I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-18 22:54
Det är St.Louis år i år !

Nuff said.
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2007-10-19 00:41
In your dreams bro :D
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-10-19 01:06
Atlanta inte ett bra lag, nu måste du förklara för mig? Ska kolla på Philas match nu.

2007-10-19 10:20
hur kan man påstå att atlanta har ett dåligt lag? Uppenbarligen har något gått fel men en dålig uppställning har de knappast med spelare som Kovalchuk, Hossa, Lehtonen, Holik, Kozlov, Rucchin, Hävelid, Zhitnik som nyckelspelare. Sen har dom hyfsade unga spelare och back up spelare i Sterling, Hedberg, Perrin, Thorburn, Enström, Dupuis, White

Dåligt lag?
Omae wa jowai

2007-10-19 10:55
Kovalchuk och Hossa är jävligt duktiga, yes.
Lehtonen? Ständigt skadad målvakt som inte är i närheten av att nå sin en gång hypade potential.
Holik, Kozlov, Rucchin? Skulle snarare kalla dom tre för standardspelare som fått för stora roller i ATL eftersom laget saknar bättre spelare.
Har man Hävelid och Zhitnik som nyckelspelare i defensiven ligger man illa till.

Ja, dom har ett dåligt lag.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-10-19 11:08
KungVikke P23

motivera?

Holik, Rucchin och Kozlov bidrar med mycket framför allt Holik som e den defensiva ledaren, Rucchin fick en gång i tiden bära hela Anaheim på sina axlar, Kozlov e viktig mentor för Kovalchuk, Hävelid e duktig pp spelare, Zhitnik gör alltid bra ifrån sig, det negativa med spelarna e att de börjar (eller redan e) för gamla. Men de är ändå viktiga för de hjälper till att lyfta upp det unga gardet som komemr nu...
Omae wa jowai

2007-10-19 11:59
Holik fyller snart 37. Sure, han är fortfarande en viktig kugge i det defensiva spelet.

Rucchin fick bära hela Ducks? Well, jag trodde att Kariya gjorde det. Även han är lastgammal för att forward i NHL.
Kozlov är fortfarande duktig offensivt, sure. Förmodligen tredje viktigaste spelaren i Thrashers offensiv. Även det är ett svaghetstecken, med tanke på hans ålder och kapacitet.

Hävelid och Zhitnik är inte tillräckligt duktiga för att leda defensiven i ett lag, that's it. Det är utpräglade tredje/fjärdebackar som bäst.

Att man sen har NHL:s förmodligen sämsta GM gör ju inte saken bättre, direkt.

2007-10-19 13:18
KungVikke -

Är du fortfarande sur över att St.Louis placerade sig högre upp än Philly förra säsongen ? :P

St.Louis är en dark horse denna säsong. En underskattad sådan.

Hittils 5 matcher spelade. 4 vinster 1 förlust och då ska det även noteras att 3 ordinarie backar är skadade. Jay Mcee, Eric Brewer samt Erik Johnson.

Blues kommer inkassera femte raka imorgon hemma mot Minnesota!

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2007-10-19 13:43
Nah, det är jag väl inte direkt. :D

Blues har imponerat på mig so far, ärligt talat, men jag tror dom får jävligt svårt att spöa Minny. :)

2007-10-19 13:59
Vill du prata så finns jag här det vet du :P

Blir nog en väldigt tight match men tror Blues drar längsta strået.
Legace har vart kanon i målet hittils. Defensiven har funkat bra trots alla skador. Mckee var ju tillbaka mot Chicago. Får se om det blir spel för Johnson & Brewer mot Minnesota.

Tror på vinst för Blues :)

2007-10-19 14:08
trots detroits något ojämna inledning så tror jag att de kommer bli dominanta iår, de måste bara få igång de andra kjedjorna..zäta's line e de ju uppenbarligen inget fel på.

sen har detroit två mycket bra målvakter i Hasek och Osgood.

sen är jag ingen NHLexpert så tippar mest med hjärtat :D

måste skaffa canal+...

2007-10-19 17:01
Läste att Blues vill trada Bäckman för övrigt.

Slug: Skit i canal+, signa NHL Center Ice online i stället.
finns på www.nhl.tv

New To NHL Center Ice Online?
Here is what you get when you subscribe:

• Watch up to 40 games a week and over 1000 games a year
  • Watch up to 4 games simultaneously
  • Track your fantasy players
  • Track stats and game scores in real-time
Sign up for a Season Pass Today for only USD$169

Jag ska fixa det nästa vecka tänkte jag. Det var gratis under försäsongen och första veckan, kvalitén är riktigt, riktigt bra!

2007-10-19 17:10
KungVikke -

Ang Bäckman det har vart uppe på tapeten länge. Får se vad som händer...

