I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Champions league Final 21 Maj Manchester United-Chelsea

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-05-19 13:08

Förstår inte varför folk klagar på finalen, världens kanske bäst lag just nu (förutom Real Madrid). Känns inte som att det blir en tillknäpp historia, båda lagen har spelare av yttersta världsklass, kan bli mål när som helst, då måste andra laget jaga.

2008-05-19 13:11
Bry dig inte om gnällkukarna. De sitter här och tar sig själva på för stort allvar.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-05-19 13:15
Om man vill vara lite jävlig kan man alltid påpeka att allas gullegrisar Real Madrid åkte ut mot ett lag som blev utspelat av ett lag som var nedflyttningshotade igår. AC Milan klarade inte ens av att ta sig till Champions League för nästa år, likaså FC Barcelona som slutade trea. Vilka fler är det ni efterlyser?

Kom ihåg att jag nu bara gör det för att belysa en poäng. Jag har gillat FC Barcelona i 11 år nu och kommer fortsätta att gilla klubben men all kritik på finalen är bara tråkig.
•pave paradise•

2008-05-19 13:52
AC Milan klarade inte ens av att ta sig till Champions League för nästa år, likaså FC Barcelona som slutade trea. Vilka fler är det ni efterlyser?

Det är ju inte klart, barca och milan kan fortfarande ta sig till champions league spel, då dom slutade som 3:a respektive 4:a i tabellen och då kan dom kvala in.

Sen alla jävla PL-hatare, ni som finner finalen så tråkig kan ge fan i glo, det känns inte som om någon alls på något sätt skulle bry sig ett dugg. Sen känns det som om hälften av er wannabe italienare/spanjorer kommer sitta bänkade framför tv:n på onsdag och rårunka till matchen.

Digg it...

2008-05-19 13:54
Milan missar Champions League. Det är klart. FC Barcelona missar direktplatsen vilket är ett misslyckande för den klubben.
•pave paradise•

2008-05-19 14:15
Common CHELSEA :D
Highfive anyone, anyone?

2008-05-19 14:32
CL finalen ska spelas med Europas två bästa kubblag. Punkt. Inte med dom som "borde gått vidare" eller "har historien". Experter och majoriteten av fotbollsfans anser att United och Chelsea är just detta. Med undantag från hatare som fetlyrik och några till.

Sen... varför måste man gång på gång.. på GÅNG försvara sig som Chelsea fan? "grundades ju 2002" som ik badboll skrev en bit upp.
? Jag har följt Chelsea sen barnsben och mer eller mindre fanatiskt sedan jag var typ 10 bast. Dvs runt -90. Man hade inte mycket att hurra för men man nöjde sig med väldigt lite. Bara för att en ryss har köpt oss och börjat pumpa in pengar så måste man försvara sin framgång? Ren avundsjuka skulle jag säga. Plus, för den delen, de flesta topplagen har idag en eller flera stora finansiärer bakom sig, och om dom inte har en just nu, så står det i regel att par och väntar.

CL finalen är i år är den bästa på länge! Underbart att få ha ett lag man lever för med!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-05-19 15:37
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-05-19 15:41

Hahaha, kolla slutet

2008-05-19 16:44
haha så jävla fula....

2008-05-19 16:57
Ronaldos garv asså haha. Wonderful bollträff har han iaf, ska ut o träna såna nu un
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-05-19 18:59
Den här finalen kommer vara något ultra specielt! Tänk er vad Chelsea kommer jobba för att inte låta Man U ta dubbeln och för att vinna Champions league! Tänk vad Man u kommer jobba för att ta dubbeln! Tänk er vilket tempo! Och ni som bara gnäller kan väl bara skita i att kolla på matchen och bara skita i den här tråden?
Lil_H..

