I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cypher - 10 bars - Bounce - Eng/Swe - Same rhymes

Vår Hiphop - Battle & Cypher

2006-01-02 08:16

Cypher - 10 bars - Bounce - Eng/Swe - Same rhymes

10 bars på engelska eller svenska. Måste struktureras med bounceflow. Vet ni inte vad det är kanske det är bäst att inte skriva alls. Dessutom är det samma rim texten igenom som gäller.

För er som undrar vad bounce är, lyssna på ngt med Fattaru eller t.ex. Hamish feat. Fronda (Gängbängerz) - Fattar du inte?

Har ni svårt att hitta flowet, skriv till Dr Dre - Forgot about Dre beatet.

Exempel:

Jag diktar med rader, rimmar helt galet, pippar din kvinna och pimpar mitt harem
Timman är slagen, pinkar i glasen, visslar när du hinkar drinkar i baren
Rizzla på lager, skickas i laget, du fnissar och har dig, hisnande saker
Visst var det bra säg? Inga bravader att sitta i dimman och svimma utav det
Det vinnande vadet är inte på travet, du missade svaret på springande fabler
För att skimra i staden med sminkade damer, ringar på fingrar så får du trimma på lagen
Sikta med laser, strippa för maten, svindla din fader och skippa moralen
Du borde smiskas på baken, dissas för valen du fixat med risk att du till sist får tillbaks det
Vissa spektakel med trista orsaker kan få dig att sova med fiskar i havet
Som att lifta till Harlem och vifta med vapen, det sista du bevittnar blir en kista i graven

//Peace

2006-01-02 12:14
Bounce har jag bara skrivit en gång, nu blev jag lite pepp igen.:) Nice one there Gaisson.

Jag flippar i staden, styckar med sabel, glider med kyla beryktad i Salem
Ryck dig i kragen, tycker du saker, får du ett skott och en krycka i magen
Gycklar med lagen, pyntar med hagel, lämnar dig skändad, lynchad och naken
Hyschar om saken, lyssnar på asen jag hugger, dränker och tystar i vaken
Kryssar med vapen, bryska rivaler hamnar i bilar med ryska dekaler
Sitter i sadeln, kysser pokaler när ni står på scenen i tysta lokaler
Med krystade rader rappar ni uselt, ute ur tiden och kassa till tusen
Jag hustlar i huset, tafsar på musen, pimpar din flicka och bazzar ju bruden
Hon glafsar på kuken, nafsar och njuter, jag kommer, drar, skrattar och skjuter
Lackar på snuten, laddar med krutet, får hela stationen lagd på akuten

2006-01-02 12:21
woops, glömde bort d där med samma rim hela texten :S Får kirra ett nytt

2006-01-02 15:14
Well, jag menade inte samma rim som i de rimmen jag använde men det var nog inte så du fattade det ändå.

Väljer man ett par rim så får man köra på de man har valt hela texten igenom.

F.ö. var din text nice ändå Trikk, men skriv en till du, det tänker jag iaf göra, :)

b00gie, absolut att du ska skriva en du med.

//Peace

2006-01-02 17:19
Min första! :)

Nu är det klart, om det är du eller jag, som är kungen i stan
Crew bjuder på slag, du suger som fan på tummen ditt barn
Usel och svag, i ditt utanförskap, en liten prutt eller rap
Lilla pudeln är tam, både sluten och lat, ensam under ditt tak
En utan ruter och krav, som Crew gör sig av med med dunder och brak
Kluven i tal, med luder till dam, dyker du upp i pulverformat
Jag har turen som har sten med tusen karat och kusten är klar
Hör susen i bars, för krutet du spar blir plötsligt stunder av hat
Kan vara Gud eller fan, går på djupet som hav, då går ditt pussel i kras
Kuken du svalt fick bruden analt när jag tömde pungen idag
Ditt studiebidrag ger mig tusen riksdaler din futtiga karl
Jag super ett tag, smaka gruset på plan, fan när du säljer dig själv tar dina kunder betalt

Jävla nonsens rimbögeri, till min nästa skall jag få med innehåll också ;)
Sen blev det inte perfekt bounce heller, men men....
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-01-02 23:05
crew

Rätt nice men inte riktigt vad jag var ute efter, du missade bonceflowet helt faktiskt, :)

2006-01-02 23:31
Såå nu har jag en som rimmar heeela igenom :)

Klunkar ur dunkar o lunkar med turkar, farliga män och pundande skurkar
Runkar i burka, pumpar din rumpa och lämnar tjejer med munnar som bubblar
Slungar min tunga, kubbar med tunga rubbade hundar
Lugna i klungan, muckande snubbar tjaffsar med mig och lungan får punka
Fluktande ungar skuffar jag undan, slår dom på käften och puttar i brunnar
Luktande muppar suktar och suckar, pippar dom hårt, dom pruttar med muttan
Gluttar på tuttar, zuttar och fuckar äckliga brudar med ruggiga pucklar
Bussar med gussar, studsar med stussar, lägger sig ned, pustar och frustar
Puffar och luffar, gruffar med gubbar som lämnas döda huggna av truckar
Begrunda, beundra, klunka ur pluntan njut en minut, sen drunknar du dumpad

2006-01-02 23:41
Nice Trikk! :)

Alla rader var inte 100% bounce men det störde inte alls, så som jag flowade det så var t.ex. raden som "slungar min tunga, kubbar med tunga rubbade hundar" okej ändå för konstpausen däremellan stör inte. I övrigt så är det bounce baby bounce på de flesta raderna. Försök att inte rimma mer än en gng per ord också för lite extra utmaning. Tror inte vi får se så många fler texter i tråden men what the hell, det är nice åndå, hellre läser jag en enda nice text än 120 halvdana.

//Peace

2006-01-02 23:45
haha thanx man :D Försökte så gott jag kunde att inte använda ord två ggr men klunka smögs in i slutet också :)

Tror inte heller d blir så mkt mer lyrics här men d som finns e helt aiight. E nöjd med min insats, skriver aldrig bounce så d va kulert :)

2006-01-02 23:51
wille va namnet så gitta, ingen har chansen o vinna
spliffen är packad o splittad, killen är tajt när han rimmar
ville ni battla i ringen, mina dissar slaktar dig fitta
listan av alla som snittats hittas bland annat på rizzla
Du ska nicka sen tacksamt försvinna, eller bli slajsad som pizza
Konstant i en timma, ni har trampat i kvicksand
Fastnat i dimma & det är dags att ni sticker
Rör er lika snabbt som vandrande pinnar, jag skrattar, du tittar
jag blir arg, bazzar din kvinna, med handen slappar jag skinkan
flickan skriker som hon aldrig gjort innan:
Slå med tasken på klittan!

haha :D rimbögeri så in i helvette

/wilen

2006-01-02 23:57
-supR

Well, du missade flowstrukturen du med, lyssna på låttipsen längst upp i tråden så ser du vad bounce är, :)
Producent

2006-01-03 00:06
ehe jag kan försöka också! :D Aldrig gjort sånt här förut!

Jag har ett liv och en bror, lite tid och en mor, sorglit nog vill du inte ha ett liv i mina skor!
För jag har ingen stil (ni vet nog); för att vara lite cool krävs en liten introduktion!
En image och ett crew, ett gruppnamn och en stol, så man sitta och skriva en.. Jo!
Vad ska man skriva Jon? Vem kan man lita på? Vill höra nått som låter konstigt? En skrivar-ton!
Jag lägger det bildlig, "Toon".. du vet som Winnie da poh! Eller the christmas poo!
ni såg min skiva: oooo! ni jublade o: sen såg ni att den vara gjord av jotoooo!
Sjukt sätt att skriva på! Jag är inte hopplös tack vare le-parkour! blattesnack? LÄtt abooo!
Du apar dig som abo, alladins kompis i crewt! Vem vet när din bästa män är din bror!
En man står på bron.. Samlar tankar om sin ko, som dött av nån sjukdom förra veckan i fjol!
du säg till din mor! att nästa gån hon ska vara hooor(ig) ska hon stryka för att slippa vecken i hennes kjol!

eheh skimmis
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2006-01-03 03:55
Jag flyter på beatet, håll i er coola internet-rappare för nu bryter jag isen
Ni fryser väl lite, dags att lägga ner att snacka, rappa, kackla och skryta om street-cred,
Dags för byte av stil men, ingen vet vad dom snackar om när det kommer till flyt och tekniker
Alla nya emcees är såna som kickar samma sak som alla rappare har sen typ '99
Alla typer som skriver, analyser, repliker, mycket snack om ingenting, men vem bryr sig om skiten?
Jag fnyser och skiter blanka fan i en nyhet om beatsen i ett släpp från lyrik-eliten
Blaow, jag ryter och skriker. kan knappt beskriva i ord det agg jag hyser mot geeksen
Dispyter och beefs men ingen backar upp det dom säger, dom bara står och ryser på streeten
Blodet dryper från kisen, glöm myter och sidor, Simon Gimper ayo jag stryper noviser
Dom kryper till bilen, tar deras doorags och snyter mig i den och flyr från polisen

ghetto!
kasim upp i mixen hur gåre

2006-01-03 10:09
Nu jävlar skall det vara BOUNCE!

Smiskar och piskar, kickar på mickar medan du fingrar på klittan
Spittar ut hittar, tittar mot flickan som ju vill ligga och slicka
Vilka testiklar! Finska kanistrar, jag får dig dimpad och fimpad
Siktar och prickar, nickar och viskar "nu bliru pippad din fitta"
Fixar mig spliffar, rippar och pimpar, du måste sticka och gitta
Bitchar och snitchar, flippar och missar, suger fan pissande pittar
Kissar på sitsar, tippad att trilla och måste tigga om filtar
Snitchar och smickrar, nickar o viftar medan jag dissar ministrar
Skickar dig blickar, visslar o kvittrar "Eyo man hittar du hispan?"
Vrickad som vissa, hiffa o lista ut att du dör o vi skippar din kista
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-01-03 10:09
insåg det lite senare, tänkte bara på rimmen :)

2006-01-03 11:27
\\

So I blast a lot coz my gat is hot, I attack and smack with the shaft of my glock
Back at the top, the mack of hiphop, never wack, ever fat, leaving faggots in chalk
Your ass is soft, never ask for props, I'm the act of gods and laugh at your drops
Snatched your spot, you catch a flop coz you're half the class and get slapped by the knock
Grass and pot, dealin hasch and rob, harassed on the block by the bastard cops
With bats in the crotch, grabbing your crops, harassing you, smashing your flat, get you shot
Bagged in a box, dragged by your pops, mad at your dad, now you have what you got
Can't blaim the loss lying flat by the cross on your parents apparent sad foster job
Brag or not, act as snobs, the fact I got more skills than the fucking crap above
You badly shocked, I'm glad I caught your attention, this cypher was a trap so stop

//

In your faces haha

2006-01-03 12:51
Nej förlåt mig, ska inte vara sån, det är kul att ni kör, haha...

Dock ska ni skriva ngt så får ni följa cypherkraven, det är bara Trikk som kommit i närheten av det på ett övertygande sätt. Kolla upp vad bounceflow är innan ni försöker.

//Out

2006-01-03 17:05
"Klunkar ur dunkar o lunkar med turkar, farliga män och pundande skurkar
Runkar i burka, pumpar din rumpa och lämnar tjejer med munnar som bubblar"
-Trikk.

"Skickar dig blickar, visslar o kvittrar "Eyo man hittar du hispan?"
Vrickad som vissa, hiffa o lista ut att du dör o vi skippar din kista"
-Jag.

Sory GAIA, men det är exakt samma takt, samma struktur samma bounceflow, samma allt utom rim i våra andra verser.
Var ser du skillnaden?
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-01-03 17:22
O Gaia, jag kan bounca mina rader helt utmärkt faktiskt, svårare för läsaren att avgöra hur skrivaren ska studsa det.:)

Crew i din första text var det många rader som behövde slakta stavelser osv, i din nyare fattas d lite stavelser i mina ögon. Här med fetstil skrev jag ord som får bounceraderna att bli hela rader, annars slutar dom i otakt. Behöver inte nödvändigtvis vara dom orden, men uttal och antal stavelser i dom tillagda orden gör att det blir ett bouncigt flow. Endast dom två sista raderna var dom som jag fick ett bounceflow på.. I övrigt grymt skrivet.:)

Smiskar och piskar, kickar på mickar medan du sitter och fingrar på klittan
Spittar ut hittar, tittar mot flickan som alla vill ha o ligga och slicka
Vilka testiklar! Finska kanistrar får dig mördad dimpad och fimpad
Siktar och prickar, nickar och viskar "nu bliru slagen och pippad din fitta"
Fixar mig spliffar, rippar och pimpar, nu måste du ta och sticka och gitta
Bitchar och snitchar, flippar och missar, suger fan på pissande pittar
Kissar på sitsar, tippad att trilla och måste ju bara tigga om filtar
Snitchar och smickrar, nickar o viftar medan jag sitter och dissar ministrar

Skickar dig blickar, visslar o kvittrar "Eyo man hittar du hispan?"
Vrickad som vissa, hiffa o lista ut att du dör o vi skippar din kista

Pis

2006-01-03 17:44
crew

Trikk sa det egentligen, det saknas lite för många stavelser, men samma sak gällde ett par av Trikks rader, som jag skrev förut så var inte allt han skrev perfekt bounce men överlag så är ändå hans text bounce. Sedan är det också en sak vad man väl skriver i texten. Det är en sak att krysta fram rader bara för att få det att rimma eller flyta på ett speciellt sätt och en annan att faktiskt ha mål och mening i raderna. Den aspekten har iofs varken du eller Trikk några direkta problem med men flera andra. Jag förstår att jag kanske kräver lite mycket av de som skriver med tanke på nivån på ämnet men det är inte något som påverkar dig och ett par till på whoa som faktiskt har skills för att kunna göra detta. Jågurt hade i mångt och mycket också en del rader som låg åt bounce flowet men tyvärr också en del svagare rader innehållsmäsigt. I övrigt icke sa nicke.

I övrigt, det är kul att ni försöker iaf, tänkte faktiskt starta en annan cypher först men cypherkraven i den hade varit mycket, mycket svårare, :)

Ett tips som sagt är att försöka få tag på Dr Dre - Forgot About Dre instrumentalen, den är rätt vanlig så det är nog inte så svårt. Det hjälper att skriva till det beatet för att få det att sitta.

//Peace

2006-01-03 18:11
d e som du säger gaia om raden med konstpausen, den vet jag att den inte är bounce fullt ut och var medveten om det när jag skrev. Dock tycker jag det blir snyggt med nån sån rad emellanåt i en bouncetext. Crew , din text var i stort sett bara såna rader där bouncen inte är hela vägen ut och det blir lite lustigt med såna rader där det blir pauser hela tiden i bounceflytet. Gaia I mitt flow o hjärna kommer pausen efter "Lugna i klungan" och rasar sen på som vanligt.

Slungar min tunga, kubbar med tunga rubbade hundar
Lugna i klungan! *paus* muckande snubbar tjaffsar med mig och lungan får punka

Och så har jag kommit på att sista raderna i min andra vers här inte rimmar :) Blir häftigare i min skalle om jag gör så här o lägger ett rim på minut:

Begrunda, beundra, klunka ur pluntan njut en minut ,, sen drunknar du dumpad när spriten är slut

Aja, jag e inte professor bounce men tror att jag har några får i hagen iaf på området.:S

Pis n löv

2006-01-03 19:03
Droppin’ flammable drops when I’m managing arms, the undisputed master of rock
Hittin' radical tops, like p-flicks when the camera stops and bitches can’t stop handling cocks
Capital cops gettin’ rammed by violent trucks, vandalous cannibals mastering spots
Randomly battling average fucks, hittin’ bitches ten feet away with my Camelot lance
Intangible hot, a miraculous jock with more screws loose than voodoo’d mechanical shops
A manikin handling violent raps slittin’ right through your mandible with platinum plaques
Battle me, cock, I’ve had it with savages that can’t understand that I’ll blast ‘em with glocks
On ravaging blocks then batter ‘em up in stick fights, leaving intestines stacked up in boxes
A paladin that tampers with fucks that can’t seem to stop talkin’ ‘bout Babylon, AARGH!
I’ve had it, it’s ‘nough, you can battle me once and get left battered and chopped like crack rock in pockets

långa lines och ja fuskade väl lite, men funkar till forgot about dre beatet om man e snabb. chou gotta try!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2006-01-03 21:58
Vikkan? =S Spex´s text rimmar som fan

2006-01-03 23:05
Jag rullar in med breda band och smiskar dig i bakdelen/
Du är annorlunda så det resulterar för dig med en rak stel en/
Kapar din "lille vän" precis som jag kapar dig mitt i meningen/
Vad är meningen när du står där byxlös utan gren igen/
Får åke gren sin hämnd? När såna som du blödande går hem/
Du blir utbuad och för alltid kommer du att vara igenkänd/
Som den snubben som kaxa sig mot mig men kom i kläm/
Du spottar slem för att försöka harkla dig men jag har på känn/
Att vad du än får fram så blir tråkigt och lätt att räkna felen/
Kopplar på selen och spänner fast dig på ett enkelflyg till karelen/

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2006-01-03 23:05
Glöm inte att det ska vara samma rim hela texten igenom. Bounceflow karaktäriseras av att på en fyra;

*******TAKT*******TAKT*******TAKT*******T AKT(1 BAR)

så strukturerar du ett rim på första takten, på andra och ett på fjärde men du skippar den tredje. Det är ren basic. Sedan kan du göra bounceflowet mer spännande genom att t.ex. köra samma första rim (av ett dubbelrim) på sträckan mellan andra och fjärde takten. Det är här det är viktigt att inte ha för få stavelser då flowet annars inte "ökar upp" som det ska inför fjärde takten. Som i t.ex;

Jag diktar med rader, rimmar helt galet, pippar din kvinna och pimpar mitt harem
Timman är slagen, pinkar i glasen, visslar när du hinkar drinkar i baren

//Peace

2006-01-03 23:06
Epplys

Självklart kan du det, du kan skriva vad du vill i bounce.

//Paz

2006-01-03 23:06
aha, läste inte så noga, ta bort mitt inlägg
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2006-01-03 23:11
Med tanke på inlägget jag nyss postade så kanske ni nu förstår varför jag dömer ut så gott som alla bidrag i tråden förutom ett par få, men det är inga hard feelings, bara att köra igen, lägga lite mer tid på texten så kanske det kommer. Men som sagt, kom ihåg att det är svårt att skriva bounce för det första, för det andra så är cypherkravet DESSUTOM samma rim hela texten och helst ska det vara dubbelrim men det är inget krav. Det ska vara svårt helt enkelt och var inte sura om ni inte känner att det inte går för hur många på whoa tror ni ärligt talat klarar av att skriva såhär på ett bra sätt? Inget försök från min sida med självprops utan det är bara sant och efter att ha läst ett par tusen texter genom åren i skrivarforumen som mod så drar man vissa slutsatser, ;)

2006-01-03 23:17
vill bara påpeka att ja kan ha missat ett par takter med min text men att allt rimmar, om man bortser sista stavelsen på sista rimmet på rad 8 och 10, och att det flowar till forgot about dre, bara man speedar upp sig tillräckligt. sen att ja kände att jag ville ha in lite halvlama punches i allt också kanske förstörde.
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2006-01-03 23:59

Like a business man, I hold my whiskey glass with a million cash
If opinions clash, I am in your ass, like vinnie paz, and prison hacks
Indie raps mixed with synth and jazz, that's pretty bad
With that sissy tracks, you couldn't fish the bass, if you were middle class
I'm a crim-i-nal, I got stripes, like the silly flag, of trinidad
I'm what billboards lack, fuck clicks of fags - I AM MIL-I-TANT
You just relive the past, I begin my match and win with class
You get pinned and tap, then bitch like nas, now you lick my sack

Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-04 00:00
Spex

Den var knappast helt fel, posta gärna en till vettja, :)

//Peace

2006-01-04 00:16
Hw

Du skriver samma som Crew men det bouncar inte, kolla förklaringen lite längre upp. Visst bör man varva med rader på tredje eller bara tre rim (d.v.s. konstpaus på fjärde) för att inte flowet ska bli totalstatiskt men du missade överlag poängen. I övrigt en okej text, den kan du enkelt trycka in lite fler stavelser i.

//Peace

2006-01-04 00:22
Jag startar nu med toner som ger mig miljoner
och du är fortfarande fattig som IRA-legioner
Och mina hårda pistoler laddade som vätejoner
ger dig en örfil sen slår du världsrekord i kroppsrotationer
Lämnar du tryggzonen exploderar du som fissioner
och effekten blir att du blott blir till fraktioner
Får gratislektioner av bögar med erektioner
Och sen undrar du varför du gick med i plutonen
Då får du visionen och jag ger dig ett par kroner
Du köper ett paket cigg och lägger resten på krogen

Typ så. tycker de blev skumt...

comments?

2006-01-04 00:34

I piss in your beer, your mission is clear, you fish with a spear
Wish you were here! It's crystally clear when I spit in your ear
This shit is so weird, I'm quick to appear and rip it like queers
Missing your peers?! I stick it up there, in city packed squares
Whisp so she hears, tell your bitch to come here, no pity is spared
-ish?
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-04 00:36
Hwarang, samma fel som förra, det är liksom

Ett rim på första slaget i beatet, ett på andra, inget på tredje sen ett på fjärde.

Just nu kör du ett rim på varje slag

2006-01-04 00:52
rim1 rim1 rim2 rim1
rim1 rim1 rim2 rim1

om man ska va avancerad, annars kan man byta ut rim2 mot sammanförande- eller punchförberedandetext, right?
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2006-01-04 01:02
aight

2006-01-04 01:12
Pojo

Japp, du har förstått poängen, dock är dina enkla rader två ihopbakade medan fortfarande de bara är en bar. Så du har bara skrivit 5 bars istället för 10 men i övrigt fläckfritt. Rätt nice text.

Välkommen till cyphern, :)

2006-01-04 01:20
ja tyckte väl att de va segt! :P

Hehe

2006-01-04 01:28
Pojo

Ja det är en sak att göra det och en annan att göra det bra men din text var aight, skriv 10 nya bars nu, ;) Prova köra helt identiska rhymes hela texten vettja.

//Peace

2006-01-04 01:29
mm sant will do

2006-01-04 01:36
jag tar dig i kragen och slår dig i magen och får din flickvän
att bli slapp i analen //
du är ful som inavel och kastas i havet så du drunkar och min
seger är tjuvad och tagen//
en bomb om dagen, ramar in gemet som tavler och du försvinner
spårlöst som självmorsbenägna araber//
jag blir intagen för jag slår och har mig och får en beskrivelse
som att jag är hårdkokt och galen//
du är gjord av inavel och fylls med hagel så fort jag skrivit
klart mina 8 roliga rader//
klarar mig undan med bravader medans du lämnas naken och så fort du
vänder för att gå får du kulor i baken//
jag kastar bananer och skriker som aper och du får bitmärken
på dig som halvätna kakor//
klar man känner hatet när man utmanar "bra män" men dem fegar ur
som verklighetsbunda våldtäksmän//
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever.
Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."

