I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-12-18 16:15

Tupac <-

Tjena moss, är de bara jag som inte förstått hela hypen med 2pac? Biggie är död med, men de hypas inte alls lika mycket om honom som 2pac. Tycker personligen han har några bra sånger, inget speciellt dock.. Biggie där emot är en pärla i alla lägen.

Kan någon förklara för mig varför 2pac fick sån feeeeting hype.

Enligt mitt tycke, inte äns i NÄRHETEN av andra artister i lyrik/flow.

> DETTA ÄR MIN ÅSIKT, JAG VILL INTE STARTA EN DISKUSSION FÖR ATT TRAMPA PÅ FOLKS TÅR! <

(Är detta fel forum, skicka mig rätt)

(Inlägget ändrat av Oracle 2009-12-23 15:00:19)

The News called it crack, i called it diet coke..
Rappare

2009-12-18 21:36
*harkle* checka artister från den tiden han levde, det var inte många som kunde mäta sig, och inte nu heller ... han hade grym karma och hade visst feeeeta texter ! hans flow var nice, men han hade inlevelse och jävlgit bra känsla .. det han sa stämde ! Unik kille var han R.I.P
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx
Rappare

2009-12-19 14:16
R.I.P Biggie, han blev så känd för att han va en av de nsom ledde beefet i west vs east side dramat. Biggi var också stor, r.i.p 2 pac
Mc's are crawling out, eavery hole in the slums,
You Be allright like blood money in a pimps cum, -Nas
Producent

2009-12-20 03:22
Jag har aldrig lyssnat på en hel låt med 2pac (jo då menar jag med bara 2pac) han har aldrig väckt mitt intresse, biggie däremot spelar jag dagligen.

2009-12-20 16:23
Konstigt +1
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-12-20 17:16
Musik handlar inte bara om rimscheman och avancerat flow.. Tupac rappade från hjärtat och hans energi var oslagbar. Tänd en feting och lyssna på "The 7 Day Theory"-albumet. Så tungt, så äkta.

2009-12-25 17:04
2pac var skådespelare, rappare, poet m.m. Han gjorde stor succé som filmstjänra, var nära att få en Oscar. Så folk kände igen han även från filmvärlden. Så det kanske hjälper dig med ditt svar, men han var också en bättre rappare.

2009-12-25 19:49
Nog har det varit en stor hype runt Biggie också, men hypen runt 2pac har alltid hängt runt "hur dog han.. blabla lever han fortfarande?" osv. Så det har levt kvar, men biggie är ju också en Vax docka så, det säger väll allt egentligen : )
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-26 16:08
Jag har aldrig lyssnat på en hel låt med 2pac (jo då menar jag med bara 2pac) han har aldrig väckt mitt intresse, biggie däremot spelar jag dagligen.

då ska du inte ens uttala dig. om du inte ens har lyssnat på hans musik, bigie och tupac är båda lika bra, båda har väåldigt bra låtar, och bådas har lite sämre låtar, men båda är och föralltid vara bästa rapparna

Producent

2009-12-26 16:26
knatcha
läs om läs rätt.

2009-12-26 23:19
^^att du aldrig lyssnat på en hel låt med bara tupac på, men dock med honom och andra på samma låt? dock har ditt intresse inte fångats de gånger du inte lyssnat igenom hela låten?

2009-12-27 15:18
Det är bara wiggers som diggar tupac
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-12-27 22:19
Bara bögar som hatar på PAC.

2009-12-27 22:20
Jag förstår inte heller riktigt hypen....
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2009-12-27 22:29
Jag är nyfiken på vilken film han skulle ha varit nära på att vinna en oscar med. Dom jag har sett har inte varit något oscar-matrial direkt..
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-12-27 22:30
Han var samhällskritisk i sina texter, han var en talesman för alla usas fattiga från slummen. Han hade sjuk karisma och man märkte att han mena varenda ord han sa. Han var en ledare som ville ha förändring och inte bara brydde sig som sig själv och sina pengar som de flesta andra rappare gör när dom når hans nivå. Han var jävligt intelligent och sa alltid bra saker (lyssna på någon intervju med honom).
my name is xelly smelly

