I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GTA IV del 3 (spoilers)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-05-04 00:10
Det är tråkigt att det är så få låtar på varje radiokanal. JNR är förövrigt min favoritkanal, grymt stämningsfullt att åka runt i Liberty City under nattetid när det regnar och lyssna på jazz. Classic och Tuff Gong är också riktigt bra dock :)

2008-05-04 00:16
tycker det är jävligt drygt att om man mislyckas med ett uppdrag så måste man köra till stället igen för att göra om det.. speciellt när man måste skjutsa nån eller jaga nån typ. borde finnas lite mer checkpoints per uppdrag.
Graffiti is like music for your eyes.

2008-05-04 00:35
Det är ju San Juan som gäller ju! Radio Broker äger förövrigt minst lika mkt

Största irritationsmomentet med spelet hittills är dock styrningen. Jag får inte riktigt grepp på hur man ska göra. Ibland får jag in det och sladdar snyggt i kurvorna men alltför ofta åker man över på trottoaren eller så spinner man runt fjorton varv.

Hur gör man egentligen? Drar man handbromsen och svänger spinner man runt. Drar man bara handbromsen och sen svänger så har man tappat all fart. Den vanliga bromsen bromsar inte.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-05-04 00:42
bilarna gillar inte riktigt att bromsa och svänga samtidigt.. för det mesta brukar jag bara använda broms/backen innan kurvan och svänga.. annars brukar jag kunna få in schyssta sladdar om jag bara tappar lite på handbromsen innan jag börjar svänga.
Graffiti is like music for your eyes.

2008-05-04 00:59
jag köpte mitt gta till xbox på Game för 699:- och då fick man med live i 12 månader

2008-05-04 08:48
Dem här duvorna förresten, sprang på en igår, men efter allt googlande och läsande på forum har jag inte riktigt fattat vad dem ska vara bra för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 10:49
Duvorna

Har man inte ett GTA4 själv får man läsa om det istället.. =) Hoppas jag får det till tisdagen..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-05-04 11:21
Så det är typ menlösa duvor bara för man ska leta och upptäcka större delen av kartan eller fyller duvjävlarna en funktion?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 12:30

Klarade storyn igår, 60% game progress och +45 timmars spelande, väldigt mycket "lekande" då också.

fetlyrik P14
Prova att skjuta en duvjävel ;)

You can't stop the Prophet..

2008-05-04 12:30
Döda 200 så completar du typ 2,5% av spelet..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Poet

2008-05-04 12:34
En sak som stör mig är att, om jag byter kläder, och sätter på en hatt eller glasögon, så försvinner dom efter ett tag. Jag vet inte varför eller när dom försvinner, märker det bara när jag spelat på. Försvinner dom när man hamnar på sjukhus eller om man typ krockar eller vad?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-05-04 12:46
Jag googlade ju och sen sköt jag den jag hade på kornet, det splattade som fan men det är alltså allt haha, visst sen blir man ju jagad av copsen också för man drar vapen. Jag lyckades iaf sno en polisbil efter jag dödat killen som hade fotona, med helikoptrar och skit runt om, jag sköt några stycken sen snodde jag polisbilen och drog iväg som fan. Uzin har räddat mig så många gånger på sistonde.

2008-05-04 13:48
Läste nånstans att om man skjuter alla 200 duvorna så får man tillgång till en badass helikopter.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-04 14:49
Ja jag har varit inne på en massa forum och läst, visst nåt man får göra om man vill köra alltihop till 100%, man kör kanske det senare som att köra allt stuntsen sen.

2008-05-04 15:23

Skjut alla flying rats och du får en Annihilator helikopter ;)

gå in på www.whattheydontwantyoutoknow.com ingame för map och liknande ;)

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-04 15:26
mapsen och det har jag ju sett, undrade bara funktionen om man fick nån bonus eller nåt :) , har sett map för alla stunts och gömda vapen också men det får bli en senare fråga, tänker inte göra det nu, nu är det storyn som gäller.

Hade varit nice om man kunde använda internet ingame som vanligt om man är kopplad till sitt bredband hehe. Och typ haft en laptop i lägenheten eller nåt.

2008-05-04 16:35
88 prolle klarat. Har bara duvorna, stuntsen och text message-grejen (bilar) kvar. (Hur får man igång det btw? Har försökt listat ut det, men jag får inga jävla sms med efterfrågningar på bilar. Svar tack!)
Kanske är nått mer som jag inte kommer på nu.
52 timmar speltid och mitt rekord non-stop är 15 timmar ;)

Plus, varför fungerar inte whattheydontwant-adressen i spelet för? Har testat men den funkar sig inte :(

2008-05-04 16:38
Ahaaa, nu såg jag. Det är "donotwant" och inte "dontwant". My bad :)

2008-05-04 20:14
Fan vilket spel måste jag säga alltså.. Klarade mainstoryn igår så har inte spelat så mycket sen dess. Blir väl till att maxa igen nu. Nån som har nått tips för att hitta alla fåglar?
That's just stupid.

2008-05-04 21:40
Fyfan ass¨det här är det bästa spelet jag nånsin har spelat!!!!

Enda grejen jag stör mig på varje gång jag kör bil är att kameran åker lite åt vänster, alltså du ser inte bilen helt bakifrån. nån som kan hjälpa mig?
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2008-05-04 21:46
Fan vilken spelmissbrukare man är ändå =) stängde precis av från ett långt spelpass men det tog bara en snabbtitt i den här tråden för att bänka sig igen.. liberty city here we go again

2008-05-04 21:51
Möjlig spoiler

Körde bankrånar uppdraget med packie nyss. fan vad fett det var. Intensivt som bara den.

Möjlig spoiler

Helt klart top 3 av dom bästa spelen jag har spelat. om inte nr 1. Riktigt bra hela tiden. För övrigt så är jazz kanalen skönast att glida omkring till, eller den ryska

Skivsamlare

2008-05-04 23:26
Finns det garage där man kan stasha fler än de 2 bilar som får plats i parkeringsfickan utanför ens safehouse?
fair enough..

2008-05-04 23:35
varför finns det inga cyklar?
du är kär i mig.

2008-05-04 23:38
Jag kan verkligen inte ta GTA-spelen seriöst...
 Jag och min lillebrorsa fuskar till oss helikoptrar, åker utanför spelet "bana" så kommer polisen x 6 , sen leker man med dom :D hahaha.
bla.

2008-05-05 08:37
kan man ställa in grafiken elr något sånt, tycker att det ser lite konstigt ut.. men är säkert jag som var trött:P
-.-DMX-.-

2008-05-05 09:03
__virre__ X0

hatt och glasögon flyger av om du flyger ut genom vindrutan, vurpar med mc, blir slagen på käften osv, sådana situationer när kepan skulle flugit all världens väg i verkligheten typ
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Poet

2008-05-05 09:16
mdubbelc: Ah, som jag misstänkte. Jäkligt trist, pallar ju inte hålla på att ändra kläder hela tiden.
BTW finns det några fler klädesaffärer än dom som är utmärkta på kartan? Har hittat den där ryska, modo's, och 2 perseus, men inga fler.

2008-05-05 12:33
Finns väl inga mer klädaffärer än dom du nämde? :P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-05 13:15
Jag börjar bli trött på att man alltid ska spela biljard och bowla och sånt med sina kompisar annars blir dom sura. Det är ju skitsegt!. Ungefär hur många % in i spelet tills storyn är slut? 
jag har alltid rätt.

2008-05-05 13:32
dom blir ju inte överdivet sura precis... gör du det nån enstaka gång så håller man dom ju snela og klada
du är kär i mig.
Poet

2008-05-05 13:39
Jag brukar ta ut kompisarna på strippklubb, det gillar dom + jag :-)

2008-05-05 14:01
brucie måste man göra hans uppdrag för han känns mer som en bi roll i spelet iof e jag på 3dje ön nu men hanb B blinkar hela tiden på kartan så e han nödvändig o göra?
fuck you and have a nice day sucker

2008-05-05 15:57
vadå finns det inga mer affärer än klädaffärerna - the russian shop, modo och perseus? Så man kan bara ha joggingdräkt, fula jeans, fula jackor, business suit och typ arkitekt/konstnärs suit?

Känns ju rätt fattigt om man ser till hur mkt tid dom har lagt ner i övrigt? Kan man inte heller ändra frisyr eller ansiktshår?
Producent

2008-05-05 15:59
Mm för lite kläder faktiskt. Men det är ju något som kan fixas med Downloadble content

2008-05-05 16:05

!!SPOILER!!!

Jag lirade ut uppdragen på spelet igår, men jag valde att göra dealen med den snubben (kommer inte ihåg hans namn) men han som brände upp romans hem osv. Och i slutet när de ska gifta sig så blir ju roman skjuten. Går detta att förhindra genom att köra hämnd på den snubben som brände romans hem?

I need romans carservice ;) haha.

Ursäkta att det blev lite hattigt i skrivandet, hoppas ni får ut vad jag menade.

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Poet

2008-05-05 16:08
Angående kläder så finns det nog en god tanke bakom, nämligen att få spelet att bli mer realistiskt. Inte särskilt trovärdigt att en snubbe som Niko plötsligt drar på sig värsta baggys och färgar håret rosa (som man kunde göra i san andreas)

2008-05-05 16:15
Jag hatar att folk ringer hela tiden, dom ringer alltid under typ vigilante uppdrag eller skit så man får minus med dom, ska bara fixa packie + brucie för achievement sen kan dom suga fet kuk

SPOILER

Magnetism: Om du kör revenge så dör etak istället

Dieallot

2008-05-05 16:20
doggson okej, meningen var att jag skulle få ut ett tjejnamn av det där? :)
Men då vet jag, tack!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-05-05 16:22
yus det var det :)

nu ska jag nog försöka få "Finish him" achievement :(

Dieallot

2008-05-05 16:36
virre jag håller med dig, det är inte så att jag vill ändra hårfärg eller gå runt i ravekläder men rockstar borde ändå utvecklat ett bättre och större urval av ex, jeans, skor, huvudbonader etc. givetvis ska det hållas realistiskt och helt i linje med karaktären..

det är ju redan nu tillräckligt fett iofs.. hahah man måste hålla stilen också.. man får inte brudarna om man går runt i balkan outfits hahahaha typ jogging dräkten e så klassisk.. men det verkar som dom gillar kostym mest.. dom vita sneakersen har fått bra betyg av alla brudar också =)

niko pimpin' baby

( fett jävla spel !!! )

2008-05-05 16:59
ändå tycker jag det är konstigt att dom tagit bort mycket från san andreas, som att man kan gå till frisören eller tatueraren, eller träna. och cykeln saknar jag som fan.
du är kär i mig.

2008-05-05 19:30
Det här med begränsat antal kläder osv är ingen miss. Det ligger ju en tanke bakom det. De nämnde ju att det skulle vara såhär långt innan spelet släpptes. Att kläderna Niko kan byta mellan ska spegla hans personlighet osv och jag tycker det funkar rätt bra.

Det var mycket onödigt customization skit i san andreas. Jag gillar att de skippat allt sånt. Som t ex olika frisyrer, tatueringar, fälgar till bilen o sånt bajs, gymma/bli tjock osv osv. Bara onödigt och gör att designen känns billig och förstör karaktären tycker jag.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-05 20:52
ja visst var det lite överdrivet i san andreas, men allt måste ju inte tas bort, gymmet kunde ju vara ett event som man drar till med polarna, och det kunde öka hur länge man kan sprinta och hur hårt man slog, inte att man blir ubertjock efter 2 besök på burger shot. vore kul också om man faktiskt fick en liten video lr nåt som i SA när man satt och drack, inte bara åka dit, bli full och försöka åka hem
du är kär i mig.
Producent

2008-05-05 21:35
Nu när vi är inne på sånt, finns det bara 2 par glasögon i spelet?
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2008-05-05 21:42
är ju bara skönt att slippa allt det tjaffset från san andreas tycker jag däremot skillsen man fick kunde ju dom haft kvar och utvecklat lite

Producent

2008-05-06 01:59
magnetism
svar på din fråga

SPOILER!!!!
jag valde att döda Dimitri för det var det moraliskt rätta :P
Och som svar på din fråga så är det Katie som dör under Romans bröllop, inte Roman :)

2008-05-06 03:40
nspelar folk det på xbox eller ps3
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-05-06 03:43
Finns det inga typ kill frenzy eller bara nån hoj man kan sätta sig på så blir det ett uppdrag. Asså typ softa grejer man bara råkar hitta om man cruisar runt... hittar bara fåglar och hopp.

Producent

2008-05-06 04:33
sno en polisbil och döda kriminella eller döda folk på Most Wanted listan :)
Sen ibland kan du råka hitta en snubbe nånstans med en blå pil ovanför sig. ett Sidouppdrag.