I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost [spoilers tillåtna] tråd 2

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-05-26 20:18

Lost [spoilers tillåtna] tråd 2

vi räddar än en gång databasen från överbelastning och startar med de senaste inläggen från orginaltråden.

OlwOne P60

Daterat
Idag 17:11

Jag har precis kollat in avsnitt 24/25 (om det nu är det).
Hur som helst så blev jag riktigt besviken då man inte ens fick reda på vad som var inne i luckar osv. Samt att Michaels son blev bortrövad... Enligt ABCs hemsida så var detta avsnitt 24 (enbart) "Exodous Pt. II" (avsnitt 23 var alltså Exodous Pt. I).

Det jag undrar nu är kommer avsnitt 25 visas som vanligt nästa Onsdag (USA-tid) Torsdag (PB-Tid)? Eller är det så att detta var säsongsavslutningen? I så fall fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii fan, vad dom suger otroligt mycket på ABC!

---------------------------------------- -----------------------------------

Doom P19

Daterat
Idag 17:25

Exodus 2 och 3 var det i en 84 minuters lång säsongsavslutning. The Hatch verkar vara en utgång, inte tvärtom.

meandyoursister

Daterat
Idag 17:27

japp, nu såg man ju äntligen att security systemet inte var nåt stort metallmonster eller nåt utan bara grejer i marken osv

något-kul

Daterat
Idag 18:35

Det sög.

BzBz

Daterat
Idag 18:40

2 säsonger får va nog. Nån gång måste de bli räddade. Detta avsnitt var helt ok, en mindre bra säsongs avslutning.

jumpcut P22

Daterat
Idag 20:03

ooooooooooooooooooooh! Jag vill ha säsong två nu :)

Bästa avsnittet denna säsong, no doubt!

Rainmaker P18

Daterat
Idag 20:08

jag blir galen. Lost går mig på nerverna, 25 avsnitt och man får inte reda på nått i stort sett.

en smäll, en duns... och en hink att blöda i

© VARGFLÖJT 2001-2008
Moderator

2005-05-26 20:38
Sjukt jälva bra. hoppas bara på en säsong till men jag är mer än nöd med denna.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-05-26 21:19
nej vafan. ingenting fick man veta.
här har dom dragit ut på avsnitt efter avsnitt
och så slutar det såhär.
varför inte tagit bort hälften av alla drygavsnitt och gjort en riktigt jävla bra säsong istället för två slöa?
xo

2005-05-26 21:25
För att tjäna cash

2005-05-26 21:46
Nummer i Exodus III
1
2

^_^
Stolt medlem #2 av Lazy 88, slacker-divisionen.
Rappare

2005-05-26 22:00
Joo men inte sånt jag egentligen undrat över utan bara instick.. jag vill veta vad som är "in the hatch" , varför dom är ute efter hennes unge, varför männen på båten tog lillkillen, vad nummrena har med saken att göra, varför locke vet så mycket redan, och varför den där gubben lura han att han var hans farsa för att få hans njure o.s.v. frågorna blir mer än jag får svar på och tiden jag måste vänta är outhärlig. Det är som att det är 23:e december året runt :P

Lost är förövrigt det mest fängslande TVprogrammet någonsin.
10/10
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-05-26 22:16
får man inte veta vad luckan leder till så är det fan den sämsta serien någonsin.
Rappare

2005-05-26 22:18
somegirls
Håller med. Eller om att det är en "dröm" eller att det är arrangerat o.s.v. Tror det kan bli svårt att göra ett slut som kommer falla alla i smaken dock.

2005-05-26 22:26
de andra på ön är säkert pirater!

2005-05-26 22:33
Mer om siffror i 24/25, under Hurley-segmentet
4 kph
flight 815
$1600
seat 20G (sounds like 23, but it's 20G)
and gate 42
Stolt medlem #2 av Lazy 88, slacker-divisionen.

2005-05-26 23:28
irriterande att avsluta serien med 3 cliffhangers. och vilka var sjörövarna som kidnappade walt? besvikelse, men ändå ett fartfyllt avsnitt..
Lugn!

2005-05-26 23:36
med bred marginal bästa avsnittet... så sjukt grymt avsnitt... kommer längta som satan tills nästa säsong...
What would macgyver do?

2005-05-26 23:36
har sett avsnittet nu, grymt spännande! och som jag skrev innan jag såg det så var det ju typ sjörövare som var "the others" har säkert något att göra med the black rock..

