alla gör väll sin grej.. bara å fortsätta göra det man gillar!!
mathematics!
S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
KalleBalle Din beskrivning av vad du gillar passar ju in på många av dom målare du "inte gillar". Även det omvända gäller.... Jag tycker en enkel målning med 3-4 färger där alla linjer är perfekt sammanfogade Du kan inte mena att detta gäller Oiks...
Man created booze, God created grass /Terror (Vimoa) what?!
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
ingen har nämnt Rilo? Tycker han och stor del av wufc har en rätt newschool men ändå varierande stil.
Det är väl många som kör rilo's stil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag-meccar.. men rilo gör den mest stilrent :)
close jungle fher marvel innan olaf oxå.. hook
'
DAS F23 Jo det är klart. Men inte lika orginell stil som förut.
men va sluta rabbla upp jävla målare , topicen handlar inte om det!!!!
Potatis, potatis, polis gris
Det som ger en målare hög status: 1.Hur snyggt man målar 2.Hur mycket man målar 3.Vart man målar Att bestämma vilken stil som är snyggast är däremot svårt. För att citera DJ Röv: "Smaken är som baken- spräckt"
jag tykker det e bara stil, skiter i hur mycket man målar, om man målar osv..
HOOK kör ju fan med stil! han e ingen jävla chromare som bombar ju! så varför ta med han i kategorin "utan stil med bombare" ??
031 cp hora.
Folk blandar nog ihop orden aktivast och stilrenast idag. Jag tycker att den som syns mest inte alla behöver vara den som är rent stilmässigt snyggast, inte alla, jag vill inte nämna några här men det tro jag alla kan hålla med om. Alltså att det inte alltid är den som kör mest som är duktigast. Utan det kan ju lika gärna vara en som står hemma och jobbar på ett plank som han byggt själv.
poist ! den duktigast skall ha mest respekt! oavsett om han kör på sitt plank eller t cenatralen eller älvsjöstation..
zlatan: Sen är det kanske inte så intressant med någon som målar i skogen hela tiden. Graffiti ska synas...
zlatan P24 : Ja dte är ju själklart, men allt för många glömmer bort det idag, att det är den som är duktigast som får mest respekt.
graffitin betyder väl olika saker för alla, en del tycker stilen och kvalitén är viktigast medans andra tycker det handlar om att synas. jag tycker helt klart att en målare som gör snygga pieces förtjänar mer respekt i graffitisynvinkeln, men en som är mera aktiv och gör så mycket som möjligt för att synas förtjänar mer respekt i "ghettovärlden", den respekten är för mej inte värd någonting, jag ser endast graffiti som konst. kvalité före kvantitet.
ME PIIIZ ON YUO
Håller med capdealer graffiti har alltid handlat om att synas och visa konst för andra. Så den som målar snyggast och syns mest ska få mest respekt. Ett crew som verkligen gör det är FAME många stilrena snygga färgglada panels samtidigt gör dom många snygga lagliga målningar dom är kungarna just nu!
Varför ens försöka?
jag menar jag håller med mrsalesman vet inte vad jag fick capdealer ifrån :P...
Varför ens försöka?
Så ju sämre man är, desto mer måste man måla..? Tycker att de som målar mycket o aldrig blir särskilt bra kan ju lägga av på stört! Pröva skateboard eller nån annan hobby! Så jävla pinsamt med alla toys som målar skitfula målningar, skitmånga skitmålningar som bara är pinsamma att se på! Näe, jag var inte vidare sportig av mig, så det blev graffiti eftersom där utvecklades jag + att man fick motion. Skulle jag måla samma skiss hela tiden skulle man ju tröttna snart!! Dogglasss som gillar gäng; graff handlar om att bomba SNYGGT, måla SNYGGT lägga grejer på sjuka ställen SNYGGT och att spöa uppkäftiga toys SNYGGT!! Så in i famet o kom int ut förrrens du lärt dig måla! Sen kan du släppa loss... Props till FAMEárna som bara blir bättre o bättre!!
