FIFA 09 vs PES 09
kan inte bestämma mig för vilket jag ska ha!! vilket föredrar ni och varför?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PES alla dagar i veckan. Bättre kontroll över spelet när man lärt sig behärska det och fler scenarior som kan uppstå. FIFA är för enformigt.
Håller med dig Jurgen. Fast jag har läst att i detta årets PES så kommer dom inte ha La Liga med.
inte la liga? var har du läst det?
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Kan bero på EA som har ALLA rättigheter för primera och segunda denna gång Jag skulle först och främst köpa PES för att nöta och behärska...och då man tröttnar, OM man tröttnar, så kan man, då man skaffat sig FIFA, varva ner med det, för det spelet är inget problem med att behärska på kort tid
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
FIFA09 ALLA DAGAR A YEAR! FIFA09 kommer vara överlägset PES09, som dem vart alla år.
i get more pussy then panty!
Raze Jag läste det på wikipedia och jag vet att det inte är någon pålitligt källa men jag sökte sen på google och det kom fram en massa om hur Champions Leauge trogligtvis kommer att finnas tillänglig men att dom inte har licensen för spanska ligan. Den kommer vara med tror jag i alla fall fast inte med rätt namn, kläder osv. P.S.PHUCK FIFA :D
Låter ju bra med Champions league iaf. Har varit lite jobbigt tidigare att man måste spela en hel säsong i master league innan man kan köra turneringen.
Jag tror stenhårt på be-a-pro grejjen så därför faller min röst på Fifa! Väntar bara på att be-a-pro spelare blir heltidsproffs och kan försörja sig på det!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
över 15 år: PES, under 15 år: FIFA. Så enkelt är det, vill man ha lite utmaning o spelkänsla så e de PES som gäller.
håller med ovanstående, det är ett jävla kul läge. fast pes är rock n roll också. skaffa båda!
http://www.myspace.com/localexpressions
fan va svåårt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nya PES har också ett Be-a-pro-läge, och FIFA äger bara rättigheterna till spanska ligans namn. Med andra ord kommer lagen och spelarna ha rätt namn och dräkter även i PES, bara att ligan kommer heta "Spanish League" eller motsvarande.
Blir Pes.. finns inget annat.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Pes 1998 någonting: skott i krysset från 25meter: polaren VAD I HELVETE ? Jag: omfg så jävla snyggt Fifa 2000:dribbla från mittplan klacka den över skallen i mål Polaren: wtf? jag: zzz Pes alla dagar
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
FIFA aaaaall day
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
måste säga att PES faktiskt är bättre, men jag kmr köpa FIFA endast för att alla mina vänner kommer köpa den.. PES är faktiskt bättre, jag har haft mina perioder med dem båda två, och är nu ganska inne på FIFA men PES är bättre för den som har lite speluppfattning och inte bara kan göra mål via frisparkar
Kommer köpa båda. fifa för rättigheterna pes för att det är liiiiite bättre.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Kommer köpa båda. fifa för rättigheterna pes för att det är liiiiite bättre. Eller så ägnar du en knapp minut åt att tanka ned en gratis patch till PES som åtgärdar licens"problemet". Blir billigare så.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
PES 09 ser ju exakt ut som PES 08 gjorde, så jag tror FIFA kommer vara bättre även i år.. Men ska köpa båda.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
PES har aldrig handlat om grafiken . Testade Fifademot igår och kan bara konstatera att bollfysiken i FIFA är något av det sämsta jag upplevt någonsin i hela spelserien, den var mer realistisk till Fifa 98, på den tiden då fifaspelen höll klass. Bollen påminde mer om en studsboll på betong än en fotboll på en gräsmatta. Jag kan hålla med om att FIFA spelen har en snyggare inramning än PES men spelkänslan är som bortblåst.
potatissuger P21 Eller så ägnar du en knapp minut åt att tanka ned en gratis patch till PES som åtgärdar licens"problemet". Blir billigare så. och det menar du att man kan göra till sin 360?
Jag spelar inte såna här spel på datorn det ser bara hemskt ut, de här spelen är utvecklade just för konsol lir.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
och det menar du att man kan göra till sin 360? Fungerar fint till PS3 i alla fall, huruvida det går till 360 eller inte kan jag inte uttala mig om.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
chippar du din ps3a då eller finns det tillgängligt för nerladdning? har inte så stor koll på nån av konsolerna eftersom jag själv inte äger nån men brorsan har en 360 så jag tänkte köpa båda spelen och lira sönder hans box.
chippar du din ps3a då eller finns det tillgängligt för nerladdning? Jag tankade ned till datorn, la över på ett USB-minne/MP3-spelare och stoppade in det i konsolen. Ingen chippning.
var kan man testa fifa demot ??