2009-12-28 08:04

Personligen sa har jag aldrig varit nagon stor fan av 2pacs musik men jag har full forstaelse for den "hype" han fatt. For det forsta gjorde han kommersiell musik, hade en massa hits, medverkade i filmer och fick en mangd publicitet pa grund av problem med lagen osv. Detta medforde att han blev ett kant ansikte aven utanfor rapvarlden.
Han var en extremt karismatisk person dessutom intellegent och stundom valdigt valtalig (inte manga rappare som fyller dessa kriterier).
Sen sa sag han aven bra ut och utseendet ar ju bland det allre viktigaste i den amerikanska popkulturen. Om man jamfor med Biggie sa finns det inte ens i narheten av lika manga "kanda" fotografier av honom som det finns av Pac och det beror ju naturligtvis pa att Pac sag battre ut.
Han dog pa toppen av sin karriar och som jag skrev tidigare han sag bra ut, var karismatisk, en rebell, social aktivist och "gangster", det ar ju for fan en blueprint for legendary status...

2009-12-28 13:50
R0feman
Nej han var aldrig Oscarnominerad som skådespelare, eller ens nära så vitt jag vet. Däremot var Tupac: Resurrection nominerad för bästa dokumentär.
PS. Your cunt is in the sink

2009-12-28 16:13
kazie: Det ær en helt annan sak. Læste antagligen fel...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Rappare

2009-12-28 19:14
2Pac var och är bäst helt enkelt. Kom nu inte och säg att någon från 2000+ är bättre, ingen kommer bli lika djupsinnad och smart som Pac var.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-12-29 13:49
Wiggers somsagt.

2009-12-29 13:59
App P20 Haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-29 16:30
2Pac var och är bäst helt enkelt. Kom nu inte och säg att någon från 2000+ är bättre, ingen kommer bli lika djupsinnad och smart som Pac var.

Haha, vad snackar du om? Jag kan nämna många rappare som visat mer intelligens och djup.

2009-12-29 18:24
"Everybody wanna be pac" som Nas sa tex.. Ni som inte förstår hur stor pac var, skönt för er. För då vet ni inte vad vi förlorat..
my name is xelly smelly

2009-12-29 19:33
Det är bara wiggers som diggar tupac

Bara bögar som hatar på PAC.

hahah, rolig comeback! ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-12-30 23:45
tycker inte Pac är den bästa vi haft genom tiderna, har alltid tyckt att slim shady är flera gånger bättre honom. sen har vi inte bara biggie o pac, varför kommer inte proof in i bilden? en av dom sjukaste snubbarna jag känner till iallafall.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-31 23:07
Älskar målbrott som knappt kommit ur blöjor kallandes folk för wiggers när de själva missat hur pass stor påverkan 2pac haft på dagens hip hop.

Någon här försökte få Eminem och vara bättre än 2Pac när Eminem själv har sagt att 2Pac är hans största förebild. Och 2Pac är inte bara hans utan många andras förebild.

2Pac var en av de första och sälja i stor skala, en av de första som gjorde filmkarriär vid sidan av musiken, en av de första som nådde med sina låtar över olika samhällsklasser och etniska grupper.

2Pac var förebild för så många på så många plan att det är fan sjukt. Feta texter, bra flow etc. Något många missar är att 2Pac var en av de absolut första och föra en större grupps talan och hade stor påverkan på politiska läget och mentaliteten i USA och dess rasistiska inställning mot de svarta. Även om det fanns låtar (bla NWA som smällde högt mot samhället var det ingeting mot den samhällskritk som 2Pac levererade som hade spelats (i större kommersiellt skala) innan.

Det är lätt och sitta nu där vem fan som helst blir miljonär för en video på MTV och säga att han är kung. Killen var en av hiphop pionärerna och den som försöker påstå något annat kan gå och ramla nerför en trappa.

