UP nr 37 i december!!!!!
I december så släpper vi det 37e numret av UP. Ett nummer fyllt till bredden, inte minst på grund av tidningens 15 års jubileum. Vi snackar Stockholmståg med Luck, cruisar med Revok i South Central och tar en titt på Cazters stilar, Pikes skisser och graffiti från alla hörn av vårt avlånga land. Keep your eyes open fellas!http://www.underground-productions.se/?news=150
ser shysst ut! funkar det att prenumerera på up? har kollat in lite men har bara gamla tidningar så jag vet inte om de fortfarande är aktuellt med den betalningen osv. Tacksam för svar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyvärr ångrar jag mitt köp av förra nr grovt men att få se Pikes sköna stil och Lucks rull låter faktiskt fett
låter som 3 köttiga intervjuer.
häärrregud up vad gör ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bläddrade just i ett nummer från 2002, där var kvaliten så mycket högre av det som kom med i tidningen än vad den är idag! Ställ lite krav UP!
maztha X1 du kan väl åtminstone vänta tills EFTER att tidningen har släppts innan du börjar gnälla?
Revok, Luck och Cazter känns hyffsat intressant. Pike mindre så.
sällan up blir 1 månad försenad
Grymt kul med både revok och cazter!
live fast die young - stay beautiful
Kul med vad som låter som mycket svenskt!
Intressepenisen hårdnar!
Synd att UP verkar ha fastnat i samma skit. Det graffiti behöver är inte en redovisning av gamla mossiga målare utan att man drar fram nya förmågor. Speciellt då det är UP:s 15 års jubileum. Nu borde UP öppna upp en för nye era med nya målare från HELA sverige. Man borde istället för intervjua redan erkända målare, söka sig till nya platser i Sverige och intervjua bra målare som är på frammarschen. Tolka detta rätt, menar inte att UP 37 kommer bli dåligt, nog blir den fet. Men ovan sagda borde funderas över!
Edit* Menar mest delar som Casters stilar o pikes skisser... Det positiva är ju ändå att de förhoppningsvis blir som de säger, bredden med allt från Sverige. Men återstår att se. =)
Word på mammavetbäst.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
det ända som verkar kul är luck!!
Blir najs med lite s-line grabb för engångs skull.. :) Dne har iof varit med, men han är ganska passé.... Fast å andra sidan reppar inte Luck hela vägen till Södertälje...
"Nej peter forsberg e ju cazter :)" hur hinner han med att måla när han har hockeyn? åter till topicen. kul med nytt nummer men som tidigare nämnt skulle det vara roligare med nyare killar som inte bara målar lagligt, finns såklart undantag i varje nummer men den lagliga/fame-parten tar upp alldelles för stort utrymme.
snart kommer väl up göra ett reportage om love to burn, då kommer jag personligen köpa varje tidning och bränna dem
Vi blir aldrig som dom från stan!
cripplarn:avis om dom gör ett rep om han och inte dej? Roligare som många säger att göra rep om nytt folk och mycket mindre sthlm.Alla up e ju 60% sthlm 15%finland&nått tåg från typ dannmark övriga % resten av sverige
Up var från början bara Stockhom. Synd att det inte kunde så förbli. Resten av Sverige känns väl .......sådär. Då finns det andra tidningar.
aoto-k:menar de för då skulle man aldrig köpa den.Sen kunna dom bytt namn på den samtidigt. Skulle va så bra me en tidning utan sthlm för up e ju 60% sthlm
Fett me Cazter.. Inte så kul me luck kanske.. Lär blir en kväll på krogen och kolla up snart igen då..
som vanligt finns det ett riksmongo som tror att ifall man inte gillar tanken på att up skulle uppmärksamma, i detta fallet, lovetoburn, så är man avis. jag gillar inte hajpade målare som bara kör lagligt, det är tråkigt helt enkelt. tänk dig att se en film utan en konflikt, ett problem, exakt samma sak. hade up gjort ett rep om lovetoburn hade man fått se lovetoburn i en kool pose framför den där väggen han kör hela djäkla tiden. spännande! undrar hur länge han står och pillar på nästa piece?
som tur är så betalar jag inte för mina up, så jag borde inte klaga. yeah, så det så!
