Crewbattle 2008 - Rond 1 och Kval
Då är årets tävling i full gång och det verkar som om det är många nya med i år. Men även några gamla rävar. Deadline för rond 1 är 12/8. Vidare till Rond 1 från kvalet är följande och ronder: Spikespitters vs Logical Lyrics s.p.d.s.l vs Overkill Vice Versa vs In Your Face Higcoast vs NewStyle Lagen och dess medlemmar: NewStyle - Zycore, Forza D, Alexz K & Nicho In your face - Bruno, freddan, Daniel B, Tusse. Vice versa - X-äL , Jerrones, Toni-Angelo. Overkill - Sleez, Wizdom, Sam. Highcoast - Lunne, Mr. Treat, cb, (kriss). Spikespitters - Mfs, Duvan A.k.a Fake, Jeyan, Klingan, KKV (Jag), Villy, Durlind och Ainac Logical Lyrics - Spark, Problem, Instabil & Ankan S.p.d.s.l : Tomten Ante lazy latonic bronka och Ray B Vad är Crewbattle? • Crewbattle är en tävling där 3-8 rappare battlar mot ett annat crew. Vilka regler gäller för kvalet? • 3-8 artister/bidrag. • Ni måste ha med ert crewnamn i låtnamnet • Ni måste hålla deadline, d.v.s. senast tisdag den 12/8 för rond 1. • Tillåtna språk är engelska och svenska. Om reglerna inte uppfylls diskvalificeras bidraget. Domare i tävlingen är: • Oracle - Whoa-admin och erfaren domare. • Mabande - Whoa-admin och hiphop-vetare. • T-M-K - En extraordinär hjälte, president för Rawmusic Entertainment samt Whoa-moderator och producent. • Dansk_BB - Aktiv audiobattlare och Whoa-moderator. • Prendel - Whoabattle vinnare.Bidragen skickas till mailadressen [email protected] (Inlägget ändrat av mfs 2008-08-02 13:38:24) (Inlägget ändrat av mfs 2008-08-02 23:42:51) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-04 00:31:52) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-05 13:30:40) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-05 15:41:37) (Inlägget ändrat av luthgr3n 2008-08-07 08:24:43)
Nice, lets go and get em'
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Abu, rond 1!
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Shiie Rond 1 :)
Vice Versa!
Får vi inte veta vad domarna tyckte om alla kvalen? och rang-ordning. :]
We up in this wet hole ;O
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
Hojta till Så mixar jag! http://www.myspace.com/raayb
MFS va den enda bra rapparen med i CB 08.. hahah han e iofs rätt fet :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
hah softa " länkar " lr va man ska kalla de
-pack you'r bags man, you are a tourist!
zycore..vi ses igen ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
S.p.d.s.l : Tomten Ante lazy latonic bronka och Ray B Latonic kallar sig nu för tiden för Nelione!
lets go biiiatches
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spikespitters! :D
SPIKESPITTER MUFUKAS!
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
vilka blev rankade på vilken plats?
B
Vad var anledningen att ni Diskade "FbFF" med otis , pontus , willes mf.l ? :/
Jmkproduction @ || Du är Lika billig som nudlar på Lidel Bitch. Jag är som gubben i lådan , har alltid nått på G
hoppas på highcoast , e kriss med i år ?
Vem fan pratar du med?
Inget snack om saken. Har bara lyssnat på bidragen en gång dock, men Vice Versa är bäst i tävlingen. Så äre bara.
hmm, jah vad säger man, hoppas iaf spikespitters sopar mattan med alla
Kul när logical lyrics säger ; Ni vet vilka vi är .. & När alla lag och namn står står det bara Logical Lyrics - .. haha kul eller nått!
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
WillyBwooi P19 - haha men eller hur! vilka är det? vore ju bra o veta vilka man möter lixxom;)
Jadu, mycket halvdant, förhoppningsvis blir det bättre längre fram. Lite samlade tankar; Både Newstyle och In your face hade väldigt undermåliga rim, riktigt dåliga stundtals. pikespitters handeldvapen/massa dollars? Du säger det alltså. Passupp för killen som råpluggat in afasi sen han sög på nappflaskan också. Logical lyrics, värdelöst uttal på första killen. Oskön mix, FÖRSTÖR INTE CELPH TITLED BEATS med mesröster. 'braaps' görs bäst av folk som kan göra det, för övrigt. spdsl skrytrapp/grytlapp alltså?, jovars, det var nog första gången nån lagt det.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
ni vet vilka vi ääää
hets, stress, fest!
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
rätt låg nivå på hela skiten.. Men.... GO S.P.D.S.L!!!!