Man ska oxå veta att Det är inte alla "Famebögar" som kan lägga samma grejjer som tex unik ute på gatan eller på tågen.. Så va fan ska man gå efter.. Självklart ska dem med style rankas högst.. Men då ska de fan kunna leverera samma saker på nojjiga ställen också å inte bra i bortglömda femes's där man kan stå i en timme å pilla på samma målining... Big up for Richie/BS
Det är jag som är han
fher close hook skar ikaross e dom softa glidarna i stan =)
högst stauts för moi är hur å var. spelar ju ingen roll hur bra man är om man inte lägger ut sina prylar på tuffa ställen. den som lägger en riktigt schysst piece på ett riktigt tufft ställe får min "respekt" lr vad man ska säga...
-schlokkas- så där talar en målare utan visioner,framtid och som i nuläget saknar skills...
Men om alla vill vara medelmåttor o är nöjda med det blir det ju bara canada goose jackor av sveriges graff-scen... Ingen vågar vara annorlunda, ingen vågar ta ut svängarna. GenomsnittsToyen:"- Nu tar vi fram pastell färgerna, fadear med pinkyn o gör en dålig bajtning (ofta från skil) helst med bokstäverna O, L, H eller R. Fan vad jag e ball som målar graff, jag vet verkligen hur man får reespekt!" Tvi, tvi, tvi!!! För sista gången: enbart måla mycket ger inga propz, den som tror att den får props är endast förvirrad, lamewriter imagination! SNYGGT SKA DET VARA OXÅ !!! Gärna mycket, men isåfall SNYGGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej, det gör det inte!! Läs på din graff historia så kommer du att märka att det handlar om att bli störst OCH bäst!!! Enbart störst ger inte så mycket poäng! Du måste ha skillz oxå! CASE FUCKIN CLOSED!!!
Att bara vara stor utan skills kanske ger props i flödder-pundar kretsarna men faan ingen annanstans!!
ruffmuffin Du menar alltså att det ger props i Stockholm men inte i andra städer?
att vara "stor" e värdelöst att vara, det e så sporadiskt, det e så otydligt,det e inte säkerrt att andra uppfattar en som stor, det försvinner kanske snabbar i vissa städer..det e så orättvisa förhållanden, vissa bor i städer med ingen buffning.. det går att att ha en kamp om vem som e störst... därför e det viktiga vem som e bäst! det viktigaste är att vara bäst stilmässigt, allt handlar om stil!!!!! inte hardcore, det e kul att folk ägnar sig åt det men d skall veta sin plats!
Jag undrar en sak: Varför snackar alla om vad graff handlar om? Tror ni att jag har samma mål som Hook exempelvis? knappast. Alla målar av sina anledningar, alla har olika mål och tycker att olika saker är roliga osv...graff blir vad man gör det till. Men ingen kan säga att man ska vara på ett visst sätt, det är bra att det finns olika sorters writers, sen finns det som som kan allt också, det är väl dom som betraktas som kungar.
zlatan jo hemskt vore om jag tyckte annorlunda än dig.. framtid opch visioner inom graff...hm...nje tar det som det kommer. vad har du för visioner då?! vet inte om du missuppfattade mig lr nått men jag tycker det e grymmare men en schysst piece på nått skummt ställe som ingen tänkt på t.ex. mitt på en vägg uppe i luften än en målning i nått fame...men sen e jag ju också en sucker för hardcore...