2007-10-19 18:57
KungVikke -

kan inte hålla med om att Zhitnik endast platsar som 3dje 4de back...  men möjligtvis att han inte e den bästa pointmannen längre o passar bäst som andra man bakom en "riktig" stjärna.

Well Kariya bar upp laget.. ja... när han var frisk... för det mesta så fick faktiskt Rucchin bära upp de unga ankorna med skit spelare som drew bannister... fan ett tag var jason marshall deras bästa back... det säger allt om ett lag...

Men jag kan ju hålla med om att om atlanta ska ta sig till slutspel så måste de hitta

en duktig kille som platsar i första eller andra kedjan
En första back och gärna en till komplementsback

vet du om Jason Krog e kvar i organisationen förresten? Han borde de isf plocka upp...
Omae wa jowai

2007-10-19 19:08
Mjo, Krog är väl kvar så vitt jag vet. Han lirar i deras AHL-lag, Chicago Wolves.

2007-10-19 19:11
Sen så tänkte jag att vi kan ranka lagen, brukar ju bli en jävla debatt om det ;)

Eastern

1. Ottawa
2. Philadelphia
3. Tampa
----------------------
4. Boston
5. Devils
6. Islanders
7. Carolina
8. Washington eller Toronto
-----------------------------------
9. Caps eller Leafs
10. Rangers
11. Pittsburgh
12. Montreal
13. Buffalo
14. Florida
15. Atlanta

Western

1. Detroit
2. Minnesota
3. Dallas
---------------------------
4. St. Louis
5. Anaheim
6. Colorado
7. San Jose
8. Chicago
-------------------------------
9. Vancouver
10. Edmonton
11. Columbus
12. Calgary
13. Los Angeles
14. Phoenix
15. Nashville
Omae wa jowai

2007-10-19 19:24
Jag vet inte hur du lyckas bära dig åt för att placera Boston, Devils, Islanders och Carolina före Pittsburgh och Buffalo ärligt talat.

Det känns som om 6-7 matcher är alldeles för lite för att dra några slutsatser. :)

Dock borde både Buffalo och Pens vara topp 6 i Eastern.
West ser lite mer rätt ut, flytta ner Blues 4-5 platser minst (sorry, Alphabet :D), ner med Chicago en bit, ner med Columbus, upp med Canucks och Calgary till topp 8.

2007-10-19 19:36

Är ett frågetecken hos mig också hur du kan placera Boston, Devils, Islanders före åtminstone Pittsburgh. Jag köper Carolina. 
Buffalo däremot tror jag inte är i närheten av att placera sig lika bra som förra säsongen men som sagt på tok för tidigt för att dra några slutsatser :)

KungVikke -

Du vet att du kommer få det i ansiktet när Philly missar slutspel och du står där med din vimpel i handen :P

2007-10-19 20:33
KungVikke P23

Jag baserar Calgarys placering på att jag tror att Keenan till slut kommer att fucka upp laget... han lyckas alltid med det... sen kan jag ju erkänna att jag tippat lite med hjärtat

Jag tror heller inte att Buffalo kommer orka så vida de inte införskaffar någon kvalitets spelare vilket inte e troligt pga Vaneks höga lön...

Pens känns som att de var underskattade förra säsongen nu blir det svårare

Det e washingtons tur att komma till slutspel. Tror faktiskt att det kan gå vägen i år...

Rangers har gjort samma misstag som förgående år... enbart satsat pengar dvs... synd de hade något på gång innan

Islanders e jämt underskattade men jag tror att nolan kan ta nästan inget o bygga ett vinnande koncept med det ;)

Khabilbulin har äntligen börjat visa gamla takter så han kan leda Chicago till slutspel ;)
Omae wa jowai

2007-10-19 20:39
Buffalo har tappat Briere och Drury. Dom ersätts av en frisk Tim Connolly och Drew Stafford. Det är ingen extrem förlust, dom är nästan lika bra som förra säsongen.

Rangers... Well. Trögstartade, när dom väl kommer igång kommer dom bli jävligt svårstoppade offensivt och en Lunkan i form kan bära vilket lag som helst långt i ett slutspel.

2007-10-19 23:35
KungVikke P23

tror dock inte att Tim Connoly och Stafford kan väga upp förlusterna... och teppo numminen har sett skämmande gammal ut.. lydman lever inte riktigt upp till förväntningarna han heller... och Vanek kommer underprestera om man ser till hans lön

Rangers måste hitta kemin i det ihop köpta laget... På pappret har de ett av nhls bästa lag men med rangers brukar det bli tvärtom... de saknar dessutom en riktig rejäl ledar typ...
Omae wa jowai

2007-10-20 01:42
http://hnycwms01.neulion.net/Penguins_live_game_1

Live. Öppna i windows media player.
Om nån är vaken.

