jodå, gillar den skarpt :D
Du har ju lätt bäst musiksmak på Whoa, efter mig ;)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
den här skivan.. helt guld.
finns 2 versioner på den där, en från första epn.. den där är från deras album Iceland, båda är grymma.. men den där låter lite fräschare, checka Cold World Hustlers - Streight Doin' It om ni vill höra den äldre!
hehe det där med vart rappare kommer från är så tidsbegränsat med tanke på att folk flyttar runt och stilar förändras, men Pac är ändå en solklar kandidat för bay area scenen. Andra favoriter är Jacka, Messy Marv & Guce. Brukade digga Yukmouth men tycker han ramlat av litegrann på senare släpp. Men om vi bara tänker West Coast så måste jag säga Killa Tay & C-Bo oxå.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
aldrig gillat yukmouth faktiskt.. pejsta nåt svinbra med han? absolut inte lyssnat in mig på han heller :p
Yukmouth är soft, men jag är en sucka för allt i the bay.. :P
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
allt det här gamla.. så sjukt bra. finns fan inget nutida som kan jämföras ens. :) tänkte länka nån cougnut/i.m.p. men blev young cellski istället!
bah hur kan jag glömma Spice 1
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Zion I, no question.
illmaticly ill (www.tonkonst.net)
Ka-boom! guess who stepped in the room!
all eyes on me, deep water slang, bow down
Brotha Lynch är från Sacramento... Och det är inte en del av Bay Area. Tänk efter... har man någonsin hört brotha lynch ens säga "The bay" på en låt?
Feta låtar!
Koppanski
Rappare från sacramento räknas ofta till bay area även om staden inte gör det geografiskt.
Annars har han ju en hel låt som heter bay lyfe.
ooh, hört sean t?
låter som biggie.. bättre än biggie imo ;d
kom o säg att taydatay inte är tight.. mm gör det. :p
Då måste man ju säga Luniz också
luniz behöver man nog inte ens säga, för klassisk, som o påpeka 2pac/Dr dre :p
jo sant, men så många klassiska baynamn på den låten så den måste synas i tråden! o dr dre är väl från compton
Amen jag tror han menade att Luniz är lika givna som Dre och 2pac, man ska veta vem de är bara. ;)
Yukmouths grupper brukar vara riktigt feta, gillar även Thug Lordz
ja exakt, luniz spelades typ på högstadiediscon.. minns från när jag var riktigt liten o inte ens visste vem 2pac var typ.
den här då!
hehe I got 5 on it på drogfria högstadiediscon. önskar våra discon också var så
på den tiden visste dom ju inte ens vad nåt betydde av vad dom sa i låtarna :p innan rap fick en dålig image.. lät det "party" så spelades det, beronde på dj.
Bay Area rappare är så jävla underskattade vi fick äran att jobba med Mac Dre innan han dog faktiskt så den biten är jag väldigt stolt över. Mina favoriter ur Bay Area/västkusten som vi även har jobbat med. Yukmouth (Large Money Ent är en del av Yukmouths The Regime förövrigt) San Quinn Messy Marv Big Rich Ya Boy Too Short Dru Down Killah Tay Västkusten: Crooked I C-bo 40 Glocc WC Mack 10 Glasses Malone Mc Eiht
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
San Quinn? någon som diggar? Hans senaste album är väldigt bra..
san quinn är faktiskt grym än. kul att se att nån fler uppskattar ya boy, han är en av dom få "nya" som jag verkligen gillar. :)
Är inte så orienterad på västkusten. Är torsk på Öst. Kan nån rekommendera nå feta plattor av feta västkustare? Fred!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
kolla om du gillar nåt av det jag pejstat, några små exempel där. finns sjukt mkt.. svårt o börja namnge bara sådär.
SuckaFree Välj nåra plattor som du tycker att man borde ha hört :D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
SuckaFree Ya Boy är nog min favorit , eller en av mina favoriter iaf, riktigt grym dude!
Det sköna är ju att Quinn, Ya Boy & Messy Marv är kusiner.. Talangfull släkt :D
hmm, kan försöka. 11/5 - Fiendin 4 Tha Funk Celly Cel - Heat 4 Yo Azz Black Dynasty - Deep East Oakland C-Bo - Gas Chamber Cold World Hustlers - Iceland Dre Dog - The New Jim Jones Dru Down - Fools From The Streets Dubee Aka Sugawolf Dush Tray - I'll Rather Lounge Havoc & Prodeje - Livin In A Crime Wave I.M.P. - Back In The Days Mac & A.K. - Westbound (For Riders Only) Mac Dre - Young Black Brotha Mad CJ Mac - True Life MC Eiht, svårt o säga vilken.. men jag gillar We Come Strapped mest. tror jag. Pooh-Man(Mc Pooh) - Life Of A Criminal Rappin 4 Tay - Off Parole RBL Posse - A Lesson To Be Learned Seagram - Reality Check Sicx - Dead 4 Life Totally Insane - Backstreet Life Tweedy Bird Loc - No Holds Barred Twinz - Conversation T-Lowe - Keep It Real Watts Gangstas - The Real Young Cellski - The Predicter Young Dre D - Livin In The Heights (letar mer från han. singel det hära) Young D Boyz - Straight Game Young Murder Squad - How We Livin' orkade inte droppa all mainstream.. tog bara lite av mina favoriter jag har just nu. men finns ju massa bra från death row etc. 2pac, dr dre, dogg pound, etcetc.
Messy Marv - Bandannas, Tattoos & Tongue Rings San Quinn - The Rock: Pressure Makes Diamonds Turf Talk - West Coast Vaccine: The Cure Thug Lordz - In Thugz We Trust & Trilogy The Jacka - The Jack Artist Husalah - Huslin' Since Da 80's Mac Dre - Genie of the Lamp Mitchy Slick - Urban Survival Syndrome Celly Cel - Slaps, Straps and Baseball Hats Ap. 9 - The Grinch Yukmouth - Thug lord The New Testament Där har du lite nyare grejer också, finns ännu fler, gammalt o nytt som är fett!
+ Det mesta Ya Boy släppt..
gillade inte den där celly cel sååå mkt, heat 4 yo azz och killa kali är dom bästa imo :p glömde en även.. + skippade några, är fan alldeles för mkt o rabbla upp Fo Clipse Eclipse - Just Be Thankful, från Compton.
droppade ju lite som inte var bay area nu.. glida ifrån ämnet med compton etc. här är en till sådan.
Givetvis är Heat 4 yo ass & killa kali bäst, men jag gillar även det nya han släppt Kan säga att jag gillar det mesta från the bay, jag är inte kräsen när det gäller det :p
haha, o skulle man rabbla upp alla bay area album och i detta fellet west coast album så skulle listan bli oändlig!
som är bra*