2008-05-19 19:07
hahah skön video, "my first ........ titl hahahahah" och ronaldos garv haha
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-05-19 20:24

2008-05-19 20:54
De är vissa personer här som inte vet alls vad de pratar om.
Senast united-chelsea spelade med fulla manskap mot varandra (eller så gott som fulla) med det menar jag när de viktigaste finns fullt tillgängliga.
Detta var om ja inte minns helt fel i april/maj 06 ni som inte vet kanske kommer bättre ihåg om ja säger den match innan vm när Rooney blev skadad.

I år så möttes man på OT först då man hade i stort sätt fulla lag, dock var båda lagen inne i en formsvacka som hette duga, ungefär där var Uniteds stora vändpunkt i år.
På stamford bridge vill ja absolut inte ta någonting ifrån chelsea som spelade riktigt bra fotboll (förutom tjaffset mellan drogba och ballack).
MEN i den macychen spelade varken Vidic (nyckelspelare i försvaret) och Rooney (behövs ingen förklaring) samt att Ronaldo bara spelade 30 minuter.

I denna final kommer både Grant och Ferguson ha hela sina trupper redo för fight och de är då upp till dem vilka man tar ut, de är också sista matchen för säsongen.
Så om någon av dem nu väljer att bänka en spelare kan man sen inte skylla på det för då är det en taktisk miss och inget annat.

Ni som inte intresserar er för matchen för just dessa lag spelar tycker jag lite synd om, tycker också det är konstigt hur ni kan säga eller ens påstå er gilla fotboll när välrdens JUST NU bästa lag möts.

Eller va säger du frankieLamps? ;D
ONE UNITED!
Sir_Alex.blogg.se

2008-05-19 21:28
haha, jag håller med.
matchen på sb var för övrigt väldigt händelserik med högt tempo. även om, som du säger... vidic, rooney, lampard etc; inte var delaktiga.

2008-05-20 00:14
oo nej..ett gäng snubbar, med fetlyrik i spetsen tycker inte om matchen.. fuck fuck fuck, jag som verkligen ville att alla skulle tycka att vi kommer spela underhållande.. vad är CL pokalen för tröst om inte killar som fetlyrik gillar vårat spel?? suck..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 00:22
Jag ska lämna denna tråd fan. Ju mer ja läser o kollar på videos, desto mer suktar jag efter att se matchen. Har tidigare inte intresserat mig för mer än toppmöten o man u i england o det till en mindre grad. Men för hlevete att jag missar matchen:(

Förstår bara inte, vilka lag som än spelar CL final är väl soft? Det är trots allt CL finalen o det är mycke som står på spel

2008-05-20 09:58
Jag förstår inte vad det finns att tjafsa om?

Europas 2 klart bästa klubbar möts i en CL-final. Kan man begära något mer? Sen att jag hatar båda klubbarna (dock united hästlängder mer än Chelsea) är av sekundär betydelse.

"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-05-20 10:03
Sen... varför måste man gång på gång.. på GÅNG försvara sig som Chelsea fan? "grundades ju 2002" som ik badboll skrev en bit upp.
? Jag har följt Chelsea sen barnsben och mer eller mindre fanatiskt sedan jag var typ 10 bast. Dvs runt -90. Man hade inte mycket att hurra för men man nöjde sig med väldigt lite. Bara för att en ryss har köpt oss och börjat pumpa in pengar så måste man försvara sin framgång? Ren avundsjuka skulle jag säga. Plus, för den delen, de flesta topplagen har idag en eller flera stora finansiärer bakom sig, och om dom inte har en just nu, så står det i regel att par och väntar.

Varför försöker du ens försvara dig? Det är bara att ge upp. Människorna som anklagar dig hade säkert ett enkelt val, t.ex Man Utd, Milan eller Real Madrid och titlarna haglade titt som tätt, så dom ska bara hålla käften.

Jag råkar ut för samma sak med Inter, men då är det inte ens en miljardär som står bakom utan Zlatan.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-05-20 10:08
Inter hade väl förvisso gjort en Parma om Pirelli gått i graven?

