Kan ju passa på att "bryta upp" detta möntret lite som någon fint listat ut hahah... Celph Titled har INGA likheter med Eminem på NÅGOT sätt. Han är inget annat än en jävla enkelspårig 1-2 punchline rappare. Inget annat, och resterande AOTP medlemmar är heller inget som imponerar.
En artist skall kunna utmana konventioner, och det är just därför nollor som Roethlisberger blindt vägrar inse att Slaughterhouse står på en högre plattform än t.ex. WU eftersom det skräpet dem släpper idag låter precis likadant som det gjorde när dem började rappa.
Eminem har blivit bättre". Rätt svårt att hitta nån som tycker att Public Enemy blev bättre efter 93 för att ta ett exempel. Känns även som om du helt bortser från klassiker/tidlösa mästerverk. Att döma ut Wu-Tang för att de hypotetiskt skulle låta som de gjorde -93 (vilket jag inte tycker de gör, men det är en annan diskussion)
Han har blivit samre for att han gor popmusik. Det ar knappast nyskapande att rappa over popmusik med den senaste "stjarnan" sjungandes refrangen. Att jag ogillar Eminem har inget att gora med att jag skulle ogilla forandring, jag gillar helt enkelt inte popmusik (det mesta av popmusiken i vilket fall). Om detta hade varit 90-talet och N.W.A hade borjat gora latar med New Kids On The Block eller Gangstarr hade lagt in Michael Bolton som featuring pa sitt album hade jag ogillat det precis lika mycket som Eminems latar med Rihanna och Haddaway samplingar.
Eminem later ju precis som vilken annan radio-artist som helst och det ar just darfor han saljer sa mycket skivor. Den stora massan vill inte ha "nyskapande" artister, de vill ha det gamla vanliga i en ny forpackning. En Eminem lat kan spelas mellan en Lady Gaga och justin Bieber lat utan att nagon reagerar, det ar samma skit i olika format.
Snubben sitter alltså och försvarar nutida eminem som någon sorts messias men påstår att ingen i AOTP är något som imponerar? Intressant.
Väldigt intressant att sitta på en så korkad åsikt när du droppar en sån här smart kommentar lite innan >