I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-14 10:27
Nej, menade inte att det är roligare med licenser än vad det är med spelkänsla, men det är roligare om man har licenser också.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-09-14 10:29
Kan ju även tillägga att innan PES 2008 kom ut så var jag helt såld för PES, spelade inte ens FIFA.. Men besvikelsen med PES 2008 gjorde att jag testade FIFA 08 och det ångrar jag inte..

Och nu efter FIFA 09 demot så känns det som om FIFA ska bli bättre i år igen, fast iofs har jag inte spelat nått demo för PES 2009, ska iaf köpa båda spelen.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-09-14 10:46
fifa demot var ingen höjdare asså..
bli nog pes iaf ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-14 12:00
Körde nyss demot och det ser för jävla bra ut!
Meep meep

2008-09-14 12:35
Vilket demo körde du?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-14 12:53
Fifa, och det ser bra ut men det känns för jävligt.. typ som en lyxbil utan styrförmåga.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-09-14 13:41
Körde Fifa demot. Ja,det är något i det med styrförmågan. Försökte göra om kontrollerna till fifa08 configen men det känns apatiskt på något sätt. Kanske skaffar en kontroll som liknar xbox eller ps stick. Men utöver det,vilket jag tror kan fixas,känns det och ser det jätte bra ut.
Meep meep

2008-09-14 14:56
Tycker det har en härlig spelkänsla!

2008-09-16 10:55
jag har suttit o provat demot i några dagar nu, och det är en klar förbättring sedan uefa och def fifa 08, dock kändes spelet långsamt första matcherna. ett klart köp för mig. måste prova pes för att se om det räcker med att jag har 08 eller inte
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-09-21 15:46
Har kört fifa09 demot flera gånger idag..och ja det är styrförmågan som det är fel på allt annat är ju klockrent men det blir så jävla svårt att spela med speciellt vändningarna när bollen rullar iväg tre meter, nu kör jag 360 och kanske är det väl smart att använda LT vid de flesta vändningar und so weiter, sen får man nog planera sina sprintar lite bättre men det är fortfarande hästlängder ifrån PES när det gäller detta hur snabbt spelare vänder osv. Annars är det ett sjysst spel, måste testa PES-demot när det kommer, är sugen på Be A Legend modet annars får man börja sätta sig in i fifakontrollerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-25 11:24
Ni som inte märker avsevär skillnad mellan Fifa 08 och 09:an, ni verkar inte ha någon som helst koll alls (antagligen PES fanboys så det förklarar väl det hela). EA har gjort över 250 förbättringar enbart på spelet på plan, allt från bollmottagningar, spelarrörelser, skott, fintar you name it!! Jag märker iaf av extrem skillnad mellan spelen, känns inte ett dugg lika någonstans, EA har fortsatt bygga på den redan enormt framgångsrika UEFA Euro 2008 motorn (fick positiv kritik även från dom mest inbitna PES-spelarna, däribland ett par jag känner från pesligan.net som bytte permanent till till FIFA efter det).Dessutom har jag aldrig lyckats med 2 likadana mål, 2 likadana anfall ens på spelet, det uppstår nya situationer och uppspel precis varje gång...

Personligen har jag gett båda spelen en chans och tycker mer att PES har en arkadig känsla, där resultat både offline och online ofta hamnar på 2 siffrigt (det e ju fan inga hockeyresultat man vill ha), lyckas du med detta på FIFA, jadu då har du passningsspel som en gud och bemästrat kontrollen till 120 %

You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2008-09-25 13:10
Men maddoc tycker du inte kontrollen är lite off iaf, med just hur spelarna roterar, hur dåligt spelarna hanterar bollen.
Det är mkt just nu som jag inte gillar med PES men ändå fler saker jag ogillar med FIFA serien, men så sitter jag där och lirar lite PES iaf och så drar man in ett så sjukt snyggt mål så blir jag såld igen. DEN glädjen finner jag inte i FIFA serien, den saknar lite karaktär. Jag har gjort mål i PES som fått mig att bara skrika rätt ut, det har aldrig hänt mig i FIFA serien, och dessutom så är ju skotten i FIFA bara ett lotteri, känns inte precis som bollen träffar foten och man styr var den hamnar som i PES, det är mest där det väger över för mig.

