I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Man knivskars av klottrare i alvik inatt

Vår Hiphop - Graffiti

2009-07-23 11:50
Wannadie P23
hahahaah du är ju inte klok människa!!!

2009-07-23 12:49
Jävligt pantat att hugga någon med kniv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-23 15:33
pigglaen P20

Jag unnar dig verkligen att du har fått upp ögonen och ser hur det "verkliga livet" ser ut. visst, rätt och fel är en tolkningsfråga men tro detta, om jag, med min egna fulla vilja skulle skriva en lagbok skulle den vara rätt identisk med vad den är i dag (och helt utan att dansa efter pekpinnen).

2009-07-23 15:37
techaas

Okej, då har vi helt enkelt inte samma syn på saker och ting, inget mer med det..

Om du någon gång får uppdraget att skriva den nya lagboken, kan du göra mig en tjänst och iaf avkriminalisera cannabis? Vore schysst!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-07-23 15:50
pigglaen P20

Om jag någon vacker dag blir uppringd av staten och får det uppdraget så lovar jag dig att tänka på saken..

Fö. skål för oliktänkandet! allt blir så mycket roligare då

2009-07-23 15:57
techaas

Tack på förhand & skål, fast om vi skulle lösa en rubikskub tillsammans hade det sugit..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-07-23 16:51
Håller med pesten .. om nån wannabe actionhjälte kommer fram och ska gripa en så måste man ju smälla på snubben det är antingen det eller torska..

2009-07-24 01:09
varför högg dom han när han försökte fly?

dra tag (eller vad det va), o stick, hade mannen gått framm till dom o tagit burkarna eller slagit dom hade dom kunnat dra kniv, inte när han försökte fly från dom!
http://gbggraffpics.blogg.se/

2009-07-24 12:16
ÄKTA!!! är less på söndagshjältar och diverse annat lösaktigt folk, är ingen som dött utav lite kladd på vad fan som helst... det finns problem och sedan finns det världsliga problem!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-24 23:23
ForceOne P23 : Hörru, sen när fan blev bankrån o grejer, till graffiti? visst finns det gangster-rap, men ska det oxå behöva finnas gangster-graff? visst det är respekt å köra wholestations o sånt grejs, men inte fan är det respekt att hugga någon!

är du verkligen 23 bast ?
Whiskey & Cola !.

2009-07-25 23:52
Fan, fett humor i den här tråden..
Revolt mot samhället med hjälp av sprayburkar? Haha, vafan tror ni ska hända? Att regerigen för en uppenbarelse utav era målningar och ändrar hela systemet, så det blir helt perfekt? Fan, om ni verkligen vill ändra systemet finns det saker som kan fungera på riktigt. Finns det verkligen folk som tyckte det var rätt att hugga hjälten i ryggen, om man nu kan lita på media? Hugg i benet i stället. Finns det ingen som målar för att det är jävligt roligt längre?
Toastare

2009-07-26 13:00
jag lovar att om jag hade kollat IP nummer på de flesta som hojtar om mer våld och vill runka i ring med knivhuggarklubben så skulle det leda till nån trygg villaförort.

..eller sorgligt nog, till nått behandlingshem för pillertrillare och kromboffare.

vad är sorgligast egentligen?

Jag skyller allt på Emma!

2009-07-27 13:29
admins som kritiserar andra men inte kan ta kritik själva skulle jag nog mer se som den sorgligaste sorten iaf;) och snälla banna mig nu det bevisar bara hur patetisk du e.

2009-07-27 13:57
Heh vi lever i ett av de snällaste små länderna på planeten både lagmässigt/straffmässigt, vi ska vara välutbildade och har nog näst intill ett av de bästa skyddsnäten för "missanpassade" människor på planeten. Ändå sitter lirare här och "hatar samhället" som inte ställer upp på dem.. tamefan pinsamt. Säg som det är för fan, graffa är coolt, du får utlopp och har nåt att visa upp för dig själv. de som har något att ge går vidare till lagliga alternativ inom konst.