2007-10-20 02:18
Tack för den Kungvikke :)

2007-10-20 23:38
Sitter och kollar Bruins - Rangers 0-0 efter två perioder :/

Roligare matcher har man ju sett. Känns som Rangers har en bra bit kvar till formtoppen.

2007-10-20 23:54
Washington-Pittsburgh om en timma.. nån som ska se? Läge för Crosby att börja dominera nu? :D

2007-10-20 23:57
Inte helt omöjligt att man kollar den.

Annars är ju Blues - Minny ett måste senare i natt :)

2007-10-21 00:01
hehe, ganska sent... ser du den på stream eller har du andra kanaler på din tv??

2007-10-21 00:07

Mm, Blues matchen börjar 02:30 :/

Streamar via sopcast.

2007-10-21 00:16
Oki grymt, inte speciellt bra kvalité på streamen som är nu på rangers-bruins matchen.... har du canal+ eller? synd att det aldrig är några svenskar som kommenterar nu... och dom visade inte nationalsångerna eller laguppställningarna heller förra lördan.. får se om dom gör det idag...

2007-10-21 00:19
Nej kvalitén är väl inte grymme men den funkar :) Lutar för övrigt åt 0-0 i den matchen :/ Illa.

Nope har inte canal+ :(

Lyssnar mycket hellre på amerikanska kommerntatorer än svenska om jag ska vara ärlig.

2007-10-21 00:32

Straffar nu :)

2007-10-21 00:42

Det här var ingen grymme match direkt. 0-0 efter full tid och så vinner Bruins med 1-0 på straffar. Nu gick en del av mitt tippande åt helvete :/

Aja, 20 min kvar till nästa match :)

Kvällen är ung...

2007-10-21 00:47
Hihi har satt 100 spänn på Pens...

Sen har jag iof satt en slant på att Caps, Leafs och Flames vinner med... :) snart börjar de gött...

2007-10-21 00:50

Har tippat Caps, Blues, Ottawa, Flames, Philly, Tampa och Detroit :)

Så har fortfarande chansen...

2007-10-21 01:14
Får inte in Toronto på sopcast, vet du nån man kan få in den på?

2007-10-21 01:17
nm, fick in den nu..

2007-10-21 01:17
Testa " Hockey night in Canada " finns ju tre att välja på.

Sitter och kolla Ottawa matchen på den ena. Försöker även få in Caps matchen den streamar fullt men får ingen bild. Inte heller Philly matchen verkar funka :(

2007-10-21 02:25
Fan, jag får inte in Blues matchen :/

Står att kanalen är offline.

Aset - Help a man out!

2007-10-21 02:28
Hmm ok ska försöka.. fan va Sudden rockar nu då! 2 målsskytt!

2007-10-21 02:36
Fick igång den nu :)

2007-10-21 05:03
Det blev förlust med 1-3 hemma mot Minnesota. Inte ett helt rättvist resultat kanske men det var en riktigt, riktigt bra match...

Nu går jag lägger mig :)

2007-10-22 03:37
Minnesota vann nyss igen... Mikko Koivu gjorde 3:e målet. Dem har vunnit 7 matcher och förlorat 0 matcher.

2007-10-22 09:50
Går ganska bra för mej i benchboss.nhl.com
ligger på 193:e plats för tillfället ;)

"going wild"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 08:54
Fan vilken underbar vinst borta mot Minny i natt :)

Fa Kin Su Pa!

2007-11-02 11:29
är detroit bra lr e dom bra!? ojojoj, iår ska bucklan hem till hockeytown!

2007-11-02 12:05
Äsch då ge det ett par omgångar till så är det Blues som leder Central ;)

2007-11-02 16:24
Inte ens du kan ju tro på det där, AS :D

2007-11-02 20:59
anaheim knockar nog väl ut detroit igen! :)

anaheim vann inatt! woho!

2007-11-02 22:39

Varför ska du alltid förstöra :/

Näe det är väl mest ett önsketänkande. Men formsvackor/skador kommer även för Detroit :)

2007-11-15 13:56
Dålig aktivitet i den här tråden, kom igen nu!

Flyers - Rangers ikväll, nån som sitter uppe?

Rangers har vunnit 8 av de senaste 10, såg igår till att Brodeur fick vänta med vinst #500, och slog Flyers senast med 2-0. Flyers å andra sidan är obesegrade hemma i år, men har tappat en del senaste 4 matcherna. Tror även Gagne är skadad? Kommer bli en tuff match i vilket fall som helst.

Hoppas på Rangers, men det känns tyvärr som om det är "dags" att förlora, men det lär bli en målvaktskamp precis som igår - då Lundqvist spelade ut en ganska blek Brodeur (4 mål på 22 skott!?)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.