Hoppas nu inte att Drogge Droggelito ska till Milan... vill inte ha honom där. När han är på topp så kan han vara den bästa anfallaren i världen, men när han inte är det så är han grinig, divig och okamratlig... nej usch. Milan vill inte ha dig Drogge! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
jag skyller inte på domarna utan påpekar bara att dem hade en del fingrar i maten, tragiskt att sånt händer, jag vet. ännu mer tragiskt är det att man inte får påpeka det utan att någon tycker att man "skyller på någonting"
är det en slump att alla chelseamatcher som det domarteamet har dömt har slutat i kaos? jag har fakta som stödjer mitt uttalande. 2005 är en i mängden...
matchen kan ses från olika ögon och från helt olika perspektiv.
Fullborda en dröm Han såg Drogba skjuta i stolpen och Lampard pricka ribbans nederkant. Han såg en match som Chelsea kunde vunnit, kanske till och med borde vunnitsignat simon bank.
Härliga kapten Chavski har som spottade Tevez i ansiktet. Terry i tårar = Priceless
http://duckdown82.tumblr.com/
Fattar inte att man ens försöker hitta anledningar...
•pave paradise•
men en sak kan du inte göra, och det är att neka att VI har vunnit, inte NI. För gör du det, då lever du i en schizofrenisk fantasivärld. WHAT! är du störd? jag har gratulerat united för dubbeln. vad mer kan du begära? ditt äckliga pack. du ser det du vill se. jag tycker att matchen var otroligt jämn och det hela slutade med straffläggning. en straffläggning för mig är en handfull spelare med olika namn och med olika tur... inget mer än det.
lhabia snälla, jag försöker inte hitta anledningar. jag är en dålig förlorare? ja det är jag. men jag tycker bara det är uselt från er sida att man inte kan få prata om matchen och händelserna i matchen. allt ni vill få fram är "united vann, inget att tillägga" jag tycker vi kan diskutera lite. vad är fakta?
Vet du varför Chelsea förlorade? Här: 1. Drogba är ingen lagspelare och ett äckel. Han utvisades och Chelsea förlorade en straffskytt. 2. Er kapten, som jag förvisso lider med, halkade och drog sin straff i stolpen. 3. Nicolas Anelka drog en straff van der Sar enkelt plockade. Slut.
•pave paradise•
finns det film på drogbas klap peller?
be the change
Skillnaden är att du inte verkar intresserad av att diskutera. Kollar man igenom det du skriver så är det direkta beskyllningar och inte frågeställningar man kan diskutera eller svara på. Man ska inte ta in andra matcher som spelades 3 år sedan in i diskussionen här eftersom det är vekt att göra, bland annat.
•pave paradise•
som sagt, väldigt sammanfattat och enkelt. JA, jag vet att united vann. JA jag vet att det kunde slutat hur som helst och JA, jag vet oavsett eftersnack så kommer det inte ändra slutresultatet. hatar bara hur ni förnekar att det är en jävligt orättvis domarinsats. stundvis blev united feldömda också, absolut.
Hade Chelsea vunnit hade du aldrig hävdat att det var en jävligt orättvis domarinsats.
•pave paradise•
Nån som har lite schyssta bilder från de båda lagens tifo? Man Uniteds framför allt, det var galant! Googlade lite men gav upp...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
lhabia men snälla, snälla... du känner inte mig för fem öre. jag hade absolut hållt med om någon united supporter påstod att domarinsatsen var usel. för det var den, håller du inte med? frost hur hade du reagerat om united hade förlorat, ärligt talat? vad hade du sagt? hade du sagt att det var rättvist?
kontrast man uniteds "believe" tifo var väldigt vackert. trist att chelseafansen inte verkar lika fascinerade över tifo.
frankielamps: Behöver jag känna dig? Vad har det med någonting att göra överhuvudtaget? Varför ska jag tycka att domarinsatsen var usel? Det är knappast domarnas fel att spelarna slutar spela direkt efter varje situation i väntan på avblåsning, för det gör de, faktiskt. Bägge lagen fungerar på det sättet och det är oerhört jobbigt att se på. Det är beklämmande att som före detta fotbollsspelare se att det här är vad som gäller nu, det är det här som fotboll är idag och det är irriterande. Domarna missade 3 hörnor Joe Cole skulle ha, men samtidigt så skulle han utan tvekan ha minst ett gult kort för att han KONSTANT var uppe och käftade mot huvuddomaren. Det är inte hans roll och han ska bara hålla käften och acceptera domarens beslut. Jag har sett matcher där domarinsatsen varit betydligt sämre och det här var ljusår ifrån de insatserna.
