Toastare
2009-07-15 09:53
En man i 30-årsåldern knivskars i ryggen vid Alviks tunnelbanestation i västra Stockholm natten till onsdagen. Händelsen, som polisen rubricerar som dråpförsök, inträffade strax efter midnatt när mannen tillsammans med sin flickvän stötte på två ungdomar i färd med att klottra. - Han försökte få dem att sluta och det blev en dispyt och ungdomarna drog kniv. Han blev huggen i ryggen men inte livshotande skadad. Det gjordes även ett utfall mot ansiktet, men där tog hans keps emot det mesta. Han är förd till sjukhus, säger Gert Fredin, vakthavande vid Västerortspolisen till TT. Vissa har fått det om bakfoten, ser upp till snedseglarna och tar saker på alldeles för stort allvar. Dråpförsök för lite tags..
Jag skyller allt på Emma!
rätt åt han, palla spela hjälte för sin brud för lite skön vandalisering..
Bara att hoppas att den jäveln som drog kniv åker dit så det skriker om det. Gärna flera år bakom galler. In med packet!
alvik.. varla säkert ett gäng nazister som var i full färd med att skriva sieg heil..
så går det när man lägger sig i vad andra gör. sköt dig själv!
DRA ÅT HELVETE! -.-
fakkaur: ja för det e ju så himmla tufft att glida runt med kniv på sig .... seriöst är det verkligen värt att få 6 år för dråpförsök istället för att bara glida därifrån och ignorera hjälten?
------------------------------- Tröttnat på Whoa? -> http://www.graffitiforum.se
OTUR! spela hjälte är kefft!
CSG4SAINTSHIT!
Toastare
2009-07-15 14:37
**tråden rensad** Spekulationer hör inte hit.
Jag skyller allt på Emma!
Hangaround
2009-07-15 15:03
håller med Yardfeeling bara onödigt att dra kniv när man lika gärna kan traska därifrån...
En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj.
Vad är det för skitsnack, vadå traska därifrån? Märks att folk här inte har en aning om hur det är, Har själv blivit fasthållen, av nån tragisk jävel när jag målat. klart man måste smälla till karln så man kommer undan. Kniv är väl aningen i överkant men fullt förståeligt.
så går det när man spelar Vardags hjälte det var ju inge mord en liten varning i ryggen så han lägger sig och inte spelar Ali farlig lixom .... inge mer med det =)
TIF ONE THIS IS FEELING
"Har du med dig allt? Burkar? Check! Caps? Check! Handskar? Check! Kniv? Check! Tjack? Check!" Knivar är och har alltid varit för fegisar. Att göra motstånd och hugga någon i ryggen är väl två skilda saker?
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
en sak att ge någon en box, men fan att hugga folk med kniv i ryggen dssutom. hoppas fanskapet torskar
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT
Jävla idiot och drar fram en kniv! Detta ger ju folk som ej lever i graffitivärlden en väldigt dålig bild av oss som MåLAR! Bara för att ett pucko knivhugger nån så tror ju alla att alla som målar e livsfarliga! In med den jäveln i en cell!
"Det gjordes även ett utfall mot ansiktet, men där tog hans keps emot det mesta" Shit mayn, gubben har stålkeps grabbar! Korkade jävla skribenter på DN...
Det troliga är väl ändå att det bara är en "vanlig ligist", eller "kicker" som vi sade förut, som av en händelse kommit över en sprayburk för att skriva, ja vad som helst. Hängivna "riktiga" klottrare, "graffare", "writers", "graffitimålare", "spray dudez" är ju rätt skygga av naturen och vet att sånt här går fetbort inom "kulturen". Trodde att man per automatik antog att media samt rättsväsendet gärna saltar rubriker och ger gärningsmän en titel, men Whoa är ju om möjligt ännu mer blåögt än riket i genomsnitt.
