I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-09 22:03
Jag vet att du gjorde det och eftersom TS undrar varför det var ett sånt jävla hype kring tupac skrev jag att det berodde på många olika faktorer. EN utav dessa är att pac blev känd för sina djupa, rörande låtar, vilket i sin tur ledde till det hypet han hade osv.

Stämmer, ja.

Även om jag inte skrev detta har det hittills endast bara blivit missförstått utav dig, då jag uppenbarligen menade att han blev mer känd för det. Om vi nu ska fortsätta som två nolifers att hänga upp oss på det oviktiga, får jag fråga vad som gör Biggie så jävla djup i jämförelse med pac?

Personligen anser jag att det är fullkomligt idiotiskt att försöka jämföra vem som är djupast av dessa legender då det är en smaksak.. Anledningen till att jag ens skrev var för att du likt många andra har någon konstigt missuppfattning om att 2Pac skulle vara otroligt jävla djup medan exempelvis Biggie bara snackar om hoes, money and cars.

Jag skrev ju tidigare att Sky's is the Limit är djup men okej.
Sedan får jag fråga vad som gör Juicy djup om man jämför med t.ex Life Goes On?
Som sagt har aldrig räknat bort biggies andra låtar, ville bara komma fram till VARFÖR pac hade det hypet han hade i jämförelse med t.ex. Biggie som blev känd för sitt flowande och sina klockrena rim snarare än djupa låtar.
Aja det blev fel från början så att säga.

Juicy och Life Goes On är båda djupa samt väldigt personliga, många människor kan relatera till dessa. Men det är ju ingen jävla tävling liksom.. Båda låtarna är väldigt bra och även "djupa" på ett eller annat sätt helt enkelt.

Kan du på fullt allvar påstå att detta inte är i klass med Pacs låtar du nämnde förut?

2010-02-10 00:58
Nja som sagt det blev fel från början. Jag menade snarare att de blev kända av två olika orsaker. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att Biggie inte gjorde djupa/känsliga/rörande låtar vilket jag redan nämnt.

Låtarna du nämnde har jag hört allihop. De är bra som fan. Som sagt vet inte vart du försöker komma, när jag nämnt redan två gånger att Biggie gjort sådana låtar. Jag har aldrig ens sagt att de inte är i samma klass så du sitter ju o hittar på för fulla muggar.

Jag frågade bara på vilket sätt Juicy är djup i jämförelse med Life Goes On?
samtliga 3 verser är en självbiografi på hur han hade det innan han blev känd, han beskriver det inte särskilt emotionellt utan snarare i ett glatt beat och en rätt så skön refräng så som jag uppfattar det. Men visst är det djupt för dig så fine.

och då kommer vi återigen in på att vi har olika syn på "djupet" i låtar. Därför är det meningslöst att diskutera här ifrån. Det är som sagt subjektivt.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2010-02-10 01:06
Nej, Juicy är väl inte så jävla djup egentligen men det är ju mer än your average singel liksom..

2010-02-10 20:43
biggie=bs. tråden heter väl tvåpack ffs

2010-02-17 02:54
För att återgå till ursprungs ämnet så tror jag att han har blivit så hypad av många anledningar, energin, karisman , att han altid var kaxig och sagt vad han tycker men även igenom filmer etc. nu fins det delade meningar om vad RAP betyder. Men när jag för snart 18år sedan satte min första rap kassett i bandare så betyde det Rhythm and Poetry vilket jag tycker förklarar pac ganska bra i 3 ord. Där av tror jag han är så hypad. Hade det betydit Rhyme structure and Punch lines så hade din average "lyrisist" vart lika stor som månen.

Jag måste bara säga att jag kan hålla med om att Biggie inte haft lika mkt shine, åtminstånde inte i Sverige. Skulle kunna tro att det har å göra med att Pac syndes i rutan.
 ----------------------------------------------------------------------------

2010-02-17 11:31
jeppehehe settin shit straight. Allt för många har fått intrycket att Tupac va en gudomlig profet medan biggie var en skillad rappare. Men sanningen är ju den att Biggie hade ju ett otroligt djup

2010-02-17 18:56
Lyssna bara på en låt som Dear Mama, tungare kan det inte bli.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-03 19:58
Tupac hade ju en filmografi oxå, det har nog hjälpt honom mycket i kändisskalan.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns