united vinner cl, no doubt about it.
be the change

2009-05-08 12:39
Alltså, hur mycket man springer på planen har INGET att göra med hur bra du är.. Dom bästa spelarna springer inte över 1 mil per match, dom står rätt från början..

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-05-08 12:50
Mot Barcelona behöver man spelare som springer och täcker ytor. Park, Rooney samt Anderson, Carrick och Giggs på mitten kommer att stänga igen alla ytor mellan backlinje och mittfält, den yta Barcelona vill dominera.

Jag är fortfarande nyfiken på hur Barcelona vill ställa upp sitt försvar. Puyol-Marquez-Piqué och ?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-05-08 13:00
marquez vart inte han skadad? eller han kanske är tillbaks?
be the change
Moderator

2009-05-08 14:11
Enda platsen jag ser Barcelona är bättre än oss är högerbacken, tyvärr är deras ordinarie borta så ännu lugnare. Uniteds raka spelsätt kommer orsaka minst ett mål i första halvlek och punktera i andra.

2009-05-08 14:28
Well, Ramuz.

Iniesta, Messi, Xavi är spelare man skulle kunna byta ut från erat lag också. Spelsättet blir lite annorlunda, men dom är nog snäppet vassare. Men Uniteds är tyngre.
be the change
Moderator

2009-05-08 14:33
Det är just det att spelsättet är helt annorlunda. Har fortfarande hellre Ronaldo än Messi i laget. Vårat innermittfällt skiljer sig från deras, våran spelfördelare Carrick ligger i en mer defensiv position än deras och kan varken se Iniesta eller Xavi springa runt och jaga och så som våra spelare gör.
Jag tänker nog mest på att jag inte vill byta ut några för dom passar inte riktigt in i det raka spelet vi har, det är isåfall Messi som kan springa på någon kant, men njaa. Jag är helnöjd med det vi har! :)

2009-05-08 14:34
Ramuz.. Lite konstigt att du inte tycker att Iniesta e bättre än Anderson..

Frost.. Caceres o Pique i mitten o Puyol o Sylvinho på kanterna..
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Moderator

2009-05-08 14:44
I United passar Anderson mycket bättre in än Iniesta, självklart. Anderson är som en Scholes med teknik, inte alls brasiliansk spelstil enligt mig. Grovjobbare och driver boll härligt, det är sånna spelare vi vill ha på mitten. Iniesta är riktigt bra, dock håller jag Xavi högre och tror att han skulle vara bättre hos United än Iniesta.

Annars tror jag på en öppen match faktiskt, men United har fördel. Gör Barca ett snabbt mål ser jag det inte som över, ni kan inte deffa bort en motståndare utan vi kommer hela matchen ha stora möjligheter att slå in bollen. Gör vi ett snabbt mål så har vi mycket enklare att döda matchen och kontra in ytterligare ett.
Skiter sedan fullständigt om ni från spanska ligan tycker det är tråkig fotboll, men är det effektivt och man har spelare som kan täppa till så gör man det.

2009-05-08 15:09
Ramuz.. Inget tvivel om att United har fördel.. Dom e regerande mästare o har spelat den mest kompletta fotbollen denna säsongen..

Sen spelar det nog ingen större roll vem som gör första.. Det fick vi bevisat i Chelsea-matchen även om United är ljusår bättre
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-05-08 15:59
som sagt så utgår jag lite för att United vinner, men det skulle svida nåt så extremt om dem vann 2 år i rad o blev de första som försvarar titeln sedan den bytte namn från europacupen..

Barcas försvar oroar mig ganska mycket, så det krävs att alla spelare hjälper till hemmåt, så man U inte får några ytor, för dom kommer givetvis, som alla andra engelska lag stänga deras planhalva o kontra, och med Ronaldo där o hugger så måste vi se upp.

Messi måste höja sig och "göra" försvaret några gånger för att vi inte ska bli så lättlästa, sedan får gärna Henry söka sig inåt i plan ibland så han är ett hot som targetspelare och i luftdueller, ist för att stanna upp på vänsterkanten a' la Arsenal, och försöka bryta in, går ibland, men oftast inte.

Och Etó måste oxå springa mer i djupled...om alla dessa saker faller på plats så har vi stora chanser.

2009-05-08 17:45
jag tror att om barca vinner så heter nyckeln henry. en offensiv ronaldo som inte jobbar hem och oshea på högerbacken? ja vi får se helt enkelt.

men united har klar fördel, för dom är ett komplett lag, det tar emot att säga det men fan va bra dom är.. bara dom säljer berbatov som är sämst så har dom några fina år framför sig..

'

nästa år kommer ni se en galen ryss i arshavin som kommer måla som fan i cl.. jag längtar redan...
be the change

2009-05-08 20:11
Palla snacka alla redan. Men alla rövhålen är ju ute ur turneringen, bara att njuta av finalen nu ju.

