potatissuger Jag är medveten, och om jag har förstått det rätt så hade WE fortfarande ett "bakom axeln" perspektiv så sent som 2008, men att faktiskt göra ett spelläge av det var EA:s förtjänst. Det var ju också de som tog det längre med "captain your country" eller vad det hette i UEFA 2008.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Precis. Att spelutvecklarna "lånar" idéer från varandra är i mitt tycke knappast negativt, det ger djupare spel och ser till att konkurrensen alltid finns närvarande.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
känslan i skotten har fan blivit sämre tycker jag nu. det smärtar mig.
Hangaround
2008-10-03 03:18
1. Unrar. 2. Burn or mount the image. 3. Install the game. 4. Copy over the cracked content located in the /Crack dir on the disc to your installation directory. 5. Play the game. 6. Uninstall the game. 7. Wait for Pro evolution soccer 2009
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
haha. twomas var lite rolig. --- förvånad över att så många verkar positivt inställda till nya fifa. har alltid varit pes-spelare, men känner mig besviken över konamis ovilja (?) att konkurrera med ea vad gäller licenser och atmosfär (ja, spelkänslan är viktig, där av att jag fortfarande lirar pes6 och vägrade köpa 2008). bör man testa fifa? jag undrar. vill inte lägga ut pengar på något som jag kommer avsky. kan man verkligen gå från pes till fifa? frågorna är många.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fredros_nukklz P27 Oh ja, jag gjorde det.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
PES kommer alltid att vara roligre. Dock missnöjd med 08, när släpps 09?
Lyricist
2008-10-03 12:50
tycker alltid fifa har varit domenerande i alla år vad det gäller dom spelen, men vafan, köp det som passar dig, antingen är man en fifa-person eller så är man en pes-person
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Rastasite P19 tror det är 16e som gäller
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Har prövat både FIFA och PES nu. Köper PES
Hangaround
2008-10-03 14:11
Jag är imponerad av Fifa09, det är riktigt bra faktiskt. Men efter att ha spelat Demot till PES2009....så blir det inget "skifte" detta år heller. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
e de så asså, jag har inte lirat pes demot än ska hem snart o göra det. har alltid kört på fifa, men börjar nu tveka om vilket jag tycker e bäst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har PES en likadan vinkel som fifa har, den här pro där man är bakom rygen på varje spelare?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
efter att ha sett några gameplay-videor på youtube avstod jag från att köpa fifa 09. möjligen var det "easy" eller något, men det verkade ju superenkelt att vandra igenom planen och sparka in bollen bredvid stolpen?
fredros_nukklz P27 haha lägg upp en film på youtube och skicka ett pm när du har gjort det på "legendarisk" eller vad den svåraste nu heter.. jag har fan problem på "proffs" fast jag har iofs inte spelat så mkt heller.. köpte fifa igår men har inte hunnit lira så mkt, men av det jag spelat är jag nöjd. Det som jag saknar är däremot någon skön turnering, typ som cl som pes tydligen har fixat å år..
Så nu har jag spelat FIFA 09 på PS3 i 4-5 timmar, online. Det e fortfarande ganska dåligt (precis som 08an) när det kommer till logiskt tänk, spelares rörelsescheman m.m. En sak som stör mig ngt så in i helvete är när det blir en löpduell om en rullande boll då kan ens spelare helt plötsligt få för sig att bromsa in och hoppa på sidan, "kolla upp" se så allt står rätt till typ. Helt jävla cp. Samma om en boll ligger fri mitt mellan min motståndare och mig , ÖSER ju ner R2 och styr mot bollen i FULL-90 men vafan gör min spelare? jo halvjoggar stannar/joggar/sne-steppar fram!!! WHY??? Har väll hunnit med en 15 matcher och har haft över 20 stolp/ribbträffar... Bugg? eller bara en tillfällighet? Har alltså haft fler bollar på målramen än i mål. Offsidefälla, yupp motståndarens (oftast) datorstyrda backlinje prickar in sin offsidefälla 999 gånger av 1000. Vilket resulterar i 70st två centimeters offsides varje match. HE HE. Sen dribblingarna, måste man vara något jävla proffs för att det ska funka? Det e fan enklare att ta sig förbi sin back genom att stanna-vända-spurta än att göra en snygg tvåfotare eller övrig fint. FÖR svårt att finta enligt mig (men det har det ju alltid varit va jag kan minnas) Positivt då? Well , fifa är fifa, snyggt, många ligor, bra uppdateringar, sjysta menyer, tja, ungefär det. .... :S
b0b0b0b0
uppdatering! senaste matchen: offsider: 13st (jag + motspelare) varav 11st PRECIS vid mittlinjen ribb/stolp träffar: jag 4 st motspelare 2-3 st Lägg lämna tillbaka alternativt slänga spelet i morgon.
b0b0b0b0
har just suttit och lirat "be a pro" kariär. Sjukt roligt! tyckte inte det va så nice på 08an, men nu är det sjukt kul! sen det där med stolp och ribbträffar har inte hänt så ofta för mig..däremot kan jag hålla med om det där med offsiden..
