I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blueprint 3 tracklist & cover

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-10-16 12:44
det var ett tag sen jag lyssnade på "BP3" nu men använder inte Jay-Z själv auto-tune på bland annat "A Star is Born"?? "DOA" är mega-tung men känns lite löjligt när han målar upp sig som den hårdaste, mest äkta hardcore hip-hop killen i den låten och sedan följer ett spår med Rhianna på refrängen haha
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-10-16 16:29
claaaa7

När Jay-Z gjorde DOA så var det därför att det började användas överallt, inom typ all musik, i reklam ja.. you name it.. Han blev väll bara less och tycker att man ska använda det vid bra tillfällen och inte i varje skit som görs ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-16 16:40
Såg att den var en ganska lång och hyffsat irellevant disskution om att Jigga skulle vara den bästa/eller inte bästa rapparen någonsin (Efter Biggie) I många fall..... Jag säger såhär, Jay-Z är väll kanske den mest inflytelserika rapparen, han har gjort sjukt sjukt mycket för hiphop, han har släppt album som jag älskar, låtar som jag älskar, uppträdanden som jag älskar, haft gästartister man inte trodde skulle få se (Men Jeezy har ju klass så man ska aldrig säga aldrig;) T.ex som när John Mayers körde gitarr på D.O.A .. ruskigt mäktigt... Menmen det jag menar är alltså att Jay-Z kanske inte är den bästa RAPPAREN någonsin, men han kan vara en av dom mest viktiga inom scenen någonsin.. Och att han fortfarande kan vara så lugn och down to earth med tanke på all uppmärksamhet han får är sjukt :) I like him cause of his personality...
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-10-16 18:06
claaa7 Definera äkta, snälla. Fortsätta sitt kriminella liv, rappa om det och inte utvecklas alls tills man stupar?
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2009-10-16 18:37
^^ kom igen nu för fan, lyssna på texten till låten och spela inte dum.. har ingenting med det du nämnde att göra
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-10-19 11:05
riktigt fet skiva! Han blandar in lagom mycket av det som är "inne" just nu!

Haade
www.rikardlandberg.se | Fotograf