bah, shaq kommer vara en topp10 center i år också. frågan är bara om nashs rygg håller.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com
ballt att phoenix fick ena tvillingen Lopez som ser ut som Varejo :D han såg riktigt bra ut faktiskt.. stor och har attityd.. sjukt ballt att båda tvillingarna är med i draften och blir valde över 15 :D
Get Random!
Jermaine O'Neal till Raptors, det bådar gott för kanadickerna faktiskt!
At the gates of Eternity...
måste bara säga en sak här.. Tracy McGrady är nu min absoluta favoritspelare.. inte bara för att ha är en sjuukt bra spelare(13poäng på 30sekunder och 22 matcher vunna i rad. bl.a) men för att han har en sjuuuuk passion för spelet och inte bara spelar för pengar.. han började gråta för att de åkte ut ur playoffs..
Gotta love him!
Get Random!
Phil : Jag hade en lagkamrat som grät för allt haha. Vunna matcher, förlorade matcher. Matcher vi själv spelade, matcher hans favoritlag (Knicks) vann och förlorade hehe. Men T-Mac är grym, håller med!
KinG-PhiL X2: är rajon rondo den enda i celtics som förtjänar ett championship? hela laget är ju fullt att värdiga vinnare och rediga vinnarskallar. garnett, pierce och allen hade aldrig varit i en final tidigare och me tanke på deras individuella skillsets så får man nog säga att de förtjänar det här. däremot håller jag med om att bostons bänk gjorde celtics säsong.
Rnesto P21 okej, kanske inte den enda, men den som förtjänar det mest! :D .. hans andra år och spelat bakom Delonte hela första året då ingen trodde på honom och detta året blir han starter i ligans bästa lag.. men visst KG PP och Allen förtjänar det också .. speciellt PP av de 3 eftersom det är "hans" lag.. ;)
Get Random!
Känns som om det kan bli riktigt spännande silly season med tanke på att Baron Davis redan signat med Clippers och att Josh Smith lär få ett fett anbud från någon annan än Hawks. Elton Brand har sagt att han vill tillbaka till Clippers men han har fått ett fett anbud från Warriors så kan hända att det blir ett "byte" till slut. Lutar dock åt att han signar med Clippers igen och att de då har en bra första femma att ta sig till playoffsen med. (Davis, Mobley/Livingston, Thornton, Brand, Kaman )Hoppas själv att Josh Smith signar med Warriors då de får en riktigt skön fast break gäng med Ellis, Smith, Jackson, Wright, Randolph som kommer att skjuta rutorna ur huset och dunka nätet av korgen. Om de kaerksn fixa Corey Megette oxå så kan de bli riktigt intressant, inte så att det räcker för ett mästerskap men skoj att se på... Sen så ser jag fram emot att se vilken rookie som kommer att starta bäst. Känns som om Rose, Beasley, Mayo & Love alla har potential att slåss om ROY titeln.
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
varför varför varför är Stoudemire inte med i USAs landslag? : ( nåväl.. phoenix har ännu inte signat en backup pg , och det verkar inte som om de tänker bli av med Shaq "WackAttack" .. :(
Get Random!
King Schlong : Baron gick ju till Warriors om jag inte missminner mig?
BC99 - Nope, Baron lämnade Warriors och har signat för Clippers, 5 år 65 M$ tror jag det var. Nu tappade iofs Clippers Brand som valde att gå till Philly istället. Men som tröst pris svindlade de åt sig Marcus Camby från Denver för rätten att byta 2round draft picks!!! Så nu får vi se om det blir en twin-towers variant med Camby/Kaman när säsongen börjar eller om de väljer att byta bort någon av dem innan säsongen kör igång. I övrigt är det ballt att se att Josh Childress valde att lämna Atlanta för att signa med Olympiakos istället! Om även Josh Smith nu väljer att dra så sitter Atlanta verkligen i skiten...
Childress i Olympiakos? :O w00t? .. får han mer betalt eller vad? .. finns inte många spelare idag som inte gör det för pengar :(
Get Random!
