I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] P/Lex - Överkörd (Robie Diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2010-07-01 01:38
haha de är många som är de, men så om du ska visa att du är äkta så ska du vara ironisk eller? ja jag ha 10gram super skunk och 2 paket blunts för att de är så hiphop att ha de? ne för de är en honda inte värt att spotta på, och jag skulle skratta om du dissa mig,=)
ait

2010-07-01 01:43
hehe jag driver med dej man!! slow ya rowl playa, det är inte direkt en Bentley jag åker runt i, men tyckte de va roligt att skriva så till dej som svar =)

Anledningen till att jag nämnde det i låten var för att poängtera att Robie va fattig, som han hade skrivit i sin blogg (jag vet, de spelar ingen roll om man e fattig eller rik, jag håller med) MEN en diss SKA trycka på känsliga punkter för att vara bra enligt mig, så jag gjorde kontrasten mellan att han åkte buss medans jag åkte till, och rimmet på type-r klingade gott i mitt huvud så jag körde på.

no hate shit. vänner?
Detta är min forumsignatur

2010-07-01 01:53
haha ait,

nee precis vafan jag känner inte han vet inte ens vem han är, men som jag hört och sätt verka han slita jävligt för sin familj och den stilen är glasklar, man snackar bara inte om någons barn bara så jävla kefft. visa att du är äkta och inte någon jävla tönt du fattar nog hur jag menar =)
ait

2010-07-01 11:19
Jag håller inte riktigt med dig när du säger att man inte kan låta "arg" i en disslåt -Får man till känslan bättre på det viset ska man ju köra på det viset! MEN Robie lyckades inte med det i sin låt så du tog detta.

Vill väl bara säga att jag skulle nog också köra på den hårda stilen den dagen jag bestämmer mig för att göra en diss.
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-01 12:33
Fan va introt var skönt på beatet!!

Man hör ju inte vad rob säger så kan bara jämföra flow och diss låten i helhet och du är hästlängder framför honom.. Sluta battla mot sånna där no one's mannen :p Du är mycket mycket mycket bättre än honom punkt slut liksom!

Men riktigt bra gjort Lex! (Y)

One lööööve

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 13:19
Jag hittade dessvärre ingen elefant...
men en flodhäst med string hittade jag
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-07-01 13:22
Bestämde mig för att ladda ner dissarna och följa beefen...
Måste bara säga att denna var klockren ! HAHA så jävla kaxigt laidback så det inte e sant.. Robie svarar med ett klassiskt battlebeat och rasande arg beef-attityd som du sen bemöter med ett mysbeat och en mer laidback attityd och röst än 50 Cent när han beefar ;D Det gillar starkt ! Big up på detta.

Jag måste även påpeka att Robie (som jag nu hörde för första gången) låter som en av snubbarna i Hässelby Crew i sin diss HAHA !??
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent

2010-07-01 13:28
b-dub
du fick det lite om bakfoten :) no hard feelings.

fredde_11 P19
vem drar gränsen om vad man får och inte får nämna i en disslåt? man ska väl träffa dom ömma punkterna?
Rappare

2010-07-01 14:53
Ska bli spännande att höra i framtiden. Att du ens orkar ta diskutionerna. Hörs efter sommaren, P.

2010-07-01 15:20
Nu ligger min egna diss uppe också, ville bara få det sagt.
I övrigt så tycker jag att denna tråden blev en fett skön tråd - Fortsätt med det du göt P!

2010-07-01 16:34
hohoo, detta var tungt! Diggar robie men kan säga att den här låten knäcker honom lite, får se om han kan lägga nått bra tillbaka nudå! :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-07-01 17:06
Grymt bra Petter, visste att om du skulle svara skulle det vara en bra text och en bra beat, gillas starkt, även om Robie spänner sig mer i nästa diss kommer du bara komma med en bättre, word up!
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-07-01 17:58
markulin din skojare, hahaha bilden va störd!

cadier: indeed, saknar dej här i borås, dags å komma hem och hänga snart tycker jag!

fbws & hutt1: tack grabbar, riktigt riktigt kul att höra!!

maaayn: tack för de orden. Men jag tror det är färdigt för min del nu, enligt mig själv så tog jag honom =) men heey, du är från falkenberg ju, jag är där varje helg på sommaren, har stuga där. ses vi på skrea och är geedup nån dag kanske?
Rappare

2010-07-01 18:06
jag tycker att du tog honom i förste egentligen men ja du är antagligen klar med honom nu :)
klart vi kan göra de fan :D vet ju hur du ser ut så ska hålla utkik, när jag e där! :)
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-07-01 18:10
haha fett man! vi är där i helgen redan! hojta om du ser mig!

2010-07-01 18:43
hahah fan va du tog honom nu petter! haha älskar din stil med mannen, keep the good work up :)

PeyZ

2010-07-02 00:41
Den va mycket bättre än förra fan va go du låter, du tog ledningen såg nyss att han har svarat så ska dit och lyssna också.. Känns som detta kommer pågå ett tag framöver :)
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2010-07-02 00:43
sry för dubbelinlägg men WOOOOORD på killen som säger dom sista orden !!! :D
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2010-07-02 02:05
väldigt träffande rader skulle jag säga jämfört med robie... lite för hårda med tanke på hans svar där han knappt sa nåt om dig utan lät mer som en allmän diss :p

grymt mycket stadigare flow än jag hört tidigare, snyggt. ska du inte spela på frizon eller nåt?:D:D

Pringles!

2010-07-02 02:09
n.m.e : d va denna gybben som hoyta i slutet... hahha... word up G!
kör b-town style!

