I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sämsta gruppen någonsin!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-03-25 00:02
Kan ju passa på att "bryta upp" detta möntret lite som någon fint listat ut hahah... Celph Titled har INGA likheter med Eminem på NÅGOT sätt. Han är inget annat än en jävla enkelspårig 1-2 punchline rappare. Inget annat, och resterande AOTP medlemmar är heller inget som imponerar.

Snubben sitter alltså och försvarar nutida eminem som någon sorts messias men påstår att ingen i AOTP är något som imponerar? Intressant.

Väldigt intressant att sitta på en så korkad åsikt när du droppar en sån här smart kommentar lite innan >

En artist skall kunna utmana konventioner, och det är just därför nollor som Roethlisberger blindt vägrar inse att Slaughterhouse står på en högre plattform än t.ex. WU eftersom det skräpet dem släpper idag låter precis likadant som det gjorde när dem började rappa.

Slaughterhouse, AOTP, LCN och ECA är bland dom enda som gör bra rap nuförtiden.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Rappare

2011-04-23 15:00
Lil Boosie, Soulja Boy, Lil Wayne

En GRYM grupp skulle bli Tech N9NE, Twista, Busta Rhymes ;)
What would life be without Hip Hop.

2011-06-10 16:21
Soul_Survivor_II
Eminem har blivit bättre". Rätt svårt att hitta nån som tycker att Public Enemy blev bättre efter 93 för att ta ett exempel. Känns även som om du helt bortser från klassiker/tidlösa mästerverk. Att döma ut Wu-Tang för att de hypotetiskt skulle låta som de gjorde -93 (vilket jag inte tycker de gör, men det är en annan diskussion)

Ja det är klart, har man levt på sin passion i över tio år är man inte så hungrig längre. Det förändrar dock inte faktumet att Eminem switchat stil och moderniserat sig, samtidigt som tekniken finslipats. Även om ni på whoa inte tycker om det, har hans senaste plattor fått bra respons både på amerikanska forum, kritiker och även sett till försäljningssiffror. Det går inte att magisk plocka fram hans magnifika verser från MMLP eller TES nutid, men han är fortfarande än idag, en relevant artist eftersom han skapar musik som folk uppenbarligen tycker om. Och det ska du ställa mot WU som idag är en utav de tröttaste och mest utkörda hiphopgrupperna.

soundbwoy

Han har blivit samre for att han gor popmusik. Det ar knappast nyskapande att rappa over popmusik med den senaste "stjarnan" sjungandes refrangen. Att jag ogillar Eminem har inget att gora med att jag skulle ogilla forandring, jag gillar helt enkelt inte popmusik (det mesta av popmusiken i vilket fall). Om detta hade varit 90-talet och N.W.A hade borjat gora latar med New Kids On The Block eller Gangstarr hade lagt in Michael Bolton som featuring pa sitt album hade jag ogillat det precis lika mycket som Eminems latar med Rihanna och Haddaway samplingar.

Du har ingen aning om vad fan du snackar om. Vadå popmusik? Jag frågar dig varför han har blivit sämre rappmässigt och jag fick svaret "instrumentalen han kickar på låter poppigt". Beats är ju visserligen en smaksak, men har du ens hört vad Eminem och Royces senaste projekt om du nu ogillar Recoverys sound så mycket?
Och det är pinsamt att du sedan klagar på refränger. De flesta kräver väl att hooken är någorlunda catchy men lyssnar du ens något på temat och innehållet i låtarna eller spolar du till refr och stänger av om du hör rihanna eller så fort instrumental inte attraherar dig?
Och snälla ge dig inte in på någon liknelse med N.W.A. Det är typ 20 år sen, och skulle dem fortfarande göra musik idag skulle det låtit helt annorlunda.

Eminem later ju precis som vilken annan radio-artist som helst och det ar just darfor han saljer sa mycket skivor. Den stora massan vill inte ha "nyskapande" artister, de vill ha det gamla vanliga i en ny forpackning. En Eminem lat kan spelas mellan en Lady Gaga och justin Bieber lat utan att nagon reagerar, det ar samma skit i olika format.

Du verkar tro att artisterna du lyssnar på är "alternativa",
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2011-06-10 19:17
Snubben sitter alltså och försvarar nutida eminem som någon sorts messias men påstår att ingen i AOTP är något som imponerar? Intressant.

Nej, jag imponeras inte av monotont spottande och enformigt candence. Men samtidigt förväntar jag mig inte så mycket mer när jag väl lyssnar, eftersom simpel boombap (som snubbarna i AOTP sysslar med) är extremt limiterat.
Tematiken är begränsad, och innehållet intresserar mig inte någosnstans. Jämför man detta mot Em som berör mer eller midre alla former av topics och som mördar mer eller mindre vad han än spottar på, så inser du nog snabbt varför jag inte attraheras utav det.

Väldigt intressant att sitta på en så korkad åsikt när du droppar en sån här smart kommentar lite innan >

Detsamma gäller din korkade åsikt om SH och AOTP.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2011-06-15 08:51
Immortal, han som rappar i Atmosphere, Recovery-Eminem, han Brother Alis polare, Timbuks gamle producent som producent.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨
- Kanye West