•pave paradise•
lhabia vill minnas att essien var omärkerad långt upp på högra sidan och istället för att ta fördel så blåser han för frispark. han löpte förbi backlinjen ensam någon bit från straffområdet och var på väg mot mål... kalla det sluta spela i väntan på avblåsning, om du så vill. den assisterande domaren vinkade för hörna medan huvudomaren förneka. tidigare domarinsatser behöver man inte jämföra med, vad gör det mer rätt? du behöver inte känna mig men du behöver inte heller dra slutsatser om hur jag hade reagerat som vinnare. du speglar nog bara dig själv skulle jag gissa på.
Hade United förlorat, då hade jag varit fly förbannad på:
Chanserna som vi missade (Tevez, Giggs, Carrick). De är chanser som bara MÅSTE avslutas med mål.
Plus ev. coachning, men vem fan är jag som P96 tränare att säga till om vad Fergie borde ha gjort. Sedan att kasta fokus på domarteamet, visst det händer IRL också, men jag kan inte påverka vad de gör, ingen kan. De avgör knappast matcher, de ökar/minska bara sannolikheten för något av lagen att vinna.
Orättvist är något som jag sällan tar till när det handlar om sport. Det lag/den individ som står segrare utan bevisat fusk/corruption ÄR värdig/värdiga vinnare.
Fyfan mitt hjärta! All heder åt Chelsea (- smuts-Drogba). Fantastiskt uppbjudning och straffläggning. Skrev jag en bit upp. Jag är ingen dålig förlorare eller dålig vinnare, och som du själv säger, allting kan ses från olika perspektiv. Men vissa saker kommer man inte ifrån.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Nu ska jag se matchen för fjärde gången, cheers
Mycket snack som går kring Terry's spot/snorloska mot Tevez. Någon som har bild/slomo klipp?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
oavsett hur ödmjuk du vill låta så hade du bara varit mänsklig om du hade kännt en viss orättvishet efter att ens lag ställer upp så bra som det gör. minst sagt med domare som inte bör dömma en cl final. united är värdiga vinnare och en av världens bästa lag. jag skulle sagt det samma om chelsea hade vunnit, för så känner jag även i det fallet. men det är väl klart att man mår rent utsagt piss över skiten, vem hade inte gjort... är bara så trött på att man inte kan få ut sina åsikter på detta forumet utan att någon klipper till direkt. prata och förstå som vanliga människor
det finns på redcafe.net
frankieLamps: Det jag såg var tydligen inte det du såg. Och nej, mina 4 fair play-utmärkelser från fotbollsåren talar sitt tydliga språk: jag är ingen dålig förlorare och hade gratulerat Chelsea om de hade vunnit. Jag skrev att de förtjänade en eloge för att allt de gjort under matchen och kan tillägga under säsongen. Det rör mig inte i ryggen i slutändan om mitt favoritlag vinner eller förlorar en final för om laget jag håller på inte har spelat bättre än motståndaren mer ofta än motståndaren spelat bättre och därmed inte gjort sig förtjänt av att vinna, så är det så. Och det finns inget mer med det. Mer ofta än sällan vinner det bästa laget.
