I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-19 07:36

NHL 2007/2008

Sommar, sol och ishockey.

Då var det dags igen då. Draften går under midsommarhelgen och nu inom de närmaste dagarna "tradeas" det friskt i NHL mellan klubbarna.

Hänt inatt:

Kimmo Timonen och Scott Hartnell tradade till Philadelphia Flyers mot 2007 års första draftval, samma draftval som Nashville använde sig av när de fick Forsberg.

Enligt mig så var det här det värsta som kunde hända Nashville, nu har de förlorat deras bästa back och en av de viktigaste anfallarna. Och spelaren som blir deras första val (23:e totalt) blir säkert en bra spelare i framtiden men i detta läge känns det som om Flyers fick mera ut av den här affären. Nu har de 2 av NHL:s bästa backar i Pitkänen och Timonen. Iofs inga defensiva backar men det lär ändå inte bli sämre än fjolårets backbesättning.

Häng med!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-19 08:55
Hoho, Preds got fleeeeeeeeeeeced.
Philly fick, i praktiken, Hartnell, Timonen, Ryan Parent, Scottie Upshall och ett draftval i tredjerundan för Foppa. Homer gör bra ifrån sig i sin nya GM-roll i Philly.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-06-19 09:31
Exakt.
Flyers kommer bli starka iår, iaf på pappret.
Sen så kommer Nashville antagligen förlora Forsberg också. Så det ser inte ljust ut för dom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-19 09:56
Ge mig din topp 15 inför draften, Pang-pang. :)
Ranka efter spelare, inte hur du tror lagen kommer drafta. :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-06-19 11:15
Jag har inte så bra koll på spelarna som kommer bli draftade iår, mest p.ga. att ingen finne kommer gå bland de 30 första :(
Men hoppas Niclas Lucenius blir draftad i slutet på första rundan, eller i början på den andra. Hade också hoppast på Erik Riska (i sista rundan) men eftersom han återvände hem till Jakobstad och division 1 så lär han knappast bli draftad.

Annars kommer det väl bli Pat Kane som går som 1:a i drafen. Sen så hoppas jag lite på Esposito, dom säger ju att han är ganska hyfsad så..

2007-06-19 11:38
Min personliga topp 15-lista:
1. Pat Kane
2. James Van Riemsdyk
3. Kyle Turris
4. Jakub Voracek
5. Alex Cherepanov
6. Karl Alzner
7. Sam Gagner
8. Lars Eller
9. Mikael Backlund
10. Angelo Esposito
11. Keaton Ellerby
12. Logan Couture
13. Maxim Mayorov
14. Zach Hamill
15. Oscar Möller

Oh, well. Slängde ihop den nu, har säkert missat/mixat nåt. :)

2007-06-19 12:21
Jag tror Flyers kommer komma långt iår faktiskt. Ska bli spännande o se om Anaheim gör några förändrningar i sitt lag... Jag hoppas att dem har samma lag som dem hade iår. Då skulle jag vara glad. :)

2007-06-20 00:52
Med lite förändringar i laget tror jag Pittsburgh blir livsfarliga i år!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-06-20 08:35
Nja, tror inte på Penguins ännu detta år. Eventuellt året därpå kan dom komma ganska långt.

Laget är ännu lite för orutinerat. Men det vore ju skitskoj om dom kunde ta sej till slutspel, med alla dessa talanger... plus recchi

2007-06-20 08:38
Vilken svensk, går först i draften?
Holden makes a great deal to australia

2007-06-20 09:07

Mikael Backlund eller Oskar Möller. De lär bli draftade i första rundan, kan bli allt mellan 15-30:e totalt.

2007-06-24 20:34
Angelo Esposito är sjukt överskattad och äckligt divig..palla va sur för att man inte går bland de 5 första, äckliga bortskämda snorunge..

för övrigt, Backlund i första, Möller till LA är inte så trist, Quist från Tingsryd/Linköping gick också till slut, Owoya gick inte alls och Gistedt gick inte i första, trodde det skulle vara mer fokus på svenskarna..alltid lika kul att följa..

2007-06-25 08:57
"trodde det skulle vara mer fokus på svenskarna..alltid lika kul att följa.."

Vad menar du då? det här var ju en av de bästa drafterna för svensk del på flera år. 17 spelare draftade, det är otroligt bra att få så många draftade, trots att endast 1 spelare gick i första rundan.