"hade up gjort ett rep om lovetoburn hade man fått se lovetoburn i en kool pose framför den där väggen han kör hela djäkla tiden. spännande! undrar hur länge han står och pillar på nästa piece" hahahaha "Skulle va så bra me en tidning utan sthlm för up e ju 60% sthlm" Vadda de finns val redan en tidning helt utan sthlm som heter Reptiod sa va klagar ni pa?
det kostar på att ligga på topp
TaxiDriver X1 stor mening att försöka driva med någon som redan drivit med sig själv. 0 hiphoppoäng till dig, ytterligare 10 till mig.
lär ju bli ett bra nummer. bästa målaren nånsin REVOK
A
Hellre läser jag hänt extra än att bläddra genom (senaste årens) UP..
asså va fan klagar alla på. dom har vell inte lika mycket stål material att gå på som för ett par år sen. tiderna förändras ,det blir bara er och mer knas. men de som klagar kan vell lira de dom själva vill se och skicka in. fan up e ju en skit sjysst tidning.sluta gnäll!!
Pike känns väldigt avslaget.
hur kul är det att ha med rull i sin tidning som redan ligger på tre fotologgar och fem hemsidor?
SMÅLAND!
"hur kul är det att ha med rull i sin tidning som redan ligger på tre fotologgar och fem hemsidor?" men varken fotologgarna eller hemsidorna kommer finnas kvar
det kostar på att ligga på topp
Demento Varför då!? UP har inte haft ett genom bra nummer på flera år, det vore naivt att tro att det här skulle vara bra. Jag gillar UP men den kunde vara mycket bättre.
BornBusy P2 sant, men det är fortfarande inte kul att ha sett rullen på internet innan man öppnar tidningen.
SMÅLAND!
Sluta nörda dig på nätet då och få alla rull ihopklumpat i UP när du väl läser den? och även om du missar några panels hit o dit så kvittar det för det rullar fan inte brännare varje gång...
UP var bättre förr.. även graffen..
MEN Det kanske berodde på att många bokstäver, linjer,färger,former då var nyskapande.
Om tidningarna från 92-98 bara innehöll bakåtsträvande bilder och intervjuer med målare från 85.
så hade nog folk klagat då med.
Måste säga att majoriteten av folket som klagar på UP här är en aningen naiva. Ni måste se UP för vad UP är! Vill ni ha en tidning med bara sthlm 100% tåg eller liknande så letar ni i fel forum. UP är inte den tidningen. UP har utvecklats genom åren, och tur är väl det? Utvecklingen faller vissa i smaken, andra gillar det mindre. Men ni måste se att UP inte försöker göra en sådan tidning med 100% olagliga burners och tåg och enbart sthlm eller vadfan ni vill ha. Isåfall hade dom ju gjort en sådan tidning. Dem gör den på det sätt dom vill ha den, mångsidig och gärna med mycket historia och text runtomkring hela graffiti och hiphopkulturen. Och utifrån dom kriterierna tycker jag att dom lyckas riktigt jävla bra. Sen kan man ju alltid ifrågasätta deras personliga smak och åsikter in i det oöndliga. Men om man ska föreställa sig deras mål med tidningen så tycker jag att dom lyckas väldigt bra och det går då inte säga att deras nummer är dåliga och tråkiga, bara att man själv inte faller för den sortens tidning. men som tur är finns det mångfald och alternativ på marknaden så det är bara att köpa reptoid eller någon annan tidning som kanske faller just dig i smaken. Själv tarjag UP för vad den är, inte alltid i min smak, men jag diggar det dom gör och tycker det är fett att nån gör det, annars hade ju allt sett likadant ut...vilket hade varit riktigt trist. Go UP.
jomensåatt...nå vet ja.
up är en kompis tidning. bara deras kompisar kommer med. fuck them.
