Tror faktiskt att Detroit tar hem det denna säsongen. Dem är för starka känns det som.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Zoom-Zoom P21 Tyvärr saknar detroit fortfarande muskler... Tror det kommer bli skillnaden mellan lagen i år också...
Omae wa jowai
Får Anaheim in en spelskicklig forward så kommer det gåra bra för dem.. Selänne satt och tittate på deras senaste match mot LA, så man hoppas att han kan komma tillbaka. :) Fortfarande sur att man signar Bertuzzi istället för en bättre spelare som fanns ute på "marknaden". Man tycker nästan att Rangers ska göra så mycket mer mål när dem har nästan ett All-star lag. Martin Straka Marcel Hossa Jaromir Jagr Chris Drury Scott Gomez Marc Staal Brendan Shanahan . Det är sjukt!
Angående Rangers: ja de borde absolut börja spotta in fler mål, de har lyckats hittills genom ligans kanske starkaste försvar (vilket inte bara är Lundqvists förtjänst). Har verkligen uppskattat deras tighta spel, de vinner ju oftast med ett måls marginal (minst insläppta i ligan f ö). Men jag tror att det börjar släppa, Jagr fick in ett par poäng senast, och vi har sett flera mål från mer okända spelare. Bra om fler visar sig dugliga att göra mål än att vi har ett par målspottare att luta oss mot. Jag tippar på Ottawa som vinnare i år. De är hungriga efter förra säsongens förlust och har startat så otroligt starkt, och jag tror de kan hålla säsongen igenom. Om jag ska vara ärlig tror jag faktiskt Rangers har en chans också när de kommit igång med målgörandet. (i alla fall semi-final). Slutkampen avgörs av defensiven, och där är de i topp. Men det är såklart svårt att tippa nu, innan inter-divisonsmötena ens startat på allvar, jag tror det drar igång nästa vecka. Uppgörelser inom divisionerna gynnar vissa och missgynnar andra, så framåt mitten av säsongen kan vi nog börja med lite seriöst tippande. Tveksamt hur det ska gå för Flyers, men slutspel lär de nog ordna till skillnad från Pittsburgh, New Jersey och så klart bottenlaget Washington. Ska allt ta och sätta mig in lite bättre i Western Conference, jag har dålig koll på de lagen - Minnesota och Columbus är intressanta, och jag tvivlar på att Red Wings och Colorado tar sig särskilt långt (Hasek tycker jag f ö verkar helt avdankad).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag funderar förresten på en NHL-resa i vår, nån som åkt på nåt sånt? det gäller två Rangersmatcher och två Detroitmatcher (vore kul att se Chelios, och den avdankade Hasek ;) , innan de lägger av!)
länk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Inte åkt på någon NHL resa med hotell och allt bokat. Men åker ev till NY i februari och ska kolla två matcher. Ångrar fortfarande att jag var dum nog och inte kollade någon NHL match när jag var i NY i december -05, Stupid!
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
okej soft, men har du koll på biljetter och så? vad jag förstått kan det vara ganska svårt att få tag på.
Har vid ett flertal ggr vart nära att gå på Rangers när jag vart i NY men alltid något annan som kommit i mellan :/ Vad det gäller biljetterna så är det aldrig slutsålt under ordinarie säsong.
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
RedmoonShinobi X1 ja men ändå, dom har öppnat urstarkt och dem har manskapet att kunna fortsätta i det tempot hela säsongen, så jag tror faktiskt dem kommer ta hem det.
Zoom-Zoom P21 JAg hoppas dem kommer ta det, men jag tror det inte tyvärr... Förstå mig inte fel... De har en urstark trupp men det har dem ju alltid haft i princip sen '94. Jag tippar dem som favoriter tillsammans med Ottawa, Colorado, Boston (När jag sett dem har de spelat sjukt bra så jag har dem som slutspelets underdog)
Omae wa jowai
Colorado är ju inte direkt favoriter till nånting öht.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Okej okej, Ne jag hoppas också lite besviken från förra året :P, jo håller med om att Ottawa är en stark kandidat också nästan så att man hellre vill att dem skall vinna då dem är ett skönt lag, på Alfie :D, hehe, Colorado alltså? Har inte så stor koll på deras trupp men är det såpass stark?
Zoom-Zoom P21 Colorado har börjat starkt och har en bra målvakt, kanske inte den bredaste truppen dock men vilka skulle annars vara utmanare? Möjligtvis Sharks om de får ordning på spelet och kanske Chicago om de lyckas få hem 2-3 kvalitets roll spelare till... Anaheim tror jag inte går speciellt långt...