2010-07-02 03:19
Hmmm… robie röv kan lycka till o någonsin lyckas med en bra diss mot P-Lex.
Kommer det någonsin att ske? Skulle ej tippa pengar på det, för då vore man pank.

P-Lex äger o är KUNG!! Så har det varit, är o kommer alltid att förbli.

2010-07-02 10:28
NME: haha tack, kul att du gillar. Vi får se hur det slutar.. lyssnade robies 2a diss, och den va klart bättre än hans första, men jag tycker fortfarande att jag i helhet tog detta med denna låten. Men om folk verkligen tycker att hans va bättre/fyndigare/roligare osv så får jag väl droppa en sista och spika igen kistan helt =) vi får se efter helgen hur jag gör.

säger det igen folks, kul att många är inne och gillar låten!

word på ashtray!

2010-07-02 16:23
jag som inte skulle blanda mig i detta!!! åååh, men ärligt, denna va sjukt rolig plex!
du vann! ..om det nu är en tävling ?!

falkenberg i helgen? jag ska ner, ring om du kommer till skrea!

www.realtalk.se

2010-07-03 20:45
Haha tack Garra! Jag är i Falkenberg nu faktiskt! Ringer imorgon

2010-07-04 18:14
Fett! du tog detta!
|€|A-To|€| It is my life bitch!

http://www.biltjuv.nu/?ref=46544

2010-07-05 20:12
kul att höra A_To!

mitt sista svar borde komma i veckan här, sen lägger jag ner för robie verkar ha gett upp om att vinna :)

2010-07-05 20:17
då ser jag fram emot tredje dissen då mannen:D men som sagt du har redan vunnit detta, så gör nåt annat och mera seriöst:D

2010-07-05 20:52
Vill också dissa folk och vara gangster
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2010-07-06 00:42
Du har bättre flow än robie, texterna är jämlika.. Men du har ingen attityd, låter som du pratar i luften

2010-07-08 23:08
jag pratar ju i luften. det är lite av min grej

2010-07-10 03:33
Ironi eller ej du har ett najs flow. Beats valet är även ruggigt.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2010-07-22 20:30
sorry att jag uppar en gammal tråd, men jag lyssnade igen och denna måste vara den skönaste dissen på whoa på vädigt länge. Skrattar gott åt texten! biggedi-up
www.realtalk.se

2010-07-23 12:49
Lite väl enkelt att sätta han på plats^^ men inte svårt för en boråsare?
Let's kick it !!

2010-07-23 19:36
pinsamt enligt mig. barnslig 8mile beef så det skriker om det.
ingen rolig text o verkar ha missat punchlines helt o hållet.
tror dessutom att grizzly äter upp dig i en enda tugga, utan några större svårigheter.
B-Laget - Din Mammas Favoriter

blaget.blogspot.com / mekkeriet.blogspot.com

2010-07-23 23:31
robie blev sneknullad, lätt som en plätt. bra jobbat mannen.

peace theddyh

2010-07-24 05:11
biggedi-up
Tror jag snor den kommentaren från dig

2010-07-24 05:26
Btw så måste vi verkligen se till att spela in nått tillsammans nu petter!!!
Har en text färdig som jag hoppas att du vill gästa på, skickar den till dig i ett mess.

2010-07-28 19:14
Perfekt diss! Älskar't!
Producent

2010-07-29 23:12
Först och främst, förlåt att jag startar tråden igen.

Nu till låten!

P-lex, du är en av mina favoriter här på Whoa. Tyckte att du la det tung och hårt. Älskade verkligen raden

"ja tar tillbaks de ja sa om att jag legat med din brud
ja fick ju gåshud när ja fick se hur hon såg ut"

Fick mig verkligen att skratta till.

Keep it up. / H
Lil_H..

2010-07-30 01:23
astråkig diss verkligen.
Snäppet bättre än s. s.

2010-07-30 01:24
lil_H: dej har jag saknat, where you been dawg? tack för kommentaren, och hey, återuppliva tråden hur ofta du vill :P

astråkig diss verkligen

astråkig kommentar verkligen

2010-07-30 01:37
vill du hellre ha konstruktiv kritik eller ska jag göra som dina vänner och propsa dig?
Snäppet bättre än s. s.

2010-07-30 02:01
då det uppenbarligen bara är mina vänner som ger mig props så antar jag att jag får välja konstruktiv kritik om du har lust? vore kul att läsa lite utförligare varför du tycker som du gör, därav min dryghet med att kommentera din kommentar.

2010-07-30 09:18
B-dub: Ser att du hatar på dom flesta som kommer med kritik angående rappen?
Jag diggar absolut inte Robie, Men jag kan hålla med hur många som helst att flowet och deliveryt alls inte är bra. Det låter osäkert,stakigt och monotomt.
Beatvalet är rent åt helvete, och overall är detta faktiskt inte bra.
Jag vet inte vad jag kan komma med för konstruktiv kritik, men dissa är helt enkelt inte er grej.

Mer attityd, Säkrare flow....

Tack för mig
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
Producent

2010-07-30 13:47
P-lex.

Har vart upptagen som ett as. Jävla jobb. Men är back ;D När kommer nästa låt?
Lil_H..

2010-07-30 13:52
Märks att P-Lex lyckades med denna diss, folk kommenterar den fortfarande fast det gått veckor sen beefen avslutades..

2010-07-30 18:18
yessur! det ligger en del grejer i studiodatorn hos doktorn, en del kommer snart. jag säger till =) !

2010-07-30 18:39
vill du hellre ha konstruktiv kritik eller ska jag göra som dina vänner och propsa dig?

DAMN, vad många vänner du måste ha Lex!

2010-07-30 21:09
I got you babe!

2010-07-31 21:37
inlägg numero 100.

tråd död.