Jag tror faktiskt att jag ska köpa båda. Har kört på PES de senaste åren, men tycker FIFA 09 verkar jävligt lovande.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
artistic P22 Äh sluta nu, det är ju du som är kass på o göra ml och kunna tima dina passningar. ;D Träffar väldigt sällan ribban eller stolpen, likadant med offsiden händer inte oftare än vad det händer IRL.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Jag har fifa09 .. först så tänkte jag .. vafan.. fifa08 va bättre.. men när jag väl kom in i 09 så tycker jag d najs.. dom försöker förverkliga spelet mer o mer. Nackdelen med fifa09 att man inte kan vara målvakten som det gick på 08. Inte provat pes09. Trots att jag var Pes fantast i några år, föll jag till slut för Fifa08. D e snyggar grafik osv. Kanske ska köpa pes.. får se FIFA09!
ni kan ju inte säga annat än att pesdemot känns som att köra en 9 tons lastbil med en pingisboll framför däcken?
http://www.myspace.com/localexpressions
Nu har jag provat både PES och FIFA demon och kan konstatera att PES är vida överlägset FIFA i allt som rör gameplay och trovärdighet. Fysiken hos spelare och boll är finslipad till perfektion. Jag brukar inte ens gilla demoversionerna, men nu är jag såld. Det bästa PES ever?
http://www.myspace.com/dirtydonline
hampaah: det är möjligt, fifa är säkerligen inte så lätt som videorna antydde. men jag har aldrig varit ett fifa-fan, så jag avstår. köper troligtvis pes 09 när det dyker upp. ett säkert kort. :-)
Gaaah! Vad snackar ni om? FIFA 09 på en högre svårighetsgrad är det bästa och mest realistiska fotbollsspel på marknaden. Inget snack om saken, dom som någon gång spelat fotboll eller har en gnutta fotbollsintresse förstår nog.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Till o från känns det som att man lever för fotbollen, och jag har lirat alla PES och alla FIFA. Ändå kan jag konstatera att FIFA ligger långt bakom PES vad gäller allt utom licenser och grafik.
Rapsodisk P20 - Om du tycker det är realistiskt att bollen betér sig som en studsboll på månen så förstår jag vad du menar ;) Rastasite P19 - Amen, ingen kan fullända spel som Japaner, end of discussion.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Ur led är tiden. För bara några år sen kunde man stämplas som idiot om man råkade hysa åsikten att "Fifa" var bättre än "Pro evolution soccer". Den senare var ju simulatorn, "Fifa" bara ett arkadspel för massorna. Men något har hänt. "PES" är nämligen lättare, bredare och mer lättviktigt än både sin konkurrent och sitt arv. Det här är ett fotbollsspel för alla – lätt att lära sig, lätt att bli bra på. Under åren har "Pro evolution soccer" varit finsmakarnas spel, en David i ständig kamp mot "Fifa"-skaparna hos EA-Goliat. Konami har tagit tre poäng mot Electronic Arts genom att vara lite vassare på spelutvecklingen, på känslan och på att vara närmast den verkliga förlagan. Så inte längre. Det känns som om Konami står kvar på perrongen när nästagenerations-tåget börjat rulla. Vem som kör? EA:s nya, mer realistiska, "Fifa"-vision. Konami har egentligen bara förbättrat de plottriga menyerna. Men visst, "PES 2009" är inget dåligt fotbollsspel. Det är som sagt lätttillgängligt, lätt att dominera, har faktiskt några bra licenser (Champions League!) och passar de allra flesta. Det är bara det att "Fifa" är bättre på alla punkter. Saxat från AB. Även dom är vettiga ibland..
Ok..Det är en smakfråga så lägg ner.
Skoj att folk bes lägga ner när FIFA försvaras, men inte tvärtom. Hoho.
•pave paradise•
Att säga Fifa 09 är bättre än PES spelmässigt är skrattbart. Dock har ni så många grejor att välja på när ni ska spela och EA har jobbat hårdare än Konami. Fast på planen kommer ni alltid vara underlägsna även om PES inte har alla licenserna.