2008-05-20 14:24
Word Shunare

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-05-20 17:01
Råkar ut för samma sak med Lazio, men då anklagas man för att vara fascist istället...

Vad gäller matchen så tycker jag den inte känns så het, men självklart kommer jag bänka mig framför TV:n imorgon. Riktigt jämnt kommer det bli i alla fall.

2008-05-20 18:07
Jag råkar bara ut för att Arsenal inte har en ända engelsman nästan, och bara svartingar..

Dock så älskar jag mina fransmän och alla i arsenal <3
be the change

2008-05-20 19:02
AHHAHAHAH Ronaldos garv, låter som en liten p14
be the change

2008-05-20 19:20
nu börja illamåendet krypa upp. hur fan ska detta gå......
frågan är om man ser matchen hemma imorgon för att undvika det gamla vanliga hetset på krogen vid derbyn etc.
kommer bli tungt för huvudet....

saker som oroar mig:
~ oddsen är högre på chelsea.

~ planen på luzhnikistadion är i dåligt skick. normalt så är det konstgräs men nylagt halvkasst naturgräs har lagts.

- Det finns delar som har torkat ut, med dött gräs vid ytan. Bollen kommer nog inte att rulla lika bra som på en plan som har varit på plats länge och tagit sig, säger Frost.

~ rykten går att terry inte kommer spela på grund av axeln. har någon hört något mer om det?

~ domaren lubos michel och den assisterande domaren roman slysko har dömt chelsea tidigare där chelsea har gått ut som förlorare. den assisterande domaren flaggade för att bollen var över mållinjen i matchen mot liverpool för tre år sen. svårdömt enligt repriserna och alla är oeniga. bland annat chelseasupportrarna och en del experter.

~ straffläggning

2008-05-20 19:22
Jag tror att det ska VÄLDIGT mycket till att Terry inte ska spela denna matchen. Tror det är pluggade rykten.

2008-05-20 19:24
ser hellre att han sitter på bänken om det skulle vara så att axeln är så öm att han inte kan gå in i närkamper... undrar därför hur allvarlig skadan är, om du vet?

2008-05-20 19:38
Som sagt, vet inget, men jag tror dom mörkar. United ska tro att han inte startar osv. Jag räknar kallt med "Train Terry" på plan i samma stil vi är vana att se honom.

2008-05-20 19:44
iofs... kan vara taktiskt hype som du säger... får vi hoppas iallafall.
lycka till psycholess

2008-05-20 19:55
Kommer inte sova inatt, ska upp vid 05:00 imorgon. Jobba, komma hem, FÖRSÖKA vila en stund men det lär aldrig gå. Sen kommer allt som man älskar och hatar, magonten, stressen, rädslan, glädjen osv inför matchen. Förlorar vi, så skiter jag i jobbet dagen efter. Vinner vi så... ja, då går jag direkt till jobbet efter festen :D

Jag hoppas att man inte komma kunna säga att "Chelsea/United vann på tur" efteråt och jag hoppas det blir en fantastisk match.

2008-05-20 20:10
sömn blir svårt...
jag kommer från och med imorgon ha på mig matchtröjan en vecka framåt (på skola, jobb, fest) om chelsea vinner. finner fan inga ord för vad en vinst skulle betyda...

en förlust betyder att ingen kommer se mig på en vecka. sitter hemma med telefonen av.
fruktar alla hån-SMS från samtliga unitedsupportrar om det skulle sluta i förlust.

älskar känslan jag har nu samtidigt som jag hatar den så jävla mycket haha.

2008-05-20 20:48
Makelele tacklade Cole illa under träningen idag!

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid958992159?bctid=1564399636

2008-05-20 21:01
verkar ju dock inte vara så illa med honom han var ju uppe å flög direkt
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-05-20 21:10
Vore riktigt jobbigt om Cole skulle missa, även om jag inte tror det. Han har visat upp ett väldigt moget spel på sistonde. Med vissa undantag.