Finland fick 4 spelare draftade... hmm =(

2007-06-25 16:21
Espo är inte överskattad, Ludowich... Han har sån sanslös talang att han borde gått som etta, om det inte vore för vissa andra saker som spelar in. I ren råtalang är han före Cherepanov och Kane. Pens gjorde, tillsammans med Rangers, de bästa förstavalen.

2007-06-26 23:32
PanG_KwA P21

jag menar att jag trodde på fler svenskar i första, som tex Gistedt, Möller?

KungVikke P22

JAG tycker han är överskattad för att han är lite för divig med att inte spela pucken och försöker göra allt på egen hand...Han är bra på grillorna, och teknisk men jag tycker aldrig ahn kommer nån vart, surrar omkring i anfallszon bra länge utan att passa, för att sedan bli av med pucken och skapa ett kontringsläge tillbaks..Fan sånt lärde man sig i hockeyskolan..
sen gillar inte JAG, hans attityd i draften, och den attityd som han tydligen har utanför rinken över huvetaget.

finns många som är bättre än han, James Van Riemsdyk, Kyle Turris, Sam Gagner...Kane...tycker jag!

sen om du tycker han är bättre han är bättre är cherpanov och kane tillsammans, fine, så länge det finns 4 till utespelare på planen kan jag tyvär inte tycka det..

2007-06-27 16:16
Jag sa inte att han är bättre. Han har dock mer hockeytalang. Potentialen är sjukt hög. Men det är Boom/Bust för honom. Precis som Alex Daigle.

2007-06-29 16:16
Danny Briere och Scott Gomez är väl de två hetaste namnen.

2007-06-29 17:09
Paul Kariya är nog med i toppen bland de hetaste.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-06-29 17:45
Kariya är inte speciellt het på FA-marknaden, faktiskt
Predators släpper honom, läste jag idag i the Tenneseean eller var fan det nu var.. :)

2007-06-29 18:05
Står på NHL.com nu oxå, enligt min RSS-feed iaf. Inte pallat läsa artikeln.. :)

2007-06-29 18:27
"He's been a great player for us," Poile told The Associated Press. "He'll be one of the most highly sought free agents this year."

Saxat från artikeln du nämnde.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-06-29 18:51
Japp, Poile säger det.
Jag är jävligt skeptisk, även att han gjort mycket poäng sen han flyttade till Nashville.

2007-06-30 16:20
daaamn.. va fula tröjor Washington har nu!! ser ut som slovenien..

2007-07-02 01:55
Flyers blir det farligaste laget iår.

Nu är Briere med dem också:

AFTONBLADET

Om Scott, Rob och Selänne slutar nu, så hoppas jag verkligen att Anaheim tar tillbaka Kariya eller fixar Gomez. :)

2007-07-02 07:22

Detroit kommer bli jävligt svårstoppade iår, speciellt i Power play med Rafalski och Lidström som backar. NHL:s 2 bästa PP backar.
Kul att Flyers verkligen satsar igen. Tror Briere passar perfekt in i lagbygget. Iår är det ett smidigare och snabbare flyers med mer teknik. Fjolårets lag innehöll endast klumpiga kanadensare, som passar mer in i AHL.

2007-07-02 09:32
Keith Tkachuk drar in ganska mycket, beror antagligen på det. Han har ju alltid förtjänat jävligt bra, med tanke på hans kvaliter borde han inte förtjäna så pass mycket. Jag lider med St Louis Blues. Men det är deras egen börda då de betalar så mycket åt honom..

Det är förövrigt en spelare jag aldrig gillat. Verkar vara oseriös, lat och spelar endast för miljonerna.

2007-07-02 10:22
Kollade igenom St Louis Blues laguppställning just och räknade ut att medelåldern bland anfallarna var 32 år, det är en ganska hög ålder. Sen när man kollar på spelarna så är det inga rutinerade rävar heller, som håller någon hög nivå. Men Kariya och Thackuk kan passa bra ihop.

Nu blev det även klart att Joni Pitkänen flyttar till Edmonston Oilers. Inte direkt oväntat med tanka på de spelare som Flyers nyligen signat. Hade dock varit roligt att se Pitkänen och Timonen tillsammans, speciellt i PP.

2007-07-02 11:36
O nylander e freeagent.. Och vad hände med backlund? han vart ju draftad men ville stanna i VSK ett år till?

2007-07-02 11:38
hittade artikeln..
här

2007-07-02 11:45
Nylander är enligt flera källor klar för Edmonton Oilers.

2007-07-02 12:26
Se om nylander klarar sig utan jagr o straka?

Aja, Anaheim tog en ny back, för säkerhets skull om Scott skulle sluta... Men det hoppas jag inte, scott är lagets riktiga ledare!

Välkommen Mathieu Schneider

2007-07-02 13:56
deeetroit!!! <333

2007-07-02 13:57
Nej, men såhär blir det nästan alltid. Något lag som spelar skit något år, men sen så kommer dem tillbaka. Kolla på Flyers nu t.ex. Jag tror fan att dem kommer att komma långt iår.

2007-07-02 14:04
Fan, jag hade velat sett Gomez i Anaheim. Vafan ska Anaheim göra om dem förlorar Selänne på forward sidan? Det här ser inte ljust ut.... Även om anaheim har bra forwards så vill man ha en forward som har varit med ett tag och är väldigt mer spelskicklig.

2007-07-02 14:22
Mjo, ska bli jävligt intressant o se hur anaheim gör nu.. Man blir fan orolig inför den här säsongen :) Bucklan ska vara kvar i Cali. ;)

2007-07-02 14:23
nån som kan länka en sida där de visar i princip alla övergångar och förnyade kontrakt?

2007-07-02 14:56
Hoppas på detroit i år. Senaste två åren har de varit så nära men aldrig riktigt klarat det hela vägen till bucklan.

2007-07-02 15:15
håller med...när ska mitt kära red wings få lyfta bucklan igen? de e dags, de har spelarna för det..bara dom förstärker me nån back nu när schnider svikit o dratt till ankfanskapen :P

2007-07-02 15:31
Svikit? Det är väl Detroit som inte kunde skriva ett kontrakt med honom. :)

Gah, ge anaheim en eller två forwards nu!

2007-07-02 20:10
nej, detroit all the way!

2007-07-02 23:51
Jahapp. Nu är Nylander i Washington och inte i Edmonton!

artikel

2007-07-03 02:54

egentligen bryr jag mig inte så mycket, men jag hoppas att pittsburgh kan bli lite bättre denna säsong, dom har verkligen n¨ågot roligt på gång =)

2007-07-03 04:56
shiit va bra med gomez ¨drury. men fan när ska rangers komma på att lite bra backar kanske skulle vara bra.....
http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se

2007-07-03 12:42
Blir lite smått sur... Vad ska man med Todd Bertuzzi att göra? Vad gör han för nytta i Anaheim?

Antingen så kommer Selänne spela kvar i Anaheim, eller så sätter Bertuzzi i checkin-line femman. Men då kommer min jävla fråga, vad gör dem om Selänne slutar? Då har dem ingen direkt veteran till målskytt.

Finns det någon kvar?

2007-07-03 12:47
BuddyLove: Vanek och Buffalo har tydligen inte skrivit på något nytt kontrakt med varandra. Han är fortfarande free agent.

Här är listan på alla som är kvar:

LISTA

2007-07-03 13:01
Ja, det är väldigt konstigt faktiskt! Blir Buffalo ett botten lag iår?

2007-07-06 18:48
ÖH? Vart har du läst det?

2007-07-06 20:38
Fyfan vad jag skulle bli besviken om det hände. Selänne stor trivs i Anaheim, han har ju sagt att han vill bara spela där.

2007-07-07 11:28
nej fortsättning följer inte vanek e klar för buffalo...
Omae wa jowai

2007-07-07 19:45

Enligt Iltasanomat har Selänne berättat för några "nära" vänner att han kommer lägga av, men det är såklart svårt att dra några slutsatser av det.

Till först lät det lite konstigt när man läste att han kanske ville avsluta karriären i St. Louis Blues men med lite eftertanke så låter det inte alls konstigt. Då han för några år sen valde att spela för Colorado och sänka sin lön för att få chansen att vinna stanley cup tillsammans med b.la. Paul Kariya. Så visst låter det lite spännande...

2007-07-08 14:48
Buffalo valde att matcha Oilers kontraktsförslag till Vanek, så han är kvar i Sabres i sju säsonger, för $50 mille.