2006-01-04 02:19
Sluta flasha cash ikväll annars kommer du få en käftsmäll
Ligger tills polisen kommer varefter du kastas in i en fyllecell
De va ett himla gnäll och Nej jag är inte snäll
Ingen nåd för dig fly så långt du kan djurporrmodel
Du är som tacobell alltså en hundbordell
För det är bara människans bästa vän som tar dig ideéllt
E du emotionell blir din bussbiljett inställd
Och spring så mycket du vill jag jagar ner dig du blir fälld
Är du speciell? så mycket bullshit fälls
Men du är full med skit för du pissar med toasitsen nedfälld
Ska du bilda kartell? fegis det här är duel
Hämta dina kompisar så blir ni allihop röd akvarell
Jag gör det cleant som Ariel och jag är Naturell
Men jag tänker inte sätta på dig som en damsadel
I 300 decibel får du kraftigt med skäll
för allt du gjort hittills är att ligga ner och bara gråta själv
Stick till Israel plocka en bibel
Kom sen tillbaka så kanske din död INTE blir horribel
Brat-rebell å så välbeställd
Men jag fläckar cellväggar röda när jag tar fram min skalpell

2006-01-04 02:35
Det här va kul men svårt :P Men man måste ju prova.
So here goes...

Sitter och tänker, med ögon som blänker att någon gång måste det vända, det räcker!
Visst är det läckert, stänket från bläcket blandas med tårar och flyter med bäcken
Jag ritar på bänken,en pil, trycker "enter" och entrar ett minne med bilder som värker
Lite för enkelt, att lita på männskor,det är därför jag vinglar på mitten av räcket
Sprit eller vänner? Jag skiter i henne och hittar snart flaskan, jag har mina ställen.
Svindlar och känner, en inre värme, jag vill dansa på räcket men slinter och skär mig.
Ligger under täcket, minns att jag spräckte läppen i fallet, jag svimmade,läskigt
Om man vinner enkelt, försvinner säkert lusten att leva det här livet i längden
Tiger du länge, så finns du ej längre och tillslut så blir du den felande länken
Du är ingen längre , bara en i mängden, men du finns när du skriver på skärmen

Tjaa.. kände att temat inte passade till bounce riktigt :P Men om man bortser från att texten e fuckad, var nånting av det bounce, GAIA? :)

2006-01-04 07:36
Nu fattar jag galoppen! :) Need to prove it later...

Propps till alla som kickar bra här! Äntligen en lite givande cypher.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-01-04 08:55
Xakt

Jodå, det bouncade allt, :)

Public

Det stämmer, varierade mig med flit på någon enstaka rad här och var för att inte flowet ska bli för statiskt.

Annars sa Jågurt det som behövdes sägas, men skippa rimmet på trean för det mesta som sagt.

crew

Yeah! :)

//Peace

2006-01-04 13:54
En kul aspekt på det hela är att se det såhär;

Rim på 1'an, 2'an och 4'an, detta ger bouncen. Det ger 3 rim per rad.

3 x 10 = 30.

Sen kör man dubbelrim hela vägen och då blir det 30 x 2 = 60 rim.

Med alla mellanrim över treorna så slutar summan på ca 80 - 90 rim och detta på 10 ynka rader.

Varav minst 30 är multirim där de är alla är samma rim.

Sedan ska det finnas ett sammanhang också i raderna, det ska inte bara vara hatt, katt, fnatt, mapp rim.

//Peace

2006-01-04 15:56
Det kräver lite tid att få ihop en bra bounce faktiskt.

2006-01-04 18:17
gaia bra gjort att få upp denna. har varit roligt att kika.

2006-01-04 22:02
Var tvungen o spela in min andra vers här, checka in den i audio peeps så får ni höra mig bounca fram :)

Pis

2006-01-04 22:03
Nice Trikk. Vi borde göra en liten låt av samlade bounces :)