Undrar om Makelele håller Ronaldo som vanligt, Ronaldo har ju inte gjort mål på Chelsea i år :)

2008-05-20 21:18
Kan vara mindgames, men jag skulle inte vara så säker

bild
bilder

"Today, 17:59
Ashley Cole has now left training down the tunnel for more tests"

2008-05-20 23:21
planen verkar vara i dåligt skick men det gynnar jue ingen av lagen?

2008-05-20 23:25
nej klart inte. däremot kan spelet bli slarvigt om bollen rullar olika snabbt på olika delar av planen...

2008-05-21 00:25
Den manager som bäst nöter in i sina mannars skallar att på en dålig plan kan de inte SPELA lika bra som på en bra plan, men de kan tamejfan SPRINGA lika mycket som på en bra plan. Den har en stoooooor fördel!

2008-05-21 07:15
Lycka till Man U, Lycka till Chelsea.. Hoppas nog fan på Chelsea allstå. Orkar inte med alla polares tjöt ;D
be the change

2008-05-21 09:46
Dagens tv-tips då.

Vi har på svt1.
20:00 Uppdrag granskning
Uppföljning av begravningsreportaget om de krossade kistorna.

Dessutom på trean är det säsongspremiär för Pussycat Dolls 2 kl.21.00 , det blir en riktig höjdare det!

Fyran stoltserar med Bonde söker fru, Svensk underhållningsserie från 2008. kl. 20.00

Bäst blir nog tv4+ som börjar med en repris av När & fjärran från 2007 kl. 20.00 och efter det Leila Bakar som idag bjuder sin mamma på mors-dag fika! 21.00

Heja Leila!

2008-05-21 11:32
Mer fitta lär du aldrig få.

2008-05-21 11:57
8 h 45 min

2008-05-21 12:36
fetlyrik: Här diskuterar vi matchen, så vad gör du i den här tråden?

2008-05-21 13:18
.....oh...ngt nytt om terry?

alltså sätt in honom...gå på honom. jag vill se honom i finalen, men don't play nice med hans axel bara. Terry är mad respect från min sida. Vill se så få skadade på bänk som möjligt såklart för att få en maxad final, så what up med Terry?

2008-05-21 14:23
tror alla kommer till finalen, terry spelar säkerligen..
nu ere inte långt kvar, måste varva mitt huve med andra saker, typ runka eller något, orkar inte vänta längre

ska plugga för en gångs skull

2008-05-21 14:25
Har haft ont i magen sen 12 idag, kan inte äta... Fotboll, man måste älska denna sport

2008-05-21 14:29
(varning offtopic)

jag sitter o dricker vatten, har lite samma probs. meeeen
ringde min pappa för ett tag sedan (ska se matchen me pappa, har ingen som diggar fotboll i min bekantskapskrets förutom föräldrarna o farmor)
vi brukar ta hämtmat från ett lyxigt skaldjurställe när de e fest, o tog inte många sekunder o övertyga min far om att köpa hem sånt gottigt till innan matchen ikväll.

celebraaaaate

2008-05-21 14:39
Gött att du kan äta i alla fall :)

Haha, hur som, Chelseas startelva, som jag tror den kommer se ut.

Chech

Essien Terry Carvalho A.Cole

Makelele

J.Cole Ballack Malouda

Lampard

Drogba

Tror han väljer Essien som högerback pga hans mångsidighet och allround kvalité. Trots att det inte är hans normalposition så är han bättre än allt annat i högerbacksväg som vi förfogar över. Malouda före Kalou, tror jag. Ballack för Mikel, mycket för Ballacks hysteriska form på sistonde samt rutinen.

2008-05-21 14:40
Psycholess: Hört nåt om stämningen i moskva? Har inte hört nånting om bråk och sånt iaf