•pave paradise•
lhabia det spårar ut mot någonting helt annat. jag gillar din attityd angående vinna/inte vinna... synd att du bevisar motsatsen i andra trådar. men det kanske beror på stundens hetta?
frankieLamps: AIK-DIF/HIF-relaterade trådar har en tendens att spåra ur pga stundens hetta skulle jag vilja påstå. Men min vinna/inte vinna-attityd står fast och kommer aldrig att vika. Om jag någonsin skulle spela på professionell nivå (har hittills bara spelat på elitnivå och det är ju inte riktigt samma sak) så kan jag garantera att jag hellre bryter varje ben i kroppen än viker ner mig. Det finns inte i min värld att bara lägga sig ner och sluta spela i en sån situation. Kan du vinna ska du se till att vinna. Leder du med ett mål ska du se till att du leder med två istället osv.
•pave paradise•
lhabia word up. ___ terry/tevez incidenten såg mer ut att vara ful i munnen än en spottloska. "you fucking cunt" ser det ut som att han säger när han torkar sig på tröjärmen. några united supportrar på redcafe tycks hålla med. svårt att vara säker dock...
frankie, länk? kan nån länka drogbas smäll, om det finns? jag hitta inte fungerade..
be the change
Walking the street of dreams
Efter en natt, och en dags sörjande och refekterande... och typ, 1000000000000 påhopp från United anhängare på jobbet (fan va många som helt plötsligt, var die-hard United fans...) ... så ska jag försöka ge min syn på saken. Har också skummat genom allt som sagts ovan med allmän skitkastning hit och dit... Fy fan... fy fan vilket jävla sätt att loosa på... Ja, jag försökte få dit så många svordomar jag kunde för att kanske ge ens en lite glims av hur jävla dåligt jag mår. Jag köper att United slog oss i ligan, jag köper också, någonstans - att ni slog oss i CL-final, för bollen är ju trots allt - rund, eller hur? Men vilket jävla sätt att förlora på... Första halvlek är vi som något Div 6 lag från Norra Norrland mot United, jag var så arg, skrek och slog på alla döda ting i min närhet. Mönster anfallet när United hade bud på 2-0 när Ronaldo springer med och Ashley Cole kommer springade FRÅN sin vänster plats för att stödja och lämnar hela mitten vidöppen, Sen att en kombo av dåligt avslut i form av "Hey, Where´s Chech? I´ll just place the ball where he is ..." och superbt målvaktsspel från samma man, så fick ni inget mål där. Osv osv osv osv. Hade vi fortsatt så, som vi spelade i första halvlek så hade jag kunnat kyssa Ronaldos fötter för vi var inte ens värda en finalplats med det spelet. Men i andra, så tar vi över. Kanske en kombo av att United - omedvetet backar lite mer än vanligt samt att Chelsea fick med sig 1-1 turligt precis innan halvtid och ville ånga på medans man hade medvind. Jag tycker helt ärligt, som jag sa innan, att sett över 1 halvlek, och 80% av övertiden att Chelsea bestämmer hur det ska spelas, sen att vi har 2 träffar på målramen gör mig bara med förbannad, citatet "stople ut" har fått en helt ny innebörd för mig. Jag skrev i pausen mellan båda förlängingarna att vi aldrig skulle vinna på straffar, det bara kändes så och fy fan att jag skulle ha rätt där, för den dramatiken knäckte mig här hemma. När Anelka stegade fram så vände jag mig till min sambo och sa "Nej, inte en chans, han missar". Det syntes så oerhört tydligt, han var nästan gråtfärdig såg det ut som, han ville INTE ta den straffen. Resten är historia. Men, för att strö lite mer tankar kring just matchen och vad som hände i den så, vill jag återigen, ge min syn på det. Det är att vissa United fans här, och även på jobbet inte kan se någonstans att Lubos Michel crew hade större påverkan än vad en domare ska ha, är det verkligen så? Och jag menar verkligen åt båda hållen, inte bara för Chelseas fördel. Men jag tittade givetvis mest med Chelsea ögon, te.x Incidenten Scholes - Makelele, där Scholes laddar med armbåge på Makke utan en tanke på boll, en 50/50 situation där Makelele som bollhållare borde fått i alla fall en frispark med sig, kan man tycka? Nä, då ger idioten båda gult kort, det är ju helt befängt. Sen kommer Joe Cole farande i bortre delen av straffområdet samtidigt som Ferdinand kommer med en karatespark mot huvudet på Cole (Den var RIKTIGT nära att träffa). Den assisterande domaren höjer flaggan och vinkar för straff men tar sedan ner den igen, komiken är total. Och som sagt, Chelsea fick också tvivelaktiga beslut MED sig så jag säger inte att Ni vann pga Lubos, jag säger bara att det kanske hade sett annorlunda ut med en erkänt duktig domare. Någon där uppe sa något i stil med att "sen om man kallar Drogba för sopa i denna matchen så vet man fan inte om fotboll"-ish. Aha, och vad gjorde han då? Han tog ner några bollar på vanlig Drogba manér men mer då? En stolpe som han, liksom Terry ramlade fram? Efter det han sagt i media om Grant och laget, INFÖR denna matchen så hade JAG A L D R I G spelat honom. Han hade fått stanna hemma i London medans... fan... Anelka hade fått spela från start och försökt ge sig på Muren i rött. För han ville inte vara där, han löpte knappt, han bitchade till och med MER än vanligt... fy fan för honom säger jag. Han har för alltid förlorat all heder och respekt som jag trots allt ända har haft för honom. Grattis till den klubben som får honom i sommar, får se hur länge han är lojal där (såvida inte det blir till samma klubb som José ska ta över för då blir det säkert bögeri och bögera för deras del - Tänk om vi kunde ställas mot whatever lag det blir i CL nästa år, underbart det skulle vara). Och jag ger mig fan på, att även om Drogba hade fått slå en straff så hade han bommat den, det hade med andra ord inte spelat någon roll, jag hatar honom inte för det röda kortet, jag hatar honom för hans stil. Hur som helst. Grattis United, fantastiskt spel hela sässongen, Värdiga vinnare. Skulle vi tappa både ligan (kan iof inte tappa något man inte har toppat) och CL till något lag, så finns det bara ett - mighty reds. Sen Ronaldo, vad blev det? 49 mål på 41 matcher? Hatten av. (orkar inte läsa genom för stavfel, forgive me)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
haha, författaren :)
be the change
Undrar vad som hade hänt om inte Ferdinand gått imellan Drogba och Vidic när Drogba är på väg av planen. Undra vad som sades också, hur det kan ha blivit sån uppståndelse. Sånt man aldrig kommer få reda på. Till matchen då, otroligt jämn, första halvlek var United, andra var Chelsea's, tycker det var rätt att det gick till straffar, United kunde ha stänkt in ytterligare 2 mål i första halvlek, Chelsea hade 2-3 chanser i andra, och så Giggs chans när Terry nickar undan. Som den United supporter som jag är så är jag jävligt jävligt glad, men det kunde absolut ha gått hursomhelst. United vinner på lite tur, men hur mycket tur var inte Chelsea's kvitteringsmål? I det stora hela så är United värdiga CL mästare. As the Reds go marching on on on...
Digg it...
chelseas kvitteringsmål var inte tur, det bara kom från ingenstans
Vet nån var man kan se straffarna? Skulle upp tidigt så jag gick och la mig efter 90 min.. Idiot UEFA har copyright på matchen men man brukar ju alltid hitta matchen nånstans? Finns inte på youtube och inte på någon av sportsidorna (svt, aftonbladet, tv4 o.sv.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo, han spottar tyvärr...det var inte trevligt att se.
•pave paradise•
Undrar vad som hade hänt om inte Ferdinand gått imellan Drogba och Vidic när Drogba är på väg av planen. Undra vad som sades också, hur det kan ha blivit sån uppståndelse. Sånt man aldrig kommer få reda på. Det hade nog blivit ett fint slagsmål där. Och varför det blev sån stor uppståndelse mellan Drogba och Vidic är ju för att Vidic spydde galla över Drogba innan matchen, att han ramlar för lätt etc.
Som den arsenal supporter jag är så var det verkligen som att välja mellan pest eller kolera, men jag tycker Drogba gör helt rätt i det läget. Okej Chelsea är inga änglar, men United kan fan ha de spydigaste laget i världen. Baserar det på intervjuer och beteende på planen. Usch
Du har ett passande namn iaf
we woon it five timeeeeeees
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Vem bryr sig vad en spelare gör mot Tevez? ...
Jag tycker, United hade spelet i de första 30 minuterna, och det var mycket bra spel från United sida, Chelsea hade mest långskott och kontringar. Sen började Chelsea att ta över och det blev mycket Ballack, jag tycker han var giganten i Chelsea. Ronaldo var faktsikt mkt bra om ni frågar mig. Jag hejar på United och till min besvikelse så började Chelsea andra halvlek som de slutade första, dem hade väldigt mycket av spelet och nu var United tillbaka pressade. När det var en kvart kvar, började United komma tillbaka lite mer i matchen. De matcher jag har sett med Chelsea så tycker jag att dem kör mycket långbollar direkt på drogba och det tycker jag är så jäävla tråkigt spel så det finns inte. Joe Cole var även han rätt bra igår tills han blev utbytt vilket jag tycker var bra. Ärligt talat så var nog Chelsea värda segern och det gjorde det extra skönt när United vann. Fy fan jag har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv. Jag tycker så sjukt jävla synd om Terry och även om jag är United supporter så kan jag ärligt säga att jag tycker så sjukt synd om honom och Chelsea kanske borde ha vunnit, men samtidigt borde dem inte haft sitt jävla tur mål som dem får in. Det var ett piss skott. Anyway, i slutändan var det nice att United vann . Det var sjuuukt nervöst när Ronaldo missade straffen. vågat att låta Anderson ta straffen, kuillen är lixom ett år äldre än mig. 88a, helt sjukt. Tack för allt Sir Alex och resten av laget
Sämsta CL-finalen på ett par år enligt mig. Givet innan att dom skulle kryssa, mycket riktigt när Man Utd. gör 1-0 så backar dom hem och spelar utan risker. Chelsea avvaktade inte lika mycket och borde tagit hem det... men som sagt fattar inte varför alla får hybris av den här matchen sämsta sen Porto - Monaco finalen.
mycket riktigt när Man Utd. gör 1-0 så backar dom hem och spelar utan risker. Du har inte alls bra koll va?
Bitches Ain't Shit
Jag har väldigt bra koll, sannolikt bättre koll än du har.
dem backade inte hem, dem blev påtryckta
emiliano X4 "Givet innan att dom skulle kryssa, myckert riktigt när Man Utd. gör 1-0 så backar dom hem och spelar utan risker" Ta på dig halmhatten och somna om för fan. Märkligt att man gör 80 mål denna säsongen i Premiere league om man backar hem efter 1-0.
Endast Real Madrid gjorde fler mål denna säsong i de stora ligorna (Eng, Tys, Spa, Ita), 4 mål mer på 38 matcher. så inse, du har verkligen ingen koll.
Viruz: Att skifta uppställning till 4-5-1 anser jag är backa hem. Sen att dom inte gör det mot skitlag som Bolton, Reading och Derby i sin skitliga är en helt annan sak, nu handlade det om CL. Både mot Chelsea och Barca har Man Utd. använt sig av en 4-5-1 uppställning med defensiv prioritet i första hand, framåt har de under långa stunder förlitat sig på kontringar.
En sjukt bra match. Tur för mig att de slutade som det gjorde. Kan ändå förstå vad frankieLamps menar, och ni som säger nåt annat. Jag skulle bara vilja veta vad de skulle sagt om chelsea hade vunnit. Så ni som nu är united fans elelr ni som säger er vara de, va sjukt nöjda och håll inte på och larva er och börja snacka skit (de är inte de vinnade laget som ska göra det) Nästa år ska vi minst ha trippeln! ;)
ONE UNITED! Sir_Alex.blogg.se
emiliano X4 "Sen att dom inte gör det mot skitlag som Bolton, Reading och Derby i sin skitliga är en helt annan sak," Du menar den skitligan som hade 3 lag av 4 möjliga i champions league semifinalen? Jo, det är verkligen en dålig liga. Jag sa det innan och jag säger det igen.. Ta på dig halmhatten och somna om!