80 talet är dåtid , sån stil idag är tråkig. wildstyle kan alla göra, bara slänga ihop en massa bindningar överallt .. stort mycket och cleant ska det vara.. Dem som gnäller på att bombarna får mycket uppmärksamhet är dem som själva vill ha uppmärksamghet med som inte vågar.
recool : HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA. . Wildstyle är fett tråkigt , punkt slut...
Decipher F30 : för mig kvittar det igentligen, under hela ens uppväxt har man varit omringad av wildstyle grejer.. är så sjukt trött på den sortens graffiti , tycker stilen är opersonlig och innehållslös .. Sedan beror det ju på vad folk definerar som wildstyle, jag definerar wildstyle som summetrisk rätt graffiti om ni förstår vad jag menar .. wildstylen scnenen i sverige dog mer eller mindre ut när k-line snubbarna drog ner på målandet , dem körde en hel del feta färgproduktioner .. .. Den gamla skolan va den gamla skolan , den har man sett tillräckligt av .. Hur kan ni snacka om att Fher kör samma stil utan att utvecklas ??... jobbigt att variera en massa när man målar/målat så mycket som han gör/gort.. sätt honom på en laglig vägg med en massa wildstyle nissar och ge dem samma förutsättningar så skulle ni få er en tankeställare..
Arsle! ingetsnack:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Unik is the king. Egen stil snygga raket throw ups runt hela sthlm skysta väggar gryma tåg.
Varför ens försöka?
Trollkarl : håller med till till fullo att wildstyle är ett väldigt vitt begrepp.. tycker cazter va ett utomordetligt bra exempel på en riktigt duktig wildstyle målare när han sätter den sidan till, det tycker jag för att han har en sån egen stil .. finns många wildstyle målare som målar likadant som alla andra , lr det ser iallafall likadant ut i mina ögon..tråkig graffiti med 300 färgsättningar bara för att det ska se så avancerat ut som möjligt...
Jag tycker att den rigtigt feta målaren som hook tex. ok visst starang d e lite kefft att folk tror att målningarna ska bli bättre bara för att dom har mer färger. men om man tittar på hook så håller jag imte med för vid karlberg har han gjort två helt hur cleana målningar som helst. med eller utan en massa färger går det att göra vad fan man vill...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag-meccar : hook är för det första ingen wildstylemålare , klart du kan göra schysst färg grejer om du gör det rätt .. Clas P24,Trollkarl exakt!
funken går i främsta ledet. Dne har en skön rörelse i sina bokstäver, det anser jag är viktigt för känslan i en piece. Ur såna grejer gror i mig inspiration. Såna writers som målar hårda och distinkta stilar som säger "Vare nåt mer, eller!?" tar slut vid första anblicken. Puntos.
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!
bra tråd! kungarna e dom som kör mest. sen om det e me stil eller inte avgör om dom e stil- eller bombarkungar. kungen e den som har mest, men har han stil kan han komma undan med mindre. legenderna e dom som varit kungar under längre perioder och tar över när dom kör, ifall dom haft uppehåll. vem som helst kan va kung nåt år, men dom som är kvar e i slutändan dom som kommer betyda mest, i min bok. de e därför ingen kan överta vimmarnas status så länge dom fortsätter köra. men wufc och fame har helt klart gjort mycket för crew känslan i sthlm. mer sånt, boyZ! sen spelare roll vart man kör. ere längs pendeln, tuben, stan, förorten osv? bara för att du har haft ett stort namn och kör 20 tags eller 5 pieces betyder det inte att du fortfarande e kung. kungar jobbar! mitt exempel på en allout king; keGr. han kör tåg, stan, tags, pieces, throw-ups, allt me stil. han gör det mycket och han gör det om och om igen. och för att vara kung måste man synas. de e re enda som betyder nåt hur man än vrider o vänder på saker; "...att synas mest och hela tiden" - MEL. ni som kör era tåg och skryter o vill ha respekt, visst, om det rullar! annars e ni i stort sett bara folk som ger oss andra mer plats på övriga ytor. "think big, get big"..??
www.myspace.com/psyenceuromaniac
för det första så tycker jag att det här är en jävligt bra o intresant tråd. ja tycker inte att man kan gämföra "hardcore med stil" om person A målade as grymt o gjorde as feta burners på sin bakgård men ingen annan stans, och person B som igentligen inte kan måla särskilt bra men målar 10 crhom pieces i veckan, det går inte att gämföra!!! en grym writter som ska rankas högst är den writer som kombinerar kvantitet med kvalitet. som gör feta burners bombar feta trhewups o tagar softa tags överalt, kör feta crom pieces och även respekterar andra writers (alltså inte betersig som ett svin) writers som uppfyller/uppfylde dessa kriterier och som även varit mina förebilder när jag började är: CIRCLE SKEN (kanske inte i samma klass som circle , circle e mer av en legend men sken är en grym writer som ska respekteras högt) det fins många fler men nu måste ja in o köpa burkar!
www.enigmatic.se
MenzSMK Jag tror att det är minst lika svårt att bli en bra tågmålare som lägger kvalitet som att bli en bra wildstyle målare. Sen tycker jag ofta en "newschool" panel kan vara minst lika snygg som en wildstyle målning allt handlar om stilen på bokstäverna och vad den utrycker. Det handlar inte om den som lägger mest avancerade sakerna utan den som gör det med bäst stil. Jag tycker inte andra länder är så mycket grymmare det finns endel målare som når upp till samma nivå här i sverige. Mycket handlar om hur svårt det är att köra tåg här och där.
