I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa minnet av scenen i Stockholm 1984-1995??

Vår Hiphop - Graffiti

2006-11-20 12:49

SAN bombings i skärholmen

2006-11-20 13:16

amfetaminpsykos 
stureplan3000 :

Tack killar, fan vad jag garvade åt den antiklotterkampanjen i högstadiet.

När småfolket fick sina första ansikten då i babscrew. Kommer ihåg dom från när dom sladdade runt på gröna radade dörrar som att det inte fanns en morgon dag.

Sbv, svb gick ju inte heller av för hackor.
Kommer själv ihåg alla ristningar man gjorde,
eller när man gick in i en vagn och man kännde instinktivt på sig att kille där borta var en writer, så man gick bara ditt drog fram sin flow och började radda upp sina grejer på golvet, för att sekunderna få hjälp av honom för att täcka resten =)

å länna, säger bara länna. Tunneln dit var gästboken för vilka som varit där,

... ...

2006-11-20 17:36
Fet tråd! Nostalgi!

2006-11-20 17:53
Paulo Roberto, Sellout-kungen av kungsan.
Ride 13"s y que?

2006-11-20 18:24
basta P26
fan va härligt det låter! :)
asså förut verkade alla hålla ihop mer..
many try, many die

2006-11-20 21:47
FlashBack 

Vill inte riktigt hålla med dig, jag tycker fortfarande mkt är bra. Visserligen dom jag träffar på nu mera är äldre, oftas på krogen. Men största skillnaden jag tycker från då till nu. Att förut var man inget fören andra sa det,
-jag har aldrig varit det ;)
medans nu tror alla jävlar att dom är något och har då så jäkla mkt att bevisa oftas med tvivelaktiga resultat.
-Fan ha kul istället.
Jag lever upp varje gång jag håller i en canna. Har inget behov att tänka att jag måste göra det si å så många gånger för att vara ghetto.
Börja leva istället. Då kommer det att bli förändringar.
... ...

2006-11-21 06:56
12. 30min till närmsta telefon
13. BJ stod för Back Jump

haha härligt skriver stureplan! =)
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg

2006-11-21 12:37

94 - 95 När farsan tog mig till nått Jam någonstans åt Barkaby hållet, Var en småtting då dock..

Sen satt man ju alltid och var nästan i extas varje gång man klev på Tuben till lågstadiet

Dysläktikär

2006-11-22 13:46
stureplan3000 
huvudet på spiken...lägg till att köpa cans var mer eller mindre en döds synd nu är det inte värt å torska för en burk som man kan köpa för 30pix...ska se widestyle nu den e tung
...RINGVÄGEN OPEN CHAMPION...
------->kill all animals<-------------

2006-11-23 11:10

Tacka vet jag M-Line scenen under denna tid. Var alltid lika kul att sitta i skolan och titta ut genom fönstret och se alla panels och förstörda tågsom rullade förbi. Sedan att det målades som aldrig förr på linjen av personer som Reson, Aman, Nug, Solo, Ganja, Glock, Zion, Pank, Mud, Slisk, ASE Crew med många fler var ju inte tråkigt.
  Utsider och panels i överflöd. Tider vi minns med glädje. Och alla totalförstörda stationer, Speciellt Häggvik.

En underbar tid!

Hmmmmmm???

2006-11-23 13:54
good old love

2006-11-23 23:38

Gammal tråd men tänkte dela med mej iallafall.

Bencharna på Sthlm Södra, Hötorget och Fridhemsplan var tider det.Dom innehöll dessa element.
-Rackingrundor av hela gäng ibland uppemot 50 målare på bensinmackar och Seven Eleven.
-Mycket bombing a'la 80-tal på allt som gick att dra en tag på, vet att "BrukMaja" gick med en tag på ryggen länge.
Slutade ofta med antingen Stationsbombing med burk och pennor eller insidor men även att man drog och målade tåg.

Alla Jams inklusive UP-releasen 95-96 nånting var kul, mycket bombing och t-ups och rackingrundor.

M-line tiden på 90talet var galet kul.Nya målningar på tågen och linjen väggar hela tiden.Massor med insidor.
Oftast när vårat "gäng" satt i tåget och krökade kom andra "gäng" från UPV och Sollentuna och det slutade oftast med totalförstörda insidor oavsett om det satt folk i vagnarna eller ej.
Tycker som många andra att det dog ut lite när internet kom, även om det fortsatte ett tag till efter 96.

2006-11-23 23:42
Sammanhållningen på 80-90talet var väldigt bra på den tiden.Man kände allt och alla. 

2006-11-23 23:48
Det var nån som nämde buffningen på Hötorget.Vi var på andra sidan perrongen när det skedde.Sen gick vi dit och såg att det var rent där och drog nya tags.

2006-11-24 10:14
no_end

Känner igen hötorget fenomenet .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-24 10:28
amfetaminpsykos 

Ja det var roliga tider de =)

2006-11-24 16:58

JO det var galet där.  Men kommer även ihåg Sthlm-södra, där var det oxå galet drag.

Hmmmmmm???

2006-11-24 16:59

alltså writers-bench på sthlm -södra.

Hmmmmmm???

2006-11-24 17:18
Ett roligt minne var när snutarna stormade Södra, en av alla gångerna.Det flög pennor och burkar åt alla håll.Och Papperskorgarna hadde en och annan burk\penna.När snutarna lämnat platsen så var det bara att gå och plocka,sen bar det av till OK nånstans i Stockholm och där länsades Auto-K\Belton skåpet på alla burkarna.

2006-11-24 18:57
Potatisplytet(en sl joppe) som jobbade på Karlbergs station och ringde snuten på alla som fotade pieces. :)

Paranoian har bara börjat.

2006-11-24 22:50
sl joppen bar ofta svart sj dräkt och plockade skräp....finns på bild i en av malcolms böcker...en trevlig filur som brukade rasta sin hund vid nacka famet när det begav sig. Lever han fortfarande?
Backar inte

2006-11-24 23:05
Jag tror att han både lever och odödlig, om inte annat såg jag en perfekt klon av honom förra veckan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.