I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

World of Warcraft (alla nya inlägg i 13) [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-03-10 18:59

World of Warcraft (alla nya inlägg i 13) [PC]

låter den gamla tråden ligga kvar som låst, läs där och svara här.

No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-03-10 21:05
T-Röd är du full eller? mest gimpad är shamans.

nuff said.
Livet är en hora och du har inga pengar.
Producent

2007-03-10 21:34
ReM
Jag är nöjd med min präst :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-03-10 22:15
T-Röd Rogues gimpad 1on1?

l2p är väl allt jag har och säga :_D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 22:33
gör som jag istället sälj din wow char för 4000 och åk till spanien på semester ^^

2007-03-11 00:12
Eldon

Jag spelar inte rogue =D jag spöar dom med min warrior =D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 00:55
warriors och shamans är free honor :=P

2007-03-11 05:31
BzBz  Den som säger att shamaner är gimpade kan inte ha alla får i hagen.

Resto shamaner äter ju allt
”There's a very thin line between dogs and cats.”

2007-03-11 13:29
doggson: (från förra tråden)
"måste vara hårt att kunna köra 5k instant pyroblasts imo
alternativt kan ni kasta en fireball för 2.8 men det tar ju några sek QQ"

Nu är jag iofs speccad frost och har aldrig kastat en pyroblast, och visst kan man inte både ha kvar kakan och äta den. Men faktum är att de nerfade främst frost mages dps i senaste patchen, trots att vi inte på något sätt är "imba".
Anledningarna till nerfen:

1. Blizzard påstår att det alltid var menat att Frost Nova skulle brytas vid crit, och att det på något sätt skulle ha undgått dem i 2 hela år.
  2. En "blue" på amerikanska forum påstår att mages 2-shottade folk med Ice Lance, men ändrade inlägget i efterhand när folk påpekade hur dumt påståendet var.

Hur som helst visar båda punkterna att de inte har någon koll på sitt eget spel. Sen att de försökta "smyga" in nerfen genom att inte ta med den i patch notesen är bara löjligt.

Men jag ska inte försöka argumentera med dig mer, för enligt dig kan man tydligen se på filmer om en klass är "imba"..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Skivsamlare

2007-03-11 13:42
jak er snel råg
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-03-11 16:57
more drama! :D
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-11 22:18
köpte spelet i torsdags! har lirat lite nu, är en night elf druid lvl 11, ganska kul, men inte riktigt kommit in i spelet, är i trollbane serven oxo..
Ja'da!

2007-03-11 23:27
Shade of Aran är ta mig fan pain in the ass.
rök miljövänligt, rök grönt

2007-03-11 23:29
Jag behöver tips angående något som kan förändra hela mitt liv. Tack på förhand.

Jag har misstänkt nu under en viss tid att min flickvän är otrogen.
Dom vanliga grejjerna, telefonen ringer, jag svarar, och när jag svarar så lägger någon på.
Hon har börjat gå ut med 'tjejerna' vädligt mycket nyligen. När jag frågar vilka tjejjer det är svarar hon alltid "bara några kompisar från jobbet, du känner inte dom"
Jag tittar alltid ut genom fönstret efter en bil som skjutsar henne hem, men varje gång jag ser henne så går hon längst vägen, fast jag hör en bil stängas av.
Som om hon typ har gått ur bilen runt hörnet och sen börjat gå, varför åker hon inte taxi!?
En gång plockade jag upp hennes mobiltelefon bara för att se vad klockan var, då kom hon in i rummet och blev alldeles galen
och skrek att jag aldrig ska titta på hennes mobil igen, och frågade varför jag spionerade på henne.

Hursomhelst, jag har aldrig vågat ta up detta med henne.

Jag känner inombords att jag bara inte vill veta sanningen, men igår kväll hände något underligt.
Hon hade kommit förbi för att spela lite World of Warcraft och där efter glömt att logga ut ifrån MSN Messenger.
Medans jag kollade alla hennes kontaker märkte jag att min priest precis blivit 2-shottad av en rogue.

Så ska jag fortsätta spela min priest eller ska jag spela en klass med mer överlevnadsbarhet?

-----------------------------
Hitta detta på ett forum :)

2007-03-11 23:34
någon som har gamecard tid o skänka ?

