I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UP nr 37 i december!!!!!

Vår Hiphop - Graffiti

2007-11-18 21:48
antar att du driver men ändå haha

2007-11-20 14:43
Prenumerera på sydsvenskan om du vill ha den varje dag, truten på dig annars.

2007-11-20 14:58
Förstår inte alla som klagar, ni hjälper ju inte direkt till att göra så att graffitin är vad det en gång var.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-20 15:25
Som att folk inte klagade för 10-20 år sedan.
Intressepenisen hårdnar!

2007-11-21 07:35
Folk klaga inte alls som dom gör här på whoa för 10år sen. Sen fick man inte allt serverat på en silversked.
Montana kom för ca.10år sen till sverige, innan dess fick man racka burkar å hade man inte någon färgskåpsnyckel så vart det roststop. Det var nog ingen då som trodde att det skulle va såhär som det är idag 10år senare. Gå ut och måla istället, gör nått åt saken. tycker ni att luck e dålig så gör nått bättre, han reppar iaf mer än alla som skrivit i denna tråd.
OverDoze!

2007-11-21 13:31
REVOK REVOK REVOK :D

hurra för up. ni verkar tagit er i kragen. bra val för intervjuer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-21 14:14
Det jag menade med att folk alltid gnällt och alltid KOMMER gnälla är att folk alltid tyckt det varit bättre förr. Fenomenet med gnälliga writers föddes knappast iochmed Whoas uppkomst.
Intressepenisen hårdnar!

2007-11-22 09:55
underground production still run the best articles(text wise)but
toys digest and incognito are more up to date with photos, and interesting writers,so UP needs to step their game up!

2007-11-22 17:34
Dude, wtf... Denna tråd...
Word på Pigeon!
...

2007-11-22 22:02

allvarligt talat nar ska folk lagga av med "ta med mer okanda malare" snacket... sahar funkar graffiti:

Man malar for att bli KAND. Ar man tillrackligt bra och eller aktiv tillrackligt lange sa blir man kand, speciellt i ett sahar litet land. Alla som ar "kanda" ar inte bra, langt ifran, men dom ar kanda av en anledning (och ja, ibland kan den anledningen vara "rovslickeri" eller att man kanner ratt folk inom graffitimedia). Men detta ger att det aven finns en anledning till att de flesta "okanda" writers ar okanda, DOM HAR INTE GJORT TILLRACKLIGT (an) FOR ATT  BLI KANDA.

Graff e faktiskt en av dom fa "rattvisa" kulturyttringarna som finns, iom att ALLT ar upp till dig sjalv, o de spelar ingen roll vem du e, eller i vissa fall hur kass du e, kor du tillrackligt mkt sa kan ingen forneka dig.

Koper jag en tidning vill jag ha kvalite, resten kan jag se pa fotolog gratis.

det kostar på att ligga på topp

2007-11-24 20:24
bornbusy:så sant så.....däremot ger graffiti media INTE en rättvis bild av graffen i respektive land!
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!

2007-11-24 21:33
Låter riktigt intresant ;) snyggt omslag också ...

2007-11-24 22:33
graffiti har sin egen lilla subkulturella hierarki

2007-11-25 13:45
Luck är inte min favorit men han är en av dom som håller igång och gör sitt bästa istället för att börja måla fames som alla andra... Om han nu är en sån rövslickare, är det så jävla nödvändigt att nämna? Och vad spelar det egentligen för roll? Hans pieces påverkas inte av det ändå... och det är dom som syns... Vem bryr sig om han "slickat röv" för att komma dit han kommit eller målat med dom han målat med? Det är väl isåfall hans eget problem om han inte får äkta vänner pga det...

Sköt er själva!

Ser fram emot hans intervju...

2007-11-27 15:43
UP #37 kommer att finnas i butik f o m torsdag 29 nov. Den går redan nu att beställa på välsorterade internetsidor som underground-productions.se och highlights.nu

Big UP!

UP-click

2007-11-28 11:34
Aldrig hört talas om Revok, men south central är gangsta shit!
Ride 13"s y que?

2007-11-28 16:53
www.revok1.com

2007-11-28 21:43
helt ok nr.
Dom dagarna är förbi...

2007-11-29 01:10
Revok imponerade inte, men South central är gangsta shit!
Ride 13"s y que?

2007-11-29 11:58
Låter fedt med Revok!

2007-11-29 18:21
revok intervjun höll finfin klass.....
Texten i luck avsnittet däremot,va typiskt sådant som man kan klara sig utan.inte mkt intressant alls som kom fram, utan man kunde med fördel klämma in fler bilder o skippa texten.
Text är inte till för att fylla ut något utan för att fördjupa bla.o jag tycker att man misslyckades där(även om det iofs kanske inte var meningen att den skulle dragga på djupet)

......
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!

2007-11-29 22:03
Köpte den på www.fatcap.se när jag beställde färg idag! Längtar efter paketet! hoppas den är bra.

2007-11-30 11:25
Om det inte hade varit för pikes skissanalys hade det inte ens varit värt att öppna tidningen.

"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2007-11-30 11:55
Läs mer om UPs 15 årsjubilerande på:
http://www.stockholmsfria.nu/artikel/20436
Malcolm Jacobson ger sin syn på graffitin i Sverige undr de senaste femton år och hur debatten förs i massmedia.