Lite exempel på några andra som verkar tycka att han är bland de mer betydande i hip hopens historia:

Honors

* MTV ranked him at #2 on their list of The Greatest MCs of All Time.
* Shakur was inducted into the Hip-Hop Hall of Fame in 2002.
* In 2003, MTV's "22 Greatest MCs" countdown listed Shakur as the "number 1 MC", as voted by the viewers.
* In 2004, at the VH1 Hip Hop Honors Shakur was honored along with DJ Hollywood, Kool DJ Herc, KRS-One, Public Enemy, Run-D.M.C., Rock Steady Crew, and Sugarhill Gang.
* A Vibe magazine poll in 2004 rated Shakur "the greatest rapper of all time" as voted by fans.
* At the First Annual Turks & Caicos International Film Festival held on Tuesday, October 17, 2006, Shakur was honored for his undeniable voice and talent and as a performer who crossed racial, ethnic, cultural and medium lines; his mother accepted the award on his behalf.
* In 2008, the The National Association Of Recording Merchandisers in conjunction with the Rock and Roll Hall of Fame recognized him as a very influential artist and has added him in their Definitive 200 list.

His double album, All Eyez on Me, is one of the highest-selling rap albums of all time, with over 5 million copies of the album sold in the United States alone by April 1996; it was eventually certified 9x platinum in June 1998 by the RIAA.

Lägg märke till att jag inte skriver att han var bäst hit och dit och bäst på det ena eller andra. Men han tillhörde absoluta toppen när han levde och hör bland toppartisterna inom hip hop fortfarande. Samma med Biggie, men jag tror att 2Pac hade större samhällspåverkan.

Anyway, finns sjukt mycket att skriva om 2Pac, jag gav några anledningar. Bättre än det blöjbajs som vissa pajsare här har lyckats komma med. Blir så satans lack på outbildad patrask som inte tar sig själva tid och lyssna på hans låtar eller läsa igenom hans texter och kommer med ogrundade satans keffa påståenden.
Smått triggad också att trådskaparen frågar om varför 2Pac hypas och det kommer fucking flamers som drar eviga BIGGIE VAR BÄTTRE ÄN 2PAC. Vem fan bryr sig om era åsikter angående versus? Det här är inte tråden för det.

Jag diggar 2Pac och jag diggar Biggie, båda har riktigt feta låtar. Jag anser 2Pac vara större artist än Biggie, men jag diggar biggies flow och låtar mer. Från början diggade jag 2Pac mer, men med tiden har jag gått över till Biggies sida i frågan om själva rappen.

2009-12-31 23:29
Lite reflektion till vad folk skrivit:

Hubbelito

Enligt mitt tycke, inte äns i NÄRHETEN av andra artister i lyrik/flow.

Nästa gång du kommer med ett påstående som liknar detta, ta även upp ett par namn på de du anser vara bättre. Jag själv anser att det finns flera bättre, Biggie, Big Pun för att nämna två.

Jag har flera närstående kompisar som håller Biggie över 2Pac och har hypat Biggie mer än 2Pac. Så antar att det beror på vilket crowd to hänger med.

Rhymez-One
Eller så blev Biggie så pass känd pga han var så pass duktig på och rappa och hade feta texter. Visst blev det mer rampljus pga medians uppblåsning av west och east side jiddret, men han var känd innan dess.

Konstigt
Du tycker inte att det är lite väl konstigt att skriva om en artist du inte har någon kunskap om som helst, varken hört låtar än mindre läst texterna. Sen kommer du med något ordbajseri om att du lyssnar på Biggie varje dag som om någon frågat om det.

App
Du är fan min favoritclown i den här tråden:
Du kallar folk som gillar 2Pac för wigger, men på din sida länkar du till Delinquent Monastery låt där han framför sin låt i Wiggerclownkostym nr1 och dessutom leverar så dålig flow att till och med stumfilm kruppar sig.
Inte för att nämna video nummer 3 där det är nån fjortismupp som är de facto vit och de facto klädd som en tvättäkta wigger.
Du ska ha eloge för att ha länkat till den enda vettiga låten på din sida som är Locksmith - Rare form, dock måste någon annan ha smusslat in den på din sida för den jävla technoskitvideoclips som du har på din sida klassar dig själv som en wigger utan fucking smak i hip hop musik.

Se upp med och kasta stenar i ett glashus och gå sug på en tolv kalibrig. Fast med ditt retardinlägg och skitmusik du länkat till på din press gör det nog svårt och lyckats med någondera utav dessa uppmaningar.

2010-01-01 01:46
kenida: kalla mig inte wigger, din pussy. jag bryr mig inte vad eminem sagt, jag skrev min åsikt, du behöver inte skriva en hel bok.