2007-03-12 00:02
c3ek
har en guesst grej för 10 lr 14 dagar
Ja'da!
Skivsamlare

2007-03-12 08:36
sotarpojken P20

hahhahahahaahha lätt bästa ever xD

2007-03-12 10:08

Caliber: Så du är alltså frost okej då blir det ju bara roligare
Du har förmodligen cold snap ice block etc? DU SKA ENBART VARA TYST FÖR FAN! l2p
Hur i helvete kan du whina ? överlever du inte längre med den speccen är du kass face it. Frost gör inte lika mycket som fire men tycker inte det är speciellt värt att sitta och whina när ni har ice lance etc med tanke på att den gör rätt mycket dmg. 1.8+ ice lances ftw eller hur? gah

T-röd: Njae beror på hur man ser det just nu rogues har problem men är man bara lugn (eller abusar cd´s) dör warriors efter en stund. dock så har warriors fått någon sjuk buff känns det som. Hade en jävel på mig i arenan för någon dag sen som drog en 5.3crit riktigt gg :P
warriors går fortfarande att döda bara man har crippling uppe :P

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-03-12 11:17
1,8k Icelances? Med Arc/Frost build kanske, men tror du alla frost är speccade så?

* Frostnova bryter på första critten numera
* Det är hyffsat lätt att ta sig ur Frostnova med trinkets, eller skills  för många klasser
*Cold Snap har 10 minuter CD och Iceblock har 5 minuter CD

Och vad spelar det för roll om man överlever om man inte har dps nog att döda sin motståndare?

2007-03-12 14:13
peterpan P1

Pff, då har du inte kört som warrior. Har du CD på pvp trinket och blir stunned, frost nova, fear, scatter shot hej och hå så är du hyffsad körd mot alla klasser.

Kanske inte fear som UD när man har WOTF, men iallafall.
rök miljövänligt, rök grönt

2007-03-12 15:05
Är det bara jag som tycker att Rogues har blivt fasligt nerfade, brukade alltid ha problem med dem innan men nu är de helt ofarliga, det enda de är bra på är att springa iväg och gömma sig typ. Är bara lvl 63 shaman och blir utsatt för flera gankförsök dagligen men jag får aldrig spö, och allvarligt talat, jag inte speciellt skillad i pvp så man börjar ju undra. Deras damageoutput verkar ha droppats hårt.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-03-12 15:21

Jahmal P20
tror inte de funkar

2007-03-12 16:47
jag söker ett addons som göra att questlog och profession rutorna blir större, och ett annat så man kan zooma ut nästan hur mkt som helst

2007-03-12 18:25
skez P17
Lirt du holy ella shadow?

2007-03-12 18:32
Dirty_D P26:Tycker inte vi är fasligt nerfad dock känns det som casters bara blir sjukare och sjukare.

peterpan : vet inte vad jag ska säga förutom HAHAHA ingen dps som mage?. gah blir bara tokig på er
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-03-12 18:33
doggson:
hehe, men gubben, vem e det som gnäller egentligen?
Allt jag skrev på patchdagen var "De kunde inte låta bli att slänga in åtminstone en mage-nerf i patchen..", eftersom det inte stod något om det i patchnotesen och många av oss blev överraskade.
Men det fick dig att känna dig manad att skriva massa irrelevant skit om mages och säga att jag "gråter", "QQ" och "whinar".

Så jag rekommenderar dig att hålla tyst nu innan du gör bort dig ytterligare. Jag tänker iaf inte ödsla mer tid på att besvara dina irrelevanta inlägg eftersom du hela tiden kringgår det jag säger och bara slänger ut löjliga provokationer.

2007-03-12 18:35
Jahmal P20
En fråga till dig och alla som börjar spela WoW, varför i hela friden rollar ni på servers som är gamla när ni kan rolla nya och fortfarande komma med i rushen i PvE väg osv.

peterpan P1
Enda sen talentträdet rewampen kom så har det varit jävligt svårt att klå mages som melee. Men om man har skills är det inga problem.

Dirty_D P26
Jag lirar shadowpriest. Ibland har man problem med dom. Beror på spelaren man möter etc. Men efter deras Cloak of shadows kan man ha problem med dom. Men jag har precis dingat 70 så jag har inte världens bästa gear häller.
Så vänta du tills du möter rogues på lvl 66.

edgeman
Extended quest logg > http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2749

2007-03-12 18:41
doggson P21
Inte så konstigt då melee är så sjukt beroende på bra vapen, medan casters klarar sig bra på spells och lite spelldmg.