MRsalesman P59:man kan iunte göra mer än att hålla med asså
amfetaminpsykos: Det finns väl roppe pundare i andra städer oxå?!?
haller faktist med Zlatan. Men tror nog inte att graffscenen kommer forandras sa mycket att den skulle halla klass med danskarnas stil. men man kan ju alltid forsoka.
mmm det kan man ju tycka... att säga att bombing fuckar stil utvecklingen är ju att säga att alla baitar... och sen måste man ju inse att stilen förändras... jag tycker att en tag/ trow up kan vara minst lika snygg som en as fett "piller" målning... Jag tycker personligen att den nya stilen är bra mycket fettare pga att graffare idag lägger ner mycket mer tid, för att hitta sin egen stil.... bombing räddade mitt liv..... ANALONE GK FSE
Tomas Yoda Persson 6/2 1984 - 24/5 2005.. saknar dig Bro....
ps. zlatan vad fan menar du med att det är värdelöst att vara stor.... precis som någon annan sa så målar ju alla av olika anledningar,,, ellerD.S
Tomas Yoda Persson 6/2 1984 - 24/5 2005.. saknar dig Bro....
jag tycker att fher har sin stil och d e inte många som kan göra som fher....så d så
*|¯¯¯//\\¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯ |___.___ |¯¯¯|___¯/_,, *|__//__\\__| |_ _||______||__________| * OO¯¯¯¯OO - OO¯¯¯OO -- O¯¯¯O --O O--O
UHERS: Ytterst tveksamt iom att jag drog min första tag -89!
det e en svår fråga faktiskt. jag kan hålla med om att fher e.t.c gör rätt enformiga piecer, men o andra sidan e det nog svårare att utvecklas i sthlms tunnelbana . personligen tycker jag stil går före, men om man inte har gjort en del piecer så vet ingen vem man e. men det e ju också smaksak...vissa gillar vissa stilar. vissa gillar enkla krompiecer, men jag tycker man borde variera sig och testa nya grejer...
dom man tycker om kan man väll värdera högt..som om man inte gillar en målare för stil eller personlighet kan man ju bara skita i honom...man behöver ju inte beefa men man kan ju bara vra tyst om det..eller annars tycker jag att ikaross är värd all respekt..sammt andra
Dom som värderas högst i mina ögon är målare som kan måla snyggt och snabbt, snubbar som har stil och samtidigt kan få det snyggt på en 5 minuters backjump. Och om man får välja mellan snubbar som olik,mud, sånna snubbar som bara målar mkt, men enligt mig inte har nån stil alls och folk som aldrig har dragit ett streck olagligt men kan göra hur feta grejer som helst, så värderar jag det andra högre men tycker båda är lika tråkiga. Nug är det bra exempel på folk ja värderar högt, sånna som kan både när dom tar tid på sig göra feta burners men samtidigt få det jävligt fräsht under stressigt o kort om tid. Sen att man har en egen stil tycker jag värderas högt.
Kdote jebe
Graffare
2004-12-18 21:20
jag ser hellre aktiva med bra stil än massa pilar å skit.. inget överreklamerat.. jag tycker de ska va mycke.. men fortfarande snyggt.. ta t.ex Hook, Fher, Holir m.m.. Stort Cleant å gärna massa färger :P
Yall done fucked up, turned me back to the old me!
still nr1
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
...som många har sagt..smaken är som kvinnans "framstjärt".... De ja gillar med graffen är just att de inte finns något som är "rätt" alt. "fel"... Inte enligt MIG i allafall...där har vi de.."Inte enligt MIG i allafall"..de är najs att vi har olika åsikter och normer för vad som är "sickat" och vad som saknar klass osv...Jag kan såga vissa stilar men samtidigt se att målaren är bra på de han gör...så tyvärr måste ja säga att dom/den som förstjänar mest proppar inte alls behöve vara den som jag gillar mest.. om ni inte hajar så skiter ja i..jag är kräksjuk och nu spelas "the rasmus" på tv`n...fan oxå....
"Blod Givarna" "för den där känslan av proferssionellt rengjorda tänder i hemmet"
Rentvann word! förövrigt är inget rätt eller fel.. bara man lägger softa pieces!!
Street savvy
Reil är annars ett exempel på en ultimat målare! han kan de mesta
Street savvy
du stava fel på tycker
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71