I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-14 19:48
bläddrar till vänster/höger när du är på tröjval innan match?
eller har jag fattat frågan fel...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-14 19:54
men när man ska välja sida innan match så fattar ja inte hur man kommer ner till tröjjmenyn, det är inte som på fifa 2008 tror ja..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-10-14 20:05
jag kör på ps3, där är det såhär (träningsmatch):

1 välj hemma eller bortalag
2 välj vilket lag du ska vara
3 är du hemma kommer hemmatröjan upp, är du borta kommer bortatröjan upp. Vill du byta tröja bläddrar du till höger eller vänster för andra alternativ.
4 välj motståndarens lag
5 välj hans tröja som på punkt 3

inte svårare än så:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-14 20:18
twomas
Kom ihåg....Fifa ska spelas på Konsol och inte PC, vida skillnad på spelen.
But stil.....PES is the shit.

Håller med, men jag fattar inte varför det är så. Jag använer min 360 kontroll till både konsol och data plus att jag har en ps2 kontroll som används till datan. Men ändå så är det skillnad. Sjukt ju...måste fan vara psykiskt.

PES......'1'
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-17 16:07
Är PES-spelare, detta är första året jag verkligen övervägde Fifa. Har spelat Fifa 09 och som vanligt är grafiken och licenserna grymma och Fifa har aldrig varit så nära PES spelkänsla som dom är nu! Dock så är Fifa fortfarande sämre, samtidigt som PES har fått mkt grymmare grafik, så valet föll på PES! Ska beställa nu, vart är billigast?
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!

2008-10-17 16:17
körde webhallen 549kr

inte set billigare :( snyfft
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-10-17 17:38
Beställde där ;) Sjukt, kollade på Game i Västerås och hur i h-e kan man kräva 699 för ett spel? Hutlöst...
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!

2008-10-17 18:10
Skulle nog inte palla spela FIFA nu när jag spelat lite PES. PES är precis som fotbollsspel ska vara.
njut

2008-10-17 20:06
Billigaste som fanns när jag köpte (till ps3) var siba, 529 kr!
Hangaround

2008-10-17 22:59
FIFA09 är precis som 08...ett HELT annat spel på PC jämfört med Xbox...känns som att PC haltar ett år. 09 känns som 08.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-10-18 00:38
Har suttit och lirat PES 2009 hela dagen.. är i extas! PES är magiskt, vilken känsla.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-10-18 01:28
Roligt att många FIFA älskare som hatat Pro i tider säger att fifa 09 är mer och mer som pro08 och att pro09 ligger efter...

...betyder detta att dem egentligen gillar pro men är bara så hårdkokta att säga?

Det mesta nya som fifa09 har, har pro haft i sina spel i en bra tid tillbaka. Detta erkänner ni att ni gillar i det nya fifa...

...fattar inte, jag gillar bägge spelen men vill jag spela fotbollspel så väljer jag först och främst pro.

Fifa kan vänta
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-18 10:04
Roligt att många FIFA älskare som hatat Pro i tider säger att fifa 09 är mer och mer som pro08 och att pro09 ligger efter...

Vem?

Det mesta nya som fifa09 har, har pro haft i sina spel i en bra tid tillbaka. Detta erkänner ni att ni gillar i det nya fifa...

Vad? (Skulle faktiskt säga att de är tvätom.. Become a legende-mode? haha
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-10-18 10:43
Fifa var inte först med ett sånt mode

2008-10-18 14:07
Rapsodisk... sorry, syftade inte just er i detta forum, talade bara ut rent allmänt om vad jag läst i andra forum och spelrecensioner.
Däremot så har en del härinne tagit upp nya fördelar hos fifa som är på väg mot en likhet till pro som pro har haft ett tag.

Vad? (Skulle faktiskt säga att de är tvätom.. Become a legende-mode? haha

Som HenkO skrev, höhhöhöh...pfft, förstår inte det roliga i din mening grabben.

2008-10-18 14:23
Jag vill vill gärna ha lite källor till dessa "Fifa-älskare" som säger det du påstår :)

Sen undrar jag fortfarande vad det nya i FIFA är som PES har haft länge?
Med "Become a legende mode? haha" så menade jag att detta är något som Konami
baxat rakt av från EA. Det kanske var förhastat då den ända källan jag hade på det då
var level 7's recension av PES 09. Har jag fel ber jag såklart om ursäkt :)

Kärlek grabbar, de är ju lördag !

2008-10-19 10:01
Rapsodisk P20 : Det är det första konami någonsin har tagit från FIFA och tack för det. Det är buskul. Sen har ju FIFA lånat friskt från PES varje år för att ta sig närmre dem men man ligger ju steget efter hela tiden enligt mig.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-10-19 10:58
Jag är fortfarande grymt sugen på att få höra VAD Fifa tagit från PES :)

2008-10-19 11:51
Jag är fortfarande grymt sugen på att få höra VAD Fifa tagit från PES :)

Inte för att jag personligen finner detta fel på något sätt. Så länge som spelen blir bättre är jag nöjd:

"Be a legend" fanns med i den japanska versionen av "Winning Eleven 9" (PES 5) för några år sedan. Det lades dock ingen större kraftansträngning i att marknadsföra det nya spelläget. Under det senaste året har istället EA byggt upp ett liknande läge och baserar nu hela FIFA-konceptet på det.

