I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes! Säsong 2 [Spoilers!]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-10-24 20:35

Sista avsnittet var ruskigt bra, fick nästan goosebumps när han scammade Nathan och den feta och värdelösa polisen

2007-10-24 21:00
Sedan får man ju tycka lite synd om greg grunberg (matt) också. Han får alltid spela smått misslyckade karaktärer som önskar att de var bättre än vad de är.

Fenomenet med amerikanska serier som blir framgångsrika och tappar tempo har vi sett ett par gånger för mycket nu.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-24 21:22
Det är nästan oundvikligt att hålla uppe spänningen i andra säsongen än första säsongen i alla serier. Dels vid den första säsongen är serien fortfarande färsk och publiken kan inte karaktärerna så speciellt bra. Sedan när författare försöker inveckla saker och komma på fler och fler broar mellan gamla/nya karaktärer brukar det oftast leda till missnöje. Men serier som Heroes/Prison Break/Lost har lyckats undvika det här, till det mesta iallafall. Men visst känner man av besvikelsen i änden av tungan i alla serier.

2007-10-24 21:42
Jag tror Matt Parkman kommer få en mycket mer uppskattad roll, för han kanske kommer utveckla sina krafter och bli lika kraftig som sin farsa, Matt/Suresh/Mollys del är förövrigt den mest intressanta just nu, därmed har Greg inte en misslyckad karaktär längre.

Riktigt bra avsnitt, jobbigt att vänta tills nästa dock. :P

Nästa avsnitt verkar det som att Kensei bedrar Hiro, och Sylar får vi se mer av etc.. Sett preview av E06.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-10-24 23:04
fan va ag stör på mig på hinder. Ena dagen är han med de goda och försök bring down the company och sen vips så är han hemma hos hon nya tjejen för att ta med henne till the company. Lättpåverkade jävel.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-10-24 23:04
*mohinder

2007-10-24 23:27
Det här avsnittet var riktigt bra ja :) jobbigt o vänta till nästa* ja som fan..:O
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-10-25 09:01
Hahaha bra att peter har minnesförlust men för att använda sina krafter så måste han ju tänka på dom som kan det han gör :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-10-25 13:01

Bara jag som misstänkte lite att Nickys psykbryt var den riktiga hon som kom fram och försökte rymma medan den lugna är hennes alter ego (heter?) som försöker hjälpa henne genom att ligga kvar där? Kanske lite för urspårat och ingenting man har fått några indikationer om. Men det var en känsla jag fick.

naero Varför är Takezo Kensei Linderman?

Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-25 13:13
tycker majoriteten av avsnitten i andra säsongen har varit skit jämfört med första. det känns bara som att det blir sämre och sämre.
Nya karaktärer i nästan varje avsnitt, bara nya frågor hela tiden och inga svar på de gamla i princip.
Vafan ska det hända nåt nån gång? Det måste ju smälla snart som nån sa.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-10-25 16:57
dåligt tålamod ?"den kloke är långsam i sitt tal o snabb i sin handling" kanske nåt sånt som de är i filmen, vänta det goda kommer snart, de är ju ba i början på andra säsongen nu ju :) haha
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-10-25 18:19
Hoppas Peter flippar ur som man såg i den där framtidsflashen förra säsongen.
cva ?

2007-10-25 21:36
Ser inte den håriga lurven för tele2 reklamen, här till höger, ut som Nathan i början av säsongen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-25 22:25
över 300 inlägg efter 4 avsnitt säger rätt mkt om serien
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-25 23:55
Vad säger det då?

2007-10-26 01:12
att den är intressant. Många klagar på att det är dåligt, men lik förbannat fortsätter man kolla. En uppenbar slutsats man kan dra är ju att hur "dålig" den än må vara så väcker serien ett intresse hos många människor.

Problemet är kanske att man har så höga förväntningar, vilket gör att man blir besviken varje vecka, men när man tänker efter så var avsnittet inte så jävla kass som man trodde..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-10-26 01:13
inte så jävla kass som man tyckte först*

2007-10-26 01:19
Fina pruudar i år är vad det säger.
Hiro är förresten en besvikelse den här säsongen. Eller så har man bara tröttnat.

2007-10-26 01:43
vilka är fina? Claire är en ful jävla panda-dvärg, nikki har ingen överläpp..Är det nathans och peters morsa ni syftar på då? För hon är ju goast om man måste välja..