Intressepenisen hårdnar!
hahahahahahahaha.... ah synd för snubben som blev huggen... men så ere... vafan e d ni äckliga människor sitter o säger? "hoppas han torskar" "in i cellen" "många år".... låter som ett gäng sångfåglar som kvittrar glatt när blåvit kommer... hur fan kan ni önska nån in i fängelse, misstänker ni aldrig sett insidan på en cell eller anstalt... man önskar inte ens sin värsta fiende fängelse.... vem sa nått om att alla får en skev uppfattn ing av målare? ja säger fan va soft, då kanske folk lämnar oss ifred när vi står o målar. sköter sitt eget... vardagshjätar, väktare, grisar... samma skit... alla vill lägga sig i vad andra gör.. fuck'em... nu lär dom sig. fukka inte med andras bizz...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Så jävla bra gjort. Sköt dig själv och lägg dig inte i , samhällshjältar får skylla sig själva!
Att läsa denna tråden är ju att få bekräftat, svart på vitt, att klottrare ÄR utvecklingsstörda och inte förtjänar någon som helst respekt i samhället. Jag skäms över att vara den enda som är intelligent nog att inse vilka idioter som utgör större delen av denna "kultur".
Intressepenisen hårdnar!
varför klottra överhuvudtaget? och om man nu blir påkommen, kan man ju lika gärna springa som fan istället. och ni som tycker det är rätt att skada en annan person måste vara helt hjärndöda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Egentligen var det väldigt onödigt att börja huggas med kniv för en sån här grej men å andra sidan ere bra publicitet på så sätt att Samhällshjältar skräms och inte vågar lägga sig i. Dålig publicitet för de lugna graffitimålare som kämpar för lagliga väggar eller ahh bara vill visa att målare faktiskt inte behöver bete sig som våldsbrottslingar. Äsch, jag tycker bara det e bra ifall färre människor lägger sig i.. dom behövs skrämmas lite.. Folk lyssnar mycket på media och om media utmålar graffitimålare som mördare o dylikt blir det mindre ingripande tror jag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
FreddeE. spring iväg o sätt dig i greenpeacebåten igen
Awaiting Beheadment and Mutilation
Håller med wasteapa sitter fan och skäms då jag läser vissa inlägg.. Ni tillför INGET till det jag kallar graff eller till den värld jag vill leva i..
Tycker man att "han få skylla sig själv" när någon blir knivskuren så är man riktigt sjuk i huvudet. Men det är väl bara att förvänta sig bland detta drägg och små smutsiga råttor som huserar här.
haha....stick o kamma ögon brynen på dig din jefla grott människa...
TIF ONE THIS IS FEELING
vadå idioter, drägg o vafan vet jah va ni kastar ur er...
jag betalar cash för mina burkar, CASH KONTANT. om nån jävla hobby hjälte ska försöka stoppa mig från att göra min grej får han helt enkelt tänka om...
springa? klart man kan springa. d e ju inte så att man hugger nån pga munhugg...
men börjar folk lägga händer på mig eller nån ja målar med ah, SKYLL DIG SJÄLV, rakt av utan snack... o d gäller grisar, hobbyhjältar, väktare, och definitivt andra målare!!
ni e tröga... systemet har gjort graffiti till ett brott, dom använder inga silkeshandskar, vafan skulle jag göra det för?
om ni alla pajasar som hatar skulle bevittna ett rån, skulle ni försöka stoppa rånarna? det tror jag verkligen inte, och om ni e så dumma så ni ens skulle föröska, då förtjänar ni skott...
så vem säger att d skulle vara nån skillnad på brott o brott? polisen hatar klottrare, dom slår gärna på målare om tillfälleges...
o i det här fallet så uppfatta ja det som attd va ungdomar som gjorde det.... hur smart e man om man börjar jiddra med frustrerade tonåringar? SKYLL DIG SJÄLV....