FIFA's nya knappkonfiguration är också "lånad" från PES.

Man är nog inte helt ute och cyklar om man även antar att FIFA har sneglat på PES gällande bollfysik och AI.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-10-19 16:21
fifa är för mig old school, lirat det sen 98 och kan inte tänka mig att byta.

fifa 09 var riktigt grymt!

2008-10-19 20:36
det e ju det..det man lirade från början håller man sig oftast till. svårt att byta. har kört pes sen första på ps2 o varit hooked sen dess.

2008-10-19 21:15
Jag har spelat både FIFA, ISS och PRO(PRO och ISS är Winning Eleven titlar) sedan dag ett, då titlarna vara bara barn. Första FIFA jag fick, FIFA International Soccer på Amiga och Game Gear och därefter uppgraderat till andra system och spel ända fram till FIFA 08.
ISS. som kom före PRO, spelade jag på PS. Första spelet var då ISS Pro och kommande titlar inhandlades till min gamla PS och en titel till min Nintendo 64.
Därefter blev det PRO utav det hela och har spelat det fram tills idag. Vilken jävla väg det har varit säger jag... många många timmar med vänner och ovänner.

Jag gillar både FIFA och PRO men på olika sätt, PRO har haft ledning på spelkänslan i många många år nu.

Favoriterna är Fifa 95 till Mega Drive, RTWC'98 och 2000 till PS. Alla Pro och Iss spel har levt i hjärtat. Även då Pro gick ner sig lite i några titlar så har jag fortsatt nöta spelen med kompisarna.

Jag utvecklar Rapsodisk ord, Kärlek grabbar, det är ju fotboll. ;)

'1'

2008-10-19 23:32
PES alla dar i veckan.

Går inte änns att gemföra. Fifa är arkad aktion spel (dock en trögare för varje år)
medans PES är en fotbolls simulation. Som någon sa efter EAs World cup 98 så
Blev Fifa riktigt riktigt dålig. Men fifa låg mycke mycke längre efter än vad dem gör med den senaste upplagan. Men fortfarande långt ifrån.

2008-10-20 12:50
Lirat PES 2009 en kväll nu, och är helt kär. Hade inga jätteförväntningar efter 2008-versionen. Men herregud vilken spel, dom har ju ändrat allt till perfektion. Återkommer med mer.

2008-10-30 10:55
Det e lite kul att höra allas snack om vilket spel som e bäst!!! Jag har alltid varit en PES-fan in i hjärta och själ och inte konstigt det spelkänsla är ju överlägset!!! Trodde jag aldrig skulle göra det men i år gick jag över till fifa09 och det e ju på sitt sätt grymt med bra menyer bra i karriär-läge, snyggt och rätt bra spel rörelse på spelarna, känns bättre än PES... men som PES fan köpte jag PES också och inser att bollfysiken avgör allt, när man skjuter på FIFA09 e det som att skjuta en luftboll känns ingenting, e det en badboll?? alla spelare på fifa09 skjuter exakt likadant oavsett om det e henry eller messi dåligt, PES e tyvärr is tort sämre i allt utom bollfysiken men till slut visa det säg att dete det som gör ett fotbollsspel... PES alla dagar i veckan, förutom över nätet då, world cup i fifa09 över nätet e ju otrligt intressant oavsett att bollen flyger som en badboll!!! det roliga också på fifa09 att fabregas skjuter lika hårt som Gerrard, vilket skämt!! när man skjuter utanför straffområdet med fabregas på pes så blir det i stort sätt aldrig mål men dunka man på med gerrard så smäller det!!! om fifa10 fixa bollfysiken bättre så kan jag tänka mig att bara köpa det nästa år , men fixa det då!!! för f*n!! =)

2008-10-30 11:08
potatissuger du e helt ute och cykla när det gäller bollfysiken, som jag skrev i mitt föra inlägg så e det ju så att bollfysiken på fifa e pinsam, känns som en badboll, medans på pes känner man verkligen av att man skjuter löst eller hårt, så mkt bättre.... första gången någonsin som jag köper bägge spelen, men efter x antal matcher på fifa inser jag att PES alltid kommer vara för oss som e intresserade av hur fotboll ska spela medans dem som spela fifa nöjer sig med att det e riktiga namn på lagen!! jag menar visst häftigt att man kan vara div 2 lag i england i karriär läge men istället för att lägga ner tid på det så fixa bollfyskien för f*n... rätt intressant att fifa har åldersgräns på 3 år medans pes har typ15-16... sen e tt tillägg till han som sa att det e svårt att göra mål på fifa09, nej det e det inte , en chip över backlinjen sen e man fri och när man väl e fri tro jag aldrig jag har missat att göra mål på fifa09, kan möjligt vis ha missat målet eller lagt den i ribba, stolpe men aldrig har målvakten tagit bollen!

2008-10-30 16:11
känsla

potatissuger du e helt ute och cykla när det gäller bollfysiken,

Jag är alltså helt ute och cyklar när jag skriver att PES har bättre bollfysik än FIFA, trots att EA har lyckats utveckla den biten åtminstone en aning med årets utgåva? Konstigt eftersom även du skriver att PES har bäst bollfysik. Kanske är det så att vi sitter tillsammans på en tandemcykel, vad vet jag.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.