Lycka Til Manchester United
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-08 21:46
rövhål, arshavin är nog den ända som säger att en straff var feldömd.
be the change

2009-05-08 22:30
JackVegas-

Såg du förra matchen? I sådant fall bör du ha noterat Ronaldos position och så kommer det att se ut i finalen också, garanterat. Han kommer att spela på topp.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Moderator

2009-05-08 22:59
Klart som faen snacket börjar i tid! Det här är årets höjdpunkt liksom, det är den här matchen varenda supporter velat se sitt lag i, självklart blev många av oss besvikna men finns ett par som fortfarande hoppas på vinst! Nu äre snacket, avgörandet och eftersnacket halva sommaren som väntar! :)

2009-05-09 00:37
Backlinjen i Barca är den svaga punkten definitivt, Sylvinho och Cáceres som inte fått spela mkt denna säsongen, får det svårt att ersätta Abidal och Alvés. Speciellt Cáceres, som stundtals sett väldigt nervös och ostabil ut, får det svårt tror jag, att låta honom spela mittback vore alltför riskfyllt tror jag. Jag ser hellre att Puyol tar mittbacksplatsen och Cáceres får kliva ut i högerkanten.

Min startelva hade nog blivit:
Henry - - - - - Eto'o - - - - - Messi

- - - - - Xavi - - - - Iniesta - - - - -

- - - - - - - - - Touré - - - - - - - - -

Sylvinho - Piqué - Puyol - Cáceres

För övrigt tror jag att offensiven kommer vara klart vassare än mot Chelsea, detta pga att Barca gjorde en usel match mot Chelsea senast, Henry kommer vara tillbaks och dessutom får Xavi tillbaks sin själsfrände Iniesta i mittfältet. Jag hoppas verkligen att Eto'o kommer igång igen med målskyttet, hans avslut har varit usla den senaste månaden och jag hoppas självklart att Messi kommer att vissa upp sin kapacitet efter den högst mediokra insatsen i onsdags.

Men jag anser pga den försvagade backlinjen att Man Utd är favoriter, 60% - 40% i deras fördel skulle jag säga, annars hade det nog varit 50/50.

2009-05-09 10:40
Kanske tar Yaya mittbacken och Puyol högerbacken.

JackVegas, jag menade att alla rövhålen är ute, inte att alla som var ute är rövhål.

2009-05-09 12:40
frost det är sant, tänkte fel där.

saaame shiiit
be the change

2009-05-09 15:35
återkommer med tankar och reflektioner om en dag. men jävlar vilken match de kmr bli.

2009-05-10 02:54
Berbatov sämst? Nej, Sir Alex vet säkert inte bättre... nejnej.

Det du måste förstå är att fotboll är ett lagspel, och den vackra dag du nu eventuellt gör det kanske du även insér att Berba är den perfekta "sista pusselbiten" i världens bästa fotbollslag. Och till folk som påstår att United spelar "tråkig" fotboll, snälla lägg ner. United spelar den bästa fotbollen, och den bästa fotbollen är den smartaste fotbollen. Men ni kanske tycker det är snyggt att spela dum fotboll?

Över till matchen. Jag kan inget annat än att helgardera den. Dock säger magkänslan och inte minst hjärtat United.
Bitches Ain't Shit

2009-05-10 14:11
helt sjuka pengar, han är inte värd det.. han är kass.... lagspelare+ ISÅFALL borde han kanske jobba hem.. lite iaf..
be the change

2009-05-10 15:06
jag vill inte ha Yaya Toure som mittback, kändes inte så bra i onsdags, då är jag mer på Stop_Snitching's förslag.

Kommer bli en öppen match, det är EN match så båda lagen måste framåt, o kommer öppna ytor för bägge lagen, kan bli kul o se, tur att det inte är final mellan typ Chelsea och Milan, hade kunnat bli världshistoriens tråkigaste match, vi har sett det förut, när två sådanna lag möts.
Nu hoppas vi på fotboll, där spelarna utgår för att göra det fotboll går ut på, nämligen göra mål!

Heja Barca!

Moderator

2009-05-10 19:44
Berbatov är en sjukt bra targetplayer, som Damien säger är han den sista pusselbiten i laget. Visst att han inte jobbar hem lika mycket som alla andra i laget, men tror faktiskt inte alla skulle säga att han var värdelös om dom inte hört talas om att han bara sprang 3 km under en landskamå i Bulgarien och efter det blev kallad den lataste spelaren i Europa.
Han har en fantastisk teknik, spelförståelse och styrka.

2009-05-10 21:49
men vart är den tekniken? spelförståelsen och styrkan? jag har sett många matcher med united men fan nästan aldrig berba bra..
be the change
Moderator

2009-05-10 22:15
För mig är han en sämre version av Zlatan, bara det att han inte gör dom där konstmålen.
Har du seriöst aldrig sett dom nertagningarna från Edwin som han bara klistrar på foten utan att tappa kontrollen?
Han är en grym targetplayer, sett mängder av matcher där det inte går att ta bollen ifrån honom. Skyddar bollen med hjälp av styrka och teknik. Tekniken behöver ju inte bara vara vem som gör dom snyggaste finterna och dribblar bort flest spelare liksom.
Jag gillar Berbatov grymt mycket, fantastisk spelare för mig.