Rappare

2005-05-26 23:45
De är säkert en stor dokusåpa ; ) De blev drogade på flygplanet sen är allt arrangerat och de som dör de blir "utröstade". omg ;) Jag har dock hört sämre teorier än den där, ska bli jävligt intressant att få veta.

2005-05-26 23:49
men det här var absolut det sissta avsnittet för sessongen? någon som har någon aning om när nästa ska börja isf?

2005-05-26 23:55
som-om

dom har inte börjat spela in ännu, men i höst i USA.

vem var mannen i förarhytten på båten? såg ut som gandalf klädd i vitt o allt typ.
Lugn!

2005-05-27 00:03
bara jag som tyckte att lite lite av det mystiska runt hela grejen försvann nu när man fick veta att the others var "vanliga" människor och att monstret var ett mekaniskt säkerhetssystem?
uppenbarligen ett jävligt mystiskt säkerhetssystem men ändå..

2005-05-27 00:50
vilket är det senaste i usa? 24? det är väl 25 avsnitt? någon som vet något om s2?

2005-05-27 01:45
Lugn, det blir en säsong 2

Status: New Series (1st Season; Renewed for Second Season )
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2005-05-27 03:24
galet
FORTY.

2005-05-27 03:28
gah... dom borde ha spelat in säsong 2 på en gång. orka vänta! hehe
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-05-27 03:43
Det verkar ju som om dom "the others" var ute efter walt å inte Aaron?

Men seriöst...vad är det för avsnitt som visas i USA på lördag den 28e då?

Och när kommer dom visa season 2?

2005-05-27 10:30
hmm killen som kidnappade aaron första gången, verkar ju vara "medhjäpare" till the french woman... det verkar ju lite skummt eftersom alla i hennes grupp var döda. enligt henne

2005-05-27 12:09
mufakka: Jag undrar också varför ABC har skrivit så på deras hemsida. Att det går ett avsnitt den 28e...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2005-05-27 12:30
Så här står det ju på ABC's hemsida

Lost
Next Episode:
Saturday, May 28, 8/7c
"Exodus, Part Two" - Encore Showing
The castaways on the raft are surprised at sea by something they didn't expect. Meanwhile, remaining islanders try to blow open the hatch, and a visitor to the encampment might be a threat to Claire's infant son.

Men allt det där har man ju redan fått se i det jag trodde va säsongsavslutningen? Vad håller dom på med?

2005-05-27 15:03
kanske de gör.. för ajg bli typ galen när jag inte får veta hur allt slutar exakt... vilka tog Walt, vad fanns i underjorden, fanns det fler på ön.....!! det måste komma en sesong till eller ett avsnitt iaf... så här kan inte en så sjukt jävla bra serie få sluta!

2005-05-27 15:10
Ja dom kan ju visa det flera ggr.

flensost: tvätta ögonen, lr ska jag säga penis ;) närå men jag bland flera andra har ju skrivit att det kommer komma en säsong 2 fo sure

2005-05-27 15:51
jag har sett det avsnittet när dom åker iväg med flotten o hittar det där skeppet.. men va det 23 lr 24 ? vilket ärnästa ja ska tanka?

2005-05-27 16:53
"Exodus, Part Two" - Encore Showing
Dom visar en repris...
Walk against me and it will be the last steps you take nukkah!.....Dirrrrty Dirrrrty!! www.dirtyrecipe.com

2005-05-27 17:22
FYFAN VA BRA SERIE! Såg sista avsnittet igår, så jävla schysst serie, jobbigt att fortfarande ha en massa frågor obesvarade, men det absolut mest oväntade var ju piraterna ute till sjöss... FAN va jag längtar tills nästa season!

2005-05-27 17:23
som-om kan d vara hennes Alex o att hon lurar dom att hon har "förlorat" honom?

2005-05-27 17:39
jennie-is-back

det lär ju typ ha vart hennes alex.. men varför skulle hon då springa iväg med aaron för (igen)?

2005-05-28 00:13
Fan va sur jag vart på sista avsnittet. Dom har hållt på i 26 avsnitt och det enda dom har kommit fram till är att det finns en lucka, dom är på en pedofil-ö och dom bor i en grotta. Fan stenåldern gick snabbare fram än så.

Annars är serien fet. Men jag vill inte vänta på nästa säsong.
..

2005-05-28 00:58
det finns jo en teori om att detta e baserat från en biblisk berättelse:

"Lost's first season depicts the survivors' first forty days on the island. Abrams & Lindelof have stated that this is an intentional Biblical reference. The story of Noah and the Great Flood that lasted forty days is found in the first book of the Old Testament, "Genesis". The transition to the second season is named after the second book of the Old Testament, "Exodus"."