Schlong : Det var jag som var helt ute och snurrade, tänkte på fel snubbe hehe.
whaat.::!!! Clippers kommer bli insane nu juu.. B.Diddy, Kaman och Camby inside och Ricky Davis nu också!! .. de lär garanterat bli en contender om man säger såå.. men hur går det för heat nu egentligen? . har jag inte gjort något alls.. ska bli kul och se vad som händer : ) samma sak med phoenix xD
Get Random!
Gillar ingen Lakers och Bryan?
Shoo
Bryant gissar jag på att du menar .. han är ok .. NBAs bästa poänggörare men nästan NBAs sämsta lagkamrat imo :P
Get Random!
clippers, contenders? nigga please! de får det svårt att ens gå till slutspel. tyvärr.
BARON O CAMBY FFS!!!!! .. Camby aka "The Real DPOY" och Davis aka "Russia aint got shit on me" GAAH .. sen har de kaman "Who?" också .... de kommer möte phx i final och loosa xD
Get Random!
äntligen börjar den här tråden bli relevant på riktigt!HEY GIRL! HEY BOY! NBA 08/09! HERE WE GO!
Snälla Ricky Davis, den killen är en jinx. Varje lag han joinar hamnar i botten. Fast iförsig har Clippers inget att förlora.
Jason Williams i Clippers också för att inte glömma.
Men även... Rudy Fernandez aka In-your-face-Dwight-Howard i Trailblazers.
Missat i OS-hypen är ju att Darius Miles är på väg att göra comeback. Det tycker vi till om på tipsychimps.com/blogg.
www.tipsychimps.com - av apor, för spelare NBA, NFL, NHL, MLB och svensk basket
haha White Choclate ville inte avsluta sin karriär i Miami! xD ... Rudy var sick i OS .. han 17 åringen också .. kommer han till nba snart eller? : ) OKL. THUNDER!
Get Random!
Tror de har en 20 års gräns på spelare i NBA, eller hur?
neej .. Kobe och Jermaine var ju båda 18år när de kom in .. eller är det en ny regel? Andris Biendris var ju typ 17
Get Random!
Har bara något minne av att Magic Johnson var med på Jay Leno för ca 1 år sen, och han tyckte att gränsen borde vara 21 år istället för de 20, som är idag. Eller så har jag missuppfattat det. Ska googla det nu bara för det!
Men Kobe var ju den yngsta spelaren att starta en match vid 18års ålder typ :P och J.Oneal var den yngsta att komma in
Get Random!
Jo men både Kobe och Jermaine började spela i NBA för 12 år sedan.
där ser man .. han lär ju dock utvecklas en del tills dess : ) Shaun Livingston till heat! :O :(
Get Random!
Kollar man alla draft sajter så ser det ut som om Ricky Rubio redan kommer att gå i nästa draft. Har för mig att det inte är samma ålderskrav för icke amerikaner. Meningen med åldersgränsen var väl främst att alla amerikanska spelare skulle tvingas att spela minst ett år i college innan de kunde anmäla sig för draften?
Just nu funderar jag själv mest på vilka spelare som är bäst att köpa in till mitt fantasy lag. Känns ju som att Vince Carter kommer att få göra vad han vill i NJ iår och det kan ju leda till grymma stats. Frågan är ju även om The LeBron one man show kommer att fortsätta eller om de andra kommer att bidaraga med mer i år.
Största frågan är dock vilka av förra årets bänknötare som kommer att spela upp sig i första femman och som man kan plocka upp billigt nu i början av säsongen. J.R Smith i Denver känns som om han kan bli aktuell, kanske även Marcus Williams i GS kan dra ihop lite points medans Monta Ellis är borta.
Ang Darius Miles så glöm inte att han kommer att avtjäna en 10 matchers avstängning pga doping i början av säsongen. Om det är någon som funttat på att plocka honom till nått fantasy lag...
Om någon av er skulle ha missat så är här en länk till en av de skönaste NBA sajterna som har dagliga uppdates. I deras "Smack" sektion får man en skön genomgång av dagens händelser runt om i ligan.