2010-01-01 03:35
sthlmcity Haha vilken comeback! Btw vem har bett om din åsikt, trådskaparen undrade inte vad folk hade för åsikter angående pac och han undrade definitivt inte om du tycker eminem är bättre.. kom med något konkret istället för att snacka massa fjortissnack..
my name is xelly smelly

2010-01-01 04:31
sthlmcity
För det första ta nu en stund och läs om och läs rätt, jag har inte kallat dig wigger. Enda jag kallat wigger i den här tråden är användaren App.

För det andra
, kallar du mig för pussy? Då lär du vara bra jävla homo, stick tillbaka till din pappa och lek med hans dildo. Du verkar ha ägnat mer tid och boffa lim än att gå på biologilektionerna.

2010-01-01 11:33
tupac är på min top 5 lista av de bästa rapparna någonsin

2010-01-01 12:40
Xelly: OK. Ingen har bett om min åsikt men det var det jag skrev! fattar du trögt?

Kaneida: oh! va tuff du är! får jag fråga din en sak, igår så hade du fett mycket info om dig på din profil, varför tog du bort allt efter dina omogna kommentarer. skämmigt bitch

2010-01-01 16:24
Kaneida, du har inte mycket till koll på vad du pratar om va?
Delmon crew är "De facto" inte en person.
"Fjortismuppen" är en av dom kändaste och skickligaste kvinnliga mcees i världen, men vem behöver hålla koll på sådant när man kan sitta hela dagen och bedyra sin kärlek till TUPPACC som är totalt irrelevant till dagens scen.

Folk som sitter och nuthuggar gamla döda "pionjärer" inom genres och påstår att dom ALLTID KOMMER VARA BÄST FÖR SÅ ÄR DET trots att alla aktiva idag är oändligt mycket skickligare på alla vis är inget annat en pretentiös idioti.

Ärligt talat, vem bryr sig om tupac, elvis var så jävla mycket bättre, satan så musikalisk han var och tänk vad han förde genren framåt!
Eller fuck elvis förresten, mozart, det var en riktig hedersknyffel ja jävlar i min lilla låda, inte fan har tupac nåt på mozart.

Eller Beethoven, och då var han ändå DÖV när han komponerade sin musik, jag skulle vilja se tupac stå i sin bak och framvända bandana och posera med långfingrarna i suggestiva poser och rappa utan öron.

Det här kan bli svårt för dig att greppa, eftersom du är så äkta och HÅLLER DIG REAL till en enda genre, men jag lyssnar faktiskt, hör och häpna, på all musik bara den är bra. Oavsett om det är rap eller "technoskit" - vilket det inte heller är ditt outbildade inskränkta slöseri på kroppsmassa.

För övrigt använde du ordet "keff", din åsikt är irrelevant.
Wigger.

2010-01-01 19:36
sthlmcity mannen som kan argumentera, du och app borde starta en argumentationsgrupp....
my name is xelly smelly

2010-01-01 19:44
För jävla bra

2010-01-01 21:08
Xelly.

Btw vem har bett om din åsikt, trådskaparen undrade inte vad folk hade för åsikter angående pac och han undrade definitivt inte om du tycker eminem är
bättre

Like...really?

2010-01-01 22:22
sthlmcity
Sugit klart på farsans dildo ännu? Vad har faktumet med att jag rensat min profil och göra någonting med faktumet att jag inte kallade just dig för wigger?

Fakta:
Jag skrev om att någon försökt få Eminem och vara bättre än 2Pac, denna någon var du. Enda jag skrev var att Eminem själv har sagt att 2Pac varit hans främsta förebild musikaliskt. Han har dessutom själv sagt att han anser 2Pac vara den bäste genom tiderna.
Sen börjar du fucking ordbajsa och kalla mig saker. Skit ner dig.

2010-01-01 22:30
Kaneida: du verkar vara jävligt intresserad om dildo o sånt. du kanske är en fitta? haha. du är så skämmmig!

2010-01-01 22:44
App
Inte när det kommer till clownerna du har länkad på din press nej.

Misstog faktiskt fjortismuppen och vara en grabb i målbrottet. My mistake. Kan du länka till någonting som styrker ditt påstående om att Invincible är en av de mest kända och bästa kvinnliga emcees i världen?