2007-10-26 02:02
Claire e ju skitsexig. Micas kusin som är copycat är ju också snygg. Skulle inte banga på japanen heller

2007-10-26 02:03
hon som gråter tjära är ju fresca fresca för fan.

2007-10-26 09:03

bajsarn har rätt i att alla har för stor förväntan..
men fel på att de inte är nåra hot girls i filmen haha
bajs är'u necrofil lr ? haha helre dvärgar o schizofrener o mulatter än Gamlingar..

2007-10-26 21:48
jag tar hellre kärringen..

2007-10-26 23:29
Claire är ju as snygg, tycker jag iaf man smälter nästan när man kollar på hennes.. Och hon den nya som får svarta ögon o jobbar sig är otroligt het också. ;x
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-10-27 03:58
Latinobruden är riktigt jävla sexig också ja. Hur kunde jag glömma henne... :(

2007-10-27 10:15
peters nya girlfriend då, alla här tycker hon är mumma utom jag, jag vet det

2007-10-27 17:42
Hahah eyebrow chick, Peter har världens sämsta smak.

2007-10-27 17:44
Hahah eyebrow chick, Peter har världens sämsta smak.

2007-10-27 18:19
Har ni glömt Nikki? Visserligen är hon egentligen jäävligt het men hennes handling är så jävla tråkig så ingen kommer ihåg henne :)

2007-10-27 21:36
Hon har sjukt fint ass. xD

I'd tap taht for sure.. Men hon kan se lite ofräsch ut ibland.

2007-10-28 01:06
Jag tycker Hiro är het som fan.
Vi är överallt!

2007-10-28 10:41
Nu gick du för långt.

:(

2007-10-28 18:34
Tv bruden e förbannat snygg och cool som få

2007-10-29 23:47
när kommer nya avsnittet ut? på natten elr ?

2007-10-29 23:53
kommer ut sent inatt.
don't watch me, watch yourself

2007-10-30 12:11
dåligt avsnitt... hände typ inget;S
-.-DMX-.-

2007-10-30 12:34
Adam Monroe= Adam West?

2007-10-30 16:33
adam west? snubben som kan flyga? Give me a break. Denna adam är ju någon slags heroesKING :P

2007-10-30 16:55
vem tror ni att mohinder ska skjuta?

Kommer att bli riktigt nice med fighten mellan hiro och kenzei men har hiro ändrat historien eller är han den egentliga kenzei som man först trodde?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-30 19:33
Så jäääävla sämst avsnitt det senaste. Nu fan är det uppehåll för min del (eller inte).

2007-10-30 19:40
Jag tror Adam Monroe är Kenzei, Kenzei är odödlig ala wolverine och åldras extremt sakta eller inte alls. Tror även att det var han som dödade Hiros farsa på taket, tänk när han landa helades han och drog. Samt att han Adam verkar vara imot "the company" och hans place i Kanada verkar ha massa historiska saker där och hade "godsent" symbolen ovanför dörren samt massa Japanska  grejjer med. Adam = Den första människan enligt Kristendomen, Kenzei kanske var den första "heron".
Tråd dödadar!

2007-10-30 21:07
Jeppzo

Wow.

2007-10-31 00:08
Bara jag som undrar var Hiro får hårgele ifrån i feodaltidens Japan?
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-10-31 11:32
han kanske tar en tripp till New York, köper hårgele och åker tillbaka.

2007-10-31 14:05
eh snart får man se framtids hiro och kenzei fightas;D
-.-DMX-.-

2007-10-31 15:56

fan de va ett bra avsnitt..6 :)

2007-10-31 22:05
Fan vad det sög,06an
Meep meep

2007-11-01 17:50
senaste avsnittet var helt okej om man jämför med de tidigare.
gav ju lite hopp om serien iaf. över lag har ju andra säsongen hållt mycket sämre klass än första.

2007-11-02 15:11
verkar ha mycket sämre budget också, är ju inga utomhus scener längre bara greenscreen typ. om man då bortser från hiro delen där dom är på samma platts hela tiden, sjukt b-igt..

2007-11-02 15:47
 Exorsixten P31
Och du tror inte att en greenscreen scen kostar mer än att sätta en kamera utomshus och köra där?