Finns till Ps3.. och det är vidrigt.
Dirty_D Hittar bara Fifa Street 3 och Fifa 08 demon på PSN.. Vart hittade du 09 demot?
Undrar med vart du hittade det demot? Amerikanska PSN lr?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
hmm var det ps08 jag provade? fan jag blev lurad.. men jag tog lite för givet med tanke på att det inte ligger för långt i framtiden. Var inte hos mig själv.
förvånad att så många säger PES när det gäller dessa två, just i år. om ni hade läst på och om de båda spelen så borde ni veta att Fifa kommer spöa PES detta år. och detta kommer från ett inbitet PES fan... dom vägrar att utvecklas helt enkelt dom jävlarna.
PES ÄR och kommer alltid vara bättre än FIFA serierna. PES 6 är bättre än Fifa 09 när de gäller spelkänsla. Fifa är roligt tills man inte pallar göra samma typ av mål hela tiden. Där gäller det typ bara lära sig en fint som inte försvararna kan ta så blir de mål varje gång man försöker liksom.Enformigaste fotbollsspelet någonsin släppt. Fifa World Cup 98 är fortfarande på en högre nivå än förra Fifa.
Verkar som att demo till Fifa 09 ska komma vid nästa PSN Store update, alltså på torsdag. Och tycker inte folk ska vara så blind-kära i PES. Förra året hade PES stora tekniska problem på bägge konsollerna (men speciellt på ps3). Förhoppningsvis har de fixat det till årets upplaga.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
jag har prövat fifa09 demo på datorn men det var ingen höjdare, iof ska man aldrig lira pes eller fifa på datorn för PC versionerna är alltid urusla.
Producent
2008-09-09 09:30
Gör som mig, köp båda! :P eller a, jag har förhandbokat dom iaf-.-
Lil_H..
Jag börjar med PES, sen FIFA till jul kanske
Lil_h redan planerat.
Caliber P23: hur kan du veta att det e update på torsdag?
Längtar! Lägg på FM09 så blir detta ett underbart år för fotbollsspel:D
Meep meep
Locco: PSN Store uppdateras ju alltid på torsdagar.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
ingen uppdatering idag.. :/
Provade demot av FIFA 09 på Xbox360 idag.. ingen höjdare alls.
PES 2009 verkar vara ett steg i rätt riktning när det gäller att satsa på licensierade ligor. De flesta som argumenterar för FIFA brukar ju klaga på just avsaknaden av licenser.
What additions, you ask? Well how about a new fully licensed UEFA Champions League mode, plus licensing agreements with Manchester United and Liverpool? Add that to a graphical tune-up, AI improvements, revamped control and "key online enhancements", and you're looking at one tasty game of two halves. Lionel Messi will be the game's new cover star. Länk till http://www.psu.com/PES-2009-dated,-UEFA-Champions-League-mode-revealed--a0004787-p0.php
Testade 09 demot nu.. Känns likadant som 08 demot (har inte spelat hela spelet på ps3).. Blir nog somsagt PES till att börja med, och kanske FIFA senare
Testade också FIFA 09 demot idag. Det var ganska snyggt presenterat men smått katastrofal spelkänsla. Bollfysiken kändes helt fel och hela matchbilden hade en surrealistisk ton, jag upplevde det som om att det inte var jag som kontrollerade matchen och det fanns ingen som helst precision i kontrollerna. Vi får se hur detta står sig mot PES. Om Konami lyckats behålla de exakta kontrollerna och realismen i spelet så är PES 2009 ett givet val för min del, oavsett om det ser likadant ut som föregångaren eller inte. Spelkänsla > Grafik/Licenser. Varje dag.
Tycker FIFA demot var suveränt. :D Grafik/Licenser > Spelkänsla. Varje dag. Skmätosido, men det är mycekt roligare med licenser.
Hur får man tillgång till demot?
Meep meep
har det nya pes rättigheter till bundesliga??
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
GZARZA P19 : Jag blev faktiskt inte riktigt klok på ditt inlägg. Ena raden säger du att du skämtar, i nästa bekräftar du att du inte skämtade. Du tycker alltså att Licenserna är roligare än spelkänslan?.. Då kan du ju lika gärna skita i att spela och köra managermode.