Första gången jag kom i kontakt med henne var via din press. Verkar inte överdrivet känd för mig. Kan inte hitta någon vettig informationssida om henne heller. Verkar inte överdrivet känd för världen heller. Tyvärr är mätsättet för att se hur pass bra någon är på priser och framgångar de nått, vad har hon lyckats med då? Bäst säljande kvinnlig artist? Vunnit några framstående priser för någonting? Vad har hon åstadkommit? Sen kan man inte komma ifrån faktumet att hon har riktigt b klädsmak.

På vilket sätt är det relevant och dra in en rock'n'roll legend in i hip hop'ens betydelse? Vad för påverkan har han haft på dagens hip hop och vilka stora artisters förebild är han? Jag har inte hittills hört en enda någorlunda erkänd hip hop artist sampla Elvis.

Jag gillar att du drar upp även Beethoven i det hela och jag gillar att du påpekar faktumet att Beethoven var döv sedan födseln, men ändå klarade av och komponera klassiska mästerverk... eller hur var det nu igen, han kanske slog igenom med dunder och brak medan han hade fortfarande hörseln kvar och komponerade flera verk. Utifall 2Pac hade levt och fått en gradvis minskande hörsel till och bli hel döv då hade han fortfarande kunnat skriva låttexter. Du kommer med irrelevant skit som har ingeting med det hela och göra. Bravo! Mozart kör en c-walk över Beethovens grav.

Varför klankar du ner på 2Pacs betydelse för hip hop, men sen drar upp 3 namn från 2 helt andra genrer som ansågs vara de största på sin tid? Kan det måhända vara ett erkännande från din sida för 2Pac's storhet?

Jag uppskattar även att du klankar ner på mitt utbildning och intelligens, med att själv begå det intelligenta misstaget och göra antaganden om någon annan person du vet ingeting om. IQ fiskmåsen flaxar för fulla muggar i din skalle.

2010-01-01 22:45
sthlmcity
Du verkar ju vara väldigt intresserad och kalla snubbar för fitta och bitch, så du är nog homosexuell. Haha, du är bög! :)

2010-01-01 23:02
"Tyvärr är mätsättet för att se hur pass bra någon är på priser och framgångar de nått"

Där blev det helt enkelt för mycket idioti för att jag ens ska låtsas ta dig på allvar,
men kort sagt;

Att någon var "bra" på sin tid gör dom inte relevanta i nuläget och det är patetiskt att säga att tupac skulle vara bättre än tex eminem, eller apathy, eller nino bless, eller joell ortiz eller esoteric eller joe budden etc etc etc

"Jag uppskattar även att du klankar ner på mitt utbildning och intelligens, med att själv begå det intelligenta misstaget och göra antaganden om någon annan person du vet ingeting om"

Den där meningen verkligen andas intelligens och utbildning.

2010-01-01 23:54
App låtsas hur mycket du vill, men du får fortfarande inte fram några som helst bevis för att dina påståenden stämmer.

Att någon var "bra" på sin tid gör dem högst relevanta i nuläget då de sätter ribban som alla efterföljare försöker överträffa.
Jag har aldrig påstått att 2Pac var bättre än många av dagens levande artister, det jag har skrivit är att när han var verksam då var han bland de allra största och satte ribban för efterföljande generationer. Det är sant att jag tycker personligen att 2Pac är bättre än Eminem då jag anser att kiss och bajshumor som består av att mörda sin fru eller klä sig i tjejkläder inte är särskilt intressant för mig. Det finns flertal låtar som jag gillar med Eminem, men jag anser att han i stort sett har gjort sitt och borde koncentrera sig på producera istället för att rappa. Dessutom anser jag hans texter och rap inte håller 2Pac's klass.

Det fanns rappare då och rappare nu som var och är bättre än 2PAC på att rappa och skriva texter. Men som artist så överglänser han mycket av dagens utbud.

Ta exempelvis Apathy, grym på att rappa, grymma texter, men hur ofta ser man honom i kommersiell media? Hur många når han ut till? Hur många skivor har han sålt jämfört med säg 50 Cent som jag antar du anser vara en sämre rappare. Finns säkerligen fler 50 Cent fans som anser att Apathy är skit jämfört med 50 än tvärtemot.