2008-09-26 12:06
Det e ju naturligtvis upp till var och en, men jag kan skrika av glädje om jag bara lyckas GÖRA ett mål på FIFA för så förbannat svårt kan det vara (på dom högre nivåerna naturligtvis), och är det dessutom snyggt som fan blir det glädjefnatt hehe...
Skotten riktas ju med spaken som vanligt och beror ju på din balans och hur bollmottagningen var etc, jag har dratt långskott från 25 meter i mål som totalt chockat mig för så ovanliga är dom i spelet..
Gällande hantering av bollen hänger det ju naturligtvis på hur duktig spelaren är i sig, Ronaldinho sitter den klistrad vid och han är extremt använbar i trånga situationer bl a.
Sen finns det ju en "bollkontroll" knapp som skall användas flitigt om du vill få riktigt flyt på allt..
Det är faktiskt där jag tycker tvärtemot dig att FIFA alltid vart bättre, just spelarrörelser osv, medans PES har ett mer ryckigt alltför dataaktiga svängar och rörelser, och spelarna snubblar på varandra höger å vänster av minsta touch ser FIFA mer ut som nåt som visas på TV...
Enda jag hört av extremt inbitna PES fans är att bollfysiken är lite ballongig och att det är där PES har sin styrka bl a, men detta har ju FIFA ordnat till snart och med fulla licenser och ett spel på plan som påminner om PES mer och mer för varje år, kommer ju detta blir världens bästa enligt mig...

nu låter jag väl som värsta FIFA fanboyen, men tro mig jag spelade PES 6 väldigt flitigt, men jag tvärtemot andra PES fanboys kan åtminstone se att FIFA utvecklats till nåt riktigt bra..men är man inbiten PES spelare VILL man ju inte och BEHÖVER inte inse detta för man är ju insnöad i sitt kära spel hehe

PEACE
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2008-09-28 16:33
lirade fifa-demot nyss. fett som fan måste jag säga!
huset röd

2008-09-29 11:53
Vill bara ge en uppdatering om the most anticapeted game of the year PES 2009.

Det är tre ligor som är licenserade Franska ligan, Holländska ligan och Seria A.

Spanska ligan och Premier Leauge är med men är inte licenserade förutom Real Madrid, Barcelona, Villareal, Atletico Bilbao, Deportivo och Mallorca.
I Premier League är Manchester United och Liverpool dom enda som har license

I Champions League moden kommer det finnas 14 lag som är licensed.

Inget demo har kommit ut än.

Den har fått två rewievs än så länge. En av PSM3 där dom fick 88%(två procent höjning från förra året som fick 86) Fifa 09 fick 83%. Dom fick 9/10 av OPM Magazine.

later bitcheeeessss

2008-09-29 12:27
Har inte lirat demot vet inte om den här kamera vinkeln är på riktigt eller bara någon slags replay men om det är 4real så är jag såld!

HD Trailer : HÄR

Trailer : HÄR
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-29 12:56
Olicenserade grejer = big nono.

PES har aldrig imponerat på mig och var inte alls kul på Wii, så FIFA09 plockas på fredag. Gamecube-kontrollerna gör det automatiskt till en fröjd.
•pave paradise•

2008-09-29 14:39
Konami Digital Entertainment GmbH has announced the availability of a playable demo of its forthcoming PES 2009 title for PLAYSTATION®3, Xbox 360 and PC on 2nd October.

2008-09-29 15:16
Smart att Fifa släpper deras spel just på 2a october så att folk ska spela FIFA istället för o testa PES demot. ;D

2008-09-29 16:11
fan henko, skulle precis posta det...men skönt med datum iaf eller iaf att dem säger ja eller nej till ett demo så man slipper undra.

2008-09-30 08:56
Fick mitt ex av fifa till ps3 igår men har inte haft tid att spela ännu.. tänkte göra det ikväll!
08 är ju galet kul.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2008-09-30 15:21
måste vänta tills pes demot släpps innan man kan bestämma sig. :p

2008-09-30 21:07
va..är folk inte fanboys längre ;) PES all the way. Jag diskutterar inte om valet Pes eller Fifa, det är inte så givande.

2008-10-01 03:30
PES all day everyday! 2:a Oktober är det sagt att demot släpps?
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2008-10-01 05:09
tror fifa tar trofen i år!

2008-10-01 12:54
Demo imorgon! Ska bli fett, hoppas dom har med några roliga lag också!

2008-10-01 13:11
Imorgon SKA jag ha FIFA 09! :D

2008-10-01 13:52
Imorgon SKA jag ha PES DEMOO

2008-10-01 14:07
om det e samma lag som i den tidigare spelbara versionen så är det väl argentina, brasilien, portugal, frankrike, italien, kroatien.

2008-10-01 16:31
den har redan kommit ut grabbar
Gå in på www.pesfan.com för att ladda ner den

2008-10-01 18:22
till PC bör tilläggas..länken dit funkar inte just nu dock. Länk till http://demos.pesfan.com/PES2009DEMO.exe

2008-10-01 20:54
när/har släpps FIFA09 till PC ?
be the change

2008-10-01 21:48
Lirat 09 mycket idag. Otroligt bra o förbättrat!! 4.5/5

2008-10-02 11:31
Gött! Nu har jag FIFA 09 framför mig till PS3an. ;D

2008-10-02 13:42
09 är av kroken.. Dock känns inte skotten så bra.
be the change

2008-10-02 14:04
Ahh sluta, jag skicka min bror på uppdrag för att köpa fifa men det var uppbokat. Nu är han nog på en buss ut till ingelsta eller nåt(norrköping) för att se om det finns där=/ vill spela

2008-10-02 15:01
e bara pes demot till pc!!?
fan. spelet släpps väl den 16e?

2008-10-02 15:10
det har släppts både på xbox live och ps store.

2008-10-02 15:39
Gillar man sportspel som bygger på skill så är det rätt naturligt att man väljer bort EAdiots spel.

2008-10-02 15:52
Lirat Fifa09 demot nu, fan va schysst det är, den nya vinkeln pro knäcker, måste ha!

Nu väntar jag på att PES demot ska släppas för oss xbox silver användare.

2008-10-02 17:11
Silveranvändare får nog vänta nån vecka, 10dagar eller vad det nu var jag läste.

Det har varit blandade reaktioner på pesfan.com från dem som lirat, satte demot på laddning innan jag drog iväg. Måste hem och lira snart..

2008-10-02 17:19
poorks P24

FEL, FIFA 09 bygger otroligt mycket på skills om du inte kör på amatör-nivån vill säga, så lägg ner det där.

Har spelat FIFA 09 hela dagen idag, BAP-season är underbart, riktigt skoj! Antagligen det jag kommer spela mest. Såg att PES fans tillgängligt som demo, men är upptagen med FIFA sorry.

2008-10-02 18:48
Lirat pesdemot lite nu och är väl inte speciellt övertygad får jag säga, spelarna känns tunga, sen vettifan varför dem inkluderat RS som passningsalternativ?

2008-10-02 20:22
Bror min fick tag på fifa tack och lov. be a pro kariär var gryyymt kul. Ska dra ner pes demot imorrn så får vi se hur det är

2008-10-02 21:22
FIFA09 var för fan riktigt jävla dåligt. Grafiken var ju det enda bra,spelkänslan...sög
Meep meep

2008-10-02 21:33
Nu har jag lirat några matcher på PES2009 (PS3) också. En stor lättnad att det inte längre finns några problem med bilduppdateringen, allting flyter på hur bra som helst såväl under matchen som i repriser och mellansekvenser. Överlag är jag positivt överraskad, det är mer känsla i spelet än tidigare(!) och det krävs mycket precision och timing för att få till ett effektivt passningsspel.

FIFA09 var helt klart en förbättring mot tidigare årgångar men när det gäller spelglädje och realism ligger PES fortfarande steget före, detta trots att FIFA förbättrat en hel del animationer och moment i bollfysiken. Passningar och skott i PES2009 känns realistiska och de gånger som det har gått fel har det främst berott på att jag varit för långsam eller utnyttjat en dålig "lucka". Bollfysiken känns "långsammare" vilket också resulterar i en mer realistisk känsla då cross-bollar inte längre går lika snabbt som hårda direktskott.

Efter att ha byggt upp ett snyggt anfall och skapat ytor i Barcelonas försvar genom väggspel mellan Tevez och Rooney för att slutligen låta Rooney avsluta med ett direktskott i bortre krysset så är det bara att konstatera:
Glädjen i att göra mål är fortfarande så mycket större i PES än vad den är i FIFA och det betyder, åtminstone för mig, otroligt mycket.

Det blir med stor sannolikhet köp av PES för min del, dock väntar jag tills det att fler recensioner kommer ut innan jag spenderar mina pengar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Admin

2008-10-02 21:34
Jag är riktigt sugen på pes rip-off be a legend nu efter man har lirat demot. Hann inte känna någon annan skillnad i och med min kassa kontroll som jag inte kunde configa rätt, men har det inte ändrat sig i övrigt blir det nog FIFA i år som komplement.... för första gången sen 2003 tror jag, då jag bara ägde en kub och det var det enda fotbollsspelet som fanns.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-10-02 21:38
äh fan,FM09 kommer bli x2 gånger bättre än pes/ffifa09 så väntar tills dess:)
Meep meep

2008-10-02 21:41
Jag är riktigt sugen på pes rip-off be a legend nu efter man har lirat demot.

Värt att notera är att PES implementerat liknande aspekter i tidigare spel, det var dock EA som hypade igång det och skapade ett "eget" läge för funktionen att följa en spelare.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-10-02 22:38
Fifa inhandlat. Jag är definitivt nöjd och får medhåll från lillebror om att det är mycket roligare än PES08 till Wii. Stora minus däremot är att arenaljuden verkar helt off när man gör mål, när man vinner, när man går in på plan. Det är sjukt att FIFA03 till Gamecube fortfarande knäcker de flesta av de här spelen på publik, atmosfär t o m frickin' interface. Men jag är nöjd. Kul att lira.
•pave paradise•