Mvh
UP

2007-11-30 13:50
den kom hem till mig i dag ^^
grab your dick and dubbel click

2007-12-03 01:41
sämre med dass runt svampen dessvärre, men jag har varit ute i skogen och jagat i helgen

2007-12-07 02:32
Bilderna på Lucks grejer var mycket högkvalitativa, intressanta och fascinerande. Den mycket korta och ofullständiga texten är däremot en katastrof! Hur har man tänkt när man först hypar honom på frontpage (fett snygg bild förövr.), men sedan bara upplåter honom knappt två sidor!? Vi talar om en mycket talangfull Graffitimålare, en frontare för den nya eliten i Stockholm. Två sidor text? Han hade kunnat få lite mer utrymme, kanske i stil med Yersreportaget för några år sedan. Något av en utvärderande, analysserande och personlig text. Blev mäkta besviken.

2007-12-07 03:38
rödkhmer

word! 

2007-12-07 04:13
vem/vilka är luck?
saaaru..

2007-12-08 02:47
Har du inte införskaffat tidnigen och bor i karlstad eller jönköping så finns den för 40kr ..se köp och sälj för mindre information
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2007-12-08 14:45
Ska man klaga på något så bör man väl klaga på att UP slösar ett halvsideuppslag på Diablos-piecen...Det gör iaf jag.

Ride 13"s y que?

2007-12-08 14:49
rödkhmer
Håller med om att det borde varit mer text, jag håller däremot inte med om att han skulle vara särskilt talangfull eller en frontare för den nya eliten i Stockholm.

Tyckte det var rätt tråkiga pieces, fast UP har en tendens att ta med sånt som jag tycker är tråkigt.
Ride 13"s y que?

2007-12-08 16:28
ok om vi ska sumera tidningen...

Antal sidor?
Antal sidor tåg?

Är det värt det...eller kollar man tidningen en gång och sen hamnar den på hyllan?

röv är gott

2007-12-08 20:30
tycker den va den bästa up på länge...
 http://youtube.com/v/wjZdGTde3vg

2007-12-08 20:58
Håll er till ämnet, skitsnack och annat ploj kan ni ta någon annanstans.

21 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
Det är endast tillåtet att skicka ett inlägg om du har något konstruktivt och meningsfullt att tillföra en diskussion. Postar du endast korta, intetsägande kommentarer i stil med "hahaha", "idiot", "suger ju!", "soft" så kommer dina inlägg att tas bort. Det är inte mycket krävt från vår sida att du försöker att skriva några rader om varför du tycker som du gör. Genom motiverade åsikter så skapas ett bättre klimat för samtliga användare i tråden och den blir givetvis också mer välkomnande och intressant. Bryter du medvetet mot regeln upprepade gånger kommer du att varnas och i värsta fall att stängas av från Whoa. Självklart finns det undantag till alla regler, och det kan gälla t.ex. enkäter.
spliff macht frei

2007-12-09 04:20
habbadabba = "och utan whoa hade snubbarna nere i Skåne aldrig fått höra talas om HBA-crews erövring av sthlm... "

Jag måste ha gått i ide fel del av året, för när i helsefyr erövrade HBA sthlm? *mkt nyfiken*
 Only male turkeys gobble

2007-12-09 12:31
jag erövrar marknaden av billiga up så KÖP KÖP KÖP..kolla köp och kräng
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2007-12-09 15:37
Det handlar om 70 spenn typ, folk gnäller som om det vore en lusing ni ska bränna, shit..
Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-12-09 15:59
cina F24
Jag undrade samma sak...
Ride 13"s y que?

2007-12-25 18:01
LA reportaget var tungt.. undrar hur man är beredd att måla när det uppenbarligen finns en så stor risk att bli skjuten och när man dessutom blivit det samtidigt som man målat.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2007-12-25 18:10
Lika stor risk att bli skjuten i sverige om handeldsvapen vara lika tillgängligt, istället blir man hotad med järnrör och tillhyggen ifrån antingen väktare eller vardagshjältar.

2007-12-26 02:23
habbadabba X0

I Sverige har inte gängmedlemmar ordern att "shoot on sight" som det är i LA.. Väktarna är jobbiga o vardagshjältarna är bara komiska..
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2007-12-26 03:08
habbadabba X0
haha du måste skämta...

2007-12-26 11:03
habbadabba X0 ibland önskar jag att jag var en vardagshjälte.
mvh:
Enmetertre co.

2007-12-26 14:03
Caster är för mig en av de få dopaste graffare i stockholm. Att någon klagar och tycker att målning borde ha gjorts på ett riktig tåg, typ pendeln eller tuben är bara löjligt.

Tåg som tåg. För vad man bör komma ihåg då det gäller Caster är att han vet hur man gör burners.  Han har rockat sedan 80 talet. Burners på väggen och tågen.

Om du undrar vad style igentligen betyder så kan du kolla på Caster pieces.
Caster = Style,skills and lots of fresh colors.

Då det gäller hardcore är Caster en av de som kan säga " I aint no joke" 

cos i know how to "move the crowd"

" Do you rock or do you just talk alot" ?

Din fråga inför 2008!

2007-12-26 14:36

Denna låt är för dig Caster!

2008-02-04 19:31

På vilken sida utav UP 37 ligger den där jävla caster grejen?

har inte läst tidningen, men har bläddrat ett antal gånger, och ser ingen caster nånstans..

2008-02-04 21:48
word
SMÅLAND!

2008-02-05 15:10
Bananfabriken: You cant miss it.

2008-02-07 18:58
säg vilken sida jag hittar den på.. tack på förhand.