Du är lika mycket pajas som sthlmcity, du är en conjo som leker ball och fördömer andra när du själv inte klarar komma med några som helst fakta.

Om tio år, hur många tror du kommer komma ihåg Apathy och hur många kommer komma ihåg 50 Cent?

2010-01-02 00:15
App Vad like really, vad försöker du säga? Den här tråden har spårat ur för länge sen tack vare idioter som dig, men okej jag hänger på nu när skeppet redan är sänkt.

Du har rätt och några av de största levande hiphop legenderna har fel. Och de snubbarna som du rabblar upp??? Haha behöver jag ens säga något.. Att jämföra dem me pac är som att jämföra keanu reaves med robert de niro..

Att någon var "bra" på sin tid gör dom inte relevanta i nuläget

Nej, men om någon var störst på sin tid om någon hade så stor inverkan på hiphopen och de artister som kom efter honom som tupac hade, så är den personen jävligt relevant i nuläget..

Jag vet inte om du lyssnar på texterna när du lyssnar på hiphop och sen vet jag inte hur länge du har lyssnat på hiphop men de känns lite som att du började lyssna i förrgår..
my name is xelly smelly

2010-01-02 00:22
Xelly.. försöker du säga att 2Pac skrev bättre texter än de namnen som togs upp? Gör om, gör rätt.

2Pacs texter är relativt mediokra utifrån dagens standard. Dock är han fortfarande en av de bästa/största någonsin men det är tack vare hans delivery och känsla för musik.

2010-01-02 01:48
Quotar thehyperactive..

tupac gav med sig i låtarna.. :)

2010-01-02 02:17
TheHyperactive En bra textskrivare för mig är någon som på bästa möjliga sätt lyckas förmedla saker som man kan relatera till och inte någon som skriver massa avancerade rim för att visa hur jävla bra han är på att sätta ihop ord så de låter coolt.
my name is xelly smelly

2010-01-02 02:43
Kaneida, jag har ingenting att säga till någon som anser att skicklighet mäts i antal priser man vunnit från mtv, våra syner på saker och ting skiljer sig helt enkelt till den grad att vi aldrig kommer få ut något av det.

"Ta exempelvis Apathy, grym på att rappa, grymma texter, men hur ofta ser man honom i kommersiell media? Hur många når han ut till? Hur många skivor har han sålt jämfört med säg 50 Cent som jag antar du anser vara en sämre rappare. Finns säkerligen fler 50 Cent fans som anser att Apathy är skit jämfört med 50 än tvärtemot."

Det där är liksom...skrattretande och äckligt på samma gång.
Jag antar att madonna och britney spears är bättre rent musikaliskt dom med eftersom dom NÅR UT till fler?
Kommersiell framgång är inte detsamma som skicklighet, det om något borde väl en jävla "TRUE HIPHOP RAPPER YO" ha fattat.
Det kanske DE FACTO är så att herrn snarare är en sk "poser" som LYSSNAR PÅ FET ME TUPPAC MANNEN men egentligen inte har en jävla susning om rap? Vad vet jag.

"Du är lika mycket pajas som sthlmcity, du är en conjo som leker ball och fördömer andra när du själv inte klarar komma med några som helst fakta."

Åsikter och fakta är inte samma sak. Du tycker att tupac var bra för att han är en kommersiell success, jag tycker att han är dålig för att han är ointressant och tråkig.

Xelly, trådskaparen har bett om åsikter och diskussioner om tupac kontra andra rappare, och även om han inte gjort det så är det RELEVANT till ämnet.

"Och de snubbarna som du rabblar upp??? Haha behöver jag ens säga något.. Att jämföra dem me pac är som att jämföra keanu reaves med robert de niro.."

Då har vi helt enkelt olika syner på vad skicklighet är.
Tupac är en enhjuling - dom jag nämnde är monstertruckar.

"Nej, men om någon var störst på sin tid om någon hade så stor inverkan på hiphopen och de artister som kom efter honom som tupac hade, så är den personen jävligt relevant i nuläget.."

Nej, det är han ju faktiskt inte.

