Bay Area..
Andre Nickatina, Mac Dre, Messy Marv, Zion I, AP. 9, Mac Mall, E-40, Keak DA Sneak, Mistah FAB, Yukmouth, The Jacka, Too $hort osvosvosv Vem är eran favorit? Top 3 Bay Area album? T ex.. Talk bay!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
HuRrIcAnE cHrIs :pPpPpPpPPPppPPPpPp bruuuwkaer:Oliiissnaah;>poooex'Dhaaawnh :pPppPPpppPppPpP <3333333333
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finsta Bundy, bay areas finest!
Steve Rifkind must of been sniffing!
KillaWith3Chins lägg av då
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
2pac e inte bay. lol 1. Messy Marv - Messy situations 2. Brotha Lynch Hung - Season of the siccness 3. Killa Tay - Mr. Mafioso
Nej det är han faktist inte..
är inte oakland bay area? har du hört all eyez on me? det sprudlar av bay area artister på den
klart det är men han är ingen typisk bay area artist, han har väl ett album som är bay kanske, men jag förknippar han inte med the bay
Producent
2009-09-10 12:28
Artister; Mac Dre, Yukmouth och Ap.9
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
11/5 - Fiendin' 4 tha funk Cold World Hustlers - Iceland U.D.I. - Under Da Influence Dre Dog(andre nickatina) - The New Jim Jones Totally Insane - Backstreet Life Några av bay areas bästa imo. finns så jävulskt mkt mer.
Nicky T är den enda rapparen som underhåller fortfarande, av alla som finns.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2pac kom upp i The Bay, han bodde i mina hemtrakter i Marin och sen bodde han i Oakland ett tag ocksa o det var i The Bay som han gjorde sitt genom brott! So ja 2pac e Bay Area, och jag bor i the Bay o alla over here anser honom som en Bay Rapper o hans mamma har ett hus i Marin ocksa... A2K du har AP som en av dina favoriter? Killen spottar grymt men jag har tappat en del respekt for honom, han e bara rappare for pengarna..... Han har sagt det i sina intervjuer manga ggr o sen har han sagt det till mej pa ett otrevligt sett oxa....
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
and oh yeah my favorite Bay Rappers are: Makaveli The Don (R.I.P.), Richie Rich, Yukmouth och San Quinn
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
Även om Pac flyttade till oakland efter NY så känns han jävligt LA, han har ingenting av det typiska Bay soundet. Gällande favoriten, hehe jag räknar bort Pac, 1. Rappin 4 Tay - Dont fight the feeling 2. Spicy - 187 he wrote 3. Ant Banks - The Big badass Dock brukar man glömma 1000 feta när man ska ranka
----------------------------------------------------------------------------
rektum P27 precis det jag menar.. Jag vet att många ser han som bay artist, men hans sound är väldigt olikt
O förresten att AP.9 rappar för pengar gör inget för mig, sålänge som han gör det bra så är jag down!
"A2K du har AP som en av dina favoriter? Killen spottar grymt men jag har tappat en del respekt for honom, han e bara rappare for pengarna..... Han har sagt det i sina intervjuer manga ggr o sen har han sagt det till mej pa ett otrevligt sett oxa...." Tycker det känns verkar va många bay rappare som är så, eller många rappare generellt egentligen. Master P började ju sin karriär där, men finns allt bättre skivor därifrån än hans tidigare släpp. Brotha Lynch Hung - Season of da siccness är lätt den bästa.
njut
Skratch piklz DJs'en... Andra med, typ space travelers.. Också Too $hort & digital underground..
Explict P22 Jag e inte kung när det gäller Geografi, men räknas Pasadena verkligen till bay area? så vitt jag vet så ligger det i LA county, men rätta mig om jag har fel.
I'm from the city of Pomona, Igot my bitches on the corna My baby mama's with them to, cuz i'm a mafuckin fool! - Suga Free hehe nä men Pasadena kan fan inte räknas till bay area. Pomona ligger väll till och med i LA county och det är ännu närmare the bay.
hehe skriver mkt nu=) men slog mig att Pomona faktist ligger närmare Downtown LA än Pasadena, my bad
rektum: Började Master P i Pasadena? Trodde det va oakland eller nåt sånt.
njut
jaha=) ja de e nog sant, tänkte på Brother lynch hung som du skrev. han e ifrån Pasadena. På tal om Lynch e de nån mer än jag som tycker att 24deep e de råaste han gjort?
Nä return of da baby killer e den råaste :P
jo den e rå, men de är ett spår på season plattan och inte ett släpp som 24 deep:)
Skribent
2009-09-11 18:36
Brotha Lynch är inte ifrån Pasadena, han är ifrån Sacramento... Spice 1 e tyngst från The Bay enligt mig...
Lynch är ifrån Pasadena, sen att pasadena ligger i Sacramento området är en annan femma. de e som att säga att nån inte e från stockholm för att han bor e från nån förort.
Enligt wikipedia ligger Sacramento mer norrut än san fransisco och då en bra bit längre norr än LA county och pasadena. Sacramento är bay area och brotha lynch är därifrån.
njut
aja de va som fan. Har aldrig tänkt Sac-town lr Pomona och liknande som Bay area, beror nog på soundet och att dom har en egen etablerad scen. Låter mer som San Diego i soundet, verkar kanske lite snöigt att snacka sound när allt ligger så nära. Men det är som natt och dag mellan Bay view lr Oakland och Sacramento när det gäller soundet och rappen. Kul med en WestCoast tråd dock =)
rektum P27 Vi kan ju komma överens om att han e rå överhuvudtaget ;)
Producent
2009-09-12 00:52
jag har inte lyssnat så mycket på bay area men jag tycker att Jacka låter bra. & när det kommer till sound; Alkaholliks, Cypress Hill, Everlast, Defari, Dilated Peoples och Alchemist t.ex är westcoast hur dem än låter. För de är från västkusten.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
??? Everlast e från New York Cypress Hill - South Gate Alkaholics - LA Defari - LA Dilated Peoples - LA Alchemist - Beverly Hills Ingen utav dem har Bay sound, Jacka är den ända du nämnde som var bay. Nej Bay soundet e speciallt jämfört med resten av westcoast.
Producent
2009-09-12 01:39
^Jag vet det. Förutom att jag inte visste att Everlast är från NY. Min poäng var bara att alla de är från västkusten av USA även om de kanske inte låter typiskt westcoast. Precis som att 2pac kanske inte lät typisk bay area så bodde han där en stor del av sitt liv.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2009-09-12 02:12
2Pac glömmer man aldrig, han är alltid självklar! Måste nog också lägga till San Quinn som Locdasmoke nämnde... hela Bay har många feta artister!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Dopeness P28 Jojo men nu snackar vi ju om BAY AREA soundet/artister från the bay och inte random westcoast artister.
För övrigt har jag nog fått för mig att Lynch snackar om pasadena och inte pasadena ave=) aja mix up. Men jag tror fortfarande inte i min vildaste fantasi att varken pomona lr sac town e bay area. Jag rotade fram en gammal orginal kasset med Mac Mall som jag ska tänkte somna tiill Illegal Business e de för övrigt. nån som diggar den? mycke nice trademark syntar på dom proddarna.
Vad roligt att så många gillar the bay.. :)
Pomona ligger i The Inland Empire några mil öster om Los Angeles och är därmed inte en del av The Bay Area Pasadena är en stadsdel som ligger strax norr om downtown LA och är därmed inte heller en del av The Bay Area Sacramento ligger ca 120 km nordost från San Francisco, vissa räknar det som en del av The Bay Area och andra inte
some heat 4 yo azz, some heat 4 yo azz, here's celly cel with some heat 4 yo azz. Richie Rich har några äckligt tunga faktiskt.. don't do it är en av min favoriter. och alla områden i the bay har olika sounds.. gillar vallejo soundet som fan.. celly cel, funk mobb, little bruce! ej sånt fan av e-40 må jag säga, inte glömt han o b-legit om ni trodde det. :p
feta låtar! gillar med vallejo soundet Celly Cel hör till favoriterna av alla bay rappare..
Räknas P.U.T.S?
"Who the motherfuckin' bawse?"
Äntligen fått tag på Mac Dres Young Black Brotha igen, sjukt bra skiva alltså..