I öst känns det som att Ottawa fortfarande e starkast, möjligtvis att Carolina, Flyers och Rangers kan utmana. Underskatta heller inte Islanders förmåga att kämpa sig till vinster.
Omae wa jowai
Inatt sänkte iaf Jussi Jokinen Colorado med stil, FYRA mål.
och ikväll är det dags för Rangers att bryta Crosby's 18-matchers poängstreak ;) december blir en intressant månad med mellandivisionsmöten. Vad sägs om att tippa vinnare vid årsskiftet?
och just det, i onsdags var det någon som fick en puck i ansiktet och såg ut att tagit rejäl skada av den. såg det på highlightsen under torsdagen men jag var upptagen med annat och hann inte lägga märke till vem det var eller ens vilket lag. nån som vet?
Dallas som det gick skit för.... Inatt så vaknade Jussi Jokinen och gjorde 4 mål!!
tung match igår mellan Rangers och Penguins. Rangers blir överkörda i första perioden, 0-2 och två poäng för Crosby. Rozival som gjorde tabbe efter tabbe i första både reducerar och kvitterar i andra, och Rangers tar ledningen med 3-2 genom Giarardi. Blir dock övertid och Strudwick avgör för Rangers. 9 vinster på 10 matcher! Jag älskar verkligen det här laget, "poängkungen" Jagr har endast 17 poäng (kring ligans botten antagligen), och "bästa" målgörare är Shanahan och numera Rozival på 6 mål vardera - målen börjar komma in från de mest oväntade håll, bortsett från Rozivals 2 mål fick 11 spelare 1 poäng för Rangers. Offensiven är stark defensivt, och defensiven gör en massa mål (i natt var samtliga målgörare backar). Man har i veckan släppt in 3 mål vid två tillfällen (och vunnit), tidigare tror jag Lundqvist bara tillåtit 3 mål en gång, vinsterna är oftast med ett måls marginal. Just nu är det Drury (visa att du förtjänar dina 7mn USD) och Jagr som behöver komma igång, och det ska bli intressant att se vad Callahan och Straka kan genomföra när de kommer tillbaka från sina skador. Jag är övertygad om att Rangers bara kommer att bli bättre och bättre när säsonger fortskrider, och blir en seriös utmanare till Stanley Cup-titeln. Är jag förresten ensamt fan här? :P
Kan ju även vara av intresse att se hur oddsen ser ut hos olika spelbolag, vad gäller Stanley Cup-vinst:
LänkRankning:
1. Ottawa
2. Detroit
3. Anaheim
4. San Jose
5. New York Rangers
6. Pittsburgh
7. Philadelphia
...osv
Jag undrar lite kring logiken - plats 1-2 har samma plats i NHL just nu, Anaheim ligger 10:a men får kanske lågt odds pga förra årets vinst, San Jose ligger 6:a i NHL, Rangers 5:a, Pittsburg 23 - lågt odds pga Crosby?
SunTzu P22 inte ensam men jag tror inte de blir utmanare i år heller... kanske nästa
Omae wa jowai
När beslutar Selläne om coemback?
äntligen vinst för detroit igen :) 5-4 efter straffar mot columbus, dope :P
nice nice :D
stabila 3-0 hemma mot st louis :) skönt me revansh för red wings. Och Zäta gör mål igen ;) för övrigt, starkt av Näslund som gjorde hattrick när canucks bortaslog minnesota me 4-2 henke storspela igen, borta mot tampa 2-1
Vore kul om Toronto kunde rycka upp sig och ta sig till slutspel där dom hör hemma. Nog för dom antagligen inte kommer vara något större hot men dom senaste säsongerna har dom varit jävligt ojämna. Kul att Sundin fortfarande levererar. Att bli av med honom kommer bli ett tungt nederlag för laget, när nu det blir..Go Toronto!!
mm sant, tycker synd om toronto och framförallt sudden att de alltid faller i varje match..kan leda med 3-0 o ändå få stryk, ne de vore kul om de kunde rycka upp sig, så det blir lite mer "klassiskt" ;)
Skivsamlare
2007-11-22 22:15
ja, sista säsongerna har dom alltid varit ett "mittenlag", antingen knipit någon av de sista slutspels platserna eller slutat precis bakom. vore kul om dom gick till slutspel i år!