Länk till http://dimemag.com/
vilken match, phoenix mot nuggets.. måste varit att det var utomhus som pajade allas skott .. 35% sköt båda lagen ungefär :S 1-11 3ptsfg av nuggets och 2-12 av phoenix.. men deras nya, mer defensiva spel verkar fungera helt okej iallafall .. får se när de möter ett riktigt lag ;P på en riktigt plan .. längtar tills säsongen börjar
Get Random!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ny fantasytävling på Tipsychimps.com/blogg! Plocka ut det bästa NBA-laget över hela säsongen och vinn ascoolt chimp merchandise. Typ. I slutspelet förra säsongen var det nån random snubbe från Uppsala som vann, så nu vill vi se Whoas basketkunniga läsare steppa upp.
Sådärja, nu har jag reggat ett fantasy lag, blev mycket Memphis & NY av någon anledning. Hoppas att det blir mycket running & gunning samt att när förlusterna börjar rada upp sig så lär folk börja spela mest för sina egna stats... Tyrone Hills Teeth FTW! Blir nog till att fira säsongstarten med att parallellt starta en egen NBA 2K9 säsong också. Nån som förresten har några bra streaming länk förslag om man skulle bli sugen på att kolla på nån match i veckan?
"Tyrone Hills Teeth"... Det gillade vi så mycket att vi redan delat ut titeln "Bästa lagnamn". Ang. vart man ser matcherna - för 56 öre per match känns inte NBA:s egna League Pass som något svårt beslut, väl? http://ilp.nba.com
Tipsy - är det bra kvalité på matcherna man ser där då? är fett värt isf .. är det bara några utvalda matcher man ser då?? f.ö KEVIN LOVE FOR ROOKIE OF THE YEAR!!!
Get Random!
Tackar för tipset, skall prova ett 24H pass någon lördag kväll så att man med lite tur hinner få med en tidigare söndags match också. Är det schysst kvalitet och utan lagg så blir det nog ett säsongs kort. Annars får man väl fortsätta harva runt bland pirat tv alternativen. Blev en hyffsad start för mitt fantasy lag, Lee & Nate Rob fixade pinnar motsvarande deras värden och förutom att O.J. Mayo missade lite väl ofta så är det lovande att han har såpass fria tyglar att han kan lassa upp 20 skott utan att blinka. Lite överraskande att NY faktiskt lyckades vaska fram en vinst också, kan nog ha med att göra att lag-moral dödarna Eddy "Fläskberget" Curry och Marbury båda fick nöta bänk...
STAT
skriv kort, helst inte alls
king_schlong P30 att knicks vann kan ju också vara med att de mötte heat a.k.a replace-every-player-we-have-with-rookies-and-loose-the-season-opener-vs-chicago-with-40-after-winning-the-nba-lol ...
Get Random!
Någon som vet hur bra kvalitén är i NBA League Pass Broadband är??
Get Random!
den är asbra. fast det laggar lite för mig men det beror nog mest på min usla dator.
någon som vet om någon svensk tv kanal ska börja sända nba igen? (A)
Get Random!
Fan va enkel seger för Bucks, Knicks hotar ju inte speciellt med det skyttet dem har. Bucks 44.4% FG och Knicks 37..0 % är ju inte speciellt bra om man säger så. Bucks var väl okej, Bogut rensade fint under korgarna. 38-26 points in the paint säger väl det mesta. Quentin Richardson i Knicks bäst med 28p.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns det inget ställe man kan streama gårdagens matcher på? har fan ett liv att sköta, kan inte glutta på basket klockan 4 varje morgon.
s p o r t b i t s brukar ju lägga upp matcher .. vet inte om det går bli medlem nu iaf :P
Get Random!
STOUDEMRIE PLAYER OF THE WEEK!!!
Get Random!
Steve Nash 13.7 / 7.5? :S
Get Random!
Ge upp Suns, bro! Ain't no future in them! :P