"aina e min fiende systemet e min fiende, ni fostra mig till krigare d e ni som blir lidande" - sebbe (kartellen)
lägg ta mig fan aldrig en hand på mig, för jag fucking bryter den.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
ForceOne P23 Bara för att du lever ett värdelöst liv och har tappat tron på världen betyder väl inte det att alla andra ska anpassa sig efter din skitsyn på tillvaron och blunda för all skit som händer? Kryp tillbaka till häktet tack...
imagomortis : jag är ingen jävla hippie om du tror de. fan tänk om idioten missat med hugget och de hade träffat ryggraden och killen hade blivit förlamad. gör så att en kille aldrig kan gå igen. jag har själv hållt på med graffiti, och de enklaste lösningen är att springa. för då blir ingen skadad av de.forceone : du är nog totalt hjärndöd. lek kartellen, för de verkar ju vara fina idoler för dig.CarlJan : word
freddeE ... nog totalt hjärndöd... bra att du har så hög hjärnkapacitet att du inte ens förstår vad hjärndöd innebär... tyst tack...carljan ... du sa iallafall nått vettigt...värt att komentera. värdelöst liv skulle jag inte kalla det. livin' large... men gett upp hoppet om samhället träffade du helt rätt på. och det var jävligt längesen desutom. jag ber inte någon ha min syn på samhället, jag umgås med likasinnade och folk som tänker som dig, jag accepterar att folk tänker olika. men precis som du så har jag rätt till min åsikt eller hur? och jag står för mina åsikter. jag e ingen idealist. jag lever i verkligheten, anpassar mig efter hur det ser ut. jag lever inte i nån skyddad drömvärld. att du inte skulle hugigt tycker jag e hedersvärt. jag hade inte heller huggit för det finns en annan lösning... men jag kritiserar inte folk som gör det. man gör vad nöden kräver. min poäng är, så länge dom bara tjatar så ignorerar jag bara. kommer någon fram och försöker hålla fast mig eller bära hand på mig. då går det åt andra hållet. ur min synvinkel ser det ut så här: snubben står o gapar jag skulle bara ignorera låtsas som han inte finns... väljer han att gå till attack o ingripa då är det hans val, han kan lika gärna g¨å därifrån o buttra för sig själv. men väljer han att ingripa och lägga en hand på mig, hålla fast mig slå mig eller whatever. då har jag min rätt att skydda mig. lagen säger att civila får ingripa vid brott men dom får aldrig bruka våld. och min rätt som medborgare är att ingen har rätt att lägga bära hand på mig då har jag rätt att försvara mig. och varför i helvete skulle jag krypa tillbaka till häktet? jag söker ca 20 jobb om dagen. sköter mig fläckfritt (förutom mina målar vanor) med sådana uttalanden börjar jag tro du är fascist. vill låsa in alla som inte tänker som dig. stämmer det? d e du bra mycket äckligare människa än vad jag är, jag har min histiora och mian fläckar, men jag accepterar alla jävla människor som går på dessa gator. det innebär dock inte att jag låter mig hönsas... vad fan kan folk ha emot KONST?
ForceOne P23 att du inte skulle hugigt tycker jag e hedersvärt. jag hade inte heller huggit för det finns en annan lösning... men jag kritiserar inte folk som gör det. man gör vad nöden kräver. Du säger ju själv att det finns andra lösningar, nöden kräver alltså inte att man hugger. Punkt slut.men väljer han att ingripa och lägga en hand på mig, hålla fast mig slå mig eller whatever. då har jag min rätt att skydda mig. lagen säger att civila får ingripa vid brott men dom får aldrig bruka våld. Det får dom visst, om du med våld menar att hålla fast någon eller att trycka ner dom på marken så har man rätt till det förutsatt att brottet som utförs/utförts har ett tillräckligt högt straffvärde. Det gäller nog inte i det här fallet men det är ju bara dumt att spekulera kring eftersom varken du eller jag vet vad som egentligen ledde fram till att killen blev huggen. Hursomhelst har du inte rätt att "skydda dig" för att någon kommer fram och lägger en hand på din axel när du står och klottrar om du med skydda dig menar att använda våld mot personen.och varför i helvete skulle jag krypa tillbaka till häktet? jag söker ca 20 jobb om dagen. sköter mig fläckfritt (förutom mina målar vanor) med sådana uttalanden börjar jag tro du är fascist. vill låsa in alla som inte tänker som dig. stämmer det? Nej inte direkt, fast en del av grejerna du skrev fick mig att tro att folk i allmänhet skulle må bättre om du fick sitta i en cell istället för att kuta runt på gatan.