2009-05-10 22:21
okok, den åsikten delar vi inte iallafall. :)

be the change
Moderator

2009-05-10 22:41
Nee , men det är ju samma sak som att jag tycker att Fabregas och delvis Arshavin är dom enda i erat lag som håller någon högre klass. Den åsikten delar vi inte heller antar jag? :)
Producent

2009-05-13 11:12
JackVegas-
Jag tror inte att många spelare i världen som kan ta emot bollen så som Berbatov gör.
Kolla bara in tekinken.

Lil_H..

2009-05-13 11:24
ramuz

det beror på form,
be the change

2009-05-13 11:25
lil_h

det är 1 grej, visst det är jättesnyggt men säkert ren tur ;)

Jag hatar berbatov, skitspelare.
be the change
Moderator

2009-05-13 13:39
Man kan ju inte säga att det beror på form heller, är man en kvalitéspelare så är man. Isåfall skulle man ju nästan kunna säga att Macheda är en världsklasspelare för han var i form och räddade United två matcher i rad. Jävlar vad bra han är! Ojojoj.

Jack, du behöver inte kolla hela. För den är lite lång men hittade ingen kortare. Den första minuten räcker bara, inte dribblingarna utan mer att det är otroligt svårt att ta bollen ifrån honom. Det han gjorde mot Hull, ingen ovanlighet. Är oftast skeptisk mot sånna här videos för dom säger egentligen ingenting, men sånna saker är ingen ovanlighet att man ser honom göra :)

2009-05-13 20:49
Men Ronaldo var ju skit i början på säsongen efter skadan osv, så det beror på form. I form har vi ett bra lag, adebayor förra säsongen, van persie i januari, walcott overallt. Och så vidare u get my point?

Men jag tycker fortfarande inte Berbatov är en Unitedspelare, för han kämpar fan inget, det är min syn på saken, visst han har en ok touch ibland, men jag har svårt att byta känslor för en fotbollsspelare när jag väl har satt min ribba på honom.. Bara dom pengarna är sjukt enligt mig.

Men hare bra! No hard feelings m8!

Peace!
be the change
Moderator

2009-05-13 21:55
Nejfaen, inga hard feelings såklart. Det är samma sak för mig, man har spelare som man inte gillar, en av mina är van Persie. Jag vet att han är bra, sjukt bra till och med ibland, men nej, envisas hela tiden med att han inte håller klassen.

2009-05-13 23:32
Berbatov = Nya Cantona :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-05-24 14:31
Dvärgen messi personifierar verkligen barcafansens störda mentalitet om att dem på nåt sätt är fotbollens fanbärare;

" I know that many people who are not Barca fans admire the club for its brand of football. We deserve the title for the football we have played throughout the year. We deserve this reward
Hopefully they are going to play football and it's going to be a much more open final, for the sake of football and the fans."

Ja snälla messi. kom och rädda fotbollen från ondskans grisfotboll som den fastnat i. Ni är verkligen det enda laget i hela världen som spelar fotboll. Åhh vilket graciöst spel ni visa upp på stamford bridge, så vacker så fint! Teaterpubliken fick tårar, världens applåderar.

2009-05-24 16:36
Mellan dom två lagen så gillar jag nog United mer, men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om vilka som vinner. Det enda jag hoppas på är att det blir bra underhållning, vilket det med stor chans kommer att bli!

Btw, var det bara jag som tyckte att förra årets final var tråkig? Nu minns jag inte om jag såg hela matchen eller hur koncentrerad jag var på matchen, men jag har för mig att den var tråkig.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-05-24 18:47
blir alltid tråkigt när två engelska lag möts i final, låst och målsnålt, tur att chelsea är ute. Hoppas på en höjdarfinal, men då det står mkt på spel så finns risken att de blir en relativt sömnig match iaf, men om barca vaknar på rätt sida så hoppas jag på stordåd :)

Moderator

2009-05-24 20:18
Förra året tycker jag var en sjukt bra final. Ska man se en match med enbart skönspel så visst, kolla på La Liga eller någon annan liga där allt går ut på teknik. Tycker fortfarande den vackraste och bästa fotbollen är destruktivt försvarsspel, rakt snabbt spel och snabba spelvändningar, och såklart kämpa och hjärta. Förra året var det hårt spel, snabba vändningar, stolpträffar, chanser och passion.

2009-05-25 00:24
Nyckeln till United vinst är Park o Rooney som med sitt eviga springande pippar upp systemen för alla lag i världen. Sen kryddar Ronaldo på med sitt där framme mot Barcas decimerade backlinje. I andra kommer Tevez in o avslutar sin unitedvisit på ett unikt sätt!

100 kr på United har jag.. Ända sen Inters stolpträffar har jag varit säker på att de vinner CL. För dem spelar den mest kompletta fotbollen, barcas finlir i den spanska 0försvarligan håller inte mot Vidic o Ferdinand & co.