Dem gör kanske en ny version av detta och utvecklar det tiill nått mystiskt, Lock och Claire pratar om "faith", och "destany". Hoppas bara dem inte involverar för mycket och det religiösa för att då förstör dem hela grejen!
SansProfit.... back again after all!

2005-05-28 01:07
nog fan trodde jag att man skulle få savr på nånting iallafall, men nehepp... Känns galet trist att behöva vänta så länge...

2005-05-28 01:25
som-om vet inte. hon kanske samarbetar med "the others" som vill ha fler barn? hehe

2005-05-28 02:33
jennie-is-back

haha fast hon kanske är dement eller något så hon snodde fel barn vid fel tillfälle :) the clumsy french woman

2005-05-28 12:03
som-om hon e fransk. va förväntar du dig? ahha nej jag skojar... :)

2005-05-28 14:23
"säkerhetssystemet", hur fan kan det slita ut någon ur ett flygplan och kasta upp honom fett sargad i trädkronorna om det bara är lite kedjor och hål?

2005-05-28 14:43
Är det bara jag som är jävligt förbannad att de inte avslöjade ett skit i säsongsavslutningen?

2005-05-28 14:52
Vad tror ni det säkerthetssystemet skyddar egentligen? Det var ett mekaniskt säkerthetssystem också va? Alltså, vi snackar robotar?
dingrinn.blogspot.com

2005-05-28 16:03
Det låter ju som att säkerhets systemet är kedjor när det drar Locke. Men om man tänker på Lockes min när han ligger på marken och ser det komma emot honom, så kan det fan inte vara mekaniskt? Det måste vara nått som skrämde Locke så totalt... Håller inte att locke blir rädd för en liten gripgrejj, i ändan på en kedja :D
jag gillar små russinkukar

2005-05-28 16:45
var det alltså bara jag som såg skuggorna som svävade förbi?
monstret var så mycket mer än en maskin.

pay attention, please.
xo

2005-05-28 16:58
"som-om kan d vara hennes Alex o att hon lurar dom att hon har "förlorat" honom?"
såg han ut att vara 16-17 år? skulle snarare sagt 30...
fast ni kanske inte var seriösa.. förövrigt äslkar jag isbjörnarna, utan dom hade det inte varit i närheten av lika mystiskt o fummigt
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2005-05-28 18:44
Tråkigt om Locke kommer bli 'ond' i nästa säsong. Kanske inte ond ond, men att han inte delar gruppens (Jacks) åsikter.. Bara jag som kände att det är åt det hållet det barkar? Jack sade ju t.ex. 'If we survive this night, we will have a Locke problem'.
Göteborg på låtsas.

2005-05-28 18:48
fuck Jack han e en jävla mes.. hade jag varit där hade det funnits en detaljerad karta över hela ön, ritningar av "the others" militärbas och så hade jag byggt en club.. man behöver ju slappna av på ett sånt ställe
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2005-05-28 21:43
Min brorsa kom med en rätt bra teori annars, att "säkerhetssystemet" är nån form av spöke eller liknande, nånting riktigt creepy... Vi spekulerade även i om "the others" var nån form av spöken, eller liknande som levt kvar på ön från the black rock... Kanske inte så troligt, men "säkerhetssystemet" är nog nått övernaturligt ändå :)
jag gillar små russinkukar

2005-05-28 21:45
Jag tror mer att vi kommer att ha Jack problems. Han börjar bli lite koko

2005-05-29 00:28
fan ge mig säsong 2 nu
orka se andras bakgrunder, i need some action

dom som tog Walt o vill ha Aaron säger säkert senare: hey, we are scientec lr hur det stavas
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name

2005-05-29 00:51
mm tycker också säsongen slutade som vilket avsnitt som helst egentligen...
du är kär i mig.

2005-05-29 01:07
Det låter ju som att säkerhets systemet är kedjor när det drar Locke. Men om man tänker på Lockes min när han ligger på marken och ser det komma emot honom, så kan det fan inte vara mekaniskt? Det måste vara nått som skrämde Locke så totalt... Håller inte att locke blir rädd för en liten gripgrejj, i ändan på en kedja :D

ja d där måste vara mer än kedjor o så.

var det alltså bara jag som såg skuggorna som svävade förbi?
monstret var så mycket mer än en maskin.

pay attention, please.

såg oxå. kan d vara säkerhetssystemet?

BurstMode
säger dom i serien hur gammal Danielles Alex va när hon "förlorade" honom? om inte så kan han lika bra ha varit 14 eller så då hon "förlorade" honom.