I Farsta använder vi skärbrännare.
ForceOne
jag betalar cash för mina burkar, CASH KONTANT. om nån jävla hobby hjälte ska försöka stoppa mig från att göra min grej får han helt enkelt tänka om... ja, och det är synd om alla mördare också som betalt sitt vapen ur egen ficka och sen lägger sig folk i när han ska mörda. suck
om ni alla pajasar som hatar skulle bevittna ett rån, skulle ni försöka stoppa rånarna? det tror jag verkligen inte, och om ni e så dumma så ni ens skulle föröska, då förtjänar ni skott... ja, kunde jag göra något för att stoppa den där rånaren skulle jag göra det, förtjänar jag att bli skjuten för att jag väljer att ingripa när ett brott begås? samma sak med hjältar som stoppar en när man målar, kan tyckas onödigt men han har väl all rätt i världen att ingripa han också, utan att bli attackerad mer än våld för att ta sig loss. bara för att graffiti och rån går under samma benämning brott så är det inte samma sak, alls.
så vem säger att d skulle vara nån skillnad på brott o brott? polisen hatar klottrare, dom slår gärna på målare om tillfälleges... ja det händer säkert ofta, men är man med i leken så...
Du tycker förstås att du inte har provocerat polisen genom att bryta mot lagen och diverse annat, visst poliserna bör ju kunna upprätthålla lagar som de utges för men de har väl också en gräns för vad de tål av bland annat klottrare, det är skit från bägge håll.
o i det här fallet så uppfatta ja det som attd va ungdomar som gjorde det.... hur smart e man om man börjar jiddra med frustrerade tonåringar? SKYLL DIG SJÄLV.... han har rätt att ingripa..
Inte för att jag förespråkar att kniva vardagshjältar men jag fattar inte hur folk i tråden kan sitta och önska de misstänkta gärningsmännen i fängelse? Om man har varit med ett tag så vet man att man inte kan dra några slutsatser utifrån en notis i tidningen. Vardagshjältar framställs oftast som helt oskyldiga i såna här konflikter... Det kan lika gärna ha varit 31-åringen som gick till angrepp först eller tom. var den som drog kniv? Ingen kan veta detta förrän fakta kommer på bordet och att direkt ställa sig på statens sida utifrån info i en tidningsnotis är ju efterblivet beteende...
Snubbarna verkar ju ha haft en hel arsenal hemma.. Det här står på dn.se nu "Vapengömma upptäckt vid gripande STOCKHOLM. De två misstänkta som polisen jagat efter knivöverfallet på en 31-årig man vid Alviks tunnelbanestation greps på torsdagen. Vid gripandet påträffades ett flertal vapen. – Det handlar om gatustridsvapen, knogjärn, knivar och machetes. Men även ett tillståndspliktigt skjutvapen, säger kriminalkommissarie Manne Jönsson." Blir nog några år, grova vapenbrott, dråpförsök al grov misshandel och skadegörelse..
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
Vad pressen skriver och vad katten skiter är samma sak.... och vad en rånare tar från en bank göra inte att ni svenssons får mindre pengar på något sätt Men skatte pengarna säger ni då ja vart går dom inte till ett bättre samhälle ifall och inget annat bättre vad jag har sett vet ifall...
TIF ONE THIS IS FEELING
CarlJan
det är ju bara dumt att spekulera kring eftersom varken du eller jag vet vad som egentligen ledde fram till att killen blev huggen. U made my point... varken du eller jag var där. ändå sitter du och dömmer deras handling?
Nej inte direkt, fast en del av grejerna du skrev fick mig att tro att folk i allmänhet skulle må bättre om du fick sitta i en cell istället för att kuta runt på gatan. igen har du helt rätt... många skulle må mycket bättre om ja satt... men vad jag gör/gjorde drabbar inte dig eller någon annan laglydig svensson. inte direkt iallafall...
och hur kommer det sig? jo, så här e det. NI har inget jag vill ha... absolut inget, inte matriellt sett iallafall.
techaas
ja, och det är synd om alla mördare också som betalt sitt vapen ur egen ficka och sen lägger sig folk i när han ska mörda. suck jag vet inte vad som rör sig i ditt huvud eller varför du hoppade in idiskussionen med mig men aight... om någon är beredd att ta någons liv, så finns det nog en jävligt bra anledning. jag känner iallafall ingen som gått o mördat någon för skojsskull...
ja, kunde jag göra något för att stoppa den där rånaren skulle jag göra det, förtjänar jag att bli skjuten för att jag väljer att ingripa när ett brott begås? samma sak med hjältar som stoppar en när man målar, kan tyckas onödigt men han har väl all rätt i världen att ingripa han också, utan att bli attackerad mer än våld för att ta sig loss. bara för att graffiti och rån går under samma benämning brott så är det inte samma sak, alls. ah, upp till dig säger jag då, du gör som du vill. förstår inte varför du skulle stoppa rånarna, men vill du dö för att spela hjälte BE my guest. ja bara garvar. sen har du rätt att graffiti och rån ite är samma sak. men principen är den samma, stör inte mig så stör inte jag dig.
ja det händer säkert ofta, men är man med i leken så... Du tycker förstås att du inte har provocerat polisen genom att bryta mot lagen och diverse annat, visst poliserna bör ju kunna upprätthålla lagar som de utges för men de har väl också en gräns för vad de tål av bland annat klottrare, det är skit från bägge håll. men va? jag är medveten till 100% att systemet inte tycker graffiti är okej... men jag håller inte med. ingen frågade mig innan dom gjorde graffiti olagligt. vill polisen ta mitt målande som provokation mot dom... inte mitt problem hur dom upplever det. jag skapar konst.
och precis som du sa, e man med i leken får man leken tåla. och så ser leken ut, försöker dom ta mig gör jag allt för att komma undan. så e d bara för d tillhör leken. behöver jag hugga s¨gör jag det. men var medveten om en sak. jag gråter inte heller sen när jag sitter... fick dom tag på mig då ska dom ha en stor eloge. jobb bra utfört. men skulle jag sluta för det? knappast. helt rätt som du säger d e skit från båda håll... ja försöker väl knappast försköna något eller påstå att dom skulle vara värre.. vi håller en balans. tar dom det lugnt vid gripandet så e jag lugn. kastar dom batonger o drar vapen o sån shit. tro fan jag gör det samma!
exakt han har rätt att göra det... men om jag begår brott tror du då jag ska respektera hans rätt att gripa mig o sätta mig ner snällt o vänta? pass... ja kör mitt race han ville vara hjälte, jag e för mycket skurk för o stanna. rör han mig slår jag han. enkelt.
snuten borde lägga ner mer energi på o tjäna folket istället för o jaga klottrare. seriöst graffiti utgör inget hot mot samhället. dom gillar o bötfälla folk. d e så systemet tjänar cash.. inte nog med att dom robbar folk på skatten nej nej kasta på dom så mycket böter det bara går...
seriöst. ja gillar whoa, gillar de flesta här många har något bra o säga då o då... men d e så mycket hyckleri. majoriteten verkar tycka det är okej att sno burkar för o måla, men tycker inte det e okej att göra vad man måste för att komma undan? hyckleri..
jag e ingen gullig människa. men ja hycklar inte heller... jag har enkla principer o regler... jag lever i verkligehten. anpassar mig efter hur samhället formas. hårdare tider ger hårdare mentalitet. det är en kall värld ja lever i.
en kall värld som jag förösker göra varmar men min gatukonst. och folk då försöker fucka med det som ger mig lugn o harmoni o ger mig utlopp för all skit som händer... ska nån ta ifrån mig det som får mig att må bättre. med vilken rätt? lagen? lagen skrevs av idioter och kommmer skrivas om av idioter. så den jävla hjälte som tycker han gör samhället en tjänst genom att fucka med någon som skapar sin konst. ah jag tycker han får skylla sig själv, för d e inte hans sak att leka bror duktig...
Hahah fan ni skiner verkligen i den här tråden! Jag menar er som står vid en vägg mitt i natten, lever er homoerotiska kultur så till den grad att ni attackerar vanligt folk som har föräldrar som uppfostrat dem till lite hyfs och sen sitter ni och säger "rätt åt han"?!
Angående bankrån/graff, var ser ni likheten? En bankrånare gör det för att fixa cash, en graffare gör det för att imponera på sina polare.
lägg ta mig fan aldrig en hand på mig, för jag fucking bryter den. nutte då...
verbose- P24 men va. ja vet inte varför du graffar. men ja gör det inte för mian vänner... mina vänner under mest varför jag springer runt o leker batman på nätterna o riskerar att torska för mer än bara graff... mina vänner (de flesta) gillar inte ens graffiti... mannen CASH IS KING... vi alla jagar nått... konsten är bara en sida... så kom inte o påstså att ja skulle måla för o imponera på vänner...-- men det fyller ett behov hos mig... och japp rätt åt han... vadå hade föräldrar som uppfostraty honom... waah vilken lallare.... okej till sannningen... alla dessa vardags hjältar, ingen av dom har bollar att stoppa brott, därför stoppar dom skitungar som klottrar. för dom kan inte stoppa nån annan.... ser dom ett rån överfall hända så gör dom inte jack shit. för dom vet att dom blir knullade. snubben här trodde han skulle leka häftig, hävda sig genom skrika på barn, hade han i sin vildaste fantasi trott han skulle bli huggen hade han aldrig gjort det... med andra ord en pajjas... ser folk en våldtäckt så HOPPAS JAG att folk ingriper... ser du nån privatperson rånas hoppas jag att du ingriper... vi gör... polarn sitter nu 2 år för grov misshandel/dråpförösk. vet inte riktigt vilken åtalpunk han fäldes för... men iaf. han ingrep vid en misshandel, en snubbe som höll på slå sönder sin flickvän typ 40 vittnen. vart av alla hjältar då? min polare flippa... gick loss... o han e kriminell... så kom inte snacka skit pajjas... va ja vill ha sagt är... vardagshjältar ger sig bara in i leken om dom tror att dom har övertaget. det rä däröfr vanliga människor inte ingriper. dom e rädda... vuxa går på barn för dom klottrar? pajjas... bli polis om du vill skörta lag o ordning... ja kan ju hundra procent garantera att det är fler kriminella som ingriper vid brott mot privat personer än vad civila befolkningen gör. disskutera det inte ens ja vet va ja snackar om... har en annan h'ndelse på en vagn... folk va tvär stökiga.. yes sir . gängmedlemmar levde rövare på vagnen... o va hände d`å? alla vå meter långa svenskar och svartskallar som har familj o skit satt o teg för sina liv. o låtsades som dom inte fans.. sen dök d upp en annan kriminell typ, ej gängmedlem, o bad dom va tsta... det blev tumult skott gick loss... nu sitter istort sett alla inblandade vid den händelsen.... bra... men fortfarande så kan ingen svara på varflr den åsnan till gubbe skulle jiddra med några sketungar som klottra vem fan störde dom? låt systemet sköta sina egna fucking business. eller va medvetna om konsikvenserna... lallare. tillför nått nytt istället för o låta som en repig skiva.. pajjas..