"Jag vet inte om du lyssnar på texterna när du lyssnar på hiphop och sen vet jag inte hur länge du har lyssnat på hiphop men de känns lite som att du började lyssna i förrgår.."

Alla jag nämnde är skickligare textförfattare än vad tupac någonsin var.

" TheHyperactive En bra textskrivare för mig är någon som på bästa möjliga sätt lyckas förmedla saker som man kan relatera till och inte någon som skriver massa avancerade rim för att visa hur jävla bra han är på att sätta ihop ord så de låter coolt. "

Den som kan göra båda är fortfarande milsvida bättre än den som bara kan göra en sak.

Sluta vara så jävla rädda för utveckling.
Antar att ni sitter på fester och fnyser åt dom med tändare och hackar fram gnistor med flintastenar också? Eftersom det var funkade på sin tid och HADE DET INTE VARIT FÖR FLINTASTENAR SÅ FANNS INTE TÄNDARE NU SÅ FLINTASTENEN ÄR FORTFARANDE BÄST.

Bakåtsträvande posörer.

2010-01-02 03:40
App Ja ja vi har fattat vad du tycker för länge sen.. "Nej, det är han ju faktiskt inte." Det är nästan så att man ramlar av stolen, du kanske kan säga varför han inte är relevant, nej just det du har inga argument till varför. Mer än att du tycker tupac suger, grattis. Om du relaterar till massa intetsägande skitsnack så bra för dig, det gör däremot inte jag. Om man har en sån position som en känd rappare har, att folk lyssnar på dem och man sen inte använder den positionen till att förmedla viktiga budskap så är man en pussy och pac var långt ifrån en pussy.

Jag vet inte va du snackar om för utveckling, alla vet väl att hiphopen har gått ner sig som fan de senaste 10 åren.
Bara för något är nyskapande behöver de inte betyda att det är bra. Visst finns det några som lyckats de senaste åren som faktiskt är jävligt bra.. Men det känns som att majoriteten av dagens rappare är i gamet för att göra en snabb peng, det är inte många som kommer ihåg vad hiphopen faktiskt handlar om. Och en av de som faktiskt visade vad hiphop handlade om var just tupac.

Jag vet inte vart du fick posörer ifrån, antar att du tycker de lät coolt. De verkar vara viktigt för dig.

Och ja vi lyssnar bara på tupac inget annat, tror du verkligen på de?
my name is xelly smelly

2010-01-02 03:52
Xelly , inte har den väll gått ned sig? :) kanske för ditt musiköra, men hiphop är ju dock är hiphop större än någonsin.. men förstår vad du menar. Dock håller jag verkligen inte med, finns massa bra material att lyssna på, gäller bara att leta :)

Vadå vad hiphop är, visade tupac vad HIPHOP är? satte han milstolpen för hiphop att "här ska vi stå förevigt" märks ju heller att du inte lyssnat på hiphop innan 90 tal :) För att säga att tupac visade vad hiphop är, är ju verkligen inte sant ;P Hiphop är något man ska digga till, dansa till... det var väll hela grund idén.. tupac kan man säga var... fronfiguren för gangster rap nästan.. Den större ikonen åtminstonde :)

dock är tupac inte grund idén för hiphop.. Men tupac var en bra dude, han ville ha jämlikhet, slogs för det genom musiken och han hade karaktär. Han var en viktig roll för "hiphop" ja.. kanske mer för samhället egentligen.

2010-01-02 04:08

Återigen;

"" En bra textskrivare för mig är någon som på bästa möjliga sätt lyckas förmedla saker som man kan relatera till och inte någon som skriver massa avancerade rim för att visa hur jävla bra han är på att sätta ihop ord så de låter coolt. "

Den som kan göra båda är fortfarande milsvida bättre än den som bara kan göra en sak."

"alla vet väl att hiphopen har gått ner sig som fan de senaste 10 åren."

Är man bakåtsträvande så in i helvete kanske, frågar du mig (och nu refererar jag riktiga skickliga artister, inte lil wayne och dylikt) så är hiphop fan så mycket bättre och intressantare idag än vad den var för 10 år sedan

Jag har aldrig påstått att "ni" enbart lyssnar på pac, men att sitta och hävda att han skulle vara någon skulle titta på 2 gånger i dagens läge är tämligen ifrågasättbart.