Det bullaste whoamästerskapet någonsin, alla kategorier. Inte en enda intressant rappare med. Usch va tråkiga dom här tävlingarna börjar bli. Tacka vet jag Ruckablaow, Market, Slapyomama etc.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
BearC: Tråkigt att du tycker det. Varför är du inte själv med om du är så intressant? Tävlingarna på whoa är till för alla whoaanvändare och skall stimulera till skrivande och lyfta en undermålig svensk battlescen och få folk att var alite konstruktiva. Det är inga proffs och inga stora rappare med i tävlingarna. Alla medlemmar i Ruckablaow, Market och Slapyomama har annat för sig än att battla på whoa. Undantaget jag själv som ingår i Ruckablaow Fam. Självklart går det att hävda att det var bättre förr. Och kanske var det så. Men det dyker alltid upp någon otippad i varje tävling och man måste börja någonstans. Lyssnar du på de idag "etablerade" rapparna kring 2003-2004 och de battletävlingarna så var de inte alltid särskilt hög nivå på de rapparna om du jämför med många i den här tävlingen. Tråkigt att de som följer tävlingen skall ha en sån tråkig inställning istället för att försöka lyfta upp den. Det blir vad man gör det till. Tycker ändå det är kul att för mig så många nya rappare är med. Jag känner bara till kanske 5 rappare sedan innan. Big up till mig själv och alla som håller tävlingen i rullning!
då var det dags!
haha, vi bor på landet!
Jag måste faktiskt få hålla med mfs om att det är roligt med lite nya i dessa tävlingarna. Jag menar, de blir mycket mer spännande att se vad alla kan prestera. Om vi säger att det bara vore gammla rävar som vore med. Då vet alla exakt vad alla går för redan. Nu när det är nya rappare med i CB så blir det ju mycket roligare att se utvecklingen, från kval till rond1 till rond2 osv. Jag är själv alldeless ny i kretsarna och är säker på att vi kommer höjja oss märkvärdigt i rond 1. Låt de ta sinn tid. Som sagt, Rom byggdes inte på en dag. Peys!
jag är med jag är med, va lycklig jag bli.. ooowie.. haha
VARFÖR BLEV VI DISKADE? (FBFF)
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
S.p.d.s.l : Tomten Ante lazy latonic bronka och Ray B lazy var inte med i Kvalbidraget, han får inte vara med under hela tävlingen då väl?
Right Mfs? då blir dom väl diskade :)
Logical Lyrics: Spark, Problem, Instabil & Ankan sry för dubbelpost.
shuu!!!!! jag säger så här har lyssnat på alla olika snubbar och ger min 10 poängare till Spikespitters!!!!!!! djävligt grymt"!#%¤#%"#¤% delivery!!!!!!! och packat flow som det ska va!!!! tätt2!#¤"# som faan inte ens teskeds gumman slinker imellan där super grabbar lätt med på nån låt ni gör och spottar nåt sjukt ihop med er men helt enkelt ni är dom bästa dom andra var jätte bra men jag går efter min egen ärliga bedömning känner inte nån av er men Spikespitters lätt lätt !!!!!!
ey problem.... läs reglerna innan du frågar nått.. i kvalet behövde inte alla vara med, men man var tvungen att registrera alla som skulle va med sen kunde dom hoppa in sen. jag kunde inte va med för min hals men i rond ett kommer jag vara med :) o spotta mot overkill
LOGICAL LYRICS!
Jag är riktigt snygg, så vill du ha mig? Då är det bara och höra av sig till närmaste Pimp-Station!
Öh.. vilka fan är Logical Lyrics.. nån som vet? :S Vill gärna veta.. haha.
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Spikespitters: 14 s.p.d.s.l: 11 Vice Versa: 10 Higcoast: 9 NewStyle: 7 In Your Face: 6 Overkill: 6 poäng från båda dommarna.. Såhär såg min ranking ut - om någon är intreserad ---------------------------------- Spikespitters - 7 Vidare FbFF - 5 Higcoast - 5 s.p.d.s.l - 5 Vice Versa - 5 Logical Lyrics - 5 NewStyle - 4 In Your Face - 3 ---------------------------------- Zup Ma RuleS - 2 Inte vidare Family Crew - 2 Cool Boyz - 2 Overkill - 2 SBM - 2 -------------------------- Kungligt - 1 Unlimited - 1
cb - vi fick ju inget riktigt svar om vem som var bäst förra gången, men denna gången så ;)
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Dansk_BB varför blev vi diskade? Fbff asså?
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Producent
2008-08-02 19:16
Många övikare detta år;)!
Flyger fritt, landar platt
Otis_ NejNej, det där är min ranking, men andra dommaren tyckte inte som mig, fett synd där faktiskt.. tyckte ni gjorde det bra
fan att man missa kvalet
Konse''
Tack Coffe, mjo vi tycker oxå det är synd. aja, skulle vara skojja o se dom andras tankesätt