Underbar vinst hemma mot Canuks i natt! Blues - Canuks 3-1 Blues har nu fyra raka hemma...
ikväll sänds ju rangers-ottawa på kanal9 :) det underlättar då jag själv inte har C+ :P lite kluven vilka jag ska heja på.. för övrigt sänds på tok för få detroit-matcher på C+ :/
visas den på Kanal 9 med? jag gjorde just en tråd om matchen, för Canal+ visar den kl 21.00, "live", men den börjar ju 20.00 svensk tid!
Fan vad jag gillar läget nu :) Blues är formstarkaste laget i hela NHL sett till dom 10 senaste matcherna!8-1-1
Jag tror nog att Carolina kommer bli rätt så farliga. Ligger 2:a (?) i eastern, ingen snackar om dem alls. Rangers kommer floppa iår, samma visa Senators.
så skönt att se att detroit bara öser på, starka 4-1 mot defensivt starka canadians...tror de kan gå långt iår, för iår producerar verkligen varenda snubbe i laget poäng, vill inte minnas att de vart så på ett tag :P att vi sen har ligans bästa förstakedja me Z, Datsyuk o Holmis, lidas o rafalski försämrar ju inte läget...lite orolig kan man va för hasek och osgood, men den sistnämde har imponerat stort så får hoppas det håller.
så länge toronto har Tucker i sin line-up hoppas jag dem slutar sist... trada honom o jag kan börja hålla på dem igen. annars hoppas jag faktiskt på att alla kanadensiska lag kan utmana... speciellt canadiens, sens, oilers och canucks... de förtjänar framgångar... för kanadas skull... hoppas nashville flyttas till kanada så det blir lite fler lag med tradition...
Omae wa jowai
Niedermayer tillbaka i Anaheim!! Fyfan vad fint :)
What happend with "King Henrik"? fnizz fnizz.
Dec 4, 2007 vs. MTL 1 1 2 0 0 1 0 5 20.0 29 22:17 55.6 anser jag vara bra statistik :P till skillnad från ryan getzlaf Dec 05 '07 vs. BUF 0 1 1 -1 4 0 0 4 0.0 24 17:48 80.0 var e chris pronger? -5 fniss.. grymt av super backen... :P
Omae wa jowai
Haha. Hört talas om Stanley Cup bakfylla? Men nu jävlar!
dirtyfist P3 jo det kan man undra, men 2 matcher och 10 mål är knappast något bevis på kungens fall... vi får se.
dirtyfist P3 Nej det är något som dåligt förberedda lag får och inte elit lag ;)
Omae wa jowai
btw så gjorde kung Z 3 mål inatt =)
Omae wa jowai
Jaha, hejdå Andy... Och hej till Doug Weight! Fick fan en chock att Andy fick gå...
Doug Weight är fan en RIKTIG föredetting! Tror knappast han får någon fart på årets tröga anaheim.. Han var grym i slutet på 90-talet, minns solomålet mot Calgary där han drog samma fint på backen och målvakten :)
Jo, tänkte också på det. Man har inte hört så mycket ifrån honom... Men mycket handlade om att Anaheim skulle ha råd att ha kvar Scott.
Nu måste jag uppa tråden lite. Det är för lite folk som skriver. För att livla upp stämningen så länkar jag till denna artikel på Dallas hemsida, där de snackar om hur svenskar o finnar firar julafton.
ARTIKEL Joulupukki (pronounced Yoo-le-Poo-kee).
Jultomte (pronounced Yool-tom-tay).
Haha.
haha skönt :) tänkte inte på att finnarna oxå firade den 24e, trodde det bara var vi ;) förövrigt, ännu en stark seger av Detroit, borta mot st louis, 5-0....både Zäta o homer va skadade o filippula med flera visade framfötterna ist :)
haha yool-tom-tay :D Detroit e glöd heta just nu
Omae wa jowai
hallå va har hänt me tråden, serien är i full gång bara så ni vet ;) anaheim verkar ha ryckt upp sig ordetligt o börjat vinna lite på siståne, kanske blir farliga framåt slutspelet.. annars vill jag väl som vanligt konstatera att detroit is on a flameing streak as usual :P
Såg Chicago och Detroit och ibland blir man ju jävligt impad av Detroit... men det känns som att dom slår av på takten ibland, typ ibland kan det bara vara ett lag på isen, sen ser det aslojt ut och dom står och tittar på typ... men det är klart det är en lång säsong :) Vi kan väl starta en gissningstävling, om Sudden lämnar Toronto... vart hamnar han? Har inte sån dunderkoll nu vad gäller lönetak och skit men han lär inte gå till vilken klubb som helst.... Detroit hade ju varit riktigt grymt... Kanske är precis en sådan spelare dom behöver för att gå hela vägen i år....