Jävlar vilken aktiv tråd det här va' Om en graffare knivhugger någon så blir de en jätte grej för att alla ska hata oss mer, Men om en Svensson gör de så är de ingen som bryr sig, (så länge dom inte är anhöriga) Media gör alltid jätte stora saker när sånt här häder, och "klottrare" är inblandade, Det händer ju oftare att en svensson skadar någon än att en graffare skadar någon, Right? Bägge två som var inblandade har nog lärt sig ett och annat...Graffarn för att media drar alla över en kam så vi "snälla" graffare får skämmas, och den målsägande att han inte ska lägga sig i vad andra gör så länge de ite har med han att göra... bless
Force one, you got some growing up to do...
K-dregg folk som du underhåller mig! skit kul när folk ska göra en fbi special agent investigation och profiliera folk baserade på inlägg i en tråd rörande en sak... riktigt roande. nej tack behöver verkligen inte mogna mer... men man lär så länge man lever. om du har kunskapen och ordförådet att utveckla och precisera varför jag skulle behöva mogna så disskuterar jag mer än gärna med dig... fram tills dess betyder dina åsikter aboslut ingenting för mig....
Var ett himla tjat om det här "Ryktet" hela tiden. Känns ju inte speciellt värt att focusera på längre, då graffiti (skadegörelse) what ever, är olagligt och kommer förbli olagligt för all fram tid. För den här snälla klottraren kan ju gott och väl säga till personer som kanske pratar med honom då han målar lagligt eller olagligt och förklara hur han ser på graffiti och att alla inte är våldsamma personer. "Klottrare är snälla, blyga personer, som springer så fort något som dem tycker verkar riskabelt. Så vi ber alla individer att ingripa när ni ser någon klottra" Sådant rykte verkar det ju som att folk vill ha i detta forum."Klottrare kan vara farliga och gå till attack om du lägger dig i när dem "arbetar" målar då vill säga. Jag själv föredrar ju nästan ett sånt rykte som målare så man slipper folk som ska lägga sig i när man målar och att man helst får måla klart är ju också bra. Själv är jag ju inte en person som skulle slå ner någon eller knivhugga någon för en sådan sak, jag skulle som sagt springa. Diskussionen om rätt eller fel att hugga vill jag inte ens säga något om då jag inte vet hur situationen utspelade sig vem som gjorde vad och varför. ForceOne P23 Han har ju rätt att tycka som han vill, förstår inte hur folk orkar mot arbeta han för att ändra åsikt till det ni anser vara rätt. Låt han tycka och tänka bäst han vill.
ForceOne P23 Jag måste hålla med dig, Våld skall besvaras med våld. sen att det är onödigt att dra kniven eller inte, det kan man spekulera i hur länge som hellst. jag gör vad jag måste för att komma undan, betyder det att jag måste ta till våld av hög grad, ja då gör jag det. En hobbyhjälte har ingen som helst rätt att röra mig, då har jag i så fall lika stor rätt att försvara mig med samma kaliber. Jag själv som stadsminister skulle ju aldrig tåla om en hobbyhero skulle hålla fast mig när jag bombar eller dylikt. jag menar, varför ta emot skit och inte göra nåt åt det? åt helvete med hjältar, väktare och snutar. Peace.
Que sera, sera.
Ibland känns det som 99% av de som utför denna hobby är totalt dumma i huvudet. Känns nästan som man själv som målare inte riktigt kan stå för det man gör när resten är totalt efterblivna, fan va sur man blir. Riktiga jävla idioter som inte förtjänar någon respekt alls. Man skäms ju förfan. Alla ni som säger att vardagshjältar förtjänar detta? Är ni dumma i huvudet? Detta kunde varit din broder, syster eller varför inte son? Kanske gamla farsgubben? Alla delar inte samma uppfattning om klotter och icke likasinnade ska därför inte knivhuggas. Blir fan rädd när jag läser vissa av dessa kommentarer.
jag tycker inte att någon förtjänar att bli knivhuggen, att slåss med kniv är så onödigt som det kan bli. att dö förtjänar i princip ingen, men får jag ett slag i ansiktet av nån som spelar hjälte så är det klart att jag slår tillbaka? bara för att man är målare så ska man ju inte behöva ta skit mer än någon annan.
Que sera, sera.
jag vet inte vad som rör sig i ditt huvud eller varför du hoppade in idiskussionen med mig men aight... om någon är beredd att ta någons liv, så finns det nog en jävligt bra anledning. jag känner iallafall ingen som gått o mördat någon för skojsskull... en bra anledning är väl inte en tillräckligt bra anledning att ta någons liv? jo, det finns faktiskt folk som mördar för skojs skull.
ah, upp till dig säger jag då, du gör som du vill. förstår inte varför du skulle stoppa rånarna, men vill du dö för att spela hjälte BE my guest. ja bara garvar. sen har du rätt att graffiti och rån ite är samma sak. men principen är den samma, stör inte mig så stör inte jag dig. Det är väl det här problemet vi diskuterar nu, att man knappast ska behöva sätta livet till för att ha en egen åsikt, precis som du säger, du gillar klotter medan någon annan inte gör det och därför ingriper denne. Jag skulle givetvis föredra att ingen person skulle lägga sig i när jag var ute och målade men jag tycker att om någon skulle göra det så har den all rätt till det, det är ju trots allt jag som bryter mot lagen och inte han/hon.
när det kommer till rånet så är jag lika mycket svensson som någon annan, det är off limit på min kriminalitetsskala och inget jag står bakom.
men va? jag är medveten till 100% att systemet inte tycker graffiti är okej... men jag håller inte med. ingen frågade mig innan dom gjorde graffiti olagligt. vill polisen ta mitt målande som provokation mot dom... inte mitt problem hur dom upplever det. jag skapar konst. och precis som du sa, e man med i leken får man leken tåla. och så ser leken ut, försöker dom ta mig gör jag allt för att komma undan. så e d bara för d tillhör leken. behöver jag hugga s¨gör jag det. men var medveten om en sak. jag gråter inte heller sen när jag sitter... fick dom tag på mig då ska dom ha en stor eloge. jobb bra utfört. men skulle jag sluta för det? knappast. helt rätt som du säger d e skit från båda håll... ja försöker väl knappast försköna något eller påstå att dom skulle vara värre.. vi håller en balans. tar dom det lugnt vid gripandet så e jag lugn. kastar dom batonger o drar vapen o sån shit. tro fan jag gör det samma! Att graffiti är olagligt är ju för att det inte skulle fungera annars, sett från både samhälle och även graffitimålare själva. Man kan ju tycka att det är överdrivet med alla försök att stoppa klottret och pengarna-i-sjön-politiken som drivs kring ämnet men det är så det är.
Bara att läsa den här tråden är anledning nog för polisen att tycka illa om klottrare så det är klart att det tar ut sin rätt när någon väl grips, inte för att jag gillar det som sagt men det är å andra sidan mycket förståeligt.
Resten av din text håller jag med om
Men de verkar som att dom som gjorde de inte kom undan med det i alla fall, tror själv att den som hugg mannen i ryggen ångrar sig ganska rejält.
Det är inte värt att hugga en man i ryggen och sedan få fängelse när man kan komma undan med lite böter bara. Eller med lite tur kanske man kan kommer undan helt.
Men när ja läste denna så ser de inte ut som att de var några vanliga målare. Tror att "Sköt dig Själv" Snubben har rätt :)
alvik.. varla säkert ett gäng nazister som var i full färd med att skriva sieg heil.. Bara att läsa den här tråden är anledning nog för polisen att tycka illa om klottrare så det är klart att det tar ut sin rätt när någon väl grips, inte för att jag gillar det som sagt men det är å andra sidan mycket förståeligt. Word!