2007-03-12 22:31
Frost i all ära...
Producent

2007-03-13 00:04
ReM
holy/disc när vi raidar annars shadow/disc. så det blir en del variation :)

2007-03-13 02:14
 ReM : Det är det jag gör, igår hade jag en lvl 66 som försökte ganka mig, lite trinkets och poff 2,200 lightning bolt instant, matade på lite shock spells sen sprang han tyvärr och gömde sig.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-03-13 06:56
du kommer förmodligen tycka att alla rogues innan lvl 66 är piece of cake, vänta som sagt tills cloak of shadows dyker upp. kan lätt vara det bästa som hänt rogues

Dieallot

2007-03-13 07:10
skez P17

Speccade själv holy / disc igår.. Men jag måset nog byta. Blev lite fel och så, men du får gärna länka din.

2007-03-13 08:25
doggson håll dig till din rogue och sluta tjafsa om att mages är bra ditt fetto!!!!

<3
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Skivsamlare

2007-03-13 11:07

Dirty_D P26

vänta bara till rogues på 70. Warlocks är lättast att ta ned, efter det kommer shamaner:) fast jag tycker iofs att det alltid har varit lätt att ta ned shamaner:P

ang shamaner. jag planerar att twinka en lvl49 elemental shaman. någon som har förslag på geaR? ngn som twinkar lvl49?

http://www.youtube.com/watch?v=gtmDVRCkrjE

några fina crits där.

Skivsamlare

2007-03-13 11:09
fast min shaman är troll så jag lackar blood rage bajskorven=(

2007-03-13 11:39
INOK P17

helt ok crits, men han blev ju rätt slaktad ett flertal gånger dock...inte särskilt mkt survivability imo =D

men helt klart nice...

Själv dundrade jag in 4 crits i rad igår med min lock i shadow labs...trodde inte sånt var möjligt med min gear...han suger mer eller mindre...men det blev 2500+ per crit med incinerate sen blev jag självklart påhoppad, men med lite soulshatter så var ju det problemet löst...

Lite roligt iaf...

tut!
Producent

2007-03-13 12:20
ReM
Healing Specc 18/43/0 Är inte riktigt säker men något sånt är det väl.
Shadow Specc 11/0/50

2007-03-13 16:33
Shadow speccen sög.

2007-03-13 16:46
okej, nu måste jag fråga en fråga jag har undrat på. vad betydet egentligen imba?? alltså jag vet att det är typ 1337 men vad står det för??
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-03-13 16:54
imbalanced

2007-03-13 16:56
hunter, 5/9 T3, jom gabbar m.m: hur mycket i värde?
Skivsamlare

2007-03-13 17:05
1337 = elite?

2007-03-13 17:10
imbalanced?? borde inte de va dåligt?? obalanserat kan ju aldrig vara bra??
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-03-13 17:15
eller nu tror jag att jag fattar. att om man säger "locks e imba" så menar man att klasserna e obalanserade o locks äger..! (sanning)

2007-03-13 17:57
Jag hoppade av glädje igår när en warrior overpowerade mig för 2.5k igår. Samt att en annan warrior drog en 6.5k execute på mig i EoS.
Essen sie mein scheisse!?

2007-03-13 18:51
ReM

Tackar

Ingen annan som vet addons så man kan zooma ut nästan hur långt som helst

2007-03-13 19:04
locks går ner hyffsat snabbt gäller bara att abusa så mycket cd´s som möjligt :P 2x ar = win Xd

Dieallot
Producent

2007-03-13 21:08
ReM
jag tycker den är ganska bra :) tar omkring 4 70+ mobs uppe i elemental plateau samtidigt.

2007-03-13 21:37

Ärligt dom borde fan skriva med stora bokstäver på packetet ( lr vad fan man säger ) " World of warcraft är beroende fram kallad och kan skada din hälsa och dina betyg alvarligt " !

Levla upp en gubbe till 70 sen sälj den och börja med cs !

2007-03-13 21:56
*world of warcraft can seriously hurt all your future in the real life, grades, rl friends, women (men), parents.. all of these will either go to hell or leave you after a while* love from blizzard
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>