Samhället kommer inte förbättras av att knivbeväpnade ungjävlar kutar runt med sprayburkar om nätterna, samhället förbättras av att folk ställer upp för varandra och hjälper varandra. inte stå passiva "å ge fan i andras bizz för att då kan det gå åt helvete YO". Vad fan tror folk ska hända? Väntar ni på en ny jävla Jesus som ska ta dig på axeln å säga åt dig att skärpa dig och dra ett normalt jävla strå till stacken?..

Fan så man vill dela ut vadderade hjälmar...
mama said knock you out

2009-07-27 14:13
Känns mest som en rätt kletig mix av dumhet,testosteron och en ängslig tonårsrevolt..

2009-07-27 16:01
Bara fjollor som går runt med knivar. Alla vapen man behöver sitter längst ut på armar och ben! :)

Sätt dit dom så in i helvete!

PS. Alltid kul att se tjafs mellan Admin och andra!
Hej

2009-07-27 16:02
K-dregg

Jo, skull på hormoner. Varje gång jag känner mig lite manlig vill jag bara hugga nån i ryggen utan anledning! Bara för att vara lite anarkistisk..
Hej
Toastare

2009-07-27 17:11
laseee

Okej att du blev ledsen för att jag tog bort ditt inlägg. Kallar du lögn för kritik? Du skrev att jag sålde mig för småpengar vilket är helt taget ur luften och har inte ett uns med diskussionen att göra.
Jag valde att ta bort det då det som sagt inte tillhör diskussionen. Vill du fortsätta den, välkommen ut till Lilla Essingen så lovar jag att bjuda på saft.

Och som sagt, jag personifierar mig inte som admin så jag bannar dig om du begår ett regelfel, precis som jag tog bort ditt inlägg för att det var ett regelbrott som inte hade med diskussionen att göra. Du kan kalla vem som helst hora på forumet och ditt inlägg tas bort.

2009-07-27 20:42
så du bjuder på saft säger du? sockerfri då förmodar jag;) Det jag menar är att det du skrev är lika mkt lögn som jag skrev när jag menade på att du säljer dig för små slantar eller har jag fel?

2009-07-28 01:36
retså tungt gjort ändå haha
Toastare

2009-07-28 09:14
laseee, du missuppfattade mig. Jag sa inte att alla som är missbrukare eller sitter på behandlingshem gillade att fäktas med kniv, utan att de som i denna tråden var för att göra det antingen satt i en villa och vill för allt i världen skapa sig en tuff attityd (finns exempel hur det går t.ex från Göteborg) eller var de flöddrade kidsen som det också talas om i tråden.

2009-07-28 15:22
ok jag fattar bounty...btw vart e min saft?;)

2009-07-28 22:06
Det största problemet med de flesta, för att inte säga alla här inne, som försvarar killen som högg är egentligen inte att ni försvarar honom. Snarare att ni gör det med sådan total brist på intelligens, eftertanke och tyngd. Ni har helt enkelt inte ett enda jävla vettigt argument.

Okej låt oss säga att färre "vardagshjältar" (som faktiskt precis som du bara är en människa med en åsikt och ett annat sätt än du att se på saker) vågar ingripa och att det leder till att målare får jobba mer ostört. Okej. Men vad blir effekten av den här typen av artiklar i längden? Jo självklart att graffitin kommer motverkas ännu hårdare och det kommer bli ännu svårare för oss som målar. Och dessutom, tror ni på allvar att den här snubben som ingrep lite småsurt skulle ha gått hem om han inte ingripit? Knappast. Han skulle självfallet ha ringt polisen.

Och, att slå tillbaka kan vara fullt förståeligt. Men det gör det inte försvarbart.

Vi borde alla vakta våran tunga i detta forumet då vi graffitimålare inte är ensamma här. Här finns säkerligen många utomstående som grundar sin bild av graffitimålare delvis på det som skrivs här. Och hur vill vi egentligen att allmänheten ska se på oss?

Och till er andra som nu tycker att "klottrare" verkar vara totalt inkompetenta svin. Det stämmer inte. Alla är inte så. En graffitimålare är som vem som helst. Och framför allt, alla är inte lika. Man kan inte dra alla över en kam. Ska vi hata alla fotbollssupportrar för att vissa brukar våld? Och säkerligen finns det advokater som sniffar kokain och sjuksköterskor som misshandlar. Men det har väl knappast med att de är advokater eller sjuksköterskor att göra?
pinsamt

2009-07-30 16:54
Att ni orkar diskutera det här..? Killarna är ju inte klottrare. Det här hade inget med graff att göra.

Toastare

2009-07-30 18:25
Så bara för att man är vänsterextremist så kan man inte vara målare? ...eller tvärtom.

2009-07-30 19:06
BountyBoo F29

För det var ju precis det jag sa, eller?

Toastare

2009-07-30 19:52
Nej du sa att det inte hade med graff att göra... de kanske var ute och målade? Vad vet vi, det vi vet är att de också sysslar med annat.

Fast jag håller med dig att knivfäktning inte hör hemma i graffen.

2009-07-31 18:24
haha återigen så lyckas en viss person göra bort sig *thumbs up*=)

2009-08-01 13:16
Kan ni inte stänga tråden istället. Kommer det någonsin komma något konstruktivt ur denna diskussionen.

2009-08-01 13:34
PimpMyStrumpa

rätt åt han, palla spela hjälte för sin brud för lite skön vandalisering..

Din satans jävla svinpäls, håll bara käften. Sitter och spelar graffitigangster på nätet. Han grep in när han märkte några som bröt mot lagen, förtjänar han ett knivhugg för det?
Lite skön vandalisering? Du kanske tycker det är skönt, förstär att världen kretsar kring dig och enkom dig, men försök att få in i din lilla inkompetena hjärna att alla tycker inte som du.

Såna som du förpestar fan samhället, väx upp eller träffa en psykolog (på riktigt altsså).

fukkaur

jävla nolla du med, lycka till med livet.

www.tbonebeats.com

2009-08-01 20:57
Har folk inte lärt sig att inte ingripa oss vandalister?
Running free with lsd.
WemVlchillers

2009-08-02 10:12
Nu kanske han har avskräckt många samhällshjältar, alltid nåt..

2009-08-02 10:13
MrFuckingT du kanske borde få in i din ännu trängre hjärna att alla inte tänker som DIG också? :)

2009-08-02 14:34
Ni verkar ha ett jävla problem annars med väktare som griper in. De kan iaf försvaras med att det är deras arbete att lägga näsan i blöt. Vad är hans försvar?

2009-08-02 16:52
_Muta_

tja, det kanske du har rätt i. men c'mon.. frågan är vart folks moral är? köper att alla inte kan ha likadana åsikter, oavsett samtalsämne. men att mena att en snubbe förtjänar ett knivhugg pga detta, jag menar.. det är ingen jävla pedofil som har förgripit sig på något barn vi pratar om, det är en person som har gripit in.

och nej, jag har inget emot graffiti. var själv mycket aktivt 2002-2006, däremot har jag något som kallas moral, något som somliga verkar sakna.

fyfan, ni ligger pyrt till.
www.tbonebeats.com

2009-08-02 17:03
ModernDrunkard P23

Vet inte om du haft "kontakt" med väktare förut eller ännu hellre väktare med spetskompetens, "klotterspanare".
Drar inte alla över en kant nu, men i de flesta fallen ska de spela förjävla märkvärdiga, och i många fall ta till övervåld ja, du vet spelet..

Nu har jag ingen aning om hur den här personens ingripande gick till väga. Men jag har mycket svårt att tro att det var på samma nivå som de flesta väktare aka kylskåpen brukar ingripa mot klottrare.

Du har förmodligen också fattat att denna person blev knivskuren? Känns egentligen löjligt att fråga, men varför i helvete förtjänade han att bli knivskuren?
Om ditt svar är: Han lade näsan i blöt, då beklagar jag dina löjliga värderingar du har som 23 åring.

Vad är hans försvar?
Se det ur ett annat perspektiv istället. Ut och måla, bomba gör det du känner för. Men om en privatperson ser dig så ska du fan inte bli förvånad om dom lägger sig i, det är trotsallt fortfarande olagligt.

Och återigen, jag tycker det finns betydligt viktigare saker att lägga ner tid på än att förhindra klotter, det är min värdering. Är fortfarande medveten om att det är olagligt att dra ut och måla tåg.

hepåre
www.tbonebeats.com

2009-08-02 23:56
Först kanske jag har rätt sen har jag ingen moral, dags att bestämma dig?

2009-08-03 21:32
Du skriver förmodligen med missuppfattning av det jag menade.

MrFuckingT du kanske borde få in i din ännu trängre hjärna att alla inte tänker som DIG också? :)

Syftade mer på att du kanske har rätt att alla inte tänker som mig, inte att jag tycker att du har rätt gällande dina värderingar. Jag citerar
Nu kanske han har avskräckt många samhällshjältar, alltid nåt..

Jag tänkte mig ett annat exempel. Jag antar att ni delar min mening när jag säger att det finns betydligt viktigare saker att lösa än att haffa klottrare. Om vi tar något annat som rubriceras som ett brott men som fortfarande anses som ett milt brott hos många, t.ex att ladda ner film från Piratebay. Ponera att Gary sitter och tankar en film från Piratebay och av någon jävligt udda anledning så dyker det upp en främling som ber honom att sluta med det han gör. Gary blir skitförbannad och drar kniv och hugger honom.
Är det Ok? För jag menar, främlingen har väl ingen jävla anledning att lägga sig i vad Gary gör?

Inte konstigt att de flesta tidningar kommer med negativa artiklar om graffiti när sånt här händer. Det brukar ofta vara någon polis som nämner att "Klotter är oftast en inkörsport till tyngre kriminella handlingar" och att "fler och fler klottrare beväpnar sig"
Såna här idioter som ska spela G's ger ju tidningarna bara mer kött på benen.

Många tror säkert att dom är förjävla tuffa som kommenterar att gubben förtjänade att bli knivskuren. Ni är för fan inlåsta i en jävla bubbla, alternativt så vill ni bara vara en del av ett "tufft" gäng.

Summan av kardemumman, alla tycker olika, det är kul, typ... Folk som tycker att det här var rätt är bara tragiska.

Tja,

www.tbonebeats.com

2009-08-04 00:04
hmm men han va ju faktiskt ett hot mot klottrare:d han får ta de liksom ?

2009-08-04 09:32
Åhfan, så du menar att om jag känner att någon är ett hot mot mig så är det fritt fram och hugga? Det tror jag inte att du tycker, egentligen tror jag att dom flesta här bara hakar på för att verka "häftiga".
www.tbonebeats.com

2009-08-14 12:44
Är nog mer jämförbart med typ snatteri än våldtäkt av småbarn.

2009-08-14 15:35
Tråd rensad

- håll inläggen på en sansad nivå!
spliff macht frei

2009-08-14 16:57
Vem fan bryr sig om vad folk har för bild av graffitimålare? Sen när blev detta en jävla popularitetstävling? Har någon planerat att delta i allsång på skansen eller vad är frågan?

2009-08-16 00:00
graffare är töntar, känns bra att vara ute iallfall. kaxar man ska man få cutten... FTW

2009-08-17 07:18
alltsa ja LOVAR att alla som skryter om va de hande gjort etc. etc aldrig hade gjort nat. Javligt enkelt o spela tuff framfor dator va?
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2009-08-17 08:56
kan ni inte bara stänga ner denna tråd då den inte ens e värd å ha uppe jag menar vem fan vill ens höra om något sådant här idiotiskt!

2009-08-17 15:04
Försvara sig är en sak, att dra kniv och bruka den är en helt annan.

2009-08-19 17:34
för de första va de väll inga writers, utan vänsteraktivister, right?

2009-08-24 11:41
eller kan de varit båda?