Varför ens försöka?
ashh OLDSCHOOL ERE BÄSTA SLUT
musique
generationen runt 80 har utvecklats... förhoppningvis så har deras utveckling påverkat sthlms stilideal någorlunda! Subway stories vittnar tydligt på en inflation i duktiga målare i sthlm, något som i dagsläget gör sthlm till solklart grymmaste tågmålar staden i norden, utan tvekan. Köpenhamn måste till en generationsväxling men det körs för mkt. toys där... man kan inte leva på dem gamla längre... önskar sthlms toysen inspireras av ex. Fames schyssta färg kombinationer och stilar så att det blir mer som förrut , den bästa e den störste och naturligtvis högstrankade! wildstyle e den svåraste stilen att bemästra bra ! max: 200 i hela världen som e riktigt grymma på det...
Potatis, potatis, polis gris
dechiper sant! klart att den personen skall stå högst! men eftersom det är så få gör allt detta, så blir d svårta att jämställa målare... ett exempel: nån i fame kör grymma väggar, grymma tåg o bombar mkt. snygga taggar överallt på galna ställen, schyssta throw ups osv osv.. men ex. caster: kör en asgrym vägg vid gullamrsplan var tredje månad, men dem piecerserna e så grymmast väggmässigt överlägset, vete fan om inte caster slår högre då och förtjänar mest props,men å andra sidan så e d larvigt att ranka målare på nån slags lista, meningen med tråden var att det e en felfokuseringen på gangstermålarna istället för dem riktigt duktiga stilmässigt, o det e fel!!! stil ska rankas högre än nån jävla dampbarns vredesbombing, tror d blir grymmast scen i längden ifall folk inspireras av stilmålarna i längden, fokusera på dem! dem e högst på rankingen, inte nån jäkla person ranking där hotel e etta eller såå.. nej, inte d som e grejen..Style is king... gärna då den stilen som e svårast, och vad ni än tror äckelungar som tror wildstyle e lite ihoptryckta pilar med connections, så e ni så sjukt ute å cyklar att ni förblir toys 3 år längre än vad ni behövt vara...
MenzSMK Joo moa är kungar det håller jag med om. Sen hook och fher är några som har utveklats mycket! plus dom målar en massa som man måste för att synas på tågen. Den stilen dom kör är grym och där kan det vara det lilla som gör det, många av deras målningar är grymt feta och perfekta. Tycker det finns mycket bra i sverige dock mycket tråkigt också men det finns det väl i många länder. Det enkla kan ofta vara det snyggaste.
Varför ens försöka?
Det är sant zlatan det är inte många som behärskar wildstyle utan att få en piece som blir wannabe wildstyle. Dom som behärskaren är dock grymma, men jag hatar folk som bara täcker hela stilen med en massa "onödiga" pilar och färger för att täcka den stilen som ligger bakom. Allt måste få ett flyt för att det ska vara grymt. Dock så så ska bombing utrycka en viss känsla av vrede annars är det inte grym bombing. Den målare som rankas högst enligt mig är den som är ALL OUT KING.
Varför ens försöka?
dechiper jävligt sant! behöver inte va wildstyle, jag tykker att kegr e den intressantaste målaren, låter lite förutsägbart, men hans stil e fanimej bland det svåraste att behärska riktigt bra, typografisk skrivstilsgraff, typ bara kegr och Erosie från holland vad jag sett som gjort grymma sådana, roligt att Qiter ganska förvånade med god marginal kvalade in bland dem högsta på den stilen, men det e så otroligt få som e intressanta på stilen, precis som 3d stil e d bara ett tiotal som kan riktigt bra.. massa bleka kopior överallt.. sant blockbusters e jävligt, Jävligt svårt att få till bra, väldigt få som gör det, men tykker de e färre som gör riktigt bra wildstyle, dare och bates e nog bäst när allt kommer omkring, sabe,can2,phos4 och swet också ntressanta! alltid nån som reagerar över att man nämner så självklara namn, vill nån göra sig märkvärdig så drar dem till med helt okända målare för att visa hur kunniga dem e, men dem kändaste e kända av en anledning, dem e också mest drivna oftast...
håller med zlatan kegr är nog den mest intresantaste..
allt handlar om att vara bäst, inte att vara mest... tänk på de snorungar när ni börjar, och ge inte dåliga "mest"-målare för mkt. credd man kan ju nästan tro att graff handlar om måla mest, det handlar om att vara bäst på stil... så lägg ned, börja utveckla så slipper man skämmas för att vara svensk!
jag är en relativt ny kille i graffitin och jag skissar as mkt jag kör inte på ställen som störe graffare skulle tycka va respektöst på. och jag försöker iaf utvecklas så jävla mkt jag kan. men ändå blir jag rätt trött på att äldre bara klankar ner på toys. ni kan väl ändå inte komma å säga att ni va bäst först alla behöver träning.
har inget samvete!
mest mentaliteten, som syns, leder till att de måste bli mer stil i slutändan. berliN this city ffs!
www.myspace.com/psyenceuromaniac