Whatevaman ; Whatevaman...
fifa det mest realistiska på marknaden?? eee... om dom kunnat programmera backlinjen rätt så hade jag väl accepterat att folk spelar whatever av dom två.. men den hänger inte med för fem öre... Tror mig ha sett nåt inlägg här ovan där det nämns om backlinjen och ca 30 offsides per match... det kände jag också av... usch.. Inte kört mer än 9-10 matcher på PES demot och jag har inte mycket att klaga på. Bollen har en "tyngd" och känns riktig.. allså inte klistrad vid fötterna som lim. Och det här snacket om att "PES" är arkad?? wtf är det? kanske arkad i menyerna men bättre fotboll än såhär blir det inte... i år... Om det blir ett fotbollsspel i år så slår jag ett slag för PES iaf, otvivelaktigt... men det blir nog mer mot sommaren :D
rapperted.se
Köpte FIFA 09 i väntan på Pro. Spelade i två dagar, sen ville jag spy. Hade ändå förhoppningar på detta spel eftersom att jag innerst inne är ett FIFA-fan sedan barnsben, och förstår dess charm. Men detta spel hade verkligen noll känsla, och spelarna ser döende ut. Slutsats: Pro slaktar FIFA, alla kategorier.
Bitches Ain't Shit
Själv har jag tröttnat på att lobba in bollar från 45 meter på PES. Men nåja.
•pave paradise•
Lobba in bollar från 45 meter? Hade förstått vad du menar om vi snackade PES 4, men aldrig 08 eller 09.
Bitches Ain't Shit
Går fortfarande på Wii. Långskott från 30 meter seglar in, målvakterna ser helt vilsna ut, kroppsfinterna ser helt och hållet sinnessjuka ut, så jag kan inte säga att jag förstår alls vad folk snackar om och hyllar när det kommer till PES. På högre svårighetsgrader blir FIFA09, liksom i princip alla FIFA-spel innan detta, riktigt utmanande och kul. Men det är ändå ett spel och i princip alla spel har sina små buggar, så jag vet hur man lägger målgivande hörnor redan. Funkar varje gång.
•pave paradise•
Om vi snackar om Wii så kan jag hålla med dig om att PES verkligen är skit, likaså 98% av alla andra Wii-spel. Annars kan du ju testa på PS3 eller 360, möter dig gärna online så kan vi se hur enkelt det är att göra mål :)
Bitches Ain't Shit
Det är alltid svårare att möta folk än att möta CPU, det är fakta och inget bevis på någonting alls. Sedan släpper Wii färre spel än både PS3 och 360, och mycket mer kvalitetsspel i snitt än de andra, i min mening.
•pave paradise•
Men om du nu kan buggarna som resulterar i mål så bra som du påstår, så spelar det ju ingen roll om det är CPU:n eller mig du möter, för så fort du får bollen är det ju bara briljera med dina skills (eller buggar)... Enligt mig så är Wii ett dåligt skämt från Nintendo, och jag klassar det inte ens som en riktig spelkonsol. Men det är ju en helt annan diskussion...
Bitches Ain't Shit
Jag har inte använt mig av buggarna one on one, det brukar skilja sig då CPU:n inte kan göra något åt det som sker medan en motståndare kan det och därmed hindra inlägget, bryta eller rensa bollen.
•pave paradise•
Stämmer väl till viss del iof. Men samtidigt är det ett tv-spel, och om vi snackar buggar så ska vi väl inte ens gå in på FIFA, som håller den tronen rätt så överlägset. Jag har spelat FIFA sen typ FIFA 97, och har fortfarande nån konstig tradition att alltid köpa det trots samma besvikelse varje gång. Men det är väl för att jag är fotbollsnörd eller nåt...
Bitches Ain't Shit
över 15 år: PES, under 15 år: FIFA. Så enkelt är det, vill man ha lite utmaning o spelkänsla så e de PES som gäller. nej.. jag e 15 o spelar Pes och jag har haft PES 06 07 08 och aldrig spelat FIFA... men nu så laddade jag ner Fifa 09 och pes09 demot på xbox 360 och det här året så tkr jag faktiskt att Fifa är bättre... dt har bättre grafik och det finns skit många tricks och finter... kolla på youtube där finns dt massa tutorial videos, Men Pes09 va faktiskt sämre än 08 tkr jag.. orkade inte ens spela en hel match
fifa 09 æger! så jævla stor skillnad från 08! fifa ær lugnt ikapp pes nu på alla punkter!
Hangaround
2008-10-12 22:47
Kom ihåg....Fifa ska spelas på Konsol och inte PC, vida skillnad på spelen. But stil.....PES is the shit.
Nu har jag lirat fifa ett tag ska börja på ett snäpp högra svårighetsgrad nu eftersom det börjar bli för lätt. Jag är inte besviken det kan jag iaf inte säga nu, jag har haft många roliga stunder framför spelet. Men vi får se längre fram om det blir så att man kan lista ut varenda svårighetsgrad så blir jag ledsen
fifa 2009 i karriärläge hur fan byter man till matchställ?? orka ha likadana färger som scheisse 04
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Åkersberga som på en vanlig träningsmatch?
hur e de då? inte haft fifa på 5 år... pes är fortfarande no 1...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här