Men att gå emot det som de flesta läsarna uppenbarligen önskar så är det ju att gräva sin egen grav, nu bedriver ju såklart UP ine public service, men när mer eller midnre trogna läsare kritiserar tidningen för den linje dess skapare valt så kanske det är värt att tänka om lite. Fast nu har de ju nästan etablerat sig som en stundom lite mer intellektuell tidning, kan jag tycka, så att nu köra värdlens hardcore-grej bara för att smöra för Whoa-majoriteten skulle inte kännas äkta, så då kanske man skulle gnälla över att UP-redaktionen är fega populister.
Intressepenisen hårdnar!
Tycker pigeon summerar det bra.
Drum n bass
Va snackar du om? internet har gett oss enormt mycket, utan internet och floggen hade ingen av oss fått reda på vem fan love2burn är(som är en jävla tur för jag tror inte jag hade klarat mig utan ännu en laglig målare), och utan whoa hade snubbarna nere i Skåne aldrig fått höra talas om HBA-crews erövring av sthlm... internet o jag har haft ett par jävla bra stunder tillsammans. Fick till exempel se Ifus tokförnedra sig på sin flogg, Hfu lika så, lixsom sådana minnen vill man bara inte gå miste om.
Jo du har rätt, vi hade inte fått se "kallepaneln" heller.
SMÅLAND!
Hahah precis Berg ;) Vi får inte glömma Johan 165 och Verkone som satte ned sina fötter hårt och lämnade tydliga avtryck i internetwriterhistorien.
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg
more quality style pieces,less funny styles....
Så säger man på engelska.
Intressepenisen hårdnar!
Jag ska lätt köpa den bara för att läsa om Pikes feta skisser! Känns ju lite som att för varje intervju med en aktuell målare så ska dom jämna ut det med at ta med minst två intervjuer med inaktuella writers. Man köper fan inte en tidning för 65 spänn för att läsa EN aktuell intervju, tyvärr..
Instämmer i det pigeon sa! bra skrivet..... Dock önskar jag själv att de nu tar timeout på belgien,finland,playfull,kladd graffiti planet som jag tycker har fått sina 15 sidor i up för längesedan....en personlig önskan bara:) Burn_malmo-burn:ALLA graff blaskor är mer eller mindre kompis tidningar.....delvis därför att folk väljer att inte skicka till vissa osv samt att andra tidningar inte gärna publicerar folk man inte drar jämnt med, som i den riktiga världen.
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!
Jag håller helt och hållet med Pigeon! Och som jag sa tidigare, nog kommer #37 bli fet... Men snälla vem fan bryr sig om Cazter eller hur Pike skissar? Alltså visst är det roligt, men det skulle vara ännu roligare att se UP lyfta fram nya förmågor. Eller som någon sa tidigare, skippa de femton sidor finland, norge och danmark får och istället gräva runt i vårat lilla land och visa vad som förrsigår i de mindre städer.
Som målare med nästan 20 år i gamet så ser man tillbaka då tidningar inte var så kommersiella och satsade nästan 100% på graffiti från alla hörn. Med alla möjliga målare, okända som kända.
Visst, passar inte nuvarande Up så har man alternativet att inte köpa den, men ska det gå så långt? Alla vill vi ju ha en rolig och maffig, svensk graffmag! Vi vill ju alla bidra.
Jag kan nog tänka mig att många helt okända målare skickar in till UP men kommer inte med därför att de åsidosätts till förmån för målare som t ex. Wufc crew, eller liknande redan kända målare.
Missförstå mig rätt, inte för att dessa inte är grymma målare, men vi alla vill se nya saker. Och det gör man inte om man nummer efter nummer visar samma målare.
Men #37 hsr ju inte kommit ännu, men jag hoppas verkligen att innehållets stoft är bred som de påstår. =)
Graffare
2007-11